TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Hvad giver I jeres unger på af overtøj for tiden?

Synes det er svært, når det ikke regner.. Det er jo ikke varmt selvom solen skinner.. Har I overgangsjakker?

De dage de regner får hun termotøj under regntøjet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad giver I jeres unger på af overtøj for tiden?

Synes det er svært, når det ikke regner.. Det er jo ikke varmt selvom solen skinner.. Har I overgangsjakker?

De dage de regner får hun termotøj under regntøjet..

Valdemar bruger sin softshell jakke og en hue. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad giver I jeres unger på af overtøj for tiden?

Synes det er svært, når det ikke regner.. Det er jo ikke varmt selvom solen skinner.. Har I overgangsjakker?

De dage de regner får hun termotøj under regntøjet..

Om morgenen er Marius kommet i sin vinterjakke og har haft hans elefanthue på længe (pga ørene).

Han har regntøj og termotøj og sin fleece jakke med i tasken i dagpleje. Her i weekenden har han haft termojakke og regnbukser på ud og det har været ganske fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar bruger sin softshell jakke og en hue. :)

Hmm - vi har kun en softshelldragt.. Måske jeg skulle købe en jakke.. Der er 40% på alt name it på heavenforkids..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om morgenen er Marius kommet i sin vinterjakke og har haft hans elefanthue på længe (pga ørene).

Han har regntøj og termotøj og sin fleece jakke med i tasken i dagpleje. Her i weekenden har han haft termojakke og regnbukser på ud og det har været ganske fint.

Har faktisk ikke tænkt mig at købe en vinterjakke i år, så må vi lave lidt lag på lag i stedet..

Hvor meget tøj har han så på under termojakken?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad giver I jeres unger på af overtøj for tiden?

Synes det er svært, når det ikke regner.. Det er jo ikke varmt selvom solen skinner.. Har I overgangsjakker?

De dage de regner får hun termotøj under regntøjet..

 

Noah bruger hans termojakke og en tynd hue om morgenen (han bliver afleveret i bil). Når han er ude i VS har han også termobukser på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har faktisk ikke tænkt mig at købe en vinterjakke i år, så må vi lave lidt lag på lag i stedet..

Hvor meget tøj har han så på under termojakken?

Han har bare en trøje og en undertrøje på. han er et varmt barn og er mega aktiv når han er ude...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar alle sammen :kram2

Edith er jo også en krudtugle, når hun er ude - så termojakken er sikkert fin indtil videre :)

Og nu hvor hun er i vs så meget tættere på, er det max 5 minutter hun er på cyklen, så er sikkert på det er fint..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skifter lidt mellem overtøj. Om morgenen har hun typisk vinterjakken på. Den har en god hætte, så vi behøver ikke hue. Ellers har hun en softshelljakke, som er vandtæt, regnbukser og en tyk striktrøje eller en fleece, hun kan have på inde under softshell'en, hvis det bliver koldt. Vi skal have fundet termobukserne frem, indtil videre har hun brugt regnbukserne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon har i dag haft sin vinterjakke og en tynd hue på fra morgenen af, og så har han termosæt, flyverdragt, hue, handsker og gummistøvler med ned i børnehaven.

Det er en besværlig tid på udstyrsfronten :D

 

Er lidt i tvivl om hvornår der skal skiftes fra sko/gummistøvler til vinterstøvlerne....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida er hjemme idag, da hendes dagplejer er syg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har det hele med i DP så kan hun vurdere fra dag til dag. Med det hele mener jeg:

Regntøj

Gummistøvler

Termotøj

Fliis trøje

Vandtæt overgangsjakke

Tynde strik luffer

Strik vanter

Tykke luffer

3 elefanthuer i forskellige tykkelser

Flyverdragt

Termostøvler

Så det eneste vi mangler er alm vinterstøvler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie kastede ikke mere op i nat og er ok frisk idag! Jeg ligger nu så Anders arbejder hjemmefra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes vi varierer en del i overtøjet for tiden. I dag (ude i 2 timer fra 9-11) har William haft overgangsjakke, regnbukser og en tynd uld/silke elefanthue + alm sko. Han virkede perfekt tempereret.

Han har stort set altid sine regnbukser på når vi leger ude eller går tur hvor han går, for jorden er jo ret fugtig.

Vi har een gang brugt vinterjakken men den kogte han i. Nogle dage smider vi en trøje under den tynde jakke. Nogle dage har han termojakke, og nogle eftermiddagen har han faktisk kunne nøjes med trøje, men mon ikke det er ved at slutte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er svært, her kan det være koldt ihvertfald om morgenen, men så fx i går havde vi 22 grader.

 

Cassandra har alt i vuggestuen, gummistøvler, regntøj, sommerjakke, hue, vanter. Så tager vi vinterjakke med hverdag og tager den med hjem igen. Så må de lidt styre det i vuggestuen, an på vejret.  Af sko har hun pt. nogle overganssko. Jeg regner med at vi om 1 mdrs tid finder vintersko frem og flyverdragt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lucas havde vinterjakken på for første gang imorges.. han har længe brugt elefanthue, pga ører.. det er en fin hjemmestrikket en som mormor har lavet i uld garn. har en ekstra også i uld .. i DP har han regntøj, termotøj, fleecetrøje, overgangssko og gummistøvler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nogle af jer med 2-års tumlinge oplevet, at de snakker om ting os andre ikke kan se? De sidste 2 aftener omkring kl. 18-18.15 er M. Begyndte at tale om en pige hun er bange for og derfor ikke vil gå alene ind i stuen, eller andre steder i huset..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nogle af jer med 2-års tumlinge oplevet, at de snakker om ting os andre ikke kan se? De sidste 2 aftener omkring kl. 18-18.15 er M. Begyndte at tale om en pige hun er bange for og derfor ikke vil gå alene ind i stuen, eller andre steder i huset..

Altså Valdemar ævler om tigre, elefanter og nisser, men jeg tænker bare at det er fantasi og leg. Men synd at hun bliver bange :unsure :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nogle af jer med 2-års tumlinge oplevet, at de snakker om ting os andre ikke kan se? De sidste 2 aftener omkring kl. 18-18.15 er M. Begyndte at tale om en pige hun er bange for og derfor ikke vil gå alene ind i stuen, eller andre steder i huset..

Herhjemme er det en mand ida snakker om og med.

Ifølge min veninde som er uddannet clairvoyant er det min gudfar der passer på os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna har sin sommerjakke (foret) på om morgenen.

Vi er ikke startet op på hue endnu... Kan ikke finde en et-lags til en pris jeg vil betale... Og den tykke er alt for varm.

Ellers har hun termosæt og regntøj, samt sovetrøje og tyk-trøje med. + kondisko og forede gummistøvler med i DP

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv Ida har her til aften fået feber :( håber på at det hurtigt er ovre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna har sin sommerjakke (foret) på om morgenen.

Vi er ikke startet op på hue endnu... Kan ikke finde en et-lags til en pris jeg vil betale... Og den tykke er alt for varm.

Ellers har hun termosæt og regntøj, samt sovetrøje og tyk-trøje med. + kondisko og forede gummistøvler med i DP

 

Kvickly har 1-lags uld/bomulds elefanthuer til 50 kr. mener jeg det er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna har sin sommerjakke (foret) på om morgenen.

Vi er ikke startet op på hue endnu... Kan ikke finde en et-lags til en pris jeg vil betale... Og den tykke er alt for varm.

Ellers har hun termosæt og regntøj, samt sovetrøje og tyk-trøje med. + kondisko og forede gummistøvler med i DP

Kan i virkelig klare jer uden hue? William har haft fast hue på i snart 2 måneder tror jeg :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger- mangler multiquote :kiss

Det er mest ubehageligt fordi hun så er bange :( Hun siger pigen vil lege med hende, hun har endda nægtet mig at sidde i sofaen fordi pigen sad der :blink Jeg har forsøgt at sige, at pigen ikke er der- og den anden vej bekræfte, at det er okay hun kan se hende, vi kan bare ikke. Men at pigen passer på hende og VI (og hundene) passer på M. Og pigen ikke gør noget.

Jeg har jo netop også sådan noget i tankerne, altså om det er een der passer på os/hende.. :unsure

Det er kommet ret pludseligt de sidste par dage, jeg undre mig nok meget pga. Tidspunktet er så fast.. Der har intet været hele dagen i dag, før der ved 18-18.15 tiden. Jeg lige se, om det sker igen de kommende dage, så må vi se- måske er det bare en fantasiven :) Fantasien er intakt på andre ting- Eks. Tigere, nisser og elefanter og lign. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv Ida har her til aften fået feber :( håber på at det hurtigt er ovre

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.