Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

<_< Jeg synes godt de kunne give en melding :klap

Jeg fik indkaldelse til samtale på torsdag her i eftermiddag :o Jeg er overrasket :o Jeg havde slet ikke regnet med at høre mere, udover afslag. Så nu skal jeg have hovedet endnu mere i blød. Og have fundet ud af hvad jeg siger til mit job, samtalen er i arbejdstiden på torsdag :unsure

Uh spændende :)

Håber du finder en løsning :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt! :goodluck på torsdag!

Måske du skal til læge/tandlæge eller en af ungerne skal?

Tror da også der kommer en melding men ved bare fra egen praksis at jo længere der går jo mere sandsynligt er det jo at de arbejder med andre.

I de stillinger jeg har søgt, 2 på samme afdeling, var der skrevet, at samtalerne afholdes på torsdag, så jeg havde også et udgangspunkt :)

Jeg har også oplevet at man blev kaldt til samtale længe efter fristen, men kan godt forstå håbet ikke er så stort hos dig :kram2

Min hjerne er totalt i frit fald, hvis man kan sige det. Jeg er så usikker på om det er det rigtige at gøre, for jeg har nogle kanon gode tværfaglige kollegaer. Jeg messer mit mantra om, at jeg kan tage til samtalen og se hvad der sker- måske kemien slet ikke er der med de andre eller også synes de måske jeg er en total klaphat ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I de stillinger jeg har søgt, 2 på samme afdeling, var der skrevet, at samtalerne afholdes på torsdag, så jeg havde også et udgangspunkt :)

Jeg har også oplevet at man blev kaldt til samtale længe efter fristen, men kan godt forstå håbet ikke er så stort hos dig :kram2

Min hjerne er totalt i frit fald, hvis man kan sige det. Jeg er så usikker på om det er det rigtige at gøre, for jeg har nogle kanon gode tværfaglige kollegaer. Jeg messer mit mantra om, at jeg kan tage til samtalen og se hvad der sker- måske kemien slet ikke er der med de andre eller også synes de måske jeg er en total klaphat ;)

Præcis - det er gratis indtil du har sat en underskrift. Nogle gange tager arbejdsgiver jo også beslutningen for dig <_< Men forstår godt dine overvejelser for tænk nu hvis du står med et jobtilbud på fredag :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange af jer der er i fast Job har en lønsikringsforsikring?

Vi bor jo til leje med har jo nu også afdrag på bil og sommerhus så overvejer mere og mere om jeg burde tegne en sådan... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange af jer der er i fast Job har en lønsikringsforsikring?

Vi bor jo til leje med har jo nu også afdrag på bil og sommerhus så overvejer mere og mere om jeg burde tegne en sådan... :unsure

H havde, men endte med at opsige den. Hans vise ord var, at det kommer an på, hvor nemt det vil være at få nyt job. Han vil feks ikke få problemer med at få noget andet, hvis han bliver fyret, så det gav ikke mening for ham. Men i andre erhverv kan det jo give super meget mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange af jer der er i fast Job har en lønsikringsforsikring?

Vi bor jo til leje med har jo nu også afdrag på bil og sommerhus så overvejer mere og mere om jeg burde tegne en sådan... :unsure

Jeg har ikke da det tidligere ikke har kunnet betale sig pga så lav en løn at jeg alligevel ikke var berettiget til fuld dagpenge sats - nu den er steget har jeg overvejet det. Men vi ved vi kan klare os hvis jeg er på dagpenge og jo vi har da billån men det er det eneste. Måske ved endnu højere løn og evt huskøb kunne jeg finde på det. Men tror på jeg nok skal kunne få et eller andet job.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis - det er gratis indtil du har sat en underskrift. Nogle gange tager arbejdsgiver jo også beslutningen for dig <_< Men forstår godt dine overvejelser for tænk nu hvis du står med et jobtilbud på fredag :O

Præcis - også er jeg faktisk blevet voldsomt anerkendt af min leder i dag :O Og de har åbnet en mulighed for en kombination af min nuværende stilling og eget ambulatorie :O Se, det er lidt luren og skide spændende :blink Også er der generelt mange som faktisk har skamrost mig de sidste dage, det er sgu ikke let at blive klog på :blink :Unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis - også er jeg faktisk blevet voldsomt anerkendt af min leder i dag :O Og de har åbnet en mulighed for en kombination af min nuværende stilling og eget ambulatorie :O Se, det er lidt luren og skide spændende :blink Også er der generelt mange som faktisk har skamrost mig de sidste dage, det er sgu ikke let at blive klog på :blink :Unsure

Hvor typisk altså :rolleyes Men rigtig rart for dig!

:goodluck i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange af jer der er i fast Job har en lønsikringsforsikring?

Vi bor jo til leje med har jo nu også afdrag på bil og sommerhus så overvejer mere og mere om jeg burde tegne en sådan... :unsure

Vi har ikke og har egentlig aldrig overvejet det sådan rigtigt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor typisk altså :rolleyes Men rigtig rart for dig!

:goodluck i dag :)

Tak søde :kiss

Jeg er så nervøs :blink Min mave suser rundt :( Og min hjerne er endnu mere rundt på gulvet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde :kiss

Jeg er så nervøs :blink Min mave suser rundt :( Og min hjerne er endnu mere rundt på gulvet.

Dybe vejrtrækninger og tænk på at det ligeså meget er dig der skal se dem an og høre om jobbet og arbejdspladsen som omvendt.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde :kiss

Jeg er så nervøs :blink Min mave suser rundt :( Og min hjerne er endnu mere rundt på gulvet.

Pøj Pøj i dag. Husk på du selv kan vælge. Og mavefornemmelse er forhåbentlig bedre afklaret når du har overstået samtalen.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lønsikring da jeg var på Vestas og jeg var SÅ glad for at ha den, da jeg pludselig røg i en stor fyringsrunde! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lønsikring, synes det er dyrt nok at betale til A-kassen hver eneste måned, når man aldrig har været på dagpenge... Men sådan er det jo med de fleste forsikringer - de er dyre at have, men også gode hvis man pludselig får brug for dem. Så det er jo noget man bør vurdere op mod den risiko man synes man sidder i. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille update på samtalen i går. Jeg synes det gik godt, god stemning, plads til grin og jokes og trods jeg var mega nervøs og nåede at sidde og blive endnu mere nervøs da jeg ventede på at komme ind, så forsvandt det :)

De havde indkaldt 6 til samtale til 2 stillinger.

Svaret kommer i dag kl. 9 :)

Jeg synes det virker til at være en god afdeling med et rigtig godt arbejdsmiljø og det de fortalte om afdelingen og stillingerne virker rigtig spændende :)

Jeg er stadig splittet i det og svinger mellem at tænke, at jeg bliver tilbudt ansættelse og at jeg ikke gør. Jeg er rer ny på det ambulante, hvilket bestemt ikke taler til min fordel.

Jeg kan godt lide det kendte ved min nuværende stilling også er det fedt med den anerkendelse jeg får for mit job,men den har jo ligesom lader vente på sig fra min leder :rolleyes Jeg er så glad for mine tværfaglige kollegaer :yay Og det er faktisk nok dem der gør det svært at træffe beslutningen..

Hvis jeg får tilbudt stillingen skal jeg sige op i dag, ellers kommer vi helt hen til juli før jeg kan starte i en evt. Ny stilling og det er knap så hensigtsmæssigt. Det sagde de også i går, at de trak den lidt langt, men de ville gerne sove på en beslutning, men at de alligevel gerne så, at jeg var klar til at opsige mit nuværende job i dag (jeg har 1 måneds opsigelse) så fald. Og det forstår jeg sådan set godt :)

Jeg ville faktisk gerne have vendt det ordentligt med manden, men han er sgu ikke super opbakkende også krydser vores veje kun i nattesøvnen i disse dage. Han arbejder aften,så vi kan kun sms <_< Overveje godt nok at se, om jeg kan få ringet hjem og snakke med ham når børnene er afleveret, selvom det sgu nok ikke hjælper mig tættere en afklaring :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille update på samtalen i går. Jeg synes det gik godt, god stemning, plads til grin og jokes og trods jeg var mega nervøs og nåede at sidde og blive endnu mere nervøs da jeg ventede på at komme ind, så forsvandt det :)

De havde indkaldt 6 til samtale til 2 stillinger.

Svaret kommer i dag kl. 9 :)

Jeg synes det virker til at være en god afdeling med et rigtig godt arbejdsmiljø og det de fortalte om afdelingen og stillingerne virker rigtig spændende :)

Jeg er stadig splittet i det og svinger mellem at tænke, at jeg bliver tilbudt ansættelse og at jeg ikke gør. Jeg er rer ny på det ambulante, hvilket bestemt ikke taler til min fordel.

Jeg kan godt lide det kendte ved min nuværende stilling også er det fedt med den anerkendelse jeg får for mit job,men den har jo ligesom lader vente på sig fra min leder :rolleyes Jeg er så glad for mine tværfaglige kollegaer :yay Og det er faktisk nok dem der gør det svært at træffe beslutningen..

Hvis jeg får tilbudt stillingen skal jeg sige op i dag, ellers kommer vi helt hen til juli før jeg kan starte i en evt. Ny stilling og det er knap så hensigtsmæssigt. Det sagde de også i går, at de trak den lidt langt, men de ville gerne sove på en beslutning, men at de alligevel gerne så, at jeg var klar til at opsige mit nuværende job i dag (jeg har 1 måneds opsigelse) så fald. Og det forstår jeg sådan set godt :)

Jeg ville faktisk gerne have vendt det ordentligt med manden, men han er sgu ikke super opbakkende også krydser vores veje kun i nattesøvnen i disse dage. Han arbejder aften,så vi kan kun sms <_< Overveje godt nok at se, om jeg kan få ringet hjem og snakke med ham når børnene er afleveret, selvom det sgu nok ikke hjælper mig tættere en afklaring :rolleyes

Fedt at du har en god oplevelse og fornemmelse af samtalen :)

Cool de vender tilbage så hurtigt med et svar! Det er dog godt nok vildt at de forventer man skal sige op samme dag som man får besked om de vil have en. Jeg er helt med på der ellers går en måned mere men alligevel. Er der slet ikke noget med lønforhandlinger på dit område? :chin: Tænker også mange gerne vil have en fagforening ind over kontrakten inden man skriver under og dermed siger op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt at du har en god oplevelse og fornemmelse af samtalen :)

Cool de vender tilbage så hurtigt med et svar! Det er dog godt nok vildt at de forventer man skal sige op samme dag som man får besked om de vil have en. Jeg er helt med på der ellers går en måned mere men alligevel. Er der slet ikke noget med lønforhandlinger på dit område? :chin: Tænker også mange gerne vil have en fagforening ind over kontrakten inden man skriver under og dermed siger op.

Altså sidste gang måtte jeg også opsige min stilling før jeg havde en kontrakt - jeg tror det er lidt gængs heroppe :rolleyes

TR var der for at sikre at jeg bad om et fornuftig lønkrav :) Og at de ikke stillede ulovlige krav og spørgsmål. SvarEr lige mere når jeg er nået på job :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon du har fået svar Mama Lou?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon du har fået svar Mama Lou?

:ditto

Er helt spændt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der tikkede en mail ind kl. 8.52, men det var desværre et nej, men et flot nej :( En god forklaring på hvorfor og det er udelukkende på kvalifikationer :) Så jeg jeg har taget en beslutning om at søge om omplacering i vores afdeling, fordi der netop er noget ambulant ledigt hos os - så kan jeg udvikling mig på den front, hvis altså ledelsen går med til det :)

Jeg er en blanding af skuffet og lettet, men har fået den afklaring at jeg gerne vil forsøge at få flere kompetencer og sider af mit erhverv - også har jeg en plan om at revolutionere vores afdeling, altså selvom sekretariatet og få et bedre tværfagligt samarbejde. Der er stor mangle på dette og det ved jeg da Hvordan man gør :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der tikkede en mail ind kl. 8.52, men det var desværre et nej, men et flot nej :( En god forklaring på hvorfor og det er udelukkende på kvalifikationer :) Så jeg jeg har taget en beslutning om at søge om omplacering i vores afdeling, fordi der netop er noget ambulant ledigt hos os - så kan jeg udvikling mig på den front, hvis altså ledelsen går med til det :)

Jeg er en blanding af skuffet og lettet, men har fået den afklaring at jeg gerne vil forsøge at få flere kompetencer og sider af mit erhverv - også har jeg en plan om at revolutionere vores afdeling, altså selvom sekretariatet og få et bedre tværfagligt samarbejde. Der er stor mangle på dette og det ved jeg da Hvordan man gør :D

Åh øv altså! Kan så godt følge blandingen af lettet og skuffet. Det lyder dog til du bruger proces og afslag konstruktivt :super

Du må på den igen på et senere tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh øv altså! Kan så godt følge blandingen af lettet og skuffet. Det lyder dog til du bruger proces og afslag konstruktivt :super

Du må på den igen på et senere tidspunkt :)

Det er da utroligt at du har forstået noget af mit volapyk, damn autocorrect

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov- og tak for tanken, SaraLK og Tumle :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da utroligt at du har forstået noget af mit volapyk, damn autocorrect

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER