Mynthe

Vægtstigning

60 indlæg i dette emne

Som overskriften siger, hvordan ser Jeres vægtstigning ud?

Jeg har allerede taget (hold nu fast) næsten 9 kg på.

De første 2 er dog ikke baby relateret, men kom i forbindelse med rygestop da jeg smed præventionen lige op til graviditeten. Det giver dog stadig 7 reelle kg, og jeg er "kun" 21+4. Jeg kan godt synes at det er lidt vildt!

På den anden side når jeg ser mig i spejlet sidder det hele på maven og babserne.

Om aftenen har jeg noget hævede fødder, og kan mærke at mine sko strammer i løbet af dagen, så lidt ekstra væske må der være, men jeg synes ikke det sådan er tydeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke rigtigt taget noget på endnu, men er jo så også kun 15+5 med tvillingerne og har/har haft hyperemesis

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget ca. 5 kg på og det er mest på maven og lidt på røven :-). Jeg er 18+0 i dag :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tabte mig 3 kg de første 12 uger (kvalme), og er først nu begyndt at få appetitten tilbage, som stadig er stærkt nedsat, så jeg er -1 kg ift før graviditets vægt, men har da taget 2 af de tabte kilo på de sidste par uger :) har dog fået en fin bold på maven (- ingen er længere i tvivl om at jeg er gravid ;)) men har til gengæld tabt håndtagene på siden :yay brysterne er også allerede vokset > 2 skålstørrelser :o (ved at være et problem, da jeg simpelthen ikke kan finde en brugbar størrelse i forretningerne <_< ) --- men alt i alt er jeg vist heldig so far hvad angår vægt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med voksende bryster kan jeg godt nikke genkendende til. har købt en bh i 80H, come on det er jo vildt!! i hvert fald meget meget større end dem jeg havde før. Jeg har købt min i change, synes de har et godt udvalg til store babser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid haft ingen bryster (næsten ingen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit problem er lidt at jeg har bryster (tænk at det kan være et problem? Hehe). Men bruger normal 65H, hvor nogle mærker faktisk er på det mindste i skålen, så må nogle gange tager 70H og sy ind :(

Jeg fandt så en 65J i change som virkede 1-2 uger og nu er den næsten også for lille :(

manden foreslår hærens restlager-salg (2 faldskærme) :) han nyder det vist mere end godt er! Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louisef >> Kan de ikke i change, eller en anden undertøjbutik henvise til hvor man går hen når deres størrelser ikke længere rækker?

Du er godt nok også smal i omkreds, det gør det nok bare sværere. Jeg måtte en størrelse op i omkreds sidst, ikke fordi jeg skulle bruge den ekstra omkreds men fordi det giver lidt på skålen. Og nu den er lidt løsere rundt om synes jeg faktisk at det er rart, men det dur jo ikke hvis den bliver for løs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner det ikke - for jeg vejer mig ikke; eller - jeg har i hvert fald ikke vejet mig siden uge 11. Har planer om at hoppe på vægten 20+0.

Men jeg kan stadig være i mine bukser. Der sidder bare sådan en lille ekstramave på mig, som ikke engang er særlig stor. P.t. tipper jeg derfor på max 4 kg. og det er egentlig ok. Det vigtigste er, at jeg har det godt i min krop - og det har jeg :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louisef >> Kan de ikke i change, eller en anden undertøjbutik henvise til hvor man går hen når deres størrelser ikke længere rækker?

Du er godt nok også smal i omkreds, det gør det nok bare sværere. Jeg måtte en størrelse op i omkreds sidst, ikke fordi jeg skulle bruge den ekstra omkreds men fordi det giver lidt på skålen. Og nu den er lidt løsere rundt om synes jeg faktisk at det er rart, men det dur jo ikke hvis den bliver for løs.

Nej de har desværre ikke kunne henvise og når jeg søger på nettet findes der primært butikker med store skåle hvor omkredsen ligesom følger trop :-/ det er lidt træls men nok egentlig et luksus problem :) frygter dog lidt hvad de sidste 20 uger + mælk gør ved dem :-D

Ja det bliver nok løsningen at gå et str op i omkreds :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ifølge jordemoderens vægt har jeg taget 200g på på 5 måneder.. Det passer mig egentlig ganske fint.. :-) Det er jeg ganske godt tilfreds med.. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2,5 kg i følge min egen vægt er også ret godt tilfreds.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom jeg - meget skrækslagen - på vægten her til morgen.

Har en startvægt på 63,5 eller 62,5 (to dage i træk, hvor jeg faktisk to dage efter, at have vejet mig til 62,5 røg helt op til 64,5) - så måske et godt sted at lande er 63,5? Det var i uge 5.

I uge 8 vejede lægen mig i øvrigt til 64,8 med tøj og egen vægt sagde 64,5 i midten af uge 11.

Nu - 19+0 siger egen vægt 67,2 og det må jo så give en øgning på 3,7 kg. Det er faktisk helt ok - det er kun min spiseforstyrrede side af hjernen, der protesterer - men den skal bare holde sin mund! Sålænge jeg har det godt i min krop, at øgningen kun sidder på mave og bryster og jeg ved, at det ikke er junkfood men junior OG inden for standarderne, så er det fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogle fine vægtøgninger i har.

Jeg kom lige på vægten igen, må jo hellere holde øje så det ikke går helt galt. Men idag er den altså 1,5 kg mindre end sidst, det er nu meget rart. På tirsdag skal jeg til mit andet jordemor besøg så der vejer jeg mig igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke jeg har taget særlig meget på. Det er dog et stykke tid siden jeg har været oppe på vægten.

Jeg er ikke slank, så jeg skal helst ikke tage for meget på. Men jeg gider generelt ikke mad og spiser mindre når jeg er gravid. Sidste graviditet tog jeg 5 kg på. Men efter en uge på kreta m All inclusive og 14 dage i sommerhus m kage og snolder hygge, så kan der vel godt være kommet lidt ekstra på :-)

Er pt i sommerhus, men hopper da lige en tur på vægten, når jeg kommer hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I'm confused!

Steg på vægten for sjov igen i morges - nu siger den 66,5. Ikke at jeg har noget imod det, men jeg tvivler kraftigt på, at jeg har tabt mig 700 g siden i går.

Sikke noget. Tsk tsk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er jeg 19+5, og vejer 1,5-2 kg mere end da jeg blev gravid (startede på ca. 63 kg)... Har dog fået en ordentlig rund mave, og er gået mindst en str. op i bh. Vægten har svinget lidt, synes jeg hurtigt tog omkrig 1-1,5 kg på, men nu er den jo ikke højere. Er det i den lave ende, eller ok? Er ikke bekymret selv, hellere tvært i mod, da jeg ikke ønsker at tage for meget på (er ikke så høj...:))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er jeg 19+5, og vejer 1,5-2 kg mere end da jeg blev gravid (startede på ca. 63 kg)... Har dog fået en ordentlig rund mave, og er gået mindst en str. op i bh. Vægten har svinget lidt, synes jeg hurtigt tog omkrig 1-1,5 kg på, men nu er den jo ikke højere. Er det i den lave ende, eller ok? Er ikke bekymret selv, hellere tvært i mod, da jeg ikke ønsker at tage for meget på (er ikke så høj... :))

Jeg tror ikke du har noget at være bekymret for! :) Jeg er i dag 20+6 og er først nu begyndt at tage lidt på igen efter at jeg tabte 3 kg til at starte med, er nu "kun" 1 kg under startvægt :D Jeg var til MD for 9 dage siden og lillepigen havde det perfekt og størrelsen passede ligesom den skulle! Så baby skal nok tage hvad den behøver, så længe vi ikke taber os for meget ;) SÅ det er bare at glæde sig over at vægten endnu ikke er eksploderet! :yay(den når den nok tidsnok ;) ) og så ellers nyde den lille boble på maven og 2. trimester :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu taget 5 kg på og det føles fint og sidder godt:) jeg er idag 20+1. Det var mest de første 3 måneder jeg tog på og så har vægten stået lidt stille de sidste uger! Tænker ikke så meget over det og nyder bare den skønne mave som vokser:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg til 2. læge-undersøgelse i dag (23+3). Er nu 1-1,5 kg over min startvægt! :yay(alt efter hvilken vægt vi kigger på, lægens eller egen). Dog kom min læge med en lidt spøjs kommentar <_< da jeg i sin tid var til den første undersøgelse og havde tabt de 3 kg i starten, spurgte jeg, om jeg skulle bekymre mig, hvortil han svarede "nej nej baby skal nok få hvad den har brug for, men selvfølgelig skal du helst ikke tabe dig", denne gang sagde han: "har du ellers haft nogle problemer, altså udover med vægten? du må jo helst ikke tabe dig". Så nu er jeg egentlig lidt forvirret :unsure for nu har vi da set lillepigen vokser fint (og er meget! aktiv derinde) OG jeg er endelig begyndt at tage på, så hvorfor er det lige pludselig et problem nu? :blink Nå men vi fik hørt hendes lille hjerte tøffe derudaf og alt så fint ud :loveshower (hjertet smuglytter vi dog også til herhjemme :rolleyes ). Hvordan ser jeres vægt ud efterhånden? (ps undskyld manglende linjeskift, men hver gang jeg skriver fra computer vil den ikke (og mobil vil ikke smiley'er :angry ))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu i uge 25 og har taget 8 kg på..., selv om det er meget så jeg godt tilfreds for har desvære taget meget mer på..... Men det har nu altid lykkes mig at komme af med det hele igen og lidt til så bekymrer mig ikke så meget omkring det.... Jeg mærker virkelig meget liv og kan nu også ude på maven så når han flytter rundt på sig.... Louise :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også kommet ind i uge 25, og er på +9kg.

Jeg har ikke tidligere været gravid så kan ikke sige hvad der er "normalt" for mig (kan man egentlig det selv om man har været gravid 2-3 gange?? eller varierer det fra graviditet til graviditet).

Jeg tænker over hvad jeg spiser, men ellers så bekymrer det mig ikke sådan. Jeg har normalt ret let ved at regulere vægten ved hjælp af få kulhydrater, men her under graviditet synes jeg min krop skriger på mad hvis jeg ikke får dem så vægtøgningen må jeg bare tage med. -og så lige tage en ekstra tørn bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nåede jeg at se en morgen hvor vægten sagde +9,9kg, og det vel at mærke ud over de kg som rygestoppet gav.

Nu skal det være nok, derfor er jeg hoppet tilbage på lchf kost og jeg har oprettet en slanketråd.

Målet er i første omgang at holde vægten stabil i de næste 10 uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nåede jeg at se en morgen hvor vægten sagde +9,9kg, og det vel at mærke ud over de kg som rygestoppet gav.

Nu skal det være nok, derfor er jeg hoppet tilbage på lchf kost og jeg har oprettet en slanketråd.

Målet er i første omgang at holde vægten stabil i de næste 10 uger

Jeg kan virkelig godt forstå ønsket om at begrænse yderligere vægtstigning! Når det er sagt, synes jeg virkelig du skal være påpasselig med (og bør konsultere din læge og/eller jordmoder) før decideret slankekur! (Og forsøg på at holde vægten helt stabil de næste 10 uger er jo en slankekur).

Når du taber dig vil der forbrændes fedt (hvilket jo er hensigten) men det betyder også at fedtopløselige affaldsstoffer som vi ophober fra mad og miljø vil blive frigivet til dit blod og dermed baby, som ikke er så tolerant som vi voksne er.

Håber du ikke tage min 'løftet pegefinger' ilde op, det er i den bedste mening!, og vil da heppe med på at din vægt ikke stiger for meget! :)

Venlig hilsen Louise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan virkelig godt forstå ønsket om at begrænse yderligere vægtstigning! Når det er sagt, synes jeg virkelig du skal være påpasselig med (og bør konsultere din læge og/eller jordmoder) før decideret slankekur! (Og forsøg på at holde vægten helt stabil de næste 10 uger er jo en slankekur).

Når du taber dig vil der forbrændes fedt (hvilket jo er hensigten) men det betyder også at fedtopløselige affaldsstoffer som vi ophober fra mad og miljø vil blive frigivet til dit blod og dermed baby, som ikke er så tolerant som vi voksne er.

Håber du ikke tage min 'løftet pegefinger' ilde op, det er i den bedste mening!, og vil da heppe med på at din vægt ikke stiger for meget! :)

Venlig hilsen Louise

Hej, det er helt ok med en løftet finger, men jeg har vendt det med min jordemoder ved andet besøg, og det er helt ok sålænge jeg ikke sulter mig. Hun synes dog ikke at jeg har et problem med vægten og hun var ikke bekymret på mine vegne.

Jeg er klar over at et vægttab kan frigive affaldsstoffer, for at mindske det lidt har jeg drukket 2-3 liter vand, men derudover tror jeg på at den nu meget sundere kost betyder at jeg sparer kroppen for andre affaldsstoffer. Indrømmet, det er min egen filosofi, men synes jeg bliver beskræftigelse i at fagfolk på trods af affaldsstoffer anbefaler overvægtige at tage så lidt på som muligt igennem graviditeten.

Jeg vil dog skrive dit råd bag øret og huske det hvis jeg skulle blive fristet til at blive for ekstrem.

Ps. I min slanketråd "tyk mor, næ tak" kan du se min kost og jeg sulter mig absolut ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER