TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Ja men kan ikke lige huske hvorfor

Og det er meget mere besværligt med al det hår de har nu :)

Ja det er møgbesværligt med alt det hår.... Men det går nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anabella kløer og kløer og kløer i sine øjne.! Gad vide, om allergi allerede ka ses nu?? Eller om det er tilfældigt..?

Du kan evt prøve at få taget en allergi - blodprøve. Den vil vise om hun slår ud på noget. Men man siger egentlig at det først er fra 3 år det med allergi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, kan det passe at man ikke skal betale for dp i juli?????! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, kan det passe at man ikke skal betale for dp i juli?????! :o

Ja. Institutioner betales kun 11 mdr om året :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja. Institutioner betales kun 11 mdr om året :)

Gælder det i hele landet? Også for vuggestue/børnehave? Det anede jeg ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, kan det passe at man ikke skal betale for dp i juli?????! :o

Jeg tror det er forskelligt fra kommune til kommune. På Randers kommunes hjemmeside står der i hvert fald at betalingen er fordelt over 12 mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det gælder i hvert fald her i Vesthimmerlands kommune.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt gemt på Aalborg kommunes hjemmeside fandt jeg, at juli er betalingsfri for os. Yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gælder det i hele landet? Også for vuggestue/børnehave? Det anede jeg ikke :)

Nej det gør det ikk. Det afhænger af kommune.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, kan det passe at man ikke skal betale for dp i juli?????! :o

Hos os er juli betalingsfri men ved private betaler man tit alle 12 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en lille mand med mellemørebetændelse og astmatisk bronkitis. Fik at vide hos lægen, at hvis det blev være eller jeg blev bekymret, skulle jeg ringe i eftermiddag og så ville de laver en recept på astmamedicin.. Ellers er det 1813 da lægen har lukket indtil på mandag pga helligdag. Synes egentlig han virker ok (selvom han faldt i søvn i mine arme hos lægen, det er ikke tit det sker), men måske skulle jeg bare få recepten, bare for en sikkerheds skyld?  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en lille mand med mellemørebetændelse og astmatisk bronkitis. Fik at vide hos lægen, at hvis det blev være eller jeg blev bekymret, skulle jeg ringe i eftermiddag og så ville de laver en recept på astmamedicin.. Ellers er det 1813 da lægen har lukket indtil på mandag pga helligdag. Synes egentlig han virker ok (selvom han faldt i søvn i mine arme hos lægen, det er ikke tit det sker), men måske skulle jeg bare få recepten, bare for en sikkerheds skyld? :unsure

Synes klart du skal få recepten. Så er det meget nemmere at hente det, hvis det skulle blive nødvendigt. Alternativet er måske flere timers ventetid hos vagtlægen i aften eller i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes klart du skal få recepten. Så er det meget nemmere at hente det, hvis det skulle blive nødvendigt. Alternativet er måske flere timers ventetid hos vagtlægen i aften eller i morgen.

 

Ja det tænker jeg også at jeg gør.. Sidst vi var hos vagtlægen ventede vi 3 timer  :prik, det er jeg ikke lige i humør til igen. Skulle jo egentlig bare have fået recepten med da vi alligevel var deroppe, men så langt tænkte jeg ikke :rolleyes  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget er det nu man regner i voksetillæg i sko for de små ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget er det nu man regner i voksetillæg i sko for de små ??

Mener sko damen sagde 1,5 cm da Dicte fik nye sandaler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor jeg glæder mig til 5 dages fri med Dicte :) Vi skal i sommerhus hos mormor og morfar, mens far er på arbejde på Roskilde dyrskue. Vi skal selvfølgelig også på besøg derinde, og det glæder Dicte sig til.

Lige nu er farmor og mormor i fuld gang ude i haven med at male Dictes legehus, mormor har givet terrassen olie, og snart kommer far og farfar også hjem og er med. Det er bare skønt når der sker noget :) især når jeg bare er gravid og besværet, så er det skønt andre gider gå i gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja. Institutioner betales kun 11 mdr om året :)

Ikke i Glostrup :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke finde noget om betalingsfri måned på Høje Taastrup kommunes hjemmeside, så jeg går ud fra at man betaler for juli måned også her :( ... Er der nogen der ved det med sikkerhed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke finde noget om betalingsfri måned på Høje Taastrup kommunes hjemmeside, så jeg går ud fra at man betaler for juli måned også her :( ... Er der nogen der ved det med sikkerhed?

Når jeg kigger på deres hjemmeside, ser det ikke ud som om der er betalingsfri måneder. Ved nogle de andre pasningsformer står i parentes, at der er betalingsfri måneder.

På vores kommunes hjemmeside, står det helt klart og tydeligt, at juli er betalingsfri (vi betaler så til gengæld også 3700 alle de andre måneder <_<)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det tænker jeg også at jeg gør.. Sidst vi var hos vagtlægen ventede vi 3 timer  :prik, det er jeg ikke lige i humør til igen. Skulle jo egentlig bare have fået recepten med da vi alligevel var deroppe, men så langt tænkte jeg ikke :rolleyes  

Kan du ikke bare ringe og snakke med din læge, og få ham/hende til at sende den elektronisk, så du ikke behøver afsted igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke i Glostrup :(

Mon ikke dem der betaler 12 gange om året, så betaler tilsvarende mindre pr. måned? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum, det lader til jeg skal være alene hjemme torsdag - søndag :o

Søren og Anna tager til farmor og farfar, men jeg skal arbejde kl. 8-16 fredag og jeg gider faktisk ikke give 400 kr for at sidde 4.5 time i tog, gå i seng, have 1 dag deroppe og så køre 4.5 time hjem i bil søndag formiddag <_<

Så nu skal jeg finde på noget at lave. Jeg glæder mig, men tror det vil være hårdt for både mig og Anna. Allerede fredag morgen næste uge, tager vi hjem til min mor. Action packed! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke bare ringe og snakke med din læge, og få ham/hende til at sende den elektronisk, så du ikke behøver afsted igen?

Jo selvfølgelig :) Tænkte mere på, at det havde været smart at få den med lige meget hvad, så jeg ikke skulle have fat i dem to gange. Nu er recepten i hvert fald bestilt, så må vi se hvordan det går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum, det lader til jeg skal være alene hjemme torsdag - søndag :o

Søren og Anna tager til farmor og farfar, men jeg skal arbejde kl. 8-16 fredag og jeg gider faktisk ikke give 400 kr for at sidde 4.5 time i tog, gå i seng, have 1 dag deroppe og så køre 4.5 time hjem i bil søndag formiddag <_<

Så nu skal jeg finde på noget at lave. Jeg glæder mig, men tror det vil være hårdt for både mig og Anna. Allerede fredag morgen næste uge, tager vi hjem til min mor. Action packed! :blink

Nyd det nu rigtig meget :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg kigger på deres hjemmeside, ser det ikke ud som om der er betalingsfri måneder. Ved nogle de andre pasningsformer står i parentes, at der er betalingsfri måneder.

På vores kommunes hjemmeside, står det helt klart og tydeligt, at juli er betalingsfri (vi betaler så til gengæld også 3700 alle de andre måneder <_<)

Puha det lyder dyrt... Vi betaler 2600 kr men betaler 12 mdr... Men vi har vidst også en ret skidt nomering i Esbjerg har jeg hørt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.