TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

M. Har softshell jakke på også har vi en etlags hue eller en almindelig hue hun har på lidt afhængigt af vejret- som regel har hun huen på over i DP om morgenen :) Også er det ellers DP der vurderer behovet :)

Hun har regntøj, termotøj, fleecejakke, gummistøvler og lune sko derovre også :) Strikkevanter i forskellige tykkelse er også pakket i tasken og ved de har været i brug på en længere gåtur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak piger- mangler multiquote :kiss

Det er mest ubehageligt fordi hun så er bange :( Hun siger pigen vil lege med hende, hun har endda nægtet mig at sidde i sofaen fordi pigen sad der :blink Jeg har forsøgt at sige, at pigen ikke er der- og den anden vej bekræfte, at det er okay hun kan se hende, vi kan bare ikke. Men at pigen passer på hende og VI (og hundene) passer på M. Og pigen ikke gør noget.

Jeg har jo netop også sådan noget i tankerne, altså om det er een der passer på os/hende.. :unsure

Det er kommet ret pludseligt de sidste par dage, jeg undre mig nok meget pga. Tidspunktet er så fast.. Der har intet været hele dagen i dag, før der ved 18-18.15 tiden. Jeg lige se, om det sker igen de kommende dage, så må vi se- måske er det bare en fantasiven :) Fantasien er intakt på andre ting- Eks. Tigere, nisser og elefanter og lign. :)

Spookey!

Ærgerligt hun bliver så bange, lige meget om det er fantasi er det jo nok hendes virkelighed!

Måske der er noget at finde på nettet om det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille er bare træls at putte...

I dag ville hun "heldigvis" puttes af sin yndlingsbonus far ;) Så satser på han kan klare den, mens jeg ser ROBINSON :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger- mangler multiquote :kiss

Det er mest ubehageligt fordi hun så er bange :( Hun siger pigen vil lege med hende, hun har endda nægtet mig at sidde i sofaen fordi pigen sad der :blink Jeg har forsøgt at sige, at pigen ikke er der- og den anden vej bekræfte, at det er okay hun kan se hende, vi kan bare ikke. Men at pigen passer på hende og VI (og hundene) passer på M. Og pigen ikke gør noget.

Jeg har jo netop også sådan noget i tankerne, altså om det er een der passer på os/hende.. :unsure

Det er kommet ret pludseligt de sidste par dage, jeg undre mig nok meget pga. Tidspunktet er så fast.. Der har intet været hele dagen i dag, før der ved 18-18.15 tiden. Jeg lige se, om det sker igen de kommende dage, så må vi se- måske er det bare en fantasiven :) Fantasien er intakt på andre ting- Eks. Tigere, nisser og elefanter og lign. :)

Min mor havde engang en kollega, hvis barnebarn kunne se sin afdøde morfar, han passede også på dem. Så jeg tænker ikke at det er usandsynligt. Måske kan i snakke med pigen og fortælle at i ikke har brug for at hun passer på og at M bliver bange når hun er der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvickly har 1-lags uld/bomulds elefanthuer til 50 kr. mener jeg det er.

Var faktisk i Kvickly i dag.. men var ikke omkring deres uld/bomuld.... kunne være jeg skulle kigge på det.. har Super Brugsen måske også det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan i virkelig klare jer uden hue? William har haft fast hue på i snart 2 måneder tror jeg :lol

Snildt! Luna er varm! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor havde engang en kollega, hvis barnebarn kunne se sin afdøde morfar, han passede også på dem. Så jeg tænker ikke at det er usandsynligt. Måske kan i snakke med pigen og fortælle at i ikke har brug for at hun passer på og at M bliver bange når hun er der.

Det er også lige til Majs :)

Ja, det er rigtig spooky- jeg har forhørt manden, om hun uheldigt har set klip fra traileren til den nye gyser der kører, men det siger han hun ikke har, ikke han ved af. Jeg ved hun ikke har sammen med mig ;)

Jeg har sagt til manden, at det ikke kan udelukkes, at hun kan se en pige- og pigen kan såvel være en dame, for hun har en lidt sjov måde at skelne mellem damer og piger :) Så man ved aldrig.. Manden er dog HELT lukket overfor den tanke, så der når jeg ingen vegne!!

Jeg tænker, at jeg vil se an det kommende par dage og fortsætter det, så må jeg tage en snak med pigen/damen :) For det er synd for M. Som det er nu i hvert fald :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad giver I jeres unger på af overtøj for tiden?

Synes det er svært, når det ikke regner.. Det er jo ikke varmt selvom solen skinner.. Har I overgangsjakker?

De dage de regner får hun termotøj under regntøjet..

Det kommer lidt an på temperaturen. Men hjemme sin softshell, med sin uldtrøje under når det er koldt. I Dp termotøj hvor hun også har en uldtrøje liggende :)

Og 1-lags uld elefanthue eller tophue med halsedisse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader puttekrigen.. :boo

 

Aner ikke hvad jeg gør forkert. Hun vil bare ikke sove.. Og det er bare ligegyldigt hvad jeg gør.. :( det eneste der kan få hende til at falde i søvn, er at tage hende op og "holde" hende, som da hun var lille.. Og min kæreste giver så let op, også hænger jeg bare på den :( ØV.. Hvis man så bare have været to..

 

 

Kan høre hun bare ligger og leger nu. I teorien går jeg ind for det er okay.. Men problemet er at hun ikke falder i søvn.. Som I at hun snildt kan ligge og lege til 23-24 (HAR prøvet..).. men når hun skal op kl 6.45,erdet bare aaalt for sent :(

ØV ØV ØV... HADER at det skal være sådan, og at jeg skal bruge mine aftner på først at bruge 2-3 timer på at putte, for dernæst at bruge tid på at være ked og sur :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader puttekrigen.. :boo

Aner ikke hvad jeg gør forkert. Hun vil bare ikke sove.. Og det er bare ligegyldigt hvad jeg gør.. :( det eneste der kan få hende til at falde i søvn, er at tage hende op og "holde" hende, som da hun var lille.. Og min kæreste giver så let op, også hænger jeg bare på den :( ØV.. Hvis man så bare have været to..

Kan høre hun bare ligger og leger nu. I teorien går jeg ind for det er okay.. Men problemet er at hun ikke falder i søvn.. Som I at hun snildt kan ligge og lege til 23-24 (HAR prøvet..).. men når hun skal op kl 6.45,erdet bare aaalt for sent :(

ØV ØV ØV... HADER at det skal være sådan, og at jeg skal bruge mine aftner på først at bruge 2-3 timer på at putte, for dernæst at bruge tid på at være ked og sur :(

Jeg mælder mig under puttekrig. Gry sover først nu, og det var det samme i går, jeg blir bims.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, her sover Camille så stadigvæk ikke :boo                     

 

Hun er simpelthen umulig..

 

Hun skreg og blev helt hysterisk, og RÅBTE at hun "ville ind og sove i stuen".. Og jeg sagde selvfølgelig nej.. og hun blev SÅ stædig, og skreg og råbte.. Så det endte med hun kastede op!!!! :help Den eneste grund til hun vil ind i stuen, er fordi hun vil se tv..

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.. Hvis jeg ikke "gør hvad hun siger", så ender det sådan her.. Og hun har ALDRIG sovet i stuen - Hun kommer aldrig ud fra værelset, når først hun er puttet - så det er jo ikke fordi hun "plejer" eller "ved hun kan overtale" til det.. Det er bare en fiks ide..

 

Nu ligger hun og lytter til musik.. Og jeg er simpelthen ved at DØ af træthed.. Er så udmattet, og kan slet ikke overskue at der er en dag i morgen..

Jeg kom hjem fra job kl. 16, og tænkte jeg havde brug for bare at slappe af og komme tidligt i seng.. Og jeg har ikke slappet af, og ja.. Nu kører tankerne, så jeg kan ikke sove.. :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså hvor jeg hader at Gry reagerer sådan på at komme tilbage i vs, efter 1 uges ferie, hun er lige vågnet og hun bare græder og græder og vil ikke røres :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså hvor jeg hader at Gry reagerer sådan på at komme tilbage i vs, efter 1 uges ferie, hun er lige vågnet og hun bare græder og græder og vil ikke røres :boo

Nå hun endte med at ville op, og så var vi lige en tur i stue, køkken og gang, og så ville hun gerne i seng igen, og ligge i ske med sin mor. :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for en nat. Ida har ikke rigtigt sovet. Og hun er sådan eigtigt syg for første gang i hendes liv :( (hvis man ikke lige tæller feber på grund af tænder eller vaccinationer med)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nogle af jer med 2-års tumlinge oplevet, at de snakker om ting os andre ikke kan se? De sidste 2 aftener omkring kl. 18-18.15 er M. Begyndte at tale om en pige hun er bange for og derfor ikke vil gå alene ind i stuen, eller andre steder i huset..

Lise "ser" en masse ting hele tiden - nogen gange er det bare hyggeligt, andre gange er det noget der er efter hende eller vil tage noget fra hende (fx hendes mad). Det har været alt fra løver, tigre og edderkopper, til en mand og en dreng (sjovt nok aldrig en pige/dame).

Hun har en meget livlig fantasi og har ofte samtaler med dem.

Hvis det er noget hun er bange for, så hjælper det som regel at mor eller far kommer og brøler af det for at skræmme det væk, eller taler til det og sender det væk.

Engang var hun ved at blive mast i sin seng af en ko :lol hun sad fuldstændig presset op mod siden og råbte op. Så skulle jeg hive køen ud af sengen for hende og så trække den ud ad værelset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for en puttekamp i går. Knægten skubbede mig fra sig flere gange og ville ha sin far :( jeg ka åbenbart ikk finde ud af at få ham til at falde ned uden at han ska bli så ked af det.

Øv det gør ondt, når man føler sig afvist af sin søn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt nok søvnen trækker tænder ud for tiden. Og den var jo kun lige blevet bedre. Suk!

Hvad var det i kaldte den der søvn(helvedes)periode fra 18-20 måneder? Hvad skyldes det?

Jeg tror at lidt viden ville gøre det nemmere at acceptere at alle de gode vaner smuldrer væk, igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har vinterjakke på om morgenen, ikke hue. Vi kører bil,

Hun har jakke, termotøj, regntøj, flyverdragt, huer + vanter, varme sokker i VS

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for en aflevering :boo

Hvor ville jeg ønske at jeg havde mulighed for at gå hjemme med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt nok søvnen trækker tænder ud for tiden. Og den var jo kun lige blevet bedre. Suk!

Hvad var det i kaldte den der søvn(helvedes)periode fra 18-20 måneder? Hvad skyldes det?

Jeg tror at lidt viden ville gøre det nemmere at acceptere at alle de gode vaner smuldrer væk, igen!

De smuldrer ikke væk søde, de holder bare pause :kiss det bliver bedre igen! Jeg kan ikke huske hvad den hedder men den ER der og det er præcis som et tigerspring med natteroderi og svært ved at falde i søvn og brug for ekstra tryghed.

Men du kan garanteret også mærke at han rykker helt vildt lige nu! Grovmotorisk og/eller finmotorisk og/eller sprogligt og/eller kognitivt og/eller........

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 måneder gammel dreng til salg!

Han er i fin stand, ingen tydelige skræmmer, har fuld garderobe i økologisk uld og bomuld, spiser ikke synderligt meget, børnepenge medfølger.

PostDanmark nægter at sende levende væsner, måske DSB er mere samarbejdsvillige. Ellers kan han hentes flere steder på Sjælland.

Bud over 1plade chokolade har interesse.

Sælges til højst bydende. Han er ret sød og jeg elsker ham ret meget, men han trænger vist til ny mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 måneder gammel dreng til salg!

Han er i fin stand, ingen tydelige skræmmer, har fuld garderobe i økologisk uld og bomuld, spiser ikke synderligt meget, børnepenge medfølger.

PostDanmark nægter at sende levende væsner, måske DSB er mere samarbejdsvillige. Ellers kan han hentes flere steder på Sjælland.

Bud over 1plade chokolade har interesse.

Sælges til højst bydende. Han er ret sød og jeg elsker ham ret meget, men han trænger vist til ny mor.

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snildt! Luna er varm! ;)

Det med hue er også lidt omdiskuteret...ørelægen siger at det intet har med møb at gøre men at møb kommer fra en forkølelse..( virus eller bakterier?) ..jo man mister varme gennem hovedet men forstår ikke at det skal være så kritisk når det er en 10-15 grader?

Ikke fordi jeg siger det er forket at bruge hue ( vi bruger også nu) men møder mange der nærmest synes vi begår en forbrydelse ved ikke at give hue på den 1.sep

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar gik direkte fra sommerhat den ene dag til hue den næste. Han elsker at have noget på hovedet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med hue er også lidt omdiskuteret...ørelægen siger at det intet har med møb at gøre men at møb kommer fra en forkølelse..( virus eller bakterier?) ..jo man mister varme gennem hovedet men forstår ikke at det skal være så kritisk når det er en 10-15 grader?

Ikke fordi jeg siger det er forket at bruge hue ( vi bruger også nu) men møder mange der nærmest synes vi begår en forbrydelse ved ikke at give hue på den 1.sep

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.