Mynthe

Vægtstigning

60 indlæg i dette emne

Hej, det er helt ok med en løftet finger, men jeg har vendt det med min jordemoder ved andet besøg, og det er helt ok sålænge jeg ikke sulter mig. Hun synes dog ikke at jeg har et problem med vægten og hun var ikke bekymret på mine vegne.

Jeg er klar over at et vægttab kan frigive affaldsstoffer, for at mindske det lidt har jeg drukket 2-3 liter vand, men derudover tror jeg på at den nu meget sundere kost betyder at jeg sparer kroppen for andre affaldsstoffer. Indrømmet, det er min egen filosofi, men synes jeg bliver beskræftigelse i at fagfolk på trods af affaldsstoffer anbefaler overvægtige at tage så lidt på som muligt igennem graviditeten.

Jeg vil dog skrive dit råd bag øret og huske det hvis jeg skulle blive fristet til at blive for ekstrem.

Ps. I min slanketråd "tyk mor, næ tak" kan du se min kost og jeg sulter mig absolut ikke.

Det lyder som om, du er opmærksom på det og tænker det hele grundigt igennem ^_^ så vil bare ønske dig held og lykke! :goodluck thumbs up! (og virkelig sejt med de lange cykelture! :super)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder som om, du er opmærksom på det og tænker det hele grundigt igennem ^_^ så vil bare ønske dig held og lykke! :goodluck thumbs up! (og virkelig sejt med de lange cykelture! :super)

Tak for roserne ;-)

Min lang tager næsten 30km på samme tid som jeg bruger på de 20 så det er rart at høre jeg ikke er ene om at synes at 20 km er en sjat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tog jeg mig sammen og steg op på vægten! 23+0 og plus 5 kg.

Det er ok syntes jeg. Det har været en dejlig sommerferie :-) nu må jeg være lidt sundere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tog jeg mig sammen og steg op på vægten! 23+0 og plus 5 kg.

Det er ok syntes jeg. Det har været en dejlig sommerferie :-) nu må jeg være lidt sundere!

Åhhhh - hvem der bare havde mod til at stige på vægten. Men 5 kg er helt sikkert mindre, end det, jeg har taget på indtil videre.

Thumps up for planer om at leve sundere - det er svært i sommerferien, og når det er så varmt, så man bare har lyst til is og kolde drikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tog jeg mig sammen og steg op på vægten! 23+0 og plus 5 kg.

Det er ok syntes jeg. Det har været en dejlig sommerferie :-) nu må jeg være lidt sundere!

Ja den sommervarme bringer lidt ekstra kalorier med sig ;) Sejt du gør noget ved det :)

Jeg holder mig fortsat på mine 3,5 kg, men jeg kaster så også fortsat op af og til og har stadig ingen lyst til mad, så hvis ikke jeg stiller et ur, husker jeg ikke at spise - og så bliver Martin gal ;) Plus at de to fylder så meget, at jeg lynhurtigt bliver mæt, så spiser meget små portioner - og en del is når kvalmen tager overhånd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha så har jeg rundet de +8 kg, der er meget på maven, men kan da godt se at møllen er vokset lidt :-), har også fået lidt æble kinder :-). Hvad spiser i i løbet af dagen?

Jeg spiser mere ind dobbelt så meget som før, men har ikke trang til søde sager kun lakrids, så bare et par stykker om dagen er fint ;-).

rugbrød, frugt og grønsager er det bedste :-). Starter dagen med to stk rugbrød, to frugt formiddag, tre rugbrød frokost og gerne gulerødder og agurk, en til to frugt eftermiddag, aftensmad, to rugbrød eller grønsager inden sengetid.

Jeg har før jeg blev gravid ikke spist morgenmad, kun et stk rugbrød til frokost, et frugt eftermiddag, lidt aftensmad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er normalt rigtig glad for at lave og spise mad. Men under graviditet mister jeg ligesom lysten til begge dele.

Dvs at jeg laver stadig mad, men det bliver ikke altid så sundt og spændende, da det er sådan lidt pligt at gøre.

Hvis der serveres lækker mad for mig, som jeg ikke selv skal lave, spiser jeg gerne :-) Men jeg spiser generelt mindre ved måltider e end ellers. Ind til videre har jeg absolut ikke holdt mig tilbage m is, slik og snolder. Men det går vist ikke længere :-) skal prøve at være en smule mere sund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg 23+5 og + 3,6 kg. Der tog lang tid før jeg rundede de 2 kg, men så gik det stærkt fra 2 til næsten 4 kg. Det virker som om det kommer i ryk, pludseligt kommer der et ekstra kilo eller to, og så står det stille i et par uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu på +8 kg..... men alle siger de kun kan se det på maven:) Startede nu ud med lav fedt procent og fin vægt fra start så tror ikke det er et problem. Har dog gået fra at løbe ca 30-40 km per uge til 3-8 km per uge lige nu.......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vægten sagde i tirsdags +9,3, så holder mig endnu under de +10. :hurra

Håber det kan holde en god tid endnu.

Det er lidt rart at se at i andre også begynder at tage på, så jeg ikke er ene om det. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er jeres vægtstigning for tiden? Jeg er i dag 28+4, og har taget 5 kg. på. Synes det er ok, men kan mærke et meget irrationelt ubehag ved at se vægten nærme sig et tal jeg aldrig tidligere har været oppe på. Jeg ved jo godt med mit hovede, at det er babyen (+ ekstra vand, blod, moderkage, bryster etc) der gør det, men det er alligevel en lille smule svært at acceptere, når man helt siden teenageårene har haft en vis opmærksomhed på sin vægt. Andre der har det sådan? Jeg spiser helt normalt, ganske sundt og varieret, men der ryger også nogle stykker kage, is og slik ned indimellem.

Er der nogen der har overblik over, hvor meget man plejer at tage på i løbet af sidste trimester?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vægten sagde i tirsdags +9,3, så holder mig endnu under de +10. :hurra

Håber det kan holde en god tid endnu.

Det er lidt rart at se at i andre også begynder at tage på, så jeg ikke er ene om det. :blush

Jeg har næsten lyst til at give op, ligemeget hvor meget jeg forsøger så stiger min vægt bare. Jeg har lige rundet 14kg, og der er jo 8 uger endnu. Jeg menes at have hørt at man ofte tager mest på i sidste trimester, men det er jo meget forskelligt fra person til person.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på +8 kg. Jeg har ok med det ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har næsten lyst til at give op, ligemeget hvor meget jeg forsøger så stiger min vægt bare. Jeg har lige rundet 14kg, og der er jo 8 uger endnu. Jeg menes at have hørt at man ofte tager mest på i sidste trimester, men det er jo meget forskelligt fra person til person.

Kram til dig! Jeg tror, du bliver en af dem som smider det hele lige med det samme igen :) Min svigerinde to 25 kg på ved begge drengene, og hun tabte det hele lynhurtigt igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har tvillingemaven forøget min vægt med fire kilo, så jeg er ret tilfreds, håber jeg kan holde det nede, så der ikke bliver for meget at bøvle med bagefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kram til dig! Jeg tror, du bliver en af dem som smider det hele lige med det samme igen :) Min svigerinde to 25 kg på ved begge drengene, og hun tabte det hele lynhurtigt igen :)

Tak, hvor er du sød :-) På den positive front så har jeg det fysisk godt, og har ikke fået nogle strækmærker eller andre gener som man ikke kan komme af med igen. Det er bare vægt -og vand. Synes i har nogle imponerende små vægtstigninger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

29+5 i dag og +3 kg så vægten er endelig begyndt at stige! :) er dog ikke bekymret så aktiv som lillepigen er ;)

Ift vægtstigning så tror jeg det er meget individuelt hvor meget og hvornår, man tager på.

Fandt dog denne graf i en pjece fra Sundhedsstyrelsen (som hedder 'når gravid'):

meKk41j.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 29+4 i dag og har taget 8 kg på. Det er jeg ok tilfreds med, men er dog lidt bekymret da vægten eksploderede en del for mig i det sidste trimester af min første graviditet (endte med +25 kg) - og nu kan jeg faktisk ikke være særlig fysisk aktiv pga. Af de problemer med blødninger jeg har + jeg har svært ved at styre min småspise trang efter jeg er begyndt at gå hjemme! Mit mål er maks at tage 10 kg på, men jeg tror jeg kommer til at lægge mig i selen mht. Hvor meget jeg spiser her de sidste måneder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her ved JM besøg 29+5, havde jeg taget tre kilo på. Det er jeg så tilfreds med, har for meget på sidebenene i forvejen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har næsten lyst til at give op, ligemeget hvor meget jeg forsøger så stiger min vægt bare. Jeg har lige rundet 14kg, og der er jo 8 uger endnu. Jeg menes at have hørt at man ofte tager mest på i sidste trimester, men det er jo meget forskelligt fra person til person.

Er lige på besøg, min vægt steg sidst helt klart mest mellem uge 20-30, nogen over 1 kg på en uge... De sidste 4-6 uger tog jeg næsten ikke på... Så det behøver ikke gå så galt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder til, at det er meget forskelligt hvor meget man tager på, og hvornår i graviditeten man tager mest på. Jeg har i hvert fald taget mere på i 2. trimester kontra 1. trimester, men det drejer sig kun om 0.5-1 kg forskel. Det bliver spændende at se hvor meget jeg når op på før fødselen:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vandet gået bananas! Tror måske jeg snart bliver nødt til at konsultere lægen.

Imorges kunne jeg ikke selv få strømper på, og skoene tog flere forsøg selv om jeg sad ned og havde begge hænder til at trække i mit ben med.

Nu er jeg kommet hjem og det første der skete er at jeg, med besvær har fået sko, strømper og bukser af.

Alt klemmer og det er vel at mærke graviditetsbukser og sko 2 nummer større end normalt.

Mine dejlige graviditets leggins er blevet for små, ikke om maven med på læggene så nu er udvalget af tøj småt.

Bortset fra at det er hammer irriterende, så er det altså ret sjovt ud, og det føles lidt fjollet at sidde der og få hjælp til sko og strømper..

Jeg må en tur på vægten imorgen tidlig så jeg kan få en ide om hvor slemt det står til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, Mynthe, det lyder ikke sjovt! Synes du bør tage en tur til lægen, det lyder lidt voldsomt med alt det vand! Har du ellers nogle problemer, som hovedpine? Har du fået målt dit blodtryk på det seneste? Jeg forsøger overhovedet ikke at gøre dig bekymret, men synes bare det lyder lidt alvorligt med så meget vand i kroppen... Krydser fingre for hurtig bedring! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig, du gør nok klogt lige at ringe til lægen. For det lyder ret voldsomt og meget ubehageligt med alt det væske i kroppen.

Håber det ingenting er! God bedring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres beskeder.

Væsken er en anelse bedre her til aften, men kun en anelse.

Jeg har googlet lidt og fundet frem og tilbage. Dels for at tjekke om jeg havde grund til bekymring, og dels for at se om der var nogle behandlingsmuligheder,

Jeg følger allerede de gode råd så godt som muligt (det er altså svært at finde tid til at ligge ned i løbet af dagen), så det ser ikke ud til at der er så meget mere at gøre.

Dog kan jeg vidst få noget akupunktur igennem min jordemor, så hende tager jeg lige kontakt til imorgen.

Så kan jeg samtidig lige blive tjekket efter :)

Med hensyn til andre symptomer så synes jeg faktisk at jeg har det ret fint.

Vandet og maven besværliggør fysisk aktivitet, men derudover har jeg det godt.

Mit blodtryk har hele graviditeten været helt fint hele graviditeten osv, så jeg er ikke bekymret eller utryg.

Tak for jeres opmuntrende svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER