MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Ha ha jeg tænkte, at der var gået noget galt med stavekontrol :D :lolhit

Vi har blandet det med juice eller vand.

Opslemning er da et ganske normalt ord :whistling :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg opdagede i morges at Marius havde et stort budemærke på brystkassen. Jeg ved godt Marius bestemt ikke er en engel, men jeg gad virkelig godt, der var en der havde fortalt hvad der var sket, sp vi f. Eks. Kunne have snakket med Marius om hvad der er sket. For det kan sagtens være ham der ikke har respekteret et stop... Så kunne vi jo snakke om hvad der sker når han bliver ved efter et stop... Men det må sq ha gjort ondt. Det er helt blåt med røde mærker hvor tænderne har siddet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået brev fra sundhedsplejersken med tilbud om 3,5 årsbesøg. Der står, at det varer 1 1/2 time og kan handle om det, vi nu vil snakke om. Jeg havde slet ikke tænkt på at vi stadig var tilknyttet sundhedsplejersken med Karla. Nogen, der har erfaringer med den slags besøg? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med Marius pædagog idag og hun fortalte om nogle tiltag de vil gøre for at gøre der hele lidt nemmere for Marius. Så efter vinterferien skal han have en pause i legen om formiddagen og med ind og have en pause, hvor han skal masseres med en bold. Han skal sidst ned og have overtøj på for at undgå konflikter og han skal have en bog der fortæller ham hvordan dagen foregår i børnehaven, så pædagogen skal igang med at tage nogle billeder og lave en bog til ham... Og så vil de indføre highfive som vi har herhjemme når han skal roses... Det gør mig glad at de ser ham og hans udfordringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med Marius pædagog idag og hun fortalte om nogle tiltag de vil gøre for at gøre der hele lidt nemmere for Marius. Så efter vinterferien skal han have en pause i legen om formiddagen og med ind og have en pause, hvor han skal masseres med en bold. Han skal sidst ned og have overtøj på for at undgå konflikter og han skal have en bog der fortæller ham hvordan dagen foregår i børnehaven, så pædagogen skal igang med at tage nogle billeder og lave en bog til ham... Og så vil de indføre highfive som vi har herhjemme når han skal roses... Det gør mig glad at de ser ham og hans udfordringer :)

Sikke nogle fine tiltag :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået brev fra sundhedsplejersken med tilbud om 3,5 årsbesøg. Der står, at det varer 1 1/2 time og kan handle om det, vi nu vil snakke om. Jeg havde slet ikke tænkt på at vi stadig var tilknyttet sundhedsplejersken med Karla. Nogen, der har erfaringer med den slags besøg?

Vores sp kaldte det et bekyringsbesøg hvis man som forældre havde nogle udfordringer eller bekymringer ang trivsel eller udvikling. Vi sagde bare nej tak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med Marius pædagog idag og hun fortalte om nogle tiltag de vil gøre for at gøre der hele lidt nemmere for Marius. Så efter vinterferien skal han have en pause i legen om formiddagen og med ind og have en pause, hvor han skal masseres med en bold. Han skal sidst ned og have overtøj på for at undgå konflikter og han skal have en bog der fortæller ham hvordan dagen foregår i børnehaven, så pædagogen skal igang med at tage nogle billeder og lave en bog til ham... Og så vil de indføre highfive som vi har herhjemme når han skal roses... Det gør mig glad at de ser ham og hans udfordringer :)

Dejligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de skal bare have det rent.

Nu nægter min store så at indtage det i begge ender, men hun har godt nok også taget sin del i sit lille liv :)

Har i prøvet med Pinex Smelt? Det er sådan en smeltetablet der skal suttes på, lidt som et bolche bare meget hurtigt opløst. Den smager godt, sådan lidt slik-agtig og kan også røres i lidt vand/juice, yoghurt eller frugtmos.... Det har hvert fald været redningen herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i prøvet med Pinex Smelt? Det er sådan en smeltetablet der skal suttes på, lidt som et bolche bare meget hurtigt opløst. Den smager godt, sådan lidt slik-agtig og kan også røres i lidt vand/juice, yoghurt eller frugtmos.... Det har hvert fald været redningen herhjemme :)

Det tror jeg vi skal prøve til Ronja hvid det bliver aktuelt igen for hun nægter alt Panodil vi har prøvet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med Marius pædagog idag og hun fortalte om nogle tiltag de vil gøre for at gøre der hele lidt nemmere for Marius. Så efter vinterferien skal han have en pause i legen om formiddagen og med ind og have en pause, hvor han skal masseres med en bold. Han skal sidst ned og have overtøj på for at undgå konflikter og han skal have en bog der fortæller ham hvordan dagen foregår i børnehaven, så pædagogen skal igang med at tage nogle billeder og lave en bog til ham... Og så vil de indføre highfive som vi har herhjemme når han skal roses... Det gør mig glad at de ser ham og hans udfordringer :)

Dejligt :) sagde hun noget om bidemærket? Det lyder voldsomt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :) sagde hun noget om bidemærket? Det lyder voldsomt.

Nej jeg spurgte igen men der er ikke rigtig nogen der ved hvad der er sket...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, det er så dejligt de hjælper ham nu :) Hvis ikke det hjælper hedder det fokusgruppe møde, så pædagogerne kan få lidt hjælp til at hjælpe ham...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, det er så dejligt de hjælper ham nu :) Hvis ikke det hjælper hedder det fokusgruppe møde, så pædagogerne kan få lidt hjælp til at hjælpe ham...

Hvad er det for nogle udfordringer han har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for nogle udfordringer han har?

Han skubber og puffer lige pludselig helt uden grund til de andre. Så nu er de ved at være lidt bange for ham. Han har lidt svært ved hvis nogen kommer lidt for tæt ormen alligevel kan han lige pludselig stå helt op i hovedet på en af de andre. Og så tror de ikke helt han ved hvordan dagen er struktureret i dagen. Derudover har han nogle sansemotoriske udfordringer. Bl.a bryder han dig ikke om at gynge om om at dreje rundt... Men jeg fik ham nu til at gynge den anden dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silas på 3,5 år, bruger stadig ble.. Jeg har prøvet at have bleen af ham hjemme, og kan nu godt få ham til at gå på wc, meeen han tisser kun 3-4 dråber der, og mere kan han ikke siger han også selvom han sidder der længe.. Og ja pludselig så er blæren jo alligevel fuld og han tisser i bukserne:( han er umiddelbart ikke klar endnu... Jeg er ved at blive lidt frustreret må jeg sige:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøst :unsure

Begynder at tvivle på Lunas hørelse.

Stort set hver gang jeg henvender mig til hende siger hun: "hvad sagde du?" eller "jeg hørte ikke hvad du sagde"

Hvis jeg så siger: " hvad tror du jeg sagde?" ( altså som i at prøve at få hende til at gentage eller lign.) Eller hvis jeg gentager og snakker højt, så bliver hun sur/vred/ked.

Det har stået på i over en uge nu, sys det er ret frustrerende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silas på 3,5 år, bruger stadig ble.. Jeg har prøvet at have bleen af ham hjemme, og kan nu godt få ham til at gå på wc, meeen han tisser kun 3-4 dråber der, og mere kan han ikke siger han også selvom han sidder der længe.. Og ja pludselig så er blæren jo alligevel fuld og han tisser i bukserne:( han er umiddelbart ikke klar endnu... Jeg er ved at blive lidt frustreret må jeg sige:(

Jeg synes også, at det der med at blive blefri er lidt af en udfordring. Vi prøver ikke at presse på, men det bliver sværere og sværere at bare sige "helt fint" når hun ikke vil tisse på toilettet.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silas på 3,5 år, bruger stadig ble.. Jeg har prøvet at have bleen af ham hjemme, og kan nu godt få ham til at gå på wc, meeen han tisser kun 3-4 dråber der, og mere kan han ikke siger han også selvom han sidder der længe.. Og ja pludselig så er blæren jo alligevel fuld og han tisser i bukserne:( han er umiddelbart ikke klar endnu... Jeg er ved at blive lidt frustreret må jeg sige:(

Herhjemme har Ida været uden ble siden oktober sidste år, men hold op det er frustrerende at hun ikke vil lave stort på toilettet med altid beder om at få ble på.. Så kan godt forstå dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøst :unsure

Begynder at tvivle på Lunas hørelse.

Stort set hver gang jeg henvender mig til hende siger hun: "hvad sagde du?" eller "jeg hørte ikke hvad du sagde"

Hvis jeg så siger: " hvad tror du jeg sagde?" ( altså som i at prøve at få hende til at gentage eller lign.) Eller hvis jeg gentager og snakker højt, så bliver hun sur/vred/ked.

Det har stået på i over en uge nu, sys det er ret frustrerende!

Har hun lige været snottet kan der vist godt stå lidt væske i ørene.

Det kan også bare være en dårlig vane.

Man kan også få tjekket hørelsen ved ørelægen. Det er super hurtigt overstået ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme har Ida været uden ble siden oktober sidste år, men hold op det er frustrerende at hun ikke vil lave stort på toilettet med altid beder om at få ble på.. Så kan godt forstå dig

Sådan var det også med Anna. Hun bad om at få bleen på til stort i ca 6 mdr og brugte den ellers slet ikke. Nuj, det var træls <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan var det også med Anna. Hun bad om at få bleen på til stort i ca 6 mdr og brugte den ellers slet ikke. Nuj, det var træls <_<

Herhjemme er det omvendt, hun beder om at få bleen af når hun skal lave stort, men tisser så tilgengæld rigtig meget i bleen stadigvæk. Og hun er 4 år nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hun lige været snottet kan der vist godt stå lidt væske i ørene.

Det kan også bare være en dårlig vane.

Man kan også få tjekket hørelsen ved ørelægen. Det er super hurtigt overstået ;)

Hun har dræn i ørene og de er tjekket 2 gange inden for kort tid, så de virker som de skal.

Jeg kan ikke finde ud af om det bare er en dum vane, eller hvad pokker det lige er? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan var det også med Anna. Hun bad om at få bleen på til stort i ca 6 mdr og brugte den ellers slet ikke. Nuj, det var træls <_<

Det er nemlig pænt træls, især fordi hun ikke bruger ble til andet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig pænt træls, især fordi hun ikke bruger ble til andet..

Det er det samme med Lucas. Han har været blefri siden juli, men han nægter at lave stort på toilettet, så der beder han altid om at få ble på. Det er vildt frustrerende at han ikk bare kan gøre det på toilettet! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men Silas vil jo ikke engang tisse på wc endnu, og tager vi bleen af ham så bliver det bare tis og lort i bukserne:( vi presser ham ikke på nogen måde, men ja det er jo simpelthen ved at være frustrerende:(

Forstår også godt jer andres frustrationer omkring projekt blefri:) håber de snart vil være klar til at lave stort på wc også:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.