Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

Er SÅ glad for at være tilbage i min studiegruppe. Vi fungerer bare så godt sammen både fagligt men også på det personlige. Vi driller hinanden og har det sjovt men når vi skal lave noget bliver der sku lavet noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er træt af at være på en arbejdsplads hvor jeg ikke rigtig kan finde min plads. Egentlig handler det nok om 2 individer og arbejds processen. Jeg vil nok ærlig talt meget hellere have "min" stue, "mine" børn og "min" måde at gøre tingene på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er første uge overstået på mit nye arbejde ..... og sikke en oplevelse og et kulturchok 

 

Kan da lige fortælle om de første 2 dage (kopieret fra min tråd)

 

 

The Devil wears Prada!

 

Nå en lille update på hvordan det står til har.... intet nyt på babyfronten

 

 

Jeg startede jo på mit nye arbejde i går og forventningerne var ikke til at styre, hvilket resulterede i manglende søvn natten til mandag   :shooter

Men jeg mødte op og var spændt på hvad dagen ville bringe. 

Men de øvrige sekretære var åbenbart ikke klar over at jeg skulle komme   :huh   Jeg fik lige vist nogle praktiske ting som hvor jeg skulle hænge jakken, hvor frokostrummet var og hvor jeg kunne stille min madpakke, og så ind til advokaten, hvor han lige fortalte lidt om hvad jeg skulle.

Det meste af formiddagen læse jeg i en mappe omkring det system de bruger til alt.... Gaaaab

Jeg gik til frokost med kollega x (Som det faktisk viste sig, at hun havde arbejdet sammen med min mor af 2 omgange - verden er lille) - her fortalte hun så at advokaten er lidt speciel, det hedder Hr. når man skal tiltale ham og De, Dem og Deres i breve. Samt at han har en dårligt ry, og i den periode hun har været der (fra september) der der 4! der enten har sagt op eller er blevet opsagt   :blink What! det er godt nok mange på kort tid..... og flere ting

 

Hmmm det tog da godt nok lidt af glæden ved at have fået det arbejde   :(

 

Resten af dagen lavede jeg nogle få opgaver, men der var ikke rigtig noget klar til mig, + de ikke havde ret meget tid til at hjælpe mig.

 

Det jeg så kom hjem, ventede manden jo spændt på at høre om min dag, og havde jo lidt forventet at jeg havde haft en god og spændende dag. Jeg fortalte jo så hvordan min dag havde været og hvad jeg var blevet fortalt, det resulterede så i en meget ked af det mand   :( Han har jo lige en forventning om at nu ville det komme til at gå godt, og han vil ikke have at jeg skulle være et sted, hvor jeg ikke har det godt.

 

 

 

Da jeg kommer i dag, for jeg afvide af kollega x, at advokaten havde sagt til hende igår, at han synes jeg var langsom ..... LANGSOM, WHAT, ej nu må han sku lige styre sig. Jeg er lige startet og jeg kender absolut INTET til de opgaver og arbejdsgange der findes på et advokatkontor!!!   :angry

Kort tid efter vi var mødt ringer han så ud til mig og siger: vi skal lige have lavet en ny inkasso sag, og smækker røret på for så at ringe op til min anden kollega y med samme besked. Jeg er snot forvirret og ved ikke hvad jeg skal... Jeg får så afvide at jeg skal gå ind til ham og have en blok og kuglepen med.

Jeg går der ind, og åbenbart for langsomt, for der kommer en eller enden kommentar ala "der er jo og 15! meter til kontoret". Vi sætter os ned, advokaten begynder at snakke, og snakker sindsygt hurtigt, min anden kollega ser på mig som om jeg skal skrive noget ned på blokke ..... men HVAD, og jeg kan da slet ikke følge med! Arghhh

Midt i det hele siger han bare: Hallo Hallo er du med? .... øhhm jaa, men det går bare rimelig stærkt - får jeg så sagt, og hans svar til det er bare: Du må vænne dig til arbejdstempoet!.

Jeg er så snotforvirret, og ved bare slet ikke hvad jeg skal gøre, der er ingen forklaring over hovedet, de gør bare som de plejer. 

Han snakker videre, og da han er færdig stikker han mig nogle papirer og det bånd han har optaget den smøre han lige fik fyret af, og siger så : og så kan y bistår dig med oprettelsen!

 

Værsgo at gå i gang!

 

Jeg havde jo igår fået afvide at han er lidt speciel og god kunne være hård ved sine medarbejder, med det påvirkede mig alligevel lidt mere end jeg lige regnede med. Jeg gik ind til mit bord med papirene, og kollega x kan nok se på mig at jeg er noget forvirret, og spørger om jeg er med eller?, Jeg siger bare at det var noget af en oplevelse, og så går jeg ud på toilettet, for tårene begunder at presse sig på.

Han havde jo ellers virket som en ganske rar og hyggelig mand til samtalen , i telefonen og inden arbejdet begyndte mandag morgen, så at opleve ham på den hårde måde allerede på dag 2, kunne jeg ikke lige helt håndtere....

 

Til samtalen og i telefonen lød det jo som om han var klar og indstillet på at det vil tage mig tid at komme ind i tingene, ind i deres system, opgaverne og arbejdegangen, nærmest at starte fra bundet som med en elev. MEN det har han vist tydeligvis glemt alt om. Han har åbenbart en forventning om at jeg kan lære det hele på første dagen, og har jeg prøvet tingene en gang, ja så kan jeg det! - sådan var han åbenbart også ved kollega x

 

 

Bortset fra episoden på hans kontor i morges, så har dagen ellers været fin, og jeg har lave nogle flere opgaver i dag. I morgen er han ude af kontoret det meste af dagen, så der skal jeg sidde sammen med kollega x, det glæder jeg mig til.

 

Min kære mand sammenlignede advokaten med chefen i The Devil wears Prada  

 

 

Så status er desværre, at det ikke er fryd og gammen med mit nye arbejde, men jeg hænger i og gør mit for at få det bedste ud af det, og så har jeg besluttet mig for at blive ved med at søge andet arbejde, så jeg skrev faktisk i går til dem der ville have haft mig til samtale i dag, om der var mulighed for at ændre tiden for samtalen til meget tidligt eller meget sent på dagen, og han ville skrive i løbet af ugen om det kunne lade sig gøre, og så på mandag efter arbejde skal jeg faktisk til samtale vedr. et barselsvikariat i et bogholderi... og selvom det bare er et barselsvikariat er jeg klar på det frem for mit faste arbejde nu.

 

 

Ahhh det var dejligt at få ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan slet ikke forstå at i morgen kl. 11.30 har jeg juleferie og dermed er 1. Semester slut. Eksamen er dog først 6/1. Helt vild så hurtig tiden er gået !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og skal til at skrive min sidste opgave for i år færdig... Åh, hvor jeg trænger til juleferie nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er første uge overstået på mit nye arbejde ..... og sikke en oplevelse og et kulturchok

Kan da lige fortælle om de første 2 dage (kopieret fra min tråd)

The Devil wears Prada!

Nå en lille update på hvordan det står til har.... intet nyt på babyfronten

Jeg startede jo på mit nye arbejde i går og forventningerne var ikke til at styre, hvilket resulterede i manglende søvn natten til mandag :shooter

Men jeg mødte op og var spændt på hvad dagen ville bringe.

Men de øvrige sekretære var åbenbart ikke klar over at jeg skulle komme :huh Jeg fik lige vist nogle praktiske ting som hvor jeg skulle hænge jakken, hvor frokostrummet var og hvor jeg kunne stille min madpakke, og så ind til advokaten, hvor han lige fortalte lidt om hvad jeg skulle.

Det meste af formiddagen læse jeg i en mappe omkring det system de bruger til alt.... Gaaaab

Jeg gik til frokost med kollega x (Som det faktisk viste sig, at hun havde arbejdet sammen med min mor af 2 omgange - verden er lille) - her fortalte hun så at advokaten er lidt speciel, det hedder Hr. når man skal tiltale ham og De, Dem og Deres i breve. Samt at han har en dårligt ry, og i den periode hun har været der (fra september) der der 4! der enten har sagt op eller er blevet opsagt :blink What! det er godt nok mange på kort tid..... og flere ting

Hmmm det tog da godt nok lidt af glæden ved at have fået det arbejde :(

Resten af dagen lavede jeg nogle få opgaver, men der var ikke rigtig noget klar til mig, + de ikke havde ret meget tid til at hjælpe mig.

Det jeg så kom hjem, ventede manden jo spændt på at høre om min dag, og havde jo lidt forventet at jeg havde haft en god og spændende dag. Jeg fortalte jo så hvordan min dag havde været og hvad jeg var blevet fortalt, det resulterede så i en meget ked af det mand :( Han har jo lige en forventning om at nu ville det komme til at gå godt, og han vil ikke have at jeg skulle være et sted, hvor jeg ikke har det godt.

Da jeg kommer i dag, for jeg afvide af kollega x, at advokaten havde sagt til hende igår, at han synes jeg var langsom ..... LANGSOM, WHAT, ej nu må han sku lige styre sig. Jeg er lige startet og jeg kender absolut INTET til de opgaver og arbejdsgange der findes på et advokatkontor!!! :angry

Kort tid efter vi var mødt ringer han så ud til mig og siger: vi skal lige have lavet en ny inkasso sag, og smækker røret på for så at ringe op til min anden kollega y med samme besked. Jeg er snot forvirret og ved ikke hvad jeg skal... Jeg får så afvide at jeg skal gå ind til ham og have en blok og kuglepen med.

Jeg går der ind, og åbenbart for langsomt, for der kommer en eller enden kommentar ala "der er jo og 15! meter til kontoret". Vi sætter os ned, advokaten begynder at snakke, og snakker sindsygt hurtigt, min anden kollega ser på mig som om jeg skal skrive noget ned på blokke ..... men HVAD, og jeg kan da slet ikke følge med! Arghhh

Midt i det hele siger han bare: Hallo Hallo er du med? .... øhhm jaa, men det går bare rimelig stærkt - får jeg så sagt, og hans svar til det er bare: Du må vænne dig til arbejdstempoet!.

Jeg er så snotforvirret, og ved bare slet ikke hvad jeg skal gøre, der er ingen forklaring over hovedet, de gør bare som de plejer.

Han snakker videre, og da han er færdig stikker han mig nogle papirer og det bånd han har optaget den smøre han lige fik fyret af, og siger så : og så kan y bistår dig med oprettelsen!

Værsgo at gå i gang!

Jeg havde jo igår fået afvide at han er lidt speciel og god kunne være hård ved sine medarbejder, med det påvirkede mig alligevel lidt mere end jeg lige regnede med. Jeg gik ind til mit bord med papirene, og kollega x kan nok se på mig at jeg er noget forvirret, og spørger om jeg er med eller?, Jeg siger bare at det var noget af en oplevelse, og så går jeg ud på toilettet, for tårene begunder at presse sig på.

Han havde jo ellers virket som en ganske rar og hyggelig mand til samtalen , i telefonen og inden arbejdet begyndte mandag morgen, så at opleve ham på den hårde måde allerede på dag 2, kunne jeg ikke lige helt håndtere....

Til samtalen og i telefonen lød det jo som om han var klar og indstillet på at det vil tage mig tid at komme ind i tingene, ind i deres system, opgaverne og arbejdegangen, nærmest at starte fra bundet som med en elev. MEN det har han vist tydeligvis glemt alt om. Han har åbenbart en forventning om at jeg kan lære det hele på første dagen, og har jeg prøvet tingene en gang, ja så kan jeg det! - sådan var han åbenbart også ved kollega x

Bortset fra episoden på hans kontor i morges, så har dagen ellers været fin, og jeg har lave nogle flere opgaver i dag. I morgen er han ude af kontoret det meste af dagen, så der skal jeg sidde sammen med kollega x, det glæder jeg mig til.

Min kære mand sammenlignede advokaten med chefen i The Devil wears Prada

Så status er desværre, at det ikke er fryd og gammen med mit nye arbejde, men jeg hænger i og gør mit for at få det bedste ud af det, og så har jeg besluttet mig for at blive ved med at søge andet arbejde, så jeg skrev faktisk i går til dem der ville have haft mig til samtale i dag, om der var mulighed for at ændre tiden for samtalen til meget tidligt eller meget sent på dagen, og han ville skrive i løbet af ugen om det kunne lade sig gøre, og så på mandag efter arbejde skal jeg faktisk til samtale vedr. et barselsvikariat i et bogholderi... og selvom det bare er et barselsvikariat er jeg klar på det frem for mit faste arbejde nu.

Ahhh det var dejligt at få ud.

Pøj pøj med samtalen i dag :goodluck håber det går godt! Chefen virker ret respektløs og DET skal du ikke finde dig i - måske du er hans sekretær men i er lige værdige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøj pøj med samtalen i dag :goodluck håber det går godt! Chefen virker ret respektløs og DET skal du ikke finde dig i - måske du er hans sekretær men i er lige værdige!

:ditto

 

Jeg var begyndt at tude og så havde jeg samlet mig, var blevet virkelig vred og havde aktivt ledt efter noget andet! Jeg er målløs :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ekstremt dårlig samvittighed over at være hjemme med feber og forkølelse, der er/var jo tusind ting jeg skal nå at afslutte inden fredag. I morgen må jeg bide tænderne sammen og tage afsted, næsten uanset hvordan jeg har det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

 

Jeg var begyndt at tude og så havde jeg samlet mig, var blevet virkelig vred og havde aktivt ledt efter noget andet! Jeg er målløs :o

:ditto Det er jo ikke en måde at behandle sine ansatte på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Det er jo ikke en måde at behandle sine ansatte på.

Helt enig! Håber at samtalen gik godt, eller at du snart finder noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøj pøj med samtalen i dag :goodluck håber det går godt Chefen virker ret respektløs og DET skal du ikke finde dig i - måske du er hans sekretær men i er lige værdige!

 

 

:ditto

 

Jeg var begyndt at tude og så havde jeg samlet mig, var blevet virkelig vred og havde aktivt ledt efter noget andet! Jeg er målløs :o

 

 

:ditto Det er jo ikke en måde at behandle sine ansatte på.

 

 

Helt enig! Håber at samtalen gik godt, eller at du snart finder noget andet.

 

Dejligt med noget opbakning, tak :) 

Jeg havde desværre en dårlig fornemmelse da jeg kørte fra samtalen i mandags, som om jeg virkede meget uforberedt og som og jeg rigtig viste hvorfor jeg gerne vil sidde i et bogholderi ... (Jeg følte at jeg ikke kunne finde ud af at forklare mig ordenligt) 

Jeg fik så desværre også et afslag i dag, men det var på grund af jeg ikke havde så meget erfaring som nogen af de andre, for ellers synes han at jeg klarede samtalen fint og var velformulerende, så det var jo ok ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg vist så klar til eksamen som jeg overhovedet kan blive. Er nu ikke særlig nervøs for, at jeg ikke består. Jeg er den aller første der skal op i et nyt fag, så der er ikke noget niveau endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er den første ansøgning sendt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man blive gymnasie lærer, hvis man kun har et fag og det kun er en bachelor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man blive gymnasie lærer, hvis man kun har et fag og det kun er en bachelor?

Jeg tror nok, at du skal have en kandidatgrad, men at du godt kan tage kandidaten i et andet fag end det, du har bacheloren i. Min gamle tutor på psykologi snakkede i hvert fald om at tage engelsk efter hans ba i psykologi, fordi han ville være gym lærer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh øv! Har fundet ud af at min censor til eksamen er en potentiel kommende arbejdsgiver. Det er ikke særlig fedt, når man skal op i et projekt, man ikke rigtig synes er særlig godt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nok, at du skal have en kandidatgrad, men at du godt kan tage kandidaten i et andet fag end det, du har bacheloren i. Min gamle tutor på psykologi snakkede i hvert fald om at tage engelsk efter hans ba i psykologi, fordi han ville være gym lærer :)

Øv! Overvejer nemlig at skifte boldgade, men vil kun have SU til en bachelor :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh øv! Har fundet ud af at min censor til eksamen er en potentiel kommende arbejdsgiver. Det er ikke særlig fedt, når man skal op i et projekt, man ikke rigtig synes er særlig godt :(

:kram

Jeg har før klaret mig godt taget projektet i betragtning, hvis du ved det ikke er godt så sig det og hvad man kunne have gjort bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Overvejer nemlig at skifte boldgade, men vil kun have SU til en bachelor :(

Jeg ved det ikke, skal jeg lige skynde mig at sige :) Men ellers hvis du mangler su så kan man vist lave noget med noget dobbelt su lån tror jeg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Overvejer nemlig at skifte boldgade, men vil kun have SU til en bachelor :(

Er ret overbevist om at du skal have en kandidatgrad i to fag for at blive gymnasielærer. Er det muligt at du kunne tage slutlån? Eller arbejde mens du tager kandidaten?

Desuden er det vist ret svært at få job som gymnasielærer (og har været det i lang tid).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ret overbevist om at du skal have en kandidatgrad i to fag for at blive gymnasielærer. Er det muligt at du kunne tage slutlån? Eller arbejde mens du tager kandidaten?

Desuden er det vist ret svært at få job som gymnasielærer (og har været det i lang tid).

Helt teoretisk så kan du godt blive gym.lærer på et fag. Du er bare ikke særlig attraktiv, da du jo så ikke er så fleksibel. Så du skal være heldig at få et job. Men der er gymnasielærere, der kun har et fag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt teoretisk så kan du godt blive gym.lærer på et fag. Du er bare ikke særlig attraktiv, da du jo så ikke er så fleksibel. Så du skal være heldig at få et job. Men der er gymnasielærere, der kun har et fag ;)

Ok :)

Og når det så i forvejen er svært at få job, så er man nok forholdsvis dårligt stillet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok :)

Og når det så i forvejen er svært at få job, så er man nok forholdsvis dårligt stillet.

Matematik skulle være let, at få arbejde inden for

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Matematik skulle være let, at få arbejde inden for

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det sucks at være ledig... Har dog en bunke ansøgninger der skal skrives og sendes....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER