Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

Ja, det burde da ikke være noget at skamme sig over :chin: Hvor længe vil de gerne have, at du holder det hemmeligt? :unsure Jeg kunne ikke skjule det i uge 15 :unsure

Men fedt med fastansættelse! :glad

Altså hun sagde til man kunne se det. Men jeg går jo så lidt i nogle store bluser.

I dag tog jeg mig sammen og gik ind og sagde, at jeg ikke var interesseret i at holde det hemmeligt (var så bange for at komme til at tude, men jeg klarede den :blush)

Hun sagde, at hun lige ville tygge på det, men jeg mener jo slet ikke, at det er noget, hun skal bestemme. Håber hun tager den rigtige beslutning i morgen, så jeg ikke skal gå videre med det til tillidsmand og øverste leder. Har ikke rigtig lyst til at skabe drama :unsure

Overvejer at tage en helt stram bluse på i morgen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså hun sagde til man kunne se det. Men jeg går jo så lidt i nogle store bluser.

I dag tog jeg mig sammen og gik ind og sagde, at jeg ikke var interesseret i at holde det hemmeligt (var så bange for at komme til at tude, men jeg klarede den :blush)

Hun sagde, at hun lige ville tygge på det, men jeg mener jo slet ikke, at det er noget, hun skal bestemme. Håber hun tager den rigtige beslutning i morgen, så jeg ikke skal gå videre med det til tillidsmand og øverste leder. Har ikke rigtig lyst til at skabe drama :unsure

Overvejer at tage en helt stram bluse på i morgen ;)

Altså hvis du har papirerne i orden på din fastansættelse, så synes jeg da bare, du skal tage en stram bluse på :P

Hvor er hun streng, det er da 100% din beslutning altså :prik

Men sejt at du sagde fra!!!! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis du har papirerne i orden på din fastansættelse, så synes jeg da bare, du skal tage en stram bluse på :P

Hvor er hun streng, det er da 100% din beslutning altså :prik

Men sejt at du sagde fra!!!! :respekt

Det er så strengt og gør mig faktisk rigtig ked af det. Føler mig lidt uvelkommen og som en byrde :(

Tak. Jeg ved dog ikke hvordan jeg kommer til at tackle det, hvis hun afviser min anmodning om at få lov til at afsløre det :unsure

Jeg ved godt, hvad jeg i teorien ville sige, men jeg er bare bekymret for tårerne, og jeg nægter altså at græde derhenne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så strengt og gør mig faktisk rigtig ked af det. Føler mig lidt uvelkommen og som en byrde :(

Tak. Jeg ved dog ikke hvordan jeg kommer til at tackle det, hvis hun afviser min anmodning om at få lov til at afsløre det :unsure

Jeg ved godt, hvad jeg i teorien ville sige, men jeg er bare bekymret for tårerne, og jeg nægter altså at græde derhenne.

Det kan jeg godt forstå, det er også en dum situation, hun sætter dig i :kram2 Jeg tænker, at jeg ville gå direkte til TR hvis hun ikke siger ok. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå, det er også en dum situation, hun sætter dig i :kram2 Jeg tænker, at jeg ville gå direkte til TR hvis hun ikke siger ok. :unsure

Ja. Håber bare sådan, at det ikke bliver nødvendigt :unsure Synes i forvejen, at min start er lidt kikset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da også helt vildt kikset af dem LilleMi.. :( De skal sq da heller ikke problematisere, at de har ansat dig, selvom du er gravid - det er direkte forbudt at lade graviditeten indvirke på den beslutning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da også helt vildt kikset af dem LilleMi.. :( De skal sq da heller ikke problematisere, at de har ansat dig, selvom du er gravid - det er direkte forbudt at lade graviditeten indvirke på den beslutning.

Præcis!

Heldigvis fik jeg i dag at vide, at jeg selvfølgelig bare skulle fortælle det, og at det jo er en helt naturlig ting. Rigtig rart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nu arbejdsløs. Lidt mærkelig følelse. Glæder mig til onsdag i næste uge, hvor jeg igen er på barsel ;) (og krydser fingre for, at jeg ikke skal til møder og halløj inden!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nu arbejdsløs. Lidt mærkelig følelse. Glæder mig til onsdag i næste uge, hvor jeg igen er på barsel ;) (og krydser fingre for, at jeg ikke skal til møder og halløj inden!)

 

Det skal du ikke :) du skal bare gøre dit jobcenter opmærksom på, at du har mindre end 10 uger til termin så laver de en kode på dig som fritager dig fra møder og rådighedssamtaler ved jobcenter og a-kasse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal du ikke :) du skal bare gøre dit jobcenter opmærksom på, at du har mindre end 10 uger til termin så laver de en kode på dig som fritager dig fra møder og rådighedssamtaler ved jobcenter og a-kasse :)

Man kan blive omfattet af "mindre intensiv indsats" når der er 6 uger til termin :) men det har du jo også ;)

God barsel, liiige om lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for info, piger :) Jeg er ikke blevet indkaldt til noget og a-kassen sagde, at jeg kunne nøjes med at søge eventuelle vikariater (som jeg ikke fandt nogle af, i hvert fald ikke som var relevante i den her korte periode ;)) så det gik så nemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14. September kalder hverdagen igen efter barsel :o Jeg elsker mit job, men vi er pressede pga. Opsigelser og manglende dækning af de ledige stillinger. Er lidt glad for, at jeg har mere barsel at trække på efter opstart, hvis det er helt tosset. Før jeg blev sygemeldt med graviditeten var jeg sygemeldt pga. Stresslignende symptomer, så skal bare huske at mærke efter mig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14. September kalder hverdagen igen efter barsel :o Jeg elsker mit job, men vi er pressede pga. Opsigelser og manglende dækning af de ledige stillinger. Er lidt glad for, at jeg har mere barsel at trække på efter opstart, hvis det er helt tosset. Før jeg blev sygemeldt med graviditeten var jeg sygemeldt pga. Stresslignende symptomer, så skal bare huske at mærke efter mig selv.

Uhhh.. Drømmejobbet er tikket ind, så jeg skal have lavet en ansøgning til stillingen - det vil give mindre transporttid på job og dermed kortere dage til børnene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh.. Drømmejobbet er tikket ind, så jeg skal have lavet en ansøgning til stillingen - det vil give mindre transporttid på job og dermed kortere dage til børnene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh.. Drømmejobbet er tikket ind, så jeg skal have lavet en ansøgning til stillingen - det vil give mindre transporttid på job og dermed kortere dage til børnene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14. September kalder hverdagen igen efter barsel :o Jeg elsker mit job, men vi er pressede pga. Opsigelser og manglende dækning af de ledige stillinger. Er lidt glad for, at jeg har mere barsel at trække på efter opstart, hvis det er helt tosset. Før jeg blev sygemeldt med graviditeten var jeg sygemeldt pga. Stresslignende symptomer, så skal bare huske at mærke efter mig selv.

 

Jeg skal starte 1. september :O

 

Husk at passe på dig selv, søde :kiss Ingen takker dig for at gå ned og nu har du to unger du skal være der for. Jeg ved godt det er så let at sige, men det kan til gengæld ikke siges for tit ;) Jeg tror selv, at jeg skal være opmærksom på ikke at blive løbet over ende af stress...

 

Uhhh.. Drømmejobbet er tikket ind, så jeg skal have lavet en ansøgning til stillingen - det vil give mindre transporttid på job og dermed kortere dage til børnene det skader ikke at søge, jeg kan kun få et afslag ;)

 

Spændende! Afsted med en ansøgning!

Jeg drømmer også om kortere transporttid (eller nedsat arbejdstid), så der kunne komme lidt mere ro på i hverdagen (som jeg jo ikke en gang har prøvet endnu med to børn og to fuldtidsjob).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :yay Hvad er det du er uddannet?

Jeg frygter det samme når jeg kommer tilbage - der er total kaos på min arbejdsplads pt. Lige nu er der 3 stillinger, der ikke er besat og vi er 3 på barsel og kun en vikar, så de er max pressede og det ser ikke ud til at blive bedre :huh

Jeg lavet laaangt svar i formiddag, men så virkede siden ikke også kom jeg fra det igen!

Jeg er lægesekretær, er ansat ved en sengeafdeling, så egentlig er jeg mere en del af dem end af sekretærstaben :) Men status derude er nu, at de er 7, måske 8, til at dække - 16 (!) lægesekretærstillinger :O Vi er 2 på barsel og resten er stillinger hvor der ikke er ansat nogle i efter opsigelser! Det er en kombi af, at der har været sat stop for ansættelser, men samtidig så er vores ry vist ved at rygtes, og det tager tid at vende det <_< Der har været ansat 5 i nogle af stillingerne, men det har søgt væk igen efter 2-3 mdr. Det er ellers en fantastisk afdeling med godt sammenhold og gode kollegaer, men det hjælper jo ikke når folk er pressede til fingerspidserne! :(

Jeg har fået lavet ansøgningen, nu har jeg sendt en mail til stedet - det er en privat praksis, om de ønsker ansøgningen i papirform eller om de vil have den per mail. Har hele tiden talt om, at det kunne være fedt at blive ansat i privat praksis, men ved også at det vil give udfordringer ift. ferie osv., hvor jeg vil være tvunget til at holde ferie når de gør og ikke når jeg ønsker det. Men men men, nu ser vi hvad der sker :)

Hvad tænker du ift. til dit job? Jeg har hele tiden haft en finger med på pulsen, men indrømmet så kan det godt virke lidt uoverskueligt at vide, at man kommer tilbage til total kaos :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alting held og lykke med ansøgningen :kiss

 

 

Jeg skal starte 1. september :o

 

Husk at passe på dig selv, søde :kiss Ingen takker dig for at gå ned og nu har du to unger du skal være der for. Jeg ved godt det er så let at sige, men det kan til gengæld ikke siges for tit ;) Jeg tror selv, at jeg skal være opmærksom på ikke at blive løbet over ende af stress...

 

 

Spændende! Afsted med en ansøgning!

Jeg drømmer også om kortere transporttid (eller nedsat arbejdstid), så der kunne komme lidt mere ro på i hverdagen (som jeg jo ikke en gang har prøvet endnu med to børn og to fuldtidsjob).

Tak tøser :kiss 

 

Det er sgu lidt skræmmende når der kommer en endelig dato på :O Har allerede dårlig samvittighed overfor børnene ift. til de dage de får :( Manden arbejder i 7 dage (skifter mellem dag-aften-nat) og har så fri i 5 dage, hvor han så vil holde børnene hjemme nogle dage eller lade dem have korte dage. Men min samvittighed ønsker nu alligevel mere tid med dem :( Så hvis jeg kan korte transporttid af, så ville jeg være lykkelig! Jeg drømmer også om nedsat tid, men det er ikke så nemt i min nuværende stilling når afdelingen er presset :( Ved et par af de tilbageværende kollegaer har forsøgt, uden held. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg lige sendt 2 ansøgninger. Mit vikariat slutter 31/7, og pt kan de ikke give mig svar på om de har brug for mig videre (institutionen slåes sammen med 5 andre til en kæmpe institution 1/8). Vores pædagogiske afdelingsleder har allerede sagt hun vil ringe det ene sted hen, hvor hun kender lederen, og anbefale mig. Så nu må vi se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavet laaangt svar i formiddag, men så virkede siden ikke også kom jeg fra det igen!

Jeg er lægesekretær, er ansat ved en sengeafdeling, så egentlig er jeg mere en del af dem end af sekretærstaben :) Men status derude er nu, at de er 7, måske 8, til at dække - 16 (!) lægesekretærstillinger :O Vi er 2 på barsel og resten er stillinger hvor der ikke er ansat nogle i efter opsigelser! Det er en kombi af, at der har været sat stop for ansættelser, men samtidig så er vores ry vist ved at rygtes, og det tager tid at vende det <_< Der har været ansat 5 i nogle af stillingerne, men det har søgt væk igen efter 2-3 mdr. Det er ellers en fantastisk afdeling med godt sammenhold og gode kollegaer, men det hjælper jo ikke når folk er pressede til fingerspidserne! :(

Jeg har fået lavet ansøgningen, nu har jeg sendt en mail til stedet - det er en privat praksis, om de ønsker ansøgningen i papirform eller om de vil have den per mail. Har hele tiden talt om, at det kunne være fedt at blive ansat i privat praksis, men ved også at det vil give udfordringer ift. ferie osv., hvor jeg vil være tvunget til at holde ferie når de gør og ikke når jeg ønsker det. Men men men, nu ser vi hvad der sker :)

Hvad tænker du ift. til dit job? Jeg har hele tiden haft en finger med på pulsen, men indrømmet så kan det godt virke lidt uoverskueligt at vide, at man kommer tilbage til total kaos :(

Jamen jeg kigger allerede lidt rundt, men der er ikke meget, som jeg gider/er kvalificeret til. Mit største problem er at jeg er rigtig glad for selve arbejdet og flexibiliteten vi har og har indtil barsel været glad for mine kollegaer, men der er tre, der allerede er stoppet, en der er blevet flyttet og en der stopper i næste uge <_<

Så nu kommer jeg tilbage (til næste år :p) og mangler en masse dejlige kollegaer til en max presset arbejdsplads.. Jeg kan bare ikke lave det jeg gør nu andre steder end på Riget og Skejby - så jeg overvejer nu at sadle lidt om, men hvis jeg skal have mere uddannelse, så er vi ude i at det bliver ret presset økonomisk i og med jeg ikke har SU til ret meget :(

Og det lyder godt nok vanvittigt med din arbejdsplads :o Det lyder tilgengæld super spændende med det andet job - håber du hører noget hurtigt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg lige sendt endnu en ansøgning afsted. Det er nr. 6 jeg sender inden for to uger. Håber virkelig snart, at der er en af mine ansøgninger der kan åbne døren til en jobsamtale for jeg synes godt nok, at det er svært at holde gejsten oppe og blive ved med at tro på, at jobbet nok skal komme :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg lige sendt endnu en ansøgning afsted. Det er nr. 6 jeg sender inden for to uger. Håber virkelig snart, at der er en af mine ansøgninger der kan åbne døren til en jobsamtale for jeg synes godt nok, at det er svært at holde gejsten oppe og blive ved med at tro på, at jobbet nok skal komme :unsure

Håber der tikker besked ind, SNART! :KISS

Går også og venter på den jeg søgte, der er samtaler i denne uge, men tvivler på jeg hører andet end et afslag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv har søgt to stillinger, som der begge er samtaler om i denne uge, det er vidst ved at være et 'nej tak', selvom jeg fik god anbefaling med :( Hader at jeg står arbejdsløs lige om lidt - eller mere den stress det giver at jeg ikke selv er herre over min tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv har søgt to stillinger, som der begge er samtaler om i denne uge, det er vidst ved at være et 'nej tak', selvom jeg fik god anbefaling med :( Hader at jeg står arbejdsløs lige om lidt - eller mere den stress det giver at jeg ikke selv er herre over min tid.

Det er altid endnu mere øv, når man ved, man er blevet anbefalet. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner ikke, hvad jeg skal lave efter endt barsel. Der er lang tid til, men det rumsterer i mit hoved. Jeg har lige siddet og kigget på job som bud :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER