Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

Jeg har første dag i min sidste praktik i morgen (pædagog udd) og det er godt nok med blandede følelser, jeg glæder mig helt vild, og er sikker på at det nok skal blive fedt. Samtidig betyder det at jeg går fra en 12 timers skoleuge til en 37 1/2 timers arbejdsuge og så kørsel udover.

Det kommer til at betyde at Albert får lange dp dage, hvor han vil blive afleveret kl 6.45 og først blive hentet kl 16 igen. Får helt ondt i maven over at alle hans dage bliver så lange, men jeg har ikke andet valg, så det skal bare gå.

:kram Det skal nok gå, det positive er at han har det godt hvor han er. Og så er det jo ikke for evigt! Var der ikke også noget med ekstra ferie?

Hvis jeg havde bil kunne jeg tilbyde at tage ham med engang imellem når jeg har tidligt fri, men ved ikke om det er et bedre alternativ end at han er hvor han er kendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram Det skal nok gå, det positive er at han har det godt hvor han er. Og så er det jo ikke for evigt! Var der ikke også noget med ekstra ferie?

Hvis jeg havde bil kunne jeg tilbyde at tage ham med engang imellem når jeg har tidligt fri, men ved ikke om det er et bedre alternativ end at han er hvor han er kendt.

1000 tak, det skal helt sikket nok gå, men det er ikke ensbetydende med at min samvittighed bliver bedre af det :)

Jov jeg har ekstra ferie, og har ferie i hele næste uge :)

 

Tak for dit tilbud, det vil jeg huske på hvis det bliver relevant en dag, men det er nok mest hvis ingen af os kan nå at hente (vi var lige ved at komme i krise i dag) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har virkelig lyst til en pjækkedag, men det ændrer ikke på noget alligevel! Jeg tæller allerede ned til november hvor vikariatet slutter! Og jeg kan ikke sætte finger på andet end at jeg ikke trives på jobbet! Er stresset over noget uhåndgribeligt og kan ikke sove ordentligt! Så snart det bliver fredag sover jeg fint, så snart det bliver søndag får jeg en klump i maven og sover af H-til. Jeg vågner kl 6 hver dag og spænder som en flitsbue. Jeg har mareridt. Men så snart jeg er på arbejde er jeg OK, så handler jeg, der er selvfølgelig ting der også stresser der, men jeg mærker det altid først bagefter!!! Momentær pressede situationer hører med til jobbet, syntes bare der er lidt for mange af dem og så noget mere jeg ikke kan sætte fingeren på!!! Måske evigt mangel på overblik, føler altid jeg er et skridt bagud!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har virkelig lyst til en pjækkedag, men det ændrer ikke på noget alligevel! Jeg tæller allerede ned til november hvor vikariatet slutter! Og jeg kan ikke sætte finger på andet end at jeg ikke trives på jobbet! Er stresset over noget uhåndgribeligt og kan ikke sove ordentligt! Så snart det bliver fredag sover jeg fint, så snart det bliver søndag får jeg en klump i maven og sover af H-til. Jeg vågner kl 6 hver dag og spænder som en flitsbue. Jeg har mareridt. Men så snart jeg er på arbejde er jeg OK, så handler jeg, der er selvfølgelig ting der også stresser der, men jeg mærker det altid først bagefter!!! Momentær pressede situationer hører med til jobbet, syntes bare der er lidt for mange af dem og så noget mere jeg ikke kan sætte fingeren på!!! Måske evigt mangel på overblik, føler altid jeg er et skridt bagud!!!

Tag den pjækkedag! :kram Og betragt den som en mental sygedag. Måske ændrer det ikke noget at blive væk, men måske gør det! Måske hjælper en lille pause og et lille pusterum. Måske er det dét pusterum, der giver dig ro til at mærke, hvad du skal gøre på længere sigt for at få det bedre. Og det bliver vel heller ikke værre af at du er hjemme en dag? Ud fra hvad du skriver, så synes jeg, at din krop fortæller at du ikke skal afsted. Jeg ville lytte til den, hvis det var mig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tag den pjækkedag! :kram Og betragt den som en mental sygedag. Måske ændrer det ikke noget at blive væk, men måske gør det! Måske hjælper en lille pause og et lille pusterum. Måske er det dét pusterum, der giver dig ro til at mærke, hvad du skal gøre på længere sigt for at få det bedre. Og det bliver vel heller ikke værre af at du er hjemme en dag? Ud fra hvad du skriver, så synes jeg, at din krop fortæller at du ikke skal afsted. Jeg ville lytte til den, hvis det var mig :kram2

Jeg er taget af sted. De 3 dage jeg var væk pga sygdom hos Mie og mig de sidste 14 dage hjalp bestemt ikke, så hellere komme af sted og så få handlet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er taget af sted. De 3 dage jeg var væk pga sygdom hos Mie og mig de sidste 14 dage hjalp bestemt ikke, så hellere komme af sted og så få handlet.

:kram kender det godt. Jeg er også stadig træt, virkelig træt, men får den ene spydige kommentar efter den anden, så må hellere passe mit arbejde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en af de dage, hvor jeg faktisk ikke ved hvad jeg skal give mig til <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har virkelig lyst til en pjækkedag, men det ændrer ikke på noget alligevel! Jeg tæller allerede ned til november hvor vikariatet slutter! Og jeg kan ikke sætte finger på andet end at jeg ikke trives på jobbet! Er stresset over noget uhåndgribeligt og kan ikke sove ordentligt! Så snart det bliver fredag sover jeg fint, så snart det bliver søndag får jeg en klump i maven og sover af H-til. Jeg vågner kl 6 hver dag og spænder som en flitsbue. Jeg har mareridt. Men så snart jeg er på arbejde er jeg OK, så handler jeg, der er selvfølgelig ting der også stresser der, men jeg mærker det altid først bagefter!!! Momentær pressede situationer hører med til jobbet, syntes bare der er lidt for mange af dem og så noget mere jeg ikke kan sætte fingeren på!!! Måske evigt mangel på overblik, føler altid jeg er et skridt bagud!!!

Jeg ville søge nyt job :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville søge nyt job :kram

Hvis der så var noget at søge :( kigger hver eneste dag og har gjort den sidste måned, men er også fanget lidt i det praktiske:

-Det er en 32 timers stilling hvilket ser IKKE findes andre af i kommunen eller i umiddelbar nærhed.

- det er skide praktisk, 10 min på cykel til arbejde og 7 min fra arbejde til DP og 10 min hjem derfra.

- jeg får helt sikkert ikke fast arbejde før jeg har fået barn nr. 2 og det passer bare super med et vikariat der slutter i oktober/november og så evt barsel hurtigst muligt derefter.

- jeg ORKER ikke at starte forfra nu!

- der er lys for enden af tunnellen eftersom der sker struktur ændringer 1 april.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men jeg fik handlet i dag og klaret 2 en halv problemstilling + 2 der kom på i dag så jeg har det bedre nu! Imorgen bliver den anden halvdel af den der mangler forhåbentlig fixet. Fredag har jeg fri 10.45 og så er det bare hjem og koble af, nyde Anders og Mie og holde fødselsdag for Anders med brunch og eftermiddags- og aftenhygge på sofaen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik smidt 3 ansøgninger afsted i dag!

en som pæd. Medhjælper i en børnehave i Herning.

et vikariat som pæd. Medhjælper i en vugge stue i Herning og til sidst har jeg søgt job på en Fabrik i Them

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sendt én ansøgning i dag...

Skal til møde i morgen på a-kassen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der så var noget at søge :( kigger hver eneste dag og har gjort den sidste måned, men er også fanget lidt i det praktiske:

-Det er en 32 timers stilling hvilket ser IKKE findes andre af i kommunen eller i umiddelbar nærhed.

- det er skide praktisk, 10 min på cykel til arbejde og 7 min fra arbejde til DP og 10 min hjem derfra.

- jeg får helt sikkert ikke fast arbejde før jeg har fået barn nr. 2 og det passer bare super med et vikariat der slutter i oktober/november og så evt barsel hurtigst muligt derefter.

- jeg ORKER ikke at starte forfra nu!

- der er lys for enden af tunnellen eftersom der sker struktur ændringer 1 april.

Øv :( Kan godt se det er skide praktisk. Men det hjælper jo heller ikke hvis du kører dig selv helt ned :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :( Kan godt se det er skide praktisk. Men det hjælper jo heller ikke hvis du kører dig selv helt ned :kram

Nej jeg ved det :( men jeg bør kunne holde ud til og med oktober! Det er 8-9 mdr endnu og der er flere ferier imellem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg sørme tilbudt/frivilligt tvunget til at komme i praktik/job med løntilskud. I områdets børnehave! :)

jeg skal ringe og aftale nærmere med lederen af børnehaven på torsdag, når hun er tilbage på arbejde. Så det bliver højest sandsynlig allerede fra på mandag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg sørme tilbudt/frivilligt tvunget til at komme i praktik/job med løntilskud. I områdets børnehave! :)

jeg skal ringe og aftale nærmere med lederen af børnehaven på torsdag, når hun er tilbage på arbejde. Så det bliver højest sandsynlig allerede fra på mandag!

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay

Det bliver SÅ fedt at få en hverdag hjemmefra! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg sørme tilbudt/frivilligt tvunget til at komme i praktik/job med løntilskud. I områdets børnehave! :)

jeg skal ringe og aftale nærmere med lederen af børnehaven på torsdag, når hun er tilbage på arbejde. Så det bliver højest sandsynlig allerede fra på mandag!

Det var da hurtigt. Men hvor bliver dejligt for dig :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg sørme tilbudt/frivilligt tvunget til at komme i praktik/job med løntilskud. I områdets børnehave! :)

jeg skal ringe og aftale nærmere med lederen af børnehaven på torsdag, når hun er tilbage på arbejde. Så det bliver højest sandsynlig allerede fra på mandag!

Fedt! Tillykke :)

Det skulle jo være den bedste måde at få et job.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da hurtigt. Men hvor bliver dejligt for dig :glad

Ja det bliver rigtig godt! :)

Ja jeg tror det er kommunens form for "aktivering"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt! Tillykke :)

Det skulle jo være den bedste måde at få et job.

Ja... Men sagen et så også den at det er der min datter skal gå i Børnehave når den tid kommer... Ved ikke om jeg synes det er så skide fedt. - men hvis det ender i en fast ansættelse, så siger jeg ikke nej tak! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Starter KL. 8.30 på mandag!!! Er MEGA spændt! :yay skal være på svalen som er en småbørnsstue/gruppe. (de er delt op i 4 grupper, hvor de to grupper er ude)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jobsamtale onsdag..... Min første jobsamtale som socialrådgiver... Jeg er mega spændt og på samme tid monster nervøs....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jobsamtale onsdag..... Min første jobsamtale som socialrådgiver... Jeg er mega spændt og på samme tid monster nervøs....

Pøj pøj, håber det kommer til at gå godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang tid før man er færdiguddannet kan man tillade sig at søge job? Altså i forhold til ansættelses start.

Der er jo grænser for hvor længe en arbejdsgiver gider og kan vente på én.

Hvad tænker I andre er fair? Ved godt, at der ikke sker noget ved at søge, men kan godt lige bruge nogle tanker om det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER