MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Ja mor her er nok for blød og springer bare efter det han beder om, bare for at få lidt væske i ham. Men når jeg ikke kan få ham til at drikke det han plejer at elske og det er der vi plejer at skjule movicolen med låg og sugerør på koppen som bare plejer at glide ned, så bliver det svært og sindsyg frustrerende. Og når bedstemor tilbyder chokolade og Chips til aftensmad, bare for at få lidt i ham, så bliver det fandme endnu sværer.

Nå projektet i morgen bliver vand vand og vand og noget movicol...

Humlen er netop ikke at skjule det, men at være helt ærlig og sige:"det her er medicin. Det hjælper din mave, så du ikke har ondt mere. Jeg bestemmer, at du skal drikke det og jeg sidder her sammen med dig mens du gør det"

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå Marius forstår ikke han skal drikke vandet med medicin for han går fuldstændig i baglås. Men han fik da en tår...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik Marius gang i maven :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik Marius gang i maven :yay

Godt han fik gang i maven. Håber i kan holde den igang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt han fik gang i maven. Håber i kan holde den igang

Det kan vi ikke. Har langt om længe fået en pose movicol på ham. Forsøgte at få det i en juicebrik hvilket ikke var nemt, men lidt kom der i. Resten puttede jeg i smørret på bollen og så drak han juicen efterfølgende, så må vi fortsætte sådan til der kommer gang i maven...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara synes at hun skulle vågne kl 02,15 og først faldt i søvn 1½ time efter. Så mor er træt og Clara er træt, tror jeg... :-) Hun hopper stadig rundt som om at hun er frisk:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan vi ikke. Har langt om længe fået en pose movicol på ham. Forsøgte at få det i en juicebrik hvilket ikke var nemt, men lidt kom der i. Resten puttede jeg i smørret på bollen og så drak han juicen efterfølgende, så må vi fortsætte sådan til der kommer gang i maven...

 

 vi har før puttet det på frugtgrød med lidt mælk ovenpå.. det elsker han herhjemme.. det hjælper på at få det ned ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op, jeg kom hjem til ekstrem sur/ked/hys Filippa :O

45 min, en masse gråd, snak, lidt råben (desværre også fra mor) og mere snak og gråd senere var hun klar til at komme ned så hun og far kunne blive gode venner igen.

Sjældent har jeg set hende sådan - det er ikke altid nemt at være 4,8 år :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har før puttet det på frugtgrød med lidt mælk ovenpå.. det elsker han herhjemme.. det hjælper på at få det ned ;)

Han har leveret 3 gange inden for de seneste 1,5 time :yay Det er SÅ dejligt at få gang i den mave :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor er kommet til at doinke en sæl i hovedet fordi han gyngede højt.

Hader når det sker... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor er kommet til at doinke en sæl i hovedet fordi han gyngede højt.

Hader når det sker... :D

?? Er jeg langsom, eller snakker du sort ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

?? Er jeg langsom, eller snakker du sort ;)

Haha:) det tog os også lige er par omgange at forstå.

Han er kommet til ar gynge ind i (doinke) en af de mindre børn (sæl).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha:) det tog os også lige er par omgange at forstå.

Han er kommet til ar gynge ind i (doinke) en af de mindre børn (sæl).

 

Doinke var jeg på. Men at mindre børn = sæl, det havde jeg aldrig gennemskuet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Doinke var jeg på. Men at mindre børn = sæl, det havde jeg aldrig gennemskuet :D

:ditto :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Doinke var jeg på. Men at mindre børn = sæl, det havde jeg aldrig gennemskuet :D

Det blev bare en fed sætning. Og han havde sagt ååååndskyyyyld.

De er delt ind i aldre: sæler, isbjørne og ørne.

(Og der var en ørn som havde skubbet Theodor ved rutsjebanen. Grønland (?) ka være et ubarmhjertigt sted).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg da lige diskuteret Marius mave med sundhedsplejersken og hun synes vi skulle prøve at give ham movicol fast i et stykke tid så han ikke bliver bange for at lave stort. Igår sad han længe og klagede over det gjorde ondt i numsen og endte mer at lave 3 bleer.

Synes det er en god ide og tænkte hvorfor har vi ikke selv tænkt på det :prik Det er så skide synd for ham, det skal gøre så ondt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer, der har givet vingummier som motivation i forbindelse med at smide bleen: Har det været ok nemt at vænne dem af med vingummierne igen? Og har I givet for at gå på potte/toilet eller for at gå uden ble?

Jeg sidder lidt og overvejer, ved hvert bleskift at tilbyde V en ble eller 1 krone. Han er meget interesseret i penge og jeg tænker, at der er noget logisk i at forklare ham, at bleer koster penge, så hvis han vil prøve at undvære, så må han få pengene istedet.

Jeg er dog lidt i tvivl, om det er dumt... Der er nok nogle faldgruber i det. Det virkede mig bare umiddelbart mere tillokkende end at give vingummier...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer, der har givet vingummier som motivation i forbindelse med at smide bleen: Har det været ok nemt at vænne dem af med vingummierne igen? Og har I givet for at gå på potte/toilet eller for at gå uden ble?

Jeg sidder lidt og overvejer, ved hvert bleskift at tilbyde V en ble eller 1 krone. Han er meget interesseret i penge og jeg tænker, at der er noget logisk i at forklare ham, at bleer koster penge, så hvis han vil prøve at undvære, så må han få pengene istedet.

Jeg er dog lidt i tvivl, om det er dumt... Der er nok nogle faldgruber i det. Det virkede mig bare umiddelbart mere tillokkende end at give vingummier...

Du kan i hvert fald sagtens finde en anden motivation end vingummibamser.

Jeg havde en kollega, hvor de gav en klistermærke stjerne hver gang datteren havde lavet på potten og når hun havde fået så og så mange stjerner, måtte hun vælge et stykke legetøj i BR. Den eneste faldgrube der, var da hun havde fået legetøjet og så proklamerede at hun ville have ble igen :D

Vi har ikke selv haft behov for motivatorer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er Clara ikke meget for slik, men popcorn. her er det at hun skal lave lort på toilettet i stedet for i bleen. Hun får popcorn når hun har lavet lort på toilettet... Det går stille og rolig med det. Indtil videre går det godt. ;-) 

Jeg tror godt at vi kan vende os fra popcorn når det kommer til at ske....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input :super Jeg går lige og summer lidt over det. Jeg vil egentlig helst ikke ud i sådan noget med belønning/bestikkelse, men V er bare IKKE interesseret i at smide bleen overhovedet :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input :super Jeg går lige og summer lidt over det. Jeg vil egentlig helst ikke ud i sådan noget med belønning/bestikkelse, men V er bare IKKE interesseret i at smide bleen overhovedet :unsure

Jeg vil altså også VIRKELIG GERNE undgå bestikkelse! Jeg er ikke fan af tanken af at bestikke W.

Vi prøver at sætte lidt mere ind med øvning, og så håber jeg at april bliver måneden hvor bleen ryger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi er der slet heller ikke endnu med ble og Simon.

Og har ikke tænkt mig at bestikke.Han vise så småt interesse nu, så det skal nok komme! Om ikke før så til sommer hvor det er er nemmere at rende rundt bare i underbukser..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille mand lavede stort på toilettet i dag. Det var vidst nok manden som spottede at han var ved at presse, men han nåede ud p toilettet (hvor jeg sad og ligesom bare måtte være færdig lige nu), fik bukser og ble af, og lavede så både det ene og det andet.

Han var SÅ stolt!

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm måske skal jeg bare have is i maven endnu. :chin: Vil så gerne undgå det bestikkelse men blev bare lige lidt grebet af ideen om penge, fordi det ikke føltes så meget som bestikkelse, men mere som en start på lommepenge :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm måske skal jeg bare have is i maven endnu. :chin: Vil så gerne undgå det bestikkelse men blev bare lige lidt grebet af ideen om penge, fordi det ikke føltes så meget som bestikkelse, men mere som en start på lommepenge :P

Vi har heller ikke holdt regnskab ellet bestukket herhjemme. Vi gav bare High five. Dog har jeg lovet ham at vi købte is, når han havde husket at gå på toilettet hver gang en hel dag i børnehaven (fordi han glemte det midt i legen). Men det var kun en gang. Ellers har det været et langt sejt træk og med svingende succes, men lykkelig slutning:)

Principielt er jeg imod at man giver belønninger for noget som er helt basic, meeen altså nogen gange må man jo gå på kompromis med principperne for at få det hele til at hænge sammen. Fred være med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.