Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

Jeg skiftede også med et år tilbage af min uddannelse - og selvom det var en svær beslutning, er det en af de bedste jeg har truffet!

For mig at se er uddannelse og karriere en af de vigtigste ting, man selv skal træffe valg om. Netop derfor er det angstprovokerende, og netop derfor er det vigtigt at sige stop, når du kan mærke, at det bare ikke er det rigtige for dig.

Hvis din mavefornemmelse siger dig, at det er det rigtige for dig, synes jeg du skal følge den. Arbejde fylder i dag så meget af ens liv, at det (i mine øjne) er bedst at vælge fra, hvis man kan se, at det ikke er det rigtige, man er ved at uddanne sig til :)

Tak for din erfaring :kiss

Hold kæft det har været en lang dag, der er så mange ender der skal nå sammen, så nu kan jeg virkelig mærke at jeg ret gerne vil det, for nu handler det om at få det til t ske!

Dejligt at høre erfaringer fra nogle der har stået der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er voksen-elev i butik. Og jeg får hvad der svarer til laveste dagpengesats! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm! Har set et rigtig spændende job i nærheden. Gad såååå godt prøve noget nyt og ikke mindst noget tættere på. MEN har jo et 1/2 års barsel tilbage og de søger pr. 1. maj. Plus jeg føler mig ikke helt kvalificeret.

Manden siger søg det! Og det gør jeg nok - det er jo gratis at søge. Og jeg får det jo nok heller ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm! Har set et rigtig spændende job i nærheden. Gad såååå godt prøve noget nyt og ikke mindst noget tættere på. MEN har jo et 1/2 års barsel tilbage og de søger pr. 1. maj. Plus jeg føler mig ikke helt kvalificeret.

Manden siger søg det! Og det gør jeg nok - det er jo gratis at søge. Og jeg får det jo nok heller ikke...

Man ved aldrig :kiss Da jeg var på barsel efter M. Begyndte jeg at søge nyt job i november/december, hvor jeg sluttede barsel 1. Maj. Mange stillinger var med start før og jeg var da alligevel til 3 samtaler, selvom jeg ikke opfyldte kravet om start til deres ønskedato :) Det sted jeg endte med at blive ansat måtte vente 3 mdr. På mig ;) Den stilling jeg søgte væk fra blev jeg ansat i 6 mdr. Før jeg kunne tiltræde, så det er ikke umuligt, hvis man er den helt rigtige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm! Har set et rigtig spændende job i nærheden. Gad såååå godt prøve noget nyt og ikke mindst noget tættere på. MEN har jo et 1/2 års barsel tilbage og de søger pr. 1. maj. Plus jeg føler mig ikke helt kvalificeret.

Manden siger søg det! Og det gør jeg nok - det er jo gratis at søge. Og jeg får det jo nok heller ikke...

Jeg synes du skal prøve at søge. Hey hvor intet vover intet vinder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, havde slet ikke set jeres svar :rolleyes

 

 

Man ved aldrig :kiss Da jeg var på barsel efter M. Begyndte jeg at søge nyt job i november/december, hvor jeg sluttede barsel 1. Maj. Mange stillinger var med start før og jeg var da alligevel til 3 samtaler, selvom jeg ikke opfyldte kravet om start til deres ønskedato :) Det sted jeg endte med at blive ansat måtte vente 3 mdr. På mig ;) Den stilling jeg søgte væk fra blev jeg ansat i 6 mdr. Før jeg kunne tiltræde, så det er ikke umuligt, hvis man er den helt rigtige ;)

 

Hvor fedt at høre, søde! Så kan det lade sig gøre. Det er nok også fordi jeg ikke helt føler mig kvalificeret, men nu prøver jeg nok alligevel. Og sejt du har gjort det to gange :D

 

Jeg synes du skal prøve at søge. Hey hvor intet vover intet vinder

Men forstår dig godt - får selv opslag fra jobindex dagligt og der har da været flere spændende stillinger imellem hvor jeg håber noget tilsvarende melder sig om nogle måneder. - jeg har jo slet ikke noget job at vende tilbage til og det er skræmmende.

 

Du har ret, så jeg søger nok. Der er også kommet et andet job, der er spændende ;)

 

Håber det lykkes dig at finde noget. Hvornår begynder du at søge - hvornår slutter din barsel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg så gået i gang med at skrive ansøgninger (:O).

 

Hvor ville I skrive, at I er på barsel? :chin: Lige nu har jeg skrevet det til sidst i mit CV, hvor jeg kort skriver om mine private forhold. Jeg vakler mellem om det er for gemt, men samtidig synes jeg heller ikke det skal flashes som det første.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg så gået i gang med at skrive ansøgninger (:O).

Hvor ville I skrive, at I er på barsel? :chin: Lige nu har jeg skrevet det til sidst i mit CV, hvor jeg kort skriver om mine private forhold. Jeg vakler mellem om det er for gemt, men samtidig synes jeg heller ikke det skal flashes som det første.

Jeg ville skrive det præcis der hvor du har skrevet det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville skrive det præcis der hvor du har skrevet det

Jeg har barsel til 6/10 - kan ikke overfører barslen til senere når jeg er jobsøgende så påtænker at søge fra juni af. Ved dog at den branche jeg har været i tidligere - som jeg måske vil væk fra? Er super travl i juni og derved ingen opslag har, helt lukket ned i juli og jobopslag først kommer til august når folk kommer retur fra ferien og har sagt op mv.

Men er super i tvivl om hvad jeg vil

 

:super :D

 

Uh, den er også svær :unsure Håber du finder en løsning indenfor nogle måneder :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg så gået i gang med at skrive ansøgninger (:O).

Hvor ville I skrive, at I er på barsel? :chin: Lige nu har jeg skrevet det til sidst i mit CV, hvor jeg kort skriver om mine private forhold. Jeg vakler mellem om det er for gemt, men samtidig synes jeg heller ikke det skal flashes som det første.

Pøj pøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøj pøj :)

Tak skal du have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo et ret stort hul på mit cv. Så vidt jeg kan forstå, så er det det der tæller ned, når folk læser min ansøgning <_<

Er der noget jeg kan gøre for at understrege at det ikke har været selvvalgt?

Jeg har i mellemtiden været både sygemeldt og på barsel.

Jeg søger ind på et par uddannelser nu og søger stadig en del jobs.

Det er frygtelig frustrerende at få afslag på afslag, når man bare gerne vil arbejde og vise at man er noget værd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne virkelig godt bruge at komme på karrieremesse i dag, det duer bare ikke med Immanuel :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på om min sidste dag på job bliver en kursusdag :O Mon jeg overhovedet vil kunne huske det når jeg kommer tilbage fra barsel :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på om min sidste dag på job bliver en kursusdag :o Mon jeg overhovedet vil kunne huske det når jeg kommer tilbage fra barsel :chin:

Det lyder til jeg får lov :glad Så når jeg at få mine 12 point som jeg skal have i kursus hvert år (jeg nåede 20 sidste år :D ) Og min chef skal ikke forsvare hvorfor jeg ikke opfylder kravet (selvom jeg har lovlig fravær)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo et ret stort hul på mit cv. Så vidt jeg kan forstå, så er det det der tæller ned, når folk læser min ansøgning <_<

Er der noget jeg kan gøre for at understrege at det ikke har været selvvalgt?

Jeg har i mellemtiden været både sygemeldt og på barsel.

Jeg søger ind på et par uddannelser nu og søger stadig en del jobs.

Det er frygtelig frustrerende at få afslag på afslag, når man bare gerne vil arbejde og vise at man er noget værd

 

Skriver du børn og deres alder på? Så kan læseren måske selv gennemskue at (noget af det) er barsel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skriver du børn og deres alder på? Så kan læseren måske selv gennemskue at (noget af det) er barsel?

Civilstatus/privat

Jeg er 25år og er gift med Rasmus. Vi har kendt hinanden i 10 år og boet sammen i 6. Jeg er mor til Ida på to år som går i dagpleje i Vrå. Vi bor på en gård lidt uden for Hundelev, hvor vi har lidt husdyrhold i form af vores hund, katte, kaniner, høns, gæs og grise.

Jeg nyder at omgive mig med venner og familie til f.eks. en hyggelig middag. Desuden bruges fritiden på aktiviteter med Ida, hus, have, tegne, male samt håndbold, fodbold og computere.

 

Sept. 2012 – Juli 2013 Barselorlov

 

Det er det nederste af mit CV, får ofte at vide at det er et godt stykke, der lige forklarer det vigtigste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skriver du børn og deres alder på? Så kan læseren måske selv gennemskue at (noget af det) er barsel?

Jeps det gør jeg.

Jeg skriver som Maria, men øverst står der jo hvor jeg sidst har været, og det er altså 5 år (gisp!) Siden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Civilstatus/privat

Jeg er 25år og er gift med Rasmus. Vi har kendt hinanden i 10 år og boet sammen i 6. Jeg er mor til Ida på to år som går i dagpleje i Vrå. Vi bor på en gård lidt uden for Hundelev, hvor vi har lidt husdyrhold i form af vores hund, katte, kaniner, høns, gæs og grise.

Jeg nyder at omgive mig med venner og familie til f.eks. en hyggelig middag. Desuden bruges fritiden på aktiviteter med Ida, hus, have, tegne, male samt håndbold, fodbold og computere.

Sept. 2012 – Juli 2013 Barselorlov

Det er det nederste af mit CV, får ofte at vide at det er et godt stykke, der lige forklarer det vigtigste

Sådan noget lignende skriver jeg også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vinnus: Kunne løsningen være at tage noget frivilligt arbejde eller komme i noget praktik, sådan at "hullet" trods alt ikke var det nyeste på cv'et? :balloons (Har jeg spurgt om det før? :unsure )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vinnus: Kunne løsningen være at tage noget frivilligt arbejde eller komme i noget praktik, sådan at "hullet" trods alt ikke var det nyeste på cv'et? :balloons (Har jeg spurgt om det før? :unsure )

Frivilligt arbejde må jeg ikke, og praktik har jeg spurgt til gentagende gange uden held. Jeg bliver frustreret over at stå i stampe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frivilligt arbejde må jeg ikke, og praktik har jeg spurgt til gentagende gange uden held. Jeg bliver frustreret over at stå i stampe.

Hvorfor i alverden må du ikke lave frivilligt arbejde? :blink Kan en jobkonsulent ikke hjælpe dig i praktik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor i alverden må du ikke lave frivilligt arbejde? :blink Kan en jobkonsulent ikke hjælpe dig i praktik?

Fordi jeg er på kontanthjælp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi jeg er på kontanthjælp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skriver hverken antal børn eller deres alder på. Det kan de spørge mig om men vil ikke vælges fra pga små børn. Tænker ikke det helt betyder så meget hvis resten af mig har vakt deres interesse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER