TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Sidder i sofaen og griner af Tobias.

Far spørger ham om han er klar til at komme i seng. Tobias svare: nej bias ser muser (cirkeline).

Vi var begge flade af grin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Medmindre hun er bange for mørke og lidt høje lyde så er jeg sikker på at det vil være et hit :)

Det er hun ikke. Vi bor på landet uden lys uden for, hvor hun hver aften er med ude og lukke alle dyrene ind. Og ellers kører vi på traktor sammen med hende, den larmer en del da det et en gammel en fra starten af 1960'erne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SkGmENW.jpg

Jeg har været en ond mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha sikke en nat. Det har vist gjort ondt i halsen på Marius når han har hostet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har min store seje dreng fileme været med i mine-ekspressen i Fårup Sommerland :o Er lidt stolt, synes han er så sej at han tør. Og han grinede hele vejen igennem :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har min store seje dreng fileme været med i mine-ekspressen i Fårup Sommerland :o Er lidt stolt, synes han er så sej at han tør. Og han grinede hele vejen igennem :biglove

Hold da op :o seje Valdemar :super tror jeg var 8-10 år, inden jeg turde at prøve den :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op :o seje Valdemar :super tror jeg var 8-10 år, inden jeg turde at prøve den :D

:ditto ! Og Valdemars fætter på 6 tør ikke prøve den. Men Valdemar var høj nok, og eftersom vognene lignede et tog, så var han max klar. Og så skrald grinede han ellers igennem turen :loveshower

Han peger også længselsfuldt efter Falken og Lynet, men der er han jo så tvunget til at vente ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mor og datter hygge dag, mens farmand er på arbejde

tiuxDR8.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mor og datter hygge dag, mens farmand er på arbejde

tiuxDR8.jpeg

Aaaw, det ser hyggeligt ud :7himmel Og lækre kager :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så har Valdemar forresten skippet middagsluren idag for første gang :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan et barn virke som djævle yngel 4 ud af 5 hverdage men som en engel med vinger i weekenden?

Jeg GLÆDER mig til at have mulighed for at give hende nogle fridage og læssevis af korte dage!!!

Og til at have en masse overskud - kun til at bruge på hende!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaw, det ser hyggeligt ud :7himmel Og lækre kager :sandie

Det har været rigtig hyggeligt :wub selvom vi var lidt uenige om middagsluren ;)

Mega lækre kager - bedste chokoladekager ever! :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så gav Ida lige manden og jeg ugens grin.

Forhistorien er at Rasmus far er skaldet, bedste og os andre driller ham med at han har måne.

Vi sidder og kigger på billeder i en bog om stjerner. Vi kommer til er billede af månen, Ida spørger hvad er det ?

Rasmus svarer det er månen. Ida siger. Nej det er farfar. :lol :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay Simon har sovet i gennem fra 19.30 til 05:30 :wee

Det trængte vi til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise har både tisset og lavet stort på toilettet til aften :loveshower min store pige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Williams ynglingsleg lige for tiden er at forsøge at tage tøj/overtøj/sko på. Her i eftermiddag leger han så med hans miniature anorak med lynlås i ryggen, lynlåsen er helt åben og det lykkes ham at få jakken over hovedet 3 gange i træk, alle forfulgt af skrig og vild panik over at han ikke selv kan få den af. Stakkels dreng, men han kunne måske også lade være med at gøre det 3 gange i træk :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna har lært at Wiggle :p

Til stor fornøjelse for alle... :wub "vikke vikke vikke" siger hun imens hun står og vrikker med måsen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk.. Virkelig sur tumling i dag. Hun har ikke sovet ret meget i nat, hvilket sikkert er derfor hun er sur nu.

Bare sjovt når man har planer med de store i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får Marius hjem i dag. Han har siden søndag været på efterårsferie hos bedstemor og bedstefar da vores DP holder ferie de her 2 første dage i efterårsferien. Men han hygger sig deroppe, og det er det vigtigste. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit mand en morgen :o puha er helt forpustet! Per startede arbejde igår og jeg skal liiige finde ud af det der med at være alene med to børn. Lise skal afleveres inden kl. 9 i vs denne uge, da de kører et tema om katte og de bruger hendes to små kattebamser til sanglege kl 9 hver morgen.

Idag er madpakke dag, så jeg stressede med at smøre madpakke ind imellem at Simon ville have bryst. Da jeg endelig er færdig med alt, morgenmad, tandbørstning, skifte ble og tøj på begge unger og mig selv, så vil Lise ikke tage sko og jakke på for hun leger i stuen. Så hun bliver ved at stikke af fra mig mens hun griner.

Da jeg så endelig får gjort hende klar og sender hende ud af døren, opdager jeg at barnevognen er punkteret! <_< og Simon ligger selvfølgelig og sover sødt deri! Så må jeg til at hive ham op, give ham varmere tøj på og en fleecedragt, så han kan komme i bæreselen i stedet, hvilket vækker ham helt op. Ud af døren med alt Lises habengut og bamser, og hunden, og så løber vi ellers af sted! Jeg kan se på uret vi får svært ved at nå det. Efter en 50 m ca kommer jeg så i tanke om at jeg har glemt madpakken! Shit, tilbage efter den!

Det ender med at vi er i vs'en 5 min over og vader lige ind i de sidder i rundkreds på gulvet og synger om de katte der. Jeg får rakt Lises katte til pædagogen, mens hun synger, så hun kan skynde sig og inddrage dem i sangen og hiver så ellers Lise ud for at tage overtøjet af. Hun skynder sig ind og være med og jeg må bare smide hendes sutsko på gulvet i stuen uden at kunne få øjenkontakt med en pædagog. Så håber jeg de finder dem :unsure

I al hasten glemte jeg også at skrive hvornår jeg henter, så jeg bliver nødt til at ringe derned. Puh hvor var det pinligt altså, jeg forstyrrede dem så meget :(

Nu sidder jeg herhjemme i sofaen og ammer Simon og puster ud. Jeg kan slet ikke overskue de ting jeg gerne skulle nå idag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit mand en morgen :o puha er helt forpustet! Per startede arbejde igår og jeg skal liiige finde ud af det der med at være alene med to børn. Lise skal afleveres inden kl. 9 i vs denne uge, da de kører et tema om katte og de bruger hendes to små kattebamser til sanglege kl 9 hver morgen.

Idag er madpakke dag, så jeg stressede med at smøre madpakke ind imellem at Simon ville have bryst. Da jeg endelig er færdig med alt, morgenmad, tandbørstning, skifte ble og tøj på begge unger og mig selv, så vil Lise ikke tage sko og jakke på for hun leger i stuen. Så hun bliver ved at stikke af fra mig mens hun griner.

Da jeg så endelig får gjort hende klar og sender hende ud af døren, opdager jeg at barnevognen er punkteret! <_< og Simon ligger selvfølgelig og sover sødt deri! Så må jeg til at hive ham op, give ham varmere tøj på og en fleecedragt, så han kan komme i bæreselen i stedet, hvilket vækker ham helt op. Ud af døren med alt Lises habengut og bamser, og hunden, og så løber vi ellers af sted! Jeg kan se på uret vi får svært ved at nå det. Efter en 50 m ca kommer jeg så i tanke om at jeg har glemt madpakken! Shit, tilbage efter den!

Det ender med at vi er i vs'en 5 min over og vader lige ind i de sidder i rundkreds på gulvet og synger om de katte der. Jeg får rakt Lises katte til pædagogen, mens hun synger, så hun kan skynde sig og inddrage dem i sangen og hiver så ellers Lise ud for at tage overtøjet af. Hun skynder sig ind og være med og jeg må bare smide hendes sutsko på gulvet i stuen uden at kunne få øjenkontakt med en pædagog. Så håber jeg de finder dem :unsure

I al hasten glemte jeg også at skrive hvornår jeg henter, så jeg bliver nødt til at ringe derned. Puh hvor var det pinligt altså, jeg forstyrrede dem så meget :(

Nu sidder jeg herhjemme i sofaen og ammer Simon og puster ud. Jeg kan slet ikke overskue de ting jeg gerne skulle nå idag :rolleyes

:kram Jeg er sikker på at Lises vs forstår, at det hele kan vælte lidt, når man er nybagt mor til to :kram2

De ting, du skulle nå idag, kan de ikke vente til imorgen? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit mand en morgen :o puha er helt forpustet! Per startede arbejde igår og jeg skal liiige finde ud af det der med at være alene med to børn. Lise skal afleveres inden kl. 9 i vs denne uge, da de kører et tema om katte og de bruger hendes to små kattebamser til sanglege kl 9 hver morgen.

Idag er madpakke dag, så jeg stressede med at smøre madpakke ind imellem at Simon ville have bryst. Da jeg endelig er færdig med alt, morgenmad, tandbørstning, skifte ble og tøj på begge unger og mig selv, så vil Lise ikke tage sko og jakke på for hun leger i stuen. Så hun bliver ved at stikke af fra mig mens hun griner.

Da jeg så endelig får gjort hende klar og sender hende ud af døren, opdager jeg at barnevognen er punkteret! <_< og Simon ligger selvfølgelig og sover sødt deri! Så må jeg til at hive ham op, give ham varmere tøj på og en fleecedragt, så han kan komme i bæreselen i stedet, hvilket vækker ham helt op. Ud af døren med alt Lises habengut og bamser, og hunden, og så løber vi ellers af sted! Jeg kan se på uret vi får svært ved at nå det. Efter en 50 m ca kommer jeg så i tanke om at jeg har glemt madpakken! Shit, tilbage efter den!

Det ender med at vi er i vs'en 5 min over og vader lige ind i de sidder i rundkreds på gulvet og synger om de katte der. Jeg får rakt Lises katte til pædagogen, mens hun synger, så hun kan skynde sig og inddrage dem i sangen og hiver så ellers Lise ud for at tage overtøjet af. Hun skynder sig ind og være med og jeg må bare smide hendes sutsko på gulvet i stuen uden at kunne få øjenkontakt med en pædagog. Så håber jeg de finder dem :unsure

I al hasten glemte jeg også at skrive hvornår jeg henter, så jeg bliver nødt til at ringe derned. Puh hvor var det pinligt altså, jeg forstyrrede dem så meget :(

Nu sidder jeg herhjemme i sofaen og ammer Simon og puster ud. Jeg kan slet ikke overskue de ting jeg gerne skulle nå idag :rolleyes

 

 

Pyh, sikke dog en morgen!! Det kan da vist kaldes en ilddåb i at have 2 smålinger alene :kram2

Men helt ærligt.... Synes du klarede det skideflot, på trods af børn som ikke lige var særligt behjælpelige i situationen, og en dum punkteret barnevogn :super :kiss Og nede i børnehaven er de vant til den slags situationer... Tror ikke det har rystet deres verden :kram2

Det bliver nemmere, og man opbygger efterhånden en tolerence overfor at være travl, hukommelsessvækket og småpinlig fordi man ikke har styr på det hele ;)

 

Edit: Og hvad skal du nå i dag?? Er det ikke ok, bare at sidde i sofaen med Simon? - det burde det være :kram2 (min lidt kluntede måde at sige.... lad det andet ligge til Per :kram2 )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Jeg er sikker på at Lises vs forstår, at det hele kan vælte lidt, når man er nybagt mor til to :kram2

De ting, du skulle nå idag, kan de ikke vente til imorgen? :kram2

Pyh, sikke dog en morgen!! Det kan da vist kaldes en ilddåb i at have 2 smålinger alene :kram2

Men helt ærligt.... Synes du klarede det skideflot, på trods af børn som ikke lige var særligt behjælpelige i situationen, og en dum punkteret barnevogn :super :kiss Og nede i børnehaven er de vant til den slags situationer... Tror ikke det har rystet deres verden :kram2

Det bliver nemmere, og man opbygger efterhånden en tolerence overfor at være travl, hukommelsessvækket og småpinlig fordi man ikke har styr på det hele ;)

Edit: Og hvad skal du nå i dag?? Er det ikke ok, bare at sidde i sofaen med Simon? - det burde det være :kram2 (min lidt kluntede måde at sige.... lad det andet ligge til Per :kram2 )

Tak for kram og søde ord piger :kram

Køkkenet sejler med beskidte gryder og gulvet trænger, men det kan nok godt vente hvis jeg bare lukker øjnene :p

Men jeg er nødt til at få vasket tøj, for vi har snart intet rent tilbage - Simon pisser og skider igennem det hele med lynets hast! Jeg skal også have forberedt noget aftensmad til opvarmning iaften, for vi skal til gymnastik med Lise for allerførste gang i dag fra kl 17-18, så vi kan ikke nå at lave mad når vi kommer hjem igen.

Per kan desværre ikke hjælpe med det, da han først er hjemme fra arbejde lidt i 17, hvor vi skal køre med det samme :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram og søde ord piger :kram

Køkkenet sejler med beskidte gryder og gulvet trænger, men det kan nok godt vente hvis jeg bare lukker øjnene :p

Men jeg er nødt til at få vasket tøj, for vi har snart intet rent tilbage - Simon pisser og skider igennem det hele med lynets hast! Jeg skal også have forberedt noget aftensmad til opvarmning iaften, for vi skal til gymnastik med Lise for allerførste gang i dag fra kl 17-18, så vi kan ikke nå at lave mad når vi kommer hjem igen.

Per kan desværre ikke hjælpe med det, da han først er hjemme fra arbejde lidt i 17, hvor vi skal køre med det samme :(

Jeg stemmer for pizza eller lignende, så er der da én ting mindre ;) Vasketøjet er nok svært at komme udenom - medmindre det kan vente til i aften?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram og søde ord piger :kram

Køkkenet sejler med beskidte gryder og gulvet trænger, men det kan nok godt vente hvis jeg bare lukker øjnene :P

Men jeg er nødt til at få vasket tøj, for vi har snart intet rent tilbage - Simon pisser og skider igennem det hele med lynets hast! Jeg skal også have forberedt noget aftensmad til opvarmning iaften, for vi skal til gymnastik med Lise for allerførste gang i dag fra kl 17-18, så vi kan ikke nå at lave mad når vi kommer hjem igen.

Per kan desværre ikke hjælpe med det, da han først er hjemme fra arbejde lidt i 17, hvor vi skal køre med det samme :(

 

 

Jeg tænker rugbrødsmadder? :)

 

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.