TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Får hun selv lov at hælde vand op? :) Det er Valdemar vild med :) Ellers ved jeg faktisk ikke, hvad vi gør :chin: Vi bruger IKEAs farvede krus, ved ikke om de gør det sjovere :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Får hun selv lov at hælde vand op? :) Det er Valdemar vild med :) Ellers ved jeg faktisk ikke, hvad vi gør :chin: Vi bruger IKEAs farvede krus, ved ikke om de gør det sjovere :unsure

Nej hun hælder ikke selv op, det kunne vi prøve. Det er også ikeas farvede krus vi har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var det også bare fordi jeg lige synes der var en del med børn på Camilles alder, som talte toilet..

Camille elsker at lege hun tisser også vaske fingre.. Men længere er vi så ikke ;) og jeg havde nemlig slet ikke tænkt det var noget vi skulle tænke så meget over..

Det er kun ca en fjerdedel (måske færre) af de børn der starter i min bhv (2,9 år) der starter uden ble, de fleste smider den inden de er 3,5 år og har de ikke smidt den inden de bliver 4 begynder jeg at blive bekymret.

Så jeg er SLET ikke bekymret. Mie vil godt "tisse" på potten når jeg enten selv går på toilet eller læser en bog. Men der kommer ikke noget og jeg tror som BBM ikke hun helt forstår konceptet.

Der vi er nu er st hun lige inden (som i sekunder inden) hun laver en bonus ble siger "adr bleen" og så laver hun og den skal helst skiftes lige bagefter.

Her efter ferien går vi all in på at lade potten blive en del af "aften-toilette" igen, det er gået lidt fløjten her op til ferien fordi jeg har været gravid-ramt og Anders har været meget væk om aftenen!

For os handler det om at potten skal være tryg! Så går alt det andet meget nemmere (siger min erfaring).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får I jeres tumlinge til at drikke nok i varmen?

Sophia er generelt ikke god til at drikke nok, og her i varmen sætter det altså sine spor - hård mave. Hun kommer af med noget flere gange dagligt, men det kan gost være knoldet.

Vi har købt en drikkedunk - den var sjov de første par dage.

Hun vil hellere have mælk end vand, hvilket hun får ved måltider. Men ellers ønsker vi at hun drikker vand. Saft og juice er ikke rigtigt noget vi har her i huset. Vi drikker selv mest bare vand - lidt mælk indimellem. Vi ønsker at hun drikker det samme som os langt hen af vejen.

Vi vil gerne have at hun generelt drikker mere, og det skal ikke være fordi det smager af noget ø, at hun godt kan drikke det.

Nogle der har nogle gode fif?

Vi prøver flere gange dagligt at tilbyde vand af kop, glas, flasker og drikkedunk. Vi prøver at vi giver det, at det bare står til rådighed hvor hun kan nå osv.

Nu har vi ikke svært ved at få Dicte til at drikke, men vi har en hel skuffe med forskellige sugerør, drinks pinde/figurer, parasoler mv og det er et sikkert hit - både til at sætte frugt og grønt på, og i glasset. Og så er hun vild med isterningener i vandet, måske det kan hjælpe?

Ellers ville jeg ikke tøve med en smule saft/juice i vandet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får I jeres tumlinge til at drikke nok i varmen?

Sophia er generelt ikke god til at drikke nok, og her i varmen sætter det altså sine spor - hård mave. Hun kommer af med noget flere gange dagligt, men det kan gost være knoldet.

Vi har købt en drikkedunk - den var sjov de første par dage.

Hun vil hellere have mælk end vand, hvilket hun får ved måltider. Men ellers ønsker vi at hun drikker vand. Saft og juice er ikke rigtigt noget vi har her i huset. Vi drikker selv mest bare vand - lidt mælk indimellem. Vi ønsker at hun drikker det samme som os langt hen af vejen.

Vi vil gerne have at hun generelt drikker mere, og det skal ikke være fordi det smager af noget ø, at hun godt kan drikke det.

Nogle der har nogle gode fif?

Vi prøver flere gange dagligt at tilbyde vand af kop, glas, flasker og drikkedunk. Vi prøver at vi giver det, at det bare står til rådighed hvor hun kan nå osv.

Isterninger og sugerør er vejen frem herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er problemet omvendt! Luna drikker seriøst meget væske! Men mad er virkelig en by i Rusland.

Hun har i dag spist 2 frugtstænger, en banan, to skiver kødpølse, 1,5 ostehaps, 2 bidder af en frikadelle to små is og en skive ost... rugbrød ville hun slet ikke i dag, der ryger max 1/2 Skive ned når hun er hjemme...

i DP spiser hun hvad hun får serveret!

Er spændt på aftensmad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isterninger og sugerør er vejen frem herhjemme :)

Nå ja, sugerør holder også her :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sidder og leger "hvor er ?" Jeg spørger Ida "hvor er idas næse ?" Ida peger på næsen. Sådan fortsætter vi indtil jeg kommer til ørene "hvor er idas øre" Ida kigger på mig og siger "de er derude" alt i mens hun peger udenfor.

Det skal lige siges at Ida ikke rigtigt har hørt efter hvad der er blevet sagt idag, men det er jo klart når ørene er udenfor :p :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får I jeres tumlinge til at drikke nok i varmen?

Sophia er generelt ikke god til at drikke nok, og her i varmen sætter det altså sine spor - hård mave. Hun kommer af med noget flere gange dagligt, men det kan gost være knoldet.

Vi har købt en drikkedunk - den var sjov de første par dage.

Hun vil hellere have mælk end vand, hvilket hun får ved måltider. Men ellers ønsker vi at hun drikker vand. Saft og juice er ikke rigtigt noget vi har her i huset. Vi drikker selv mest bare vand - lidt mælk indimellem. Vi ønsker at hun drikker det samme som os langt hen af vejen.

Vi vil gerne have at hun generelt drikker mere, og det skal ikke være fordi det smager af noget ø, at hun godt kan drikke det.

Nogle der har nogle gode fif?

Vi prøver flere gange dagligt at tilbyde vand af kop, glas, flasker og drikkedunk. Vi prøver at vi giver det, at det bare står til rådighed hvor hun kan nå osv.

Som nogle siger, så er sugerør også et hit her. Og så elsker hun at lege med sit tesæt, hvor hun får lov at drikke af de bitte små kopper og fylde dem med vand selv fra hanen eller en lille kande (men hvis det foregår i vasken slipper man for vand pjaskeri).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Louise :kram2 Det er såååå hårdt. Føler mig som årtusindets dårligste mor :(

Her til middag bare skreg og skreg han i barnevognen så jeg tog ham op hvor han fortsatte i 10 minutter med at skrige selvom jeg gik rundt med ham. Han faldt i søvn i cykeltraileren (J kørte fordi jeg bare ikke orker det).

Kan det virkelig passe at det skal være SÅ hårdt at have børn?

Det har jeg også tænkt! Men ja, så hårdt skal det åbenbart være for nogle af os. Jeg synes vi har tilsidesat rigtig meget for Silke Elia og alligevel har det været sindsygt hårdt.

Men husk for ham er der rigtig meget nyt (nyt sted, nye indtryk osv) og det kan være rigtig svært at kapere. I hvert fald hvis han tilnærmelsesvis ligner Silke Elia. Det er nemmere nu, fordi hun er ældre og hun forstår meget mere, så vi kan forberede hende. Men jeg ved at I næste uge hvor vi tager til Samsø, så bliver det ikke ren afslapning, for Silke Elia vil helt sikkert blive ramt - især på søvnen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sidder og leger "hvor er ?" Jeg spørger Ida "hvor er idas næse ?" Ida peger på næsen. Sådan fortsætter vi indtil jeg kommer til ørene "hvor er idas øre" Ida kigger på mig og siger "de er derude" alt i mens hun peger udenfor.

Det skal lige siges at Ida ikke rigtigt har hørt efter hvad der er blevet sagt idag, men det er jo klart når ørene er udenfor :p :biglove

Ha ha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ryddet op i går...

Nu har Simon og far haft en hyggelig dag hjemme

c08f2fff816f97b08ebf3b166d6c66fb_zps564b

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får I jeres tumlinge til at drikke nok i varmen?

Sophia er generelt ikke god til at drikke nok, og her i varmen sætter det altså sine spor - hård mave. Hun kommer af med noget flere gange dagligt, men det kan gost være knoldet.

Vi har købt en drikkedunk - den var sjov de første par dage.

Hun vil hellere have mælk end vand, hvilket hun får ved måltider. Men ellers ønsker vi at hun drikker vand. Saft og juice er ikke rigtigt noget vi har her i huset. Vi drikker selv mest bare vand - lidt mælk indimellem. Vi ønsker at hun drikker det samme som os langt hen af vejen.

Vi vil gerne have at hun generelt drikker mere, og det skal ikke være fordi det smager af noget ø, at hun godt kan drikke det.

Nogle der har nogle gode fif?

Vi prøver flere gange dagligt at tilbyde vand af kop, glas, flasker og drikkedunk. Vi prøver at vi giver det, at det bare står til rådighed hvor hun kan nå osv.

På de varmeste dage laver vi lemonader og iste uden sukker og/eller tilbyder juice blandet med vand. Jeg prioriterer, at hun drikker nok frem for lidt lidt sukker.

 

Ellers prøv vand med citron/lime/bær/isterninger ect. Det er et HIT! :)

 

Vi har ikke haft hård mave endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille drikker meget mælk..

Også får hun tyyynd saftevand også.. Også har vi det stående fremme, så hun hele tiden kan drikke :) Med sugerør :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Total svært ikke at grine under putning i dag, M. Havde lidt svært ved at overgive sig, men endte med at tælle 1, 2, rød, sort, gul, røde, 3, 4, 5, rød, 4, 5, rød, sort, rød, sort, blå, sort- den ikke sort :lolhit Også efter ret kort tid, STILHED, så sov hun.. Gadvide om hun talte får :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha vi har puttekamp. Vi forsøger at lære Maja at falde i søv selv i egen seng, men problemet er, at hun selv kan kravle ud af tremmesengen og derfor står op, hvis ikke det passer hende at sove (hvilket det aldrig gør) så det ender altid med at manden eller jeg må sidde ved hende til hun sover.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige til det med væske her i varmen - selvom jeg heller ik er den største fan af saftevand og juice til elin, så får hun det i en meget fortyndet udgave - lige så man kan ane farven. Og ellers får hun kold kamille te fortyndet med vand eller juice fortyndet med vand. Og det får hun i hendes flaske med suttehoved. Hun elsker den flaske - og derfor drikker hun også meget... Jeg ville slække lidt på det med ikke at give saft/juice - hvis det ku gøre at der kom noget mere væske ned. Man kan også få fun saft med stevia? Det smager bare syntetisk...

Jeg er selv bedre til at få drukket mere væske hvis der er lidt saft i eller hvis det er isvand. Elin elsker også isterninger - som der også er blevet forslået...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Total svært ikke at grine under putning i dag, M. Havde lidt svært ved at overgive sig, men endte med at tælle 1, 2, rød, sort, gul, røde, 3, 4, 5, rød, 4, 5, rød, sort, rød, sort, blå, sort- den ikke sort :lolhit Også efter ret kort tid, STILHED, så sov hun.. Gadvide om hun talte får :P

:lol Maja plejer at synge tommelfinger hvor eeeer duuu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ups

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ups

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige til det med væske her i varmen - selvom jeg heller ik er den største fan af saftevand og juice til elin, så får hun det i en meget fortyndet udgave - lige så man kan ane farven. Og ellers får hun kold kamille te fortyndet med vand eller juice fortyndet med vand. Og det får hun i hendes flaske med suttehoved. Hun elsker den flaske - og derfor drikker hun også meget... Jeg ville slække lidt på det med ikke at give saft/juice - hvis det ku gøre at der kom noget mere væske ned. Man kan også få fun saft med stevia? Det smager bare syntetisk...

Jeg er selv bedre til at få drukket mere væske hvis der er lidt saft i eller hvis det er isvand. Elin elsker også isterninger - som der også er blevet forslået...

Helt enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol Maja plejer at synge tommelfinger hvor eeeer duuu?

:D måske den (de) bliver væk når der skal puttes :P :lol

Og :kram for møgputning :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke sukkerfaktoren der er et "problem" for mig, ift saft/juice. Det er mere det der med, at det skal smage af noget før man gider drikke det, jeg synes der er et problem. Vi drikker selv mest bare vand herhjemme, så vi har det ikke huset. Jo ind imellem noget rigtigt æblemost til god morgenmad i weekenden, som hun også drikker.

Vi prøver med isterninger og sugerør, og hvis det ikke virker må vi prøve med noget med smag i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke sukkerfaktoren der er et "problem" for mig, ift saft/juice. Det er mere det der med, at det skal smage af noget før man gider drikke det, jeg synes der er et problem. Vi drikker selv mest bare vand herhjemme, så vi har det ikke huset. Jo ind imellem noget rigtigt æblemost til god morgenmad i weekenden, som hun også drikker.

Vi prøver med isterninger og sugerør, og hvis det ikke virker må vi prøve med noget med smag i.

Silke Elia drikker kun vand. Hun har smagt nogle ting med smag når hun har været syg, men bryder sig ikke om smagen. Men et sugerør, det er sagen. Jeg klipper lige 5-7 cm af, så passer det i IKEA koppen og så er det ikke så hårdt for dem at suge vandet op. Silke Elia kan også godt lide at spise isterninger og så skåleleg altid er hit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er SÅ skuffet over mine svigerforældre. Vores lille tumling fyldte 2 år i går. Mine svigerforældre kørte på ferie i går. De er på efterløn, og går derfor ikke på arbejde. De kom ikke engang om og ønskede tillykke inden. Vi fik dog en SMS sent hvor de kort ønskede tillykke..

Det er dog ikke helt nyt at de gør sådan. Da vores ældste havde fødselsdag valgte de at rejse til syden.. Her kom de heller ikke og ønskede tillykke..

Men synes da at det er trist at de har sådan en lidt lad holdning til noget som har så stor betydning for børnene..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.