FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Enig. Udvidelsesveerne var stride, det var en kæmpe lettelse, da presseveerne kom. Dem kunne man lige som gøre noget med.

Medmindre man kun måtte puste igennem dem <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, ved I hvad - den næste som kommenterer på min mave og siger andet end "ih hvor er du fin", får en full blown belly tackle af mig. 

I dag var der en sekretær på arbejdet, som sagde "Ja, man kan godt se, at det er en pige. Du er blevet helt bred i det. Man kunne jo tydelig se på Lucy, at hun skal have en dreng, for hendes var helt spids".... ALTSÅ HOLD NU KÆFT!!!  :klap 
Og det er altså den samme dame, som for tre uger siden sagde "Venter du ikke en dreng? man kan jo slet ikke se, at du er gravid bagfra!"....

 

 

ej, men hvorfor fanden er det socialt acceptabelt hele tiden at måtte kommentere og YTRE en holdning til gravides kroppe!?!?!?!?! Så hold dog mund - især med alt det ammestuesnak! 


åh jeg bliver så hidsig.....  :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, ved I hvad - den næste som kommenterer på min mave og siger andet end "ih hvor er du fin", får en full blown belly tackle af mig.

I dag var der en sekretær på arbejdet, som sagde "Ja, man kan godt se, at det er en pige. Du er blevet helt bred i det. Man kunne jo tydelig se på Lucy, at hun skal have en dreng, for hendes var helt spids".... ALTSÅ HOLD NU KÆFT!!! :klap

Og det er altså den samme dame, som for tre uger siden sagde "Venter du ikke en dreng? man kan jo slet ikke se, at du er gravid bagfra!"....

ej, men hvorfor fanden er det socialt acceptabelt hele tiden at måtte kommentere og YTRE en holdning til gravides kroppe!?!?!?!?! Så hold dog mund - især med alt det ammestuesnak!

åh jeg bliver så hidsig..... :shooter

Synes absolut at en tackling ville være på sin plads!!! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Medmindre man kun måtte puste igennem dem <_<

Hvorfor måtte du kun det? Har du egentlig skrevet om fødslen? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, ved I hvad - den næste som kommenterer på min mave og siger andet end "ih hvor er du fin", får en full blown belly tackle af mig.

I dag var der en sekretær på arbejdet, som sagde "Ja, man kan godt se, at det er en pige. Du er blevet helt bred i det. Man kunne jo tydelig se på Lucy, at hun skal have en dreng, for hendes var helt spids".... ALTSÅ HOLD NU KÆFT!!! :klap

Og det er altså den samme dame, som for tre uger siden sagde "Venter du ikke en dreng? man kan jo slet ikke se, at du er gravid bagfra!"....

ej, men hvorfor fanden er det socialt acceptabelt hele tiden at måtte kommentere og YTRE en holdning til gravides kroppe!?!?!?!?! Så hold dog mund - især med alt det ammestuesnak!

åh jeg bliver så hidsig..... :shooter

Nøj hvor ville jeg også blive sur over sådan en kost :klaps

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst jeg har været inde i den her tråd var i maj 2013. Nu begynder jeg nok at følge med herinde igen :wub 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Presseveerne har jeg prøvet og jeg har også presset med, så det skræmmer mig ikke rigtig. Husker faktisk ikke om jeg syntes det var nemmere/lettere at holde ud end udvidelsesveerne :chin: Men jeg var også meget træt der, så tror egentlig ikke jeg husker det vildt godt.

 

Det er det aller aller sidste - altså at få ham helt ud. Jeg ved godt, det overhovedet ikke giver mening, men det handler jo nok lidt om frygten for det ukendte. Ved første fødsel var jeg igennem stort set det hele bortset fra lige det/de aller sidste pres. Og dem er jeg så nervøs for nu. Suk. Til gengæld er jeg overhovedet ikke bange for kejsersnit, så det skal jeg da i det mindste ikke bekymre mig om :D

 

Jer der har prøvet at sprække: Kunne I mærke det? Og høre det? Jeg forestiller mig et eller andet meget ubehageligt som lyden af papir der bliver revet over eller sådan noget  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst jeg har været inde i den her tråd var i maj 2013. Nu begynder jeg nok at følge med herinde igen :wub

Stort stort tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor måtte du kun det? Har du egentlig skrevet om fødslen? :chin:

Hun stod skævt så måtte puste indtil hun drejede sig på plads <_< Nej har ikke fået skrevet min beretning endnu. Eller har fået skrevet halvdelen på computeren ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun stod skævt så måtte puste indtil hun drejede sig på plads <_< Nej har ikke fået skrevet min beretning endnu. Eller har fået skrevet halvdelen på computeren ;)

Aksel stod også skævt, men jeg måtte godt presse. Mærkeligt egentlig. Men de var godt nok også meget i tvivl lige til det aller sidste, så måske det var derfor så.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aksel stod også skævt, men jeg måtte godt presse. Mærkeligt egentlig. Men de var godt nok også meget i tvivl lige til det aller sidste, så måske det var derfor så.

Hun var ikke langt nok nede tror jeg. Måske derfor? Eller også måtte jeg presse med, for da jeg virkelig ikke ville pruste mere, sagde jeg at nu pressede jeg altså med og det var ok? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun var ikke langt nok nede tror jeg. Måske derfor? Eller også måtte jeg presse med, for da jeg virkelig ikke ville pruste mere, sagde jeg at nu pressede jeg altså med og det var ok? :blink

Weird  :blink

 

Aksel var heller ikke helt nede, da jeg begyndte at presse, og de bad mig faktisk om at presse med for lige netop at få ham længere ned. Sjovt at det er så forskelligt. Og så har vi endda født samme sted  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine presseveer gjorde heller ikke det mindste ondt, det føltes bare som om jeg virkelig skulle på toilettet x 1000! :lol Det gjorde ondt at presse ham ud, men det havde ikke noget med veerne at gøre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Medmindre man kun måtte puste igennem dem <_<

Jeg måtte også kun puste igennem dem de første par timer, men derfor synes jeg de alligevel de var meget mere rare end udvidelsesveerne. For mig var de virkelig en følelse af at mine muskler spændte op, uden at det rigtig gjorde ondt. Behageligt var det ikke, men smerteintensiteten var vand i forhold til udvidelsesveerne. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst jeg har været inde i den her tråd var i maj 2013. Nu begynder jeg nok at følge med herinde igen :wub

 

 

Uh, skal man sige tillykke? Eller skal det læses som, at I er gået i gang nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine presseveer gjorde heller ikke det mindste ondt, det føltes bare som om jeg virkelig skulle på toilettet x 1000! :lol Det gjorde ondt at presse ham ud, men det havde ikke noget med veerne at gøre..

Hvordan ondt? Fordi der er så lidt plads-agtigt eller ligesom at det også gør ondt under veerne?

 

Jeg husker presseveerne som at det spændte i hele min krop, der nærmest rystede og at det var meget svært at gøre noget som helst andet end at presse. Husker faktisk heller ikke smerte lige der. Men helt ærligt så tror jeg faktisk ikke rigtig, jeg overhovedet husker det. Tror jeg skal have læst min fødselsberetning igennem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ondt? Fordi der er så lidt plads-agtigt eller ligesom at det også gør ondt under veerne?

 

Jeg husker presseveerne som at det spændte i hele min krop, der nærmest rystede og at det var meget svært at gøre noget som helst andet end at presse. Husker faktisk heller ikke smerte lige der. Men helt ærligt så tror jeg faktisk ikke rigtig, jeg overhovedet husker det. Tror jeg skal have læst min fødselsberetning igennem

 

For mig gjorde presseveerne kun ondt, da hun skulle ud, på grund af den trange plads, ikke veerne. Lidt svært at forklare, men det var en svidende smerte af huden der blev strukket. Men når jeg tænker til bage husker jeg ikke at presseveerne gjorde ondt, bare at de var hårdt arbejde. Og at C og jordemoderen, der hver holdt et af mine ben, måtte massere mine lægge, fordi de gik i kramper hele tiden. Det var det jeg husker som mest smertefuldt ved mine presseveer :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja mine ben særligt det ene gik fuldstændig i krampe da jeg skulle presse til sidst...det husker jeg værre end at få presset ham ud ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Presseveerne har jeg prøvet og jeg har også presset med, så det skræmmer mig ikke rigtig. Husker faktisk ikke om jeg syntes det var nemmere/lettere at holde ud end udvidelsesveerne :chin: Men jeg var også meget træt der, så tror egentlig ikke jeg husker det vildt godt.

Det er det aller aller sidste - altså at få ham helt ud. Jeg ved godt, det overhovedet ikke giver mening, men det handler jo nok lidt om frygten for det ukendte. Ved første fødsel var jeg igennem stort set det hele bortset fra lige det/de aller sidste pres. Og dem er jeg så nervøs for nu. Suk. Til gengæld er jeg overhovedet ikke bange for kejsersnit, så det skal jeg da i det mindste ikke bekymre mig om :D

Jer der har prøvet at sprække: Kunne I mærke det? Og høre det? Jeg forestiller mig et eller andet meget ubehageligt som lyden af papir der bliver revet over eller sådan noget :unsure

Jeg blev klippet, fordi hun skulle hurtigt ud til sidst. Jeg kunne hverken mærke eller høre det - no sweat.

Min moster siger, at den, der klipper, kan høre det, men ikke den fødende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ondt? Fordi der er så lidt plads-agtigt eller ligesom at det også gør ondt under veerne?

Jeg husker presseveerne som at det spændte i hele min krop, der nærmest rystede og at det var meget svært at gøre noget som helst andet end at presse. Husker faktisk heller ikke smerte lige der. Men helt ærligt så tror jeg faktisk ikke rigtig, jeg overhovedet husker det. Tror jeg skal have læst min fødselsberetning igennem

Fordi huden down there blev strakt så voldsomt, så det sved og brændte, og jeg var øm bagefter.. Jeg frygter slet ikke at føde igen, jeg ville være langt mere ked af et kejsersnit, hbor man er hæmmet bagefter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for deling af jeres erfaringer. Selvom det jo er subjektivt og umuligt at forestille sig ud fra andres beretninger, så tror jeg altså alligevel det hjælper på en måde - og især når nu jeg sådan ret konkret og specifikt ved hvor min "frygt" er denne gang.

 

Jeg er stadig nervøs, og det tror jeg ikke som sådan kan ændres på, men jeg er også bare typen der ikke bryder sig om det ukendte.

 

Den der nervøsitet havde jeg slet ikke første gang sjovt nok. Tror meget det handler om at jeg ved, jeg godt kan klare størstedelen af tingene - jeg prøvede jo nærmest det hele. Men så er der lige den sidste lille ting, som jeg ikke aner noget om, og hvad nu hvis jeg ikke kan klare det? De tanker er så dejligt logiske :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort stort tillykke

 

Tak! :) 

 

Uh, skal man sige tillykke? Eller skal det læses som, at I er gået i gang nu?

 

 

Jaaa.. Altså er kun 4+5, men med flot udvikling i testene, så er tillykke helt ok for mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for deling af jeres erfaringer. Selvom det jo er subjektivt og umuligt at forestille sig ud fra andres beretninger, så tror jeg altså alligevel det hjælper på en måde - og især når nu jeg sådan ret konkret og specifikt ved hvor min "frygt" er denne gang.

 

Jeg er stadig nervøs, og det tror jeg ikke som sådan kan ændres på, men jeg er også bare typen der ikke bryder sig om det ukendte.

 

Den der nervøsitet havde jeg slet ikke første gang sjovt nok. Tror meget det handler om at jeg ved, jeg godt kan klare størstedelen af tingene - jeg prøvede jo nærmest det hele. Men så er der lige den sidste lille ting, som jeg ikke aner noget om, og hvad nu hvis jeg ikke kan klare det? De tanker er så dejligt logiske :D

 

Det kan du!! Fordi det skal man :) Jeg har været med til en hel del fødsler og de har alle været forskellige. Man kan ikke sammenligne to forløb, så derfor er det umuligt at sige, hvordan det bliver lige præcist for dig... Men det er utroligt hvad man kan, når man skal! Den mest beskrevne følelse af, når hovedet presses ud er en sviende brændende fornemmelse, som kan være grænseoverskridende at presse igennem på, netop fordi man ofte er bange for, at man sprækker, men man er jo ligesom bare nødt til at presse alligevel :P  Utroligt nok mærker man ikke det at sprække - jeg fik en grad 3A og mærkede det overhovedet ikke!! Og smerten fra hovedet er væk lige så snart det er igennem og så er det blot den "lille" krop bagefter. Det er den største forløsning nogensinde og man er så høj bagefter, fordi man KLAREDE DET! :D :yay Glæd dig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan man blive så tyk så hurtigt her anden gang?? :blink Jeg er større nu end jeg var ved 15 uger sidst, og jeg er kun 7+4... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan man blive så tyk så hurtigt her anden gang?? :blink Jeg er større nu end jeg var ved 15 uger sidst, og jeg er kun 7+4... :rolleyes

 

Altså nu kan jeg ikke sådan ligefrem se det pga. polstringen på mig selv, men jeg kan mærke at mine bukser strammer mere end de plejer ;) Og min mave er mere hård at trykke på end normalt. Shit!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.