TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Jeg har opdaget en stor fordel ved at få børn, som jeg aldrig havde overvejet! Lise er en lille slavepisker og politibetjent, så jeg får samlet hundelorte i haven og støvsuget i huset som aldrig før :D hun er ude i haven hver dag og hvis hun lige spotter en hundelort, drøner hun ind og henter mig og insisterer på at jeg samler den op. Hun bliver ved at plage mig til det er gjort! Ligeledes med støvsugningen, fx idag da vi kom hjem siger hun "Mor støvsuge hundehår op, Lise sidde i sofa og se fjernsyn!" :D så fik hun ligesom gjort arbejdsfordelingen klar! Jeg ville gerne lige have en kop te og kage først, men det kunne jeg godt glemme alt om: "Mor støvsuge NUUU!"

:rolleyes men det er nu meget rart, for jeg har aldrig været særlig huslig. Jeg har altid haft svært ved at tage mig sammen til det :P

Haha! Det er sjovt :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anna og jeg spiste en lille softice på vej hjem fra vuggestuen i dag - fordi vi kunne :biglove bua3mye.jpeg

 

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna og jeg spiste en lille softice på vej hjem fra vuggestuen i dag - fordi vi kunne :biglove bua3mye.jpeg

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har opdaget en stor fordel ved at få børn, som jeg aldrig havde overvejet! Lise er en lille slavepisker og politibetjent, så jeg får samlet hundelorte i haven og støvsuget i huset som aldrig før :D hun er ude i haven hver dag og hvis hun lige spotter en hundelort, drøner hun ind og henter mig og insisterer på at jeg samler den op. Hun bliver ved at plage mig til det er gjort! Ligeledes med støvsugningen, fx idag da vi kom hjem siger hun "Mor støvsuge hundehår op, Lise sidde i sofa og se fjernsyn!" :D så fik hun ligesom gjort arbejdsfordelingen klar! Jeg ville gerne lige have en kop te og kage først, men det kunne jeg godt glemme alt om: "Mor støvsuge NUUU!"

:rolleyes men det er nu meget rart, for jeg har aldrig været særlig huslig. Jeg har altid haft svært ved at tage mig sammen til det :P

Hun er da bare skøn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna og jeg spiste en lille softice på vej hjem fra vuggestuen i dag - fordi vi kunne :biglove bua3mye.jpeg

Skønt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har opdaget en stor fordel ved at få børn, som jeg aldrig havde overvejet! Lise er en lille slavepisker og politibetjent, så jeg får samlet hundelorte i haven og støvsuget i huset som aldrig før :D hun er ude i haven hver dag og hvis hun lige spotter en hundelort, drøner hun ind og henter mig og insisterer på at jeg samler den op. Hun bliver ved at plage mig til det er gjort! Ligeledes med støvsugningen, fx idag da vi kom hjem siger hun "Mor støvsuge hundehår op, Lise sidde i sofa og se fjernsyn!" :D så fik hun ligesom gjort arbejdsfordelingen klar! Jeg ville gerne lige have en kop te og kage først, men det kunne jeg godt glemme alt om: "Mor støvsuge NUUU!"

:rolleyes men det er nu meget rart, for jeg har aldrig været særlig huslig. Jeg har altid haft svært ved at tage mig sammen til det :P

:lol :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( ved ikke hvad jeg skal gøre... Det er hver aften.. Hvad gør jeg dog forkert??? Det slider mig op.. Der er enormt egoistisk, men har virkelig brug for bare en time eller to om aften, hvor jeg bare har ro og kan være mig :( hulk!

 

Det er overhovedet ikke egoistisk! Jeg ville have det på samme måde (og det havde jeg også dengang Lise tog en evighed at putte og jeg selv gik direkte i seng, så snart det lykkedes. Aldrig nogen alene eller voksen tid om aftenen!). Det skal nok blive bedre! :kram2 :kram2

 

Anna og jeg spiste en lille softice på vej hjem fra vuggestuen i dag - fordi vi kunne :biglove bua3mye.jpeg

Hvor ser det hyggeligt ud :) kan godt forstå I blev fristet med det skønne vejr vi har haft idag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fantastisk. Hun er da skøn.

  

Hahaha!! Hvor er det fedt! :D :D :D

  

:lol

  

Det er simpelthen for sjovt jo :D

  

Haha! Det er sjovt :lol

  

Hun er da bare skøn

  

:lol :D

Hun er nemlig skide sjov :D udover at det er enormt praktisk med et spark i røven indimellem :P

Det er irriterende i øjeblikket, men bagefter er det jo bare skønt at have fået det gjort!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun sover endnu ikke :(

Vores ritual er at hun kommer i bad, får nattøj på, får børstet tænder også siger vi godnat til min kæreste, hunden, legekrokodillen som står ovre på legepladsen, uglerne på gardinet og stjernerne på væggen. Så synger jeg en sang, mens hun er ved mig, og lægger hende i seng, siger godnat og går ud. Som regel har hun en bog med... Går ind når hun har skreget cirka 2 min, og kun ved rigtig gråd...

Har siddet derinde en TIME. Så græder hun ikke, men hun faldt heller ikke i søvn. Hun lå bare og hver gang hun er lige ved at falde i søvn, rejser hun sig eller gør et eller andet trælst så hun vågner igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun sover endnu ikke :(

Vores ritual er at hun kommer i bad, får nattøj på, får børstet tænder også siger vi godnat til min kæreste, hunden, legekrokodillen som står ovre på legepladsen, uglerne på gardinet og stjernerne på væggen. Så synger jeg en sang, mens hun er ved mig, og lægger hende i seng, siger godnat og går ud. Som regel har hun en bog med... Går ind når hun har skreget cirka 2 min, og kun ved rigtig gråd...

Har siddet derinde en TIME. Så græder hun ikke, men hun faldt heller ikke i søvn. Hun lå bare og hver gang hun er lige ved at falde i søvn, rejser hun sig eller gør et eller andet trælst så hun vågner igen...

Hmm, så sker der jo også en masse ting lige inden hun skal ind og ligge helt stille. Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at indføre en ekstra stund efter tandbørstningen, hvor hun kan geare ned. Fx at hun får lov til at sidde i sofaen med dyne (og sut?) og se en lille tegnefilm eller læse en bog, mens gardinerne er trukket for og lyset er slukket/dæmpet. Så vil hun måske opfatte at det er tid til at falde til ro, og når det bliver mørkt i stuen, så ved hun at det er aften. Børn kan jo ikke se på et ur og tænke at nu er det sovetid. Derfor må man hjælpe dem til at opdage det.

Håber det bliver bedre snart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har ret lang tid til det.. I dag så hun 15 min tegnefilm, og bad selv om dyne og sovefår og sagde hun ville sove på sofaen... :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har ret lang tid til det.. I dag så hun 15 min tegnefilm, og bad selv om dyne og sovefår og sagde hun ville sove på sofaen... :/

Hun har ret lang tid til det.. I dag så hun 15 min tegnefilm, og bad selv om dyne og sovefår og sagde hun ville sove på sofaen... :/

Er det lige inden hun kommer ind i seng? For det kunne jeg nemlig ikke se i dit forrige indlæg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun sover endnu ikke :(

Vores ritual er at hun kommer i bad, får nattøj på, får børstet tænder også siger vi godnat til min kæreste, hunden, legekrokodillen som står ovre på legepladsen, uglerne på gardinet og stjernerne på væggen. Så synger jeg en sang, mens hun er ved mig, og lægger hende i seng, siger godnat og går ud. Som regel har hun en bog med... Går ind når hun har skreget cirka 2 min, og kun ved rigtig gråd...

Har siddet derinde en TIME. Så græder hun ikke, men hun faldt heller ikke i søvn. Hun lå bare og hver gang hun er lige ved at falde i søvn, rejser hun sig eller gør et eller andet trælst så hun vågner igen...

 

hmm... 

Vores ritual er således; Maliva får et bad efter aftensmaden (18.30/19.00) og kommer op 30-45 minutter efter, det afhænger af hendes leg :)

Vi går på værelset, hvor hun får en ble på, får børstet tænder, taget vitaminpille og så kommer far og lillebror ind og siger godnat. Derefter læser jeg en bog vi sammen har valgt , hvor hun imens får en kop mælk. Efter bogen putter jeg hende imellem ALLE hendes sovedyr, slukker lyset og henter hendes lysesutter (hun bruge dem kun til lys :P ) og så kysser jeg godnat og går..

Jeg tænker at din datter måske ønsker lidt mere - down-time - med mor inden putningen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det lyder som om hun er utryg og kæmper mod søvnen med alt hvad hun har. Sådan nogen perioder har Anna også - for eksempel pt.

Så sidder vi bare i stolen ved siden af hende, holder i hånd hvis hun beder om det, men snakker ikke med hende. Når det er værst, har hun brug for at komme over i stolen og putte tæt - nogen gange flere gange - og det kan tage lang tid før hun endelig giver slip. Det hjælper hende, at hun ved vi IKKE går fra hende. Hun skal nok sige til, når hun er klar og hvis ikke kan vi hurtigt mærke det på hende, når vi prøver.

Jeg tror Camille er utryg og jeg tror du hjælper hende bedst ved at rumme hende, være rolig og være der, også selvom det er mega kedeligt og frustrerende (jeg ved det!) og så se om ikke det bliver bedre med tiden.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at din datter måske ønsker lidt mere - down-time - med mor inden putningen? :unsure

Jeg tænker også at det er værd at afprøve MEGET fysisk kontakt lige inden sengetid. Og prøv at snakke dagen igennem, måske hun bearbejder meget, men gør det mens i sidder og putter i stuen.

Mie får langt fra bad hver aften, så hendes putteritual starter først kl 19.15-19.30 Hun bliver skiftet og får nattøj på og børstet tænder, så sætter vi os sammen i sofaen og putter mens vi ser fjernsyn eller læser en bog 15-30 min (nogle gange får hun lidt frugt og mælk imens) Så finder vi tigeren og sutten og siger godnat til den der ikke putter, nogle gange bæres hun ned, andre gange går hun selv ned af trappen. Hun bliver lagt i sengen, får et kys og en kærlig godnat hilsen og vi går ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit dårlig samvittighed :(

Har sendt Gry afsted i dag, hun er feberfri og er frisk og glad, men hun havde altså 39,9 i feber i går og normalt vil jeg helst at hun har et feberfrit døgn hjemme, men er max presset vi mangler en på arbejdet som har ferie, og der er møde i aften.

Heldigvis ringede min mor og hun ville hente 12.30 og den store når hun har fri fra skole kl 12.50.

Men er stadigvæk lige ved at tude over dårlig samvittighed :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit dårlig samvittighed :(

Har sendt Gry afsted i dag, hun er feberfri og er frisk og glad, men hun havde altså 39,9 i feber i går og normalt vil jeg helst at hun har et feberfrit døgn hjemme, men er max presset vi mangler en på arbejdet som har ferie, og der er møde i aften.

Heldigvis ringede min mor og hun ville hente 12.30 og den store når hun har fri fra skole kl 12.50.

Men er stadigvæk lige ved at tude over dårlig samvittighed :boo

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv har lige haft den værste aflevering ever. Silje ville ikke have lynet jakken så hun flejnede fuldstændig ud over det. Hun SKREG så hele vejen ned i vuggestuen (ret pinlig gåtur) Hun var helt opkogt og ulykkelig da vi nåede frem, men når hun kommer i det humør er det bare umuligt at få hende til at være rolig igen. Nede i vuggestuen satte jeg mig lidt med hende og trøstede og puttede, men kunne høre hun blev ked af det da jeg gik igen... øv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv har lige haft den værste aflevering ever. Silje ville ikke have lynet jakken så hun flejnede fuldstændig ud over det. Hun SKREG så hele vejen ned i vuggestuen (ret pinlig gåtur) Hun var helt opkogt og ulykkelig da vi nåede frem, men når hun kommer i det humør er det bare umuligt at få hende til at være rolig igen. Nede i vuggestuen satte jeg mig lidt med hende og trøstede og puttede, men kunne høre hun blev ked af det da jeg gik igen... øv

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna kom selv ind til os i morges - store pige!!! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, så har vi så også haft en mega dårlig nat (og morgen) herhjemme med Lise. Hun vågnede en million gange i løbet af natten og kaldte og græd. Tror hun havde mareridt, for hun blev ved med at ævle noget om myrer og at mor skulle tage myrerne :( og jeg kunne bare ikke få hende til at forstå at det bare var en drøm og der ingen myrer var! 

For at toppe det af, så vågnede hun kl. 5.15 og ville ikke sove mere. Vi var ellers lige ved at vænne os til at hun nu sover længere om morgenen til ihvertfald kl. 7. Hvis hun så bare var vågen og ville se fjernsyn eller lignende ville det være til at klare, men hun var bundulykkelig, græd og græd, ville ikke være nogen steder og ville ikke sættes ned :boo

 

Øv det er ikke sjovt at tage på arbejde så, men hun havde ikke umiddelbart feber eller andet, så vi valgte at sende hende i vs alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I aften tror jeg at jeg tager en stol ind på værelset og bare sætter mig fra starten så... Så synger jeg og bliver derinde til hun er klar til jeg går, eller til at hun sover :) så i stedet for at sige godnat og gå, siger jeg godnat og bliver..

Håber det virker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I aften tror jeg at jeg tager en stol ind på værelset og bare sætter mig fra starten så... Så synger jeg og bliver derinde til hun er klar til jeg går, eller til at hun sover :) så i stedet for at sige godnat og gå, siger jeg godnat og bliver..

Håber det virker :)

God idé. Og fortæl hende når du putter, at du sætter dig ved siden af hende og at du ikke går. Du kan sagtens tage en bog eller telefonen med, så det ikke er så kedeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har opdaget en stor fordel ved at få børn, som jeg aldrig havde overvejet! Lise er en lille slavepisker og politibetjent, så jeg får samlet hundelorte i haven og støvsuget i huset som aldrig før :D hun er ude i haven hver dag og hvis hun lige spotter en hundelort, drøner hun ind og henter mig og insisterer på at jeg samler den op. Hun bliver ved at plage mig til det er gjort! Ligeledes med støvsugningen, fx idag da vi kom hjem siger hun "Mor støvsuge hundehår op, Lise sidde i sofa og se fjernsyn!" :D så fik hun ligesom gjort arbejdsfordelingen klar! Jeg ville gerne lige have en kop te og kage først, men det kunne jeg godt glemme alt om: "Mor støvsuge NUUU!"

:rolleyes men det er nu meget rart, for jeg har aldrig været særlig huslig. Jeg har altid haft svært ved at tage mig sammen til det :P

Hæ hæ :) Sådan er det også her hjemme, bortset fra Dictes yndlings leg er at far skal støvsuger ;) Og det er nu helt okay med mor!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna kom selv ind til os i morges - store pige!!! :wub

Årh det glæder jeg mig til :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.