MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Seriøst :unsure

Begynder at tvivle på Lunas hørelse.

Stort set hver gang jeg henvender mig til hende siger hun: "hvad sagde du?" eller "jeg hørte ikke hvad du sagde"

Hvis jeg så siger: " hvad tror du jeg sagde?" ( altså som i at prøve at få hende til at gentage eller lign.) Eller hvis jeg gentager og snakker højt, så bliver hun sur/vred/ked.

Det har stået på i over en uge nu, sys det er ret frustrerende!

Sådan har Edith også været, vi fik tjekket ørerne og de var fine! Jeg tjekkede også ved at stille mig et stykke fra hende med ryggen til og spørger heeeelt lavt om hun ville have en is - det kunne hun sagtens høre ;)

Når vi sagde noget og hun ikke reagerede, så sørgede vi for øjenkontakt og spurgte om hun hørte os eller om vi skulle gentage det. Ikke surt eller noget, men bare konstaterende :) Ofte var det bare vil-døv fordi hun var optaget af noget andet.. Det varede ca 1 -1,5 mdr hvor det var ret slemt, nu er det sjældent at vi føler os ignoreret..

:kram2 Det er ikke sjovt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan har Edith også været, vi fik tjekket ørerne og de var fine! Jeg tjekkede også ved at stille mig et stykke fra hende med ryggen til og spørger heeeelt lavt om hun ville have en is - det kunne hun sagtens høre ;)

Når vi sagde noget og hun ikke reagerede, så sørgede vi for øjenkontakt og spurgte om hun hørte os eller om vi skulle gentage det. Ikke surt eller noget, men bare konstaterende :) Ofte var det bare vil-døv fordi hun var optaget af noget andet.. Det varede ca 1 -1,5 mdr hvor det var ret slemt, nu er det sjældent at vi føler os ignoreret..

:kram2 Det er ikke sjovt!

Tror jeg må prøve "is-tricket" ;)

Men det virker virkelig som om at hun "slår-fra"... Jeg kan sidde foran hende, hvor Vi kigger på hinanden og ALLIGEVEL kommer der et "hva sagde du?"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg må prøve "is-tricket" ;)

Men det virker virkelig som om at hun "slår-fra"... Jeg kan sidde foran hende, hvor Vi kigger på hinanden og ALLIGEVEL kommer der et "hva sagde du?"

Det lyder meget bekendt.. Vi skulle virkelig sørge for at hun var "tilstede", jeg synes godt jeg kunne se på hende, når hun ikke hørte efter :rolleyes Mit bud er at hun var i gang med et eller andet spring og brugte energi på noget andet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja er lige rundet 4,5 år og vejer nu ca. 16 kg. En lille spirevip :D Hvad vejer jeres nu? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg må prøve "is-tricket" ;)

Men det virker virkelig som om at hun "slår-fra"... Jeg kan sidde foran hende, hvor Vi kigger på hinanden og ALLIGEVEL kommer der et "hva sagde du?"

 

Ronja er også slem til det, men hun har det ikke fra fremmede. Faren kan også være svær at komme i kontakt med hvis han f.eks. lige sidder ved computeren eller ser tv ;) og det er de samme tidspunkter Ronja gør det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja er også slem til det, men hun har det ikke fra fremmede. Faren kan også være svær at komme i kontakt med hvis han f.eks. lige sidder ved computeren eller ser tv ;) og det er de samme tidspunkter Ronja gør det.

Haha! Det er præcis som herhjemme. S er pgså umulig at få kontakt med, når han laver noget som helst andet! Han kan simpelthen ikke multitaske :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja er lige rundet 4,5 år og vejer nu ca. 16 kg. En lille spirevip :D Hvad vejer jeres nu? 

Ida er næsten 3,5 år og vejer 13,3kg

Og hun er 95cm høj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er bare at det er ikke alle mulige situationer! Også hvis jeg svarer på noget hun lige har spurgt om = hun burde havde focus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida er næsten 3,5 år og vejer 13,3kg

Caro er 3,5 år og vejer 15 kg.

Zeline er 4 år plus nogle måneder og vejer 20 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja er lige rundet 4,5 år og vejer nu ca. 16 kg. En lille spirevip :D Hvad vejer jeres nu?

Anna vejede 17 kg til 4-års undersøgelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna vejede 17 kg til 4-års undersøgelse :)

Hun har indhentet en del :) jeg mener Ronja lå omkring 15-15,5 kg ved 4 års undersøgelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida er næsten 3,5 år og vejer 13,3kg

Og hun er 95cm høj

Det lyder også som en høj slank pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caro er 3,5 år og vejer 15 kg.

Zeline er 4 år plus nogle måneder og vejer 20 kg

Det lyder som lidt mere normal vægt end Ronjas :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara vejer knap 20 kg og er 108 cm og hun er 3 ½ år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla er 3,5 år, vejer 15,5 kg og er nok 93-95 cm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silas er 3,5 år og vejer 17,5 kg, han er 105 cm... Høj og slank:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se Ronja bestemt ikke er den tykkes der er herinde...tværtimod ;) hun har faktisk taget rigtig godt på her på det sidste og hun skyder også godt op i højden. Jeg tror hun er ca 112 cm nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har jeg vidst forstødt lidt af en sværvægter. Sofia er 3 år og 7 mdr, vejer 20,5 kg og er ca. 108 cm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har jeg vidst forstødt lidt af en sværvægter. Sofia er 3 år og 7 mdr, vejer 20,5 kg og er ca. 108 cm

 

Jeg synes det er fascinerende så stor forskel, der er. Erica er et år ældre (4 år og 8 måneder), hun vejer 16-17 kg og er 104 cm høj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline på 4 år er 110 cm og vejer 19,6 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

CE på 3,5år er ca.95cm og vejer 17,9kg. Men hun har altid lagt over gennemsnittet på kurven. Min kompakte lill pige :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius kan ikke finde ud af det der sampasning... Håber dagen i morgen bliver bedre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

CE på 3,5år er ca.95cm og vejer 17,9kg. Men hun har altid lagt over gennemsnittet på kurven. Min kompakte lill pige :D

Det er godt nok vildt! :o

Annas 17 kg er fordelt på 107,5 cm ved 4 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok vildt! :o

Annas 17 kg er fordelt på 107,5 cm ved 4 år.

Lægen kommenterede også på det til 3 års undersøgelse, at nu skulle vi jo være obs osv. Jeg gik og følte mig som verdens dårligste forældre indtil jeg snakkede med sp 2 mdr senere (ifb med et besøg hos den lille) og hun sagde, at hun jo bare følger den kurve hun har altid har lagt på.

Men vi er da obs, men vi giver hende altså ikke fastfood hver dag eller noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen kommenterede også på det til 3 års undersøgelse, at nu skulle vi jo være obs osv. Jeg gik og følte mig som verdens dårligste forældre indtil jeg snakkede med sp 2 mdr senere (ifb med et besøg hos den lille) og hun sagde, at hun jo bare følger den kurve hun har altid har lagt på.

Men vi er da obs, men vi giver hende altså ikke fastfood hver dag eller noget.

Så længe man er obs kan man jo ikke gøre andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.