FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

jubbiii, har lige været til tidlig scanning og der var bare liv og glade dage inde i maven....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ondt i lænden idag...fik en kollega som hjælper idag som var utrolig langsom og dermed måtte jeg rende mere og hurtigere...æv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jubbiii, har lige været til tidlig scanning og der var bare liv og glade dage inde i maven....

Dejligt!! :Loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av av - den baby maser sig helt ned mellem hofteskålene. Håber da ikk hun har lagt sig på tværs!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også sagt ja til at prøve det. Alt der virker, er jeg tilfreds med.

Men der har lige været en læge forbi med kvalmestillende, så det håber jeg begynder at virke snart. Synes bare det er utroligt, at nogle skal rammes så hårdt, mens andre går fri. Ikke fordi jeg synes det er uretfærdigt, men mere lidt "sjovt" at ingen graviditet er ens.

Ja det er sjovt så forskelligt vi reagerer. Håber væsketerapien og det kvalmestillende hjælper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av av - den baby maser sig helt ned mellem hofteskålene. Håber da ikk hun har lagt sig på tværs!

Lyder ikke rart. Håber hun ligger som hun skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er sjovt så forskelligt vi reagerer. Håber væsketerapien og det kvalmestillende hjælper.

Har i hvert fald lige fået en lille portion ris og en hel skål jordbærgrød. Man bliver lidt stolt, når man lige pludselig kan spise bare lidt. Føler næsten jeg har overspist, da det er så meget mere end jeg plejer. Krydser fingre for at det bliver nede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået det fineste billede af min lille familie i dag :)

mMjXMV8.jpeg

Ej hvor er det bare godt, Anita! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt!! :loveshower

 

ja, det var helt overvældene og høre baby's hjerte rytme... og som mig og manden snakke om på vejen hjem, at lige pludselig blev det lidt mere virkeligt for ham os...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja, det var helt overvældene og høre baby's hjerte rytme... og som mig og manden snakke om på vejen hjem, at lige pludselig blev det lidt mere virkeligt for ham os...

Det er også bare en af de tungtvejende årsager til at manden bør være med til scanningerne.... Det er eneste tidspunkt de føler sig "ligeværdige" i alt det her gravidhalløj.... Og skønt med hjertelyd også, det er bare en vidunderlig lyd :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder ikke rart. Håber hun ligger som hun skal.

det fornemmer jeg at hun gør. Men hun har tidspunkter hvor hun virkelig bevæger sig, så det gør ondt eller som tidligere med at lægge tryk på mine hofter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også bare en af de tungtvejende årsager til at manden bør være med til scanningerne.... Det er eneste tidspunkt de føler sig "ligeværdige" i alt det her gravidhalløj.... Og skønt med hjertelyd også, det er bare en vidunderlig lyd :wub

Bebs havde os travlt i dag med en hjerterytme på 170, hvad det egenligt betyder ved jeg faktisk ikke... Vi fik billeder med hjem og hjertelyden på en dvd, så selvom det kun tog 15 min. Så var det bare det hele værd...

Det er os derfor at scaningen blev i dag hvor er i 8+4 og første lægebesøg bliver på fredag hvor jeg er i 9+1, så manden kan være med... Med en mand som er selvstændig så skal de ting vi selv kan booke tid til helst være mandag eller fredag eftermiddag... Hvordan foregår det egenligt med at bestille tid til NF i Aalborg? Har læst at nogen steder kan man selv booke tid via nettet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bebs havde os travlt i dag med en hjerterytme på 170, hvad det egenligt betyder ved jeg faktisk ikke... Vi fik billeder med hjem og hjertelyden på en dvd, så selvom det kun tog 15 min. Så var det bare det hele værd...

Det er os derfor at scaningen blev i dag hvor er i 8+4 og første lægebesøg bliver på fredag hvor jeg er i 9+1, så manden kan være med... Med en mand som er selvstændig så skal de ting vi selv kan booke tid til helst være mandag eller fredag eftermiddag... Hvordan foregår det egenligt med at bestille tid til NF i Aalborg? Har læst at nogen steder kan man selv booke tid via nettet...

Det kan du ikke i Aalborg, der kommer indkaldelsen per brev er sted imellem 1 1/2-2 uger efter du har fået lavet VJ hos lægen :)

Tillykke med veloverstået skanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser skal lige høre jer om en ting :-)

Er nu i fire dage vågnet hver nat ved en 3 tiden med mave smerter så jeg kun kan sove på venstre side med dynen foldet på en helt speciel måde mellem benene og op under maven. Det gær virkelig ondt. Er der andre af jer der har prøvet noget ligende?

Det var så slemt i nat at jeg lagde mig ind i stuen for at manden kunne få sovet, han ville straks gå i panik og tænke " nu føder hun" mænd altså ;-)

(Er forresten godt og vel 8 mdr henne )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser skal lige høre jer om en ting :-)

Er nu i fire dage vågnet hver nat ved en 3 tiden med mave smerter så jeg kun kan sove på venstre side med dynen foldet på en helt speciel måde mellem benene og op under maven. Det gær virkelig ondt. Er der andre af jer der har prøvet noget ligende?

Det var så slemt i nat at jeg lagde mig ind i stuen for at manden kunne få sovet, han ville straks gå i panik og tænke " nu føder hun" mænd altså ;-)

(Er forresten godt og vel 8 mdr henne )

Jeg tror jeg ville ringe og snakke med fødegangen bare lige for at få ro på om ikke andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv endnu en hjemmedag for både mig og Olivia. Opkast 3 gange indtil videre, og en meget forkølet tumling :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv skal glukose belastes for 3. Gang :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv endnu en hjemmedag for både mig og Olivia. Opkast 3 gange indtil videre, og en meget forkølet tumling :(

 

God bedring til jer begge! Håber det går bedre nu.

 

:kram2

 

Øv skal glukose belastes for 3. Gang :(

 

:numse

 

Hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring til jer begge! Håber det går bedre nu.

 

:numse

 

Hvorfor?

Fordi Asger er 19% for stor og er tyk om maven. Det kan tyde på diabetis og det skal jo så selvfølgelig testes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv skal glukose belastes for 3. Gang :(

Jeg føler med dig :( Jeg skal op til min 4. glukosebelastning nu her på torsdag - forhåbentlig er det så sidste gang! Det skyldes dog sukker i urinen for mit vedkommende.

Håber du går fri endnu en gang! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv skal glukose belastes for 3. Gang :(

Nej da - er det pga stor baby?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej da - er det pga stor baby?

Ja det er det. 2800 g. Samme størrelse som Felix var 12 dage inden fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi Asger er 19% for stor og er tyk om maven. Det kan tyde på diabetis og det skal jo så selvfølgelig testes.

 

Okay - det giver mening. Men stadig øv at det kræver endnu en glukosetest :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay - det giver mening. Men stadig øv at det kræver endnu en glukosetest :(

100% mening men intet fantastisk i første at drikke ulækkert sukkervand og så sidde musestille efterfølgende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler med dig :( Jeg skal op til min 4. glukosebelastning nu her på torsdag - forhåbentlig er det så sidste gang! Det skyldes dog sukker i urinen for mit vedkommende.

Håber du går fri endnu en gang!

Øv fire er også mange :( jeg har fået en tid i morgen. Så er det da over stået.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.