Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

Hvor lang tid før man er færdiguddannet kan man tillade sig at søge job? Altså i forhold til ansættelses start.

Der er jo grænser for hvor længe en arbejdsgiver gider og kan vente på én.

Hvad tænker I andre er fair? Ved godt, at der ikke sker noget ved at søge, men kan godt lige bruge nogle tanker om det..

Hej Fru Nielsen.

Har fulgt lidt med på sidelinjen, og kan se du er lægesekretærelev. Jeg er selv kontorelev og udlært til september. HK kommunal har følgende vejledning for elever http://www.e-pages.dk/hk/124/fullpdf/1.pdf . Læs side 7, der står hvad de råder os kontorelever til i forhold til at sende ansøgninger :-) håber det kan bruges i forhold til lægesekretærelever.

Vh. Maria

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor lang tid før man er færdiguddannet kan man tillade sig at søge job? Altså i forhold til ansættelses start.

Der er jo grænser for hvor længe en arbejdsgiver gider og kan vente på én.

Hvad tænker I andre er fair? Ved godt, at der ikke sker noget ved at søge, men kan godt lige bruge nogle tanker om det..

Jeg synes bare du skal starte :) Jeg startede med at søge i marts måned og var udlært 15. September. Jeg faldt over stillingen, drømmejobbet, så jeg søgte og håbede- og blev ansat :) Så de ventede 6 mdr. På mig :) Jeg tænker, hvis det er dig de vil have, så venter de gerne :) Jeg er lægesekretær, men det ved du jo :P

Pøj pøj :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ARGH! Ud fra min vejleders autosvar på mailen, ser det ud til at hun er sygemeldt indtil 17. marts! Det er jo ikke optimalt, når mit speciale kun strækker sig over 4 måneder (feb-maj). :shooter Og jeg havde bare sådan glædet mig til at møde hende og vende tanker med hende. Har kontaktet studiekontoret, og er lidt spændt på, hvordan jeg skal forholde mig. Er ikke sådan heeeeelt tryg ved ikke at have nogen vejledning den første 1½ måned, er supernervøs for om sygemeldingen bliver endnu længere (jeg ved jo ikke, hvad hun fejler), og har IKKE lyst til at få ny vejleder at skulle forholde mig til!

 

Ihhhhhhhhh! Please-please-please lad det hele være en misforståelse, og sig at min vejleder er rask. PLEASE!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ARGH! Ud fra min vejleders autosvar på mailen, ser det ud til at hun er sygemeldt indtil 17. marts! Det er jo ikke optimalt, når mit speciale kun strækker sig over 4 måneder (feb-maj). :shooter Og jeg havde bare sådan glædet mig til at møde hende og vende tanker med hende. Har kontaktet studiekontoret, og er lidt spændt på, hvordan jeg skal forholde mig. Er ikke sådan heeeeelt tryg ved ikke at have nogen vejledning den første 1½ måned, er supernervøs for om sygemeldingen bliver endnu længere (jeg ved jo ikke, hvad hun fejler), og har IKKE lyst til at få ny vejleder at skulle forholde mig til!

Ihhhhhhhhh! Please-please-please lad det hele være en misforståelse, og sig at min vejleder er rask. PLEASE!

Nå mail tilbage med ny vejleder. Man må da sige, at de har reageret hurtigt, men for fanden i helvede altså. Og oven i købet er det vist en, der ikke taler dansk <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå mail tilbage med ny vejleder. Man må da sige, at de har reageret hurtigt, men for fanden i helvede altså. Og oven i købet er det vist en, der ikke taler dansk <_<

:numse

Men er sikker på det bliver godt alligevel :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:numse

Men er sikker på det bliver godt alligevel :kiss

Tak. Håber du har ret. :kiss Ej det SKAL blive godt. Er bare mut over at skulle indstille mig på en ny og muligvis til at lave det hele på engelsk :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. Håber du har ret. :kiss Ej det SKAL blive godt. Er bare mut over at skulle indstille mig på en ny og muligvis til at lave det hele på engelsk :prik

Kan de tvinge dig til at lave det på engelsk?

Men det er flad!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan de tvinge dig til at lave det på engelsk?

Men det er flad!!

Det kan jeg ikke helt finde ud af, men jeg tror det :chin: Jeg skal nok bare sove på det, så må jeg finde ud af noget. Jeg klarer mig egentlig ok på engelsk, det er mest det med, at jeg jo skal lave interviews og der ville det sådan set være rart, hvis jeg kunne bruge citater uden at skulle oversætte dem :unsure Det kan også være, det viser sig, at hun forstår fint dansk. Kan bare huske at hun har talt engelsk, når hun har holdt forelæsning :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg ikke helt finde ud af, men jeg tror det :chin: Jeg skal nok bare sove på det, så må jeg finde ud af noget. Jeg klarer mig egentlig ok på engelsk, det er mest det med, at jeg jo skal lave interviews og der ville det sådan set være rart, hvis jeg kunne bruge citater uden at skulle oversætte dem :unsure Det kan også være, det viser sig, at hun forstår fint dansk. Kan bare huske at hun har talt engelsk, når hun har holdt forelæsning :unsure

Øv! Håber det er fint på dansk :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været på dødsyg kursus idag. 3 timers uafbrudt foredrag om ting vi godt vidste i forvejen. Men fik da 3 timers kursus ud af de 12 jeg skal have i løbet af året...

Snakkede med min gamle chef. Han fortalte at ham og min skønne tidligere kollega havde snakket om mig og at jeg jo nok kom idag. Et eller andet indtryk må jeg have givet, det er 5,5 pr siden jeg var der. Så endte med at SMS'e med hende og fik at vide hun tit tænker på mig. Ihh hvor jeg savner hende....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og kigger job annoncer som kontorassistent / administrativ medarbejder, og synes at de mange steder skriver at de foretrækker professionsbachelors (økonomi, administration osv)

Hvordan opnår man sådan en?

Plus det gør da virkelig en deprimeret når man får så svært med at finde job bare fordi man er normal assistent :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og kigger job annoncer som kontorassistent / administrativ medarbejder, og synes at de mange steder skriver at de foretrækker professionsbachelors (økonomi, administration osv)

Hvordan opnår man sådan en?

Plus det gør da virkelig en deprimeret når man får så svært med at finde job bare fordi man er normal assistent :(

Det er en 3,6 årig uddannelse, den udbydes blandt andet af VIA College i Aarhus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en 3,6 årig uddannelse, den udbydes blandt andet af VIA College i Aarhus

Tak for info :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for info :)

Så lidt - jeg kan finde mere Info hvis det er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må du gerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeeelsker mit studie i dag, hvor huset samledes til kolde øl og gode diskussioner på græsset efter undervisning. Jeg er helt varm om hjertet og har taget en hel rygsæk god energi med hjem. Det er flere år siden jeg har gjort det sidst ift. en "arbejdsdag".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så! Har sendt ansøgning til fuldstændig drømmejob nr 1. Og hører vel TIDLIGST noget 16. april, for der er ansøgningsfrist d. 15.

Puh... Det føles lidt som at sende et kærestebrev til en man er vild med, hvor man ikke ved om følelserne er gengældte :rolleyes

Der må gerne krydses fingre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så! Har sendt ansøgning til fuldstændig drømmejob nr 1. Og hører vel TIDLIGST noget 16. april, for der er ansøgningsfrist d. 15.

Puh... Det føles lidt som at sende et kærestebrev til en man er vild med, hvor man ikke ved om følelserne er gengældte :rolleyes

Der må gerne krydses fingre!

:goodluck xxx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck xxx

Tak søde du :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi krydser alt hvad vi kan i Aabybronx..! :goodluck :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så! Har sendt ansøgning til fuldstændig drømmejob nr 1. Og hører vel TIDLIGST noget 16. april, for der er ansøgningsfrist d. 15.

Puh... Det føles lidt som at sende et kærestebrev til en man er vild med, hvor man ikke ved om følelserne er gengældte :rolleyes

Der må gerne krydses fingre!

:goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde piger :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige fået et jobtilbud, som jeg simpelthen ikke føler jeg kan sige nej til. Men hvis jeg accepterer vil det samtidig betyde at jeg må droppe min uddannelse. Puha, synes godt nok det er svært!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige fået et jobtilbud, som jeg simpelthen ikke føler jeg kan sige nej til. Men hvis jeg accepterer vil det samtidig betyde at jeg må droppe min uddannelse. Puha, synes godt nok det er svært!

Hmm det er tricky :chin: Som udgangspunkt ville jeg jo holde på, at det var sikrest at færdiggøre sin uddannelse, men jeg ved jo ikke, hvad det er, du laver :chin: Kan du hoppe på uddannelsen igen, hvis jobbet ikke går? Hvor lang tid, har du tilbage af den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så! Har sendt ansøgning til fuldstændig drømmejob nr 1. Og hører vel TIDLIGST noget 16. april, for der er ansøgningsfrist d. 15.

Puh... Det føles lidt som at sende et kærestebrev til en man er vild med, hvor man ikke ved om følelserne er gengældte :rolleyes

Der må gerne krydses fingre!

 

Held og lykke :) xxx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER