Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

:o :blink jeg er blevet kaldt til jobsamtale i morgen :o nøj hvor er jeg nervøs og jeg synes virkelig ikke at jeg har noget tøj der er værd at tage på til jobsamtale :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:o :blink jeg er blevet kaldt til jobsamtale i morgen :o nøj hvor er jeg nervøs og jeg synes virkelig ikke at jeg har noget tøj der er værd at tage på til jobsamtale :(

Pøj pøj med samtalen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:o :blink jeg er blevet kaldt til jobsamtale i morgen :o nøj hvor er jeg nervøs og jeg synes virkelig ikke at jeg har noget tøj der er værd at tage på til jobsamtale :(

Spændende :O :)

Tag noget tøj på du føler dig tilpas i og noget du kunne finde på at tage på job i. Det skal ikke være for fint.

:goodluck hepper på det går godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det rigtigt, at en HF skal bestå af: Dansk A, Engelsk B, Matematik C

Og hvad mere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:o :blink jeg er blevet kaldt til jobsamtale i morgen :o nøj hvor er jeg nervøs og jeg synes virkelig ikke at jeg har noget tøj der er værd at tage på til jobsamtale :(

 

Spændende :glad

 

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner ikke, hvad jeg skal lave efter endt barsel. Der er lang tid til, men det rumsterer i mit hoved. Jeg har lige siddet og kigget på job som bud :blink

 

Har du overvejet ny uddannelse eller en overbygning med en eller anden form for kandidat?

 

Jeg vil gerne tage en kandidat en dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det rigtigt, at en HF skal bestå af: Dansk A, Engelsk B, Matematik C

Og hvad mere?

Da jeg tog HF på gymnasiet, var der en naturpakke(geografi, biologi, kemi) samlet i en eksamen på første år.

Derudover var der en pakke med historie B, religion, samfundsfag.

Jeg havde idræt på første år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg tog HF på gymnasiet, var der en naturpakke(geografi, biologi, kemi) samlet i en eksamen på første år.

Derudover var der en pakke med historie B, religion, samfundsfag.

Jeg havde idræt på første år.

Skal man have begge faggrupper? 

Såvidt jeg kan læse er det: naturvidenskabelig faggruppe: Biologi C, Geografi C, Kemi C

Og så er der også: kultur og samfundsgruppen: Historie B, Religion C og Samfundsfag C

Derefter er der 3-5 valgfag..

 

Er det en fuld HF? Betyder det så at jeg ikke kan blive student på enkeltfag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:o :blink jeg er blevet kaldt til jobsamtale i morgen :o nøj hvor er jeg nervøs og jeg synes virkelig ikke at jeg har noget tøj der er værd at tage på til jobsamtale :(

:Yay du har bare at negle det job :kram2

Hmm.. Er blank for forslag med tøj, kunne du snige dig en tur ned i byen og kigge når du er afsted i morgen formiddag? :kiss

HHåber du får jobbet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du overvejet ny uddannelse eller en overbygning med en eller anden form for kandidat?

Jeg vil gerne tage en kandidat en dag :)

Jeg har overvejet alt! :LOL Jeg havde hele tiden tænkt, jeg ville læse en kandidat, men jeg ville godt have noget mere erfaring at binde den op på, og jeg har ikke lyst til at arbejde som lærer jo, så det er svært. Lærerstillinger udenfor folkeskolen er jo vildt eftertragtede nu, så det bliver svært at samle den nødvendige erfaring. Plus at jeg gerne vil arbejde deltid de næste mange år, og det er jo ikke så aktuelt i en konsulentstilling eller andre jobs i den dur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:o :blink jeg er blevet kaldt til jobsamtale i morgen :o nøj hvor er jeg nervøs og jeg synes virkelig ikke at jeg har noget tøj der er værd at tage på til jobsamtale :(

Ej, hvor sejt! Mega held og lykke :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man have begge faggrupper?

Såvidt jeg kan læse er det: naturvidenskabelig faggruppe: Biologi C, Geografi C, Kemi C

Og så er der også: kultur og samfundsgruppen: Historie B, Religion C og Samfundsfag C

Derefter er der 3-5 valgfag..

Er det en fuld HF? Betyder det så at jeg ikke kan blive student på enkeltfag?

Jeg har en fuld HF på to år, fra gymnasiet. Hvor man havde begge faggrupper, hvor eksamenerne lå med den naturfaglige pakke det første år og kultur pakken andet år.

Det gymnasium jeg gik på tilbød matematik B, idræt B, spansk B, psykologi C, psykologi B, latin C, oldtidskundskab C som valgfag(blandt andet)

Ved ikke hvordan det foregår hvis man fx læser det på VUC, så ved ikke med student på enkelt fag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nitzen hvordan er det mon gået i dag? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Besvaret (redigeret)

Er det rigtigt, at en HF skal bestå af: Dansk A, Engelsk B, Matematik C

Og hvad mere?

 

Jeg tjekkede lige ug(uddannelsesguiden) og står følgende:

 

Hf-uddannelsen er sammensat af obligatoriske fag, to obligatoriske faggrupper, 2-4 valgfag, en større skriftlig opgave og et eksamensprojekt. Fagene følger de gymnasiale niveauer A, B og C, hvor A er det højeste.

De obligatoriske fag er: dansk A, engelsk B, matematik C, idræt C, praktisk/musisk fag C (billedkunst, dans, design, dramatik, mediefag eller musik).

De obligatoriske faggrupper består af:

  • En naturvidenskabelig faggruppe med fagene biologi C, geografi C og kemi C
  • En kultur- og samfundsfaglig faggruppe med fagene historie B, samfundsfag C og religion C

 

Så det skulle gerne være de fag du som minimum skal have :)

Valgfag afhænger vel så af hvilke fag som tilbydes på uddannelsesstedet:). 

 

Kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne blive student på enkeltfag? vil du vel blive hvis du tager de samme fag som enkeltfag eller er der nogen fag/niveauer som de ikke kan tilbyde? 

 

Kilde: https://www.ug.dk/uddannelser/gymnasialeuddannelser/hoejere-forberedelseseksamen-hf

 

 

 

Læste lige videre.

Står som om  at HF-enkeltfag netop giver præcis samme muligheder som en traditionel HF hvis du bare har opfyldt de samme fag. Dog ser det ud som om at der er egenbetaling på at tage fagene.

https://www.ug.dk/uddannelser/gymnasialeuddannelser/enkeltfagogsupplering/hf-enkeltfag 

Redigeret af Carcassonne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg gik på HF på VUC fungerede det sådan, at man tog naturfag det ene år og kulturfag det andet. Så fulgtes man som klasse. De øvrige fag var så fordelt på de to år. Fx dansk over to år. På et år skal man nemlig have to timers dansk dagligt eller sådan noget.

Og ja, man betaler for enkelt fag, men man får pengene tilbage, hvis man ender med en fuld HF.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du arbejde som lærer, hvis ikke det er i folkeskolen?

Og har du undervist i folkeskolen/andre skoler?

Jeg har overvejet alt! :LOL Jeg havde hele tiden tænkt, jeg ville læse en kandidat, men jeg ville godt have noget mere erfaring at binde den op på, og jeg har ikke lyst til at arbejde som lærer jo, så det er svært. Lærerstillinger udenfor folkeskolen er jo vildt eftertragtede nu, så det bliver svært at samle den nødvendige erfaring. Plus at jeg gerne vil arbejde deltid de næste mange år, og det er jo ikke så aktuelt i en konsulentstilling eller andre jobs i den dur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du arbejde som lærer, hvis ikke det er i folkeskolen?

Og har du undervist i folkeskolen/andre skoler?

Ja, jeg har arbejdet i folkeskolen. Jeg er åben overfor at arbejde som lærer udenfor, men jeg ved også, at det er meget svært at få job sådanne steder, fordi jeg ikke har noget specialpædagogisk erfaring eller lignende, samtidig med at flere søger væk fra folkeskolen. Og så også fordi jeg gerne vil arbejde deltid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nitzen hvordan er det mon gået i dag? :)

 

Jeg var til samtale kl.17. Jeg synes egentlig at det gik godt ved samtalen. Der var lige nogle enkelte spørgsmål, hvor jeg ikke synes jeg fik svaret helt skarpt nok, fordi jeg var lidt i tvivl om hvad jeg skulle svare. Men ellers gik det fint :) jeg tror ikke umiddelbart at jeg får det, men nu må vi se :) Det er i hvert fald ikke til min fordel, at en del af fagene i de to stillinger var praktisk-musiske såsom  billedkunst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til samtale kl.17. Jeg synes egentlig at det gik godt ved samtalen. Der var lige nogle enkelte spørgsmål, hvor jeg ikke synes jeg fik svaret helt skarpt nok, fordi jeg var lidt i tvivl om hvad jeg skulle svare. Men ellers gik det fint :) jeg tror ikke umiddelbart at jeg får det, men nu må vi se :) Det er i hvert fald ikke til min fordel, at en del af fagene i de to stillinger var praktisk-musiske såsom billedkunst.

Krydser alligevel alt hvad jeg kan :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er privatskoler en mulighed?

Ja, jeg har arbejdet i folkeskolen. Jeg er åben overfor at arbejde som lærer udenfor, men jeg ved også, at det er meget svært at få job sådanne steder, fordi jeg ikke har noget specialpædagogisk erfaring eller lignende, samtidig med at flere søger væk fra folkeskolen. Og så også fordi jeg gerne vil arbejde deltid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er privatskoler en mulighed?

Nok ikke rigtigt, nej. Det er mere en mulighed end folkeskolen, men egentlig vil jeg helst noget andet. Jeg dur vist ikke til at være lærer på "traditionel" vis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser alligevel alt hvad jeg kan :goodluck

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ikke jobbet. Jeg fik ros for selve jobsamtalen, men mine fag matchede ikke det de søgte udover dansk; nemlig idræt, billedkunst og musik, men det var nu også min egen fornemmelse. Men nu er jeg så en erfaring rigere i at være til jobsamtale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nok ikke rigtigt, nej. Det er mere en mulighed end folkeskolen, men egentlig vil jeg helst noget andet. Jeg dur vist ikke til at være lærer på "traditionel" vis.

Hvad med en form for vejleder? Altså enten uddannelsesvejleder eller noget alla de vejledere man finder på guidede ture i naturen. Nu ved jeg ikke hvad du underviser i, men mon ikke der findes en ækvivalent til naturguide inden for andre områder også?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en form for vejleder? Altså enten uddannelsesvejleder eller noget alla de vejledere man finder på guidede ture i naturen. Nu ved jeg ikke hvad du underviser i, men mon ikke der findes en ækvivalent til naturguide inden for andre områder også?

Jeg har dansk indskoling og engelsk som linjefag. Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om nogen pendant til naturvejleder :chin: Uddannelsesvejleder er jeg nok ikke forrest i køen til pt, da jeg jo er indskolingslærer.

Det er bare mega svært!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER