TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Ej hvor er det VILDT!!!

Ja det ER vildt.. Og han vågnede 7.30 - og kun fordi han (igen) havde tisset igennem.. For han var så gnaven og var slet ikke klar til at stå op..

Og ville allerhelst bare have dynen over sig.. Meeen han var våd fra ble og op af siderne.. Så han blev nødt til at blive skiftet :)

Men dejlig dejligt dejligt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den veksler mellem at være normal og hurtigt - nærmest forpustet. Og hele tiden hvæsene.

Han fik lidt panodil 45 minutter inden sovetid og det regerede han godt på, livede lidt mere op og legede på gulvet i 10 minutter.

Jeg må se hvordan det står til i morgen. Jeg bliver altid så bekymret når det er ham, hvorimod jeg selv nærmest skal være på dødens rand før jeg går til læge ;)

Hvordan er natten gået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scenariet har gentaget sig i nat, dog uden opvågning af at han har tisset igennem.. Og han sover endnu! (I går sov han til kl. 8)

Nøj hvor smager morgenkaffen bare endnu bedre efter en god nats søvn...

:yay :yay :yay

Hvor er det fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er natten gået?

Overraskende godt. Det var virkelig skidt indtil midnat, men så sov han til 6:45 uden opvågninger.

Han var virkelig ked her til morgen, så jeg har puttet ham igen, nu har han sovet 30 minutter, jeg er spændt på hvor længe han sover.

Han havde kun 37,9 her til morgen, men det er jo svært at bedømme om morgenen fordi den tit er lavere der.

Jeg tror dog bare det er en træls virus. Jeg er selv blevet forkølet og har ondt i halsen nu <_<

Tak fordi du spørger :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det ER vildt.. Og han vågnede 7.30 - og kun fordi han (igen) havde tisset igennem.. For han var så gnaven og var slet ikke klar til at stå op..

Og ville allerhelst bare have dynen over sig.. Meeen han var våd fra ble og op af siderne.. Så han blev nødt til at blive skiftet :)

Men dejlig dejligt dejligt....

Det kan være du skal finde nogle andre nat bleer så i begge kan få den søvn i sådan trænger til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overraskende godt. Det var virkelig skidt indtil midnat, men så sov han til 6:45 uden opvågninger.

Han var virkelig ked her til morgen, så jeg har puttet ham igen, nu har han sovet 30 minutter, jeg er spændt på hvor længe han sover.

Han havde kun 37,9 her til morgen, men det er jo svært at bedømme om morgenen fordi den tit er lavere der.

Jeg tror dog bare det er en træls virus. Jeg er selv blevet forkølet og har ondt i halsen nu <_<

Tak fordi du spørger :kram2

Det var godt! Men træls at du nu er ramt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scenariet har gentaget sig i nat, dog uden opvågning af at han har tisset igennem.. Og han sover endnu! (I går sov han til kl. 8)

Nøj hvor smager morgenkaffen bare endnu bedre efter en god nats søvn...

:yay :yay :yay

Yes!!! :yay :yay :yay :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overraskende godt. Det var virkelig skidt indtil midnat, men så sov han til 6:45 uden opvågninger.

Han var virkelig ked her til morgen, så jeg har puttet ham igen, nu har han sovet 30 minutter, jeg er spændt på hvor længe han sover.

Han havde kun 37,9 her til morgen, men det er jo svært at bedømme om morgenen fordi den tit er lavere der.

Jeg tror dog bare det er en træls virus. Jeg er selv blevet forkølet og har ondt i halsen nu <_<

Tak fordi du spørger :kram2

:kram2 til både dig og W!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram Majs og Fru-Nielsen :kiss

W sover endnu. Lidt vildt altså! Jeg frygter lidt at eftermiddagen bliver meget lang for ham så, men han må jo trænge til søvn det lille pus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scenariet har gentaget sig i nat, dog uden opvågning af at han har tisset igennem.. Og han sover endnu! (I går sov han til kl. 8)

Nøj hvor smager morgenkaffen bare endnu bedre efter en god nats søvn...

:yay :yay :yay

 

Hvor er det bare fantastisk og så vel undt dig!!!! :yay :kram

 

Tak for kram Majs og Fru-Nielsen :kiss

W sover endnu. Lidt vildt altså! Jeg frygter lidt at eftermiddagen bliver meget lang for ham så, men han må jo trænge til søvn det lille pus.

Årh lille pus!! Rigtig god bedring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes!!! :yay :yay :yay :kiss

Jaaaaaaaa :yay :yay

Og lykkerusen vil ingen ende tage.. Endnu en god nat..(han sover endnu) Ej, men det ender med at jeg eksploderer af overskud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare fantastisk og så vel undt dig!!!! :yay :kram

Tusind tak søde Mette :kiss

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være du skal finde nogle andre nat bleer så i begge kan få den søvn i sådan trænger til.

Vi prøvede faktisk med en blestørrelse større.. Men den er gennemvædet, også selvom vi ikke giver ham for meget væske om eftermiddagen og aften..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøvede faktisk med en blestørrelse større.. Men den er gennemvædet, også selvom vi ikke giver ham for meget væske om eftermiddagen og aften..

Hvad med et andet mærke? Eller Buksebleer?

Nå total løsnings orienteret! Tilbage til emnet:

:toot :toot :toot :toot hov nej undskyld SHHHHHhhhh :oops vi skal jo nødig vække ham :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med et andet mærke? Eller Buksebleer?

Nå total løsnings orienteret! Tilbage til emnet:

:toot :toot :toot :toot hov nej undskyld SHHHHHhhhh :oops vi skal jo nødig vække ham :zzz

He he, du er sgu sød ;) :kiss

Vi bruger Libero - hvilket mærke tror du der har en bedre suge-evne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nica:

 

Du kan evt. prøve de bleer der hedder dry nites. De er godt nok til lidt større børn og jeg ved derfor ikke om de så bliver for store og i så får samme problem.

Cassandra synes i aftes at hun skulle have en af storebrors natbleer på, det er dry nites str. 4-7 år og de har virket fint. Hun er godt nok ikke vågnet endnu, men jeg regner ikke med hun har tisset ud da hun ikke har kaldt og det gør hun normalt hvis bare der er en mikroskopisk dråbe der er røget uden for bleen. Så jeg tror den har holdt fint også selvom hun kun er 2 år og 8 mdr og altså ikke helt matcher str. på bleerne.

Jeg tænker det måske var et forsøg værd, de er godt nok lidt dyrere end normale bleer, men vi gjorde det op med alt vaskeriet der er forbundet med at tisse ved siden af og så synes vi det var en ok pris hvis de virkede og det har de gjort. Sebastian er mester i at tisse uden for bleen og det har virket med ham at gå en str. for stort op, han bruger normalt dry nites str 8-12 år, selvom han bliver 7 år om 3 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nica:

Du kan evt. prøve de bleer der hedder dry nites. De er godt nok til lidt større børn og jeg ved derfor ikke om de så bliver for store og i så får samme problem.

Cassandra synes i aftes at hun skulle have en af storebrors natbleer på, det er dry nites str. 4-7 år og de har virket fint. Hun er godt nok ikke vågnet endnu, men jeg regner ikke med hun har tisset ud da hun ikke har kaldt og det gør hun normalt hvis bare der er en mikroskopisk dråbe der er røget uden for bleen. Så jeg tror den har holdt fint også selvom hun kun er 2 år og 8 mdr og altså ikke helt matcher str. på bleerne.

Jeg tænker det måske var et forsøg værd, de er godt nok lidt dyrere end normale bleer, men vi gjorde det op med alt vaskeriet der er forbundet med at tisse ved siden af og så synes vi det var en ok pris hvis de virkede og det har de gjort. Sebastian er mester i at tisse uden for bleen og det har virket med ham at gå en str. for stort op, han bruger normalt dry nites str 8-12 år, selvom han bliver 7 år om 3 uger.

Tak MiB.

Det vil jeg kigge efter. Han er dog en mindre purk på 11 kg, og bruger str. 4 i Liberos. Mon drynites vil kunne findes i sådan en størrelse?

Ps. Han sover endnu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nica:

Jeg tror ikke de findes så små, tror nok str 4-7 år er de mindste. Cassandra vejer 13 kg, hun er ble fri om dagen, men tror nok hun bruger str 5 om dagen om natten plejer hun at bruge str 5+.

Hun er lige vågnet og har som sagt haft dry nites str 4-7 år på i nat og de har holdt fint tørt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he, du er sgu sød ;) :kiss

Vi bruger Libero - hvilket mærke tror du der har en bedre suge-evne?

Hmm jeg ved det ikke! De eneste gange vi oplever problemet er nå Mie skal op i str.

jeg tænker en større str og så en anden pasform. Jeg ved Didden havde held af Lidl's som natble til Lærke da hun var lille, dem kan Mie bare ikke tåle + de sad mærkeligt. Men det er så svært for det handler jo også om pasform og libero passer i hvert fald ikke Mie (som hun heller ikke tåler) så Lauge er nok ikke skruet sammen på samme måde ;)

De er billige så hvis ikke det går er det ikke en formue!

Mie tisser begrænset om natten så rema's og Aldi's vi bruger er ikke testet på det punkt herhjemme. Men hun er TØR når hun vågner, selvom hun har tisset lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak MiB.

Det vil jeg kigge efter. Han er dog en mindre purk på 11 kg, og bruger str. 4 i Liberos. Mon drynites vil kunne findes i sådan en størrelse?

Ps. Han sover endnu!

 

vil lige sige at vigga vejer under 11 kg men bruger str 6 i libero om natten ;) hun kan stadig på enkelte dage tisse igennem dem også. om dagen bruger hun str 5 fra grøn balance, de er vist en smule mindre end liberos str 5.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak MiB.

Det vil jeg kigge efter. Han er dog en mindre purk på 11 kg, og bruger str. 4 i Liberos. Mon drynites vil kunne findes i sådan en størrelse?

Ps. Han sover endnu!

Libero str 5 er STOR til Mie 14 kg, prøv måske rema str. 5 de sidder MEGET bedre på Mie om lårene.

Edit: grøn balance str. 5 er også et godt bud, dem bruger vi også, men de findes ikke lige i nær butikkerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David har MØB <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det sjovt at høre hvilken blestørrelse I bruger til jeres tumlinger.

Noah bruger Aldis str 5 om dagen, men den er snart for lille. Om natten bruger han libero str 6. I vs giver de ham også libero str 6 på. Ind i mellem 7, hvis de lige er løbet tør for str 6...

Tror bare jeg har en dreng med en stor rumpe :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaaaaaa :yay :yay

Og lykkerusen vil ingen ende tage.. Endnu en god nat..(han sover endnu) Ej, men det ender med at jeg eksploderer af overskud..

Ej, hvor er det skønt skønt skønt :yay :glad :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det sjovt at høre hvilken blestørrelse I bruger til jeres tumlinger.

Noah bruger Aldis str 5 om dagen, men den er snart for lille. Om natten bruger han libero str 6. I vs giver de ham også libero str 6 på. Ind i mellem 7, hvis de lige er løbet tør for str 6...

Tror bare jeg har en dreng med en stor rumpe :lol

Ida bruger str 4 i Rema bleer både dag og nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.