FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Lift kriller i maven kan nok ikke helt undgås, håber i får en dejlig oplevelse! :)

Tak. C er den bedste mand man kunne tænke, så det tager en del af nervøsiteten :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

NF i eftermiddag.. Kan godt mærke nervøsiteten nu..

Sådan skal det være! :goodluck :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov og endnu mere relevant... HALVVEJS I DAG! jubii jeg har glædet mig SÅ meget til denne dag! Synes tiden flyver afsted på trods af mange bekymringer og nonstop opkast indtil for to uger siden. Vildt at tænke på at vi er halvvejs i graviditeten, det føles jo som i går at jeg stod med en positiv test :)

Jubi, stort tillykke. Glæder mig til det er mig om to uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14+5 - hvad skal det dog ikke ende med :oops 

post-7808-0-66704000-1442500612_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvad sker der lige for mig?

Spiser normalt ikke svinekød pga smag og konsistens, men har spist 4 stykker paneret flæsk her til aften.

Baby vil have kød :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 timers afbrudt søvn, med mega mareridt. Skidt ide når baby tærer sådan på sin mor i forvejen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i dag at bettefisen skal MR scannes gennem maven... Puuuuh jeg er nervøs selvom alle siger der ingen risiko er for hende...

Jeg blev MR skannet omkring uge 16 da Theodor var i maven. Han klarede det fint. Det er bare i første trimester man ikke MR skanner gravide, og det er jo læææænge siden :kram2

Hvad har du egentlig fået at vide mht. varigheden af skanningen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nede og tisse hver anden time i nat :bask Jeg er træt i dag! 

 

På plussiden: tidlig MD scanning kl 11.30 :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skanning i dag - og så er der hele fire uger til jeg skal igen :o Det bliver jo helt underligt :p :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til NF når jeg er 13 + 0. Jeg kan ikke lade være med at tænke, hvad nu hvis der er noget galt.. Så er man jo ovre abort grænsen der?

Hvad gør man så? Får man dispensation? Det tager vel også tid at få svar på en evt. moderkage biposi?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i dag at bettefisen skal MR scannes gennem maven... Puuuuh jeg er nervøs selvom alle siger der ingen risiko er for hende...

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i dag at bettefisen skal MR scannes gennem maven... Puuuuh jeg er nervøs selvom alle siger der ingen risiko er for hende...

Jeg blev MR-scannet i 1. trimester med David, og han fejler ikke noget :)

 

Tænker på dig i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til NF når jeg er 13 + 0. Jeg kan ikke lade være med at tænke, hvad nu hvis der er noget galt.. Så er man jo ovre abort grænsen der?

Hvad gør man så? Får man dispensation? Det tager vel også tid at få svar på en evt. moderkage biposi?

Én fra min mødregruppe fik en sen abort i uge 21, da de (vist nok) fandt ud af at babyen ikke kunne komme af med sin urin. Udsigterne ville være at babyen enten døde inde i maven tæt på termin, eller ville dø meget kort efter fødslen og have mange smerter. Det var INTET problem at få dispensationen til abort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i dag at bettefisen skal MR scannes gennem maven... Puuuuh jeg er nervøs selvom alle siger der ingen risiko er for hende...

 

Held og lykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er jeg officielt en uge over tid  <_< Kom nu uuuuuud, bettemand, din mor og far vil så gerne se dig, holde dig og lære dig at kende :wub

 

Der er også bare megapres på fra familien. Min og mandens niece fylder tre i morgen, så den dag vil jeg helst undgå. Og så rejser svigermor da lige til Læsø søndag, min søster rejser til Malta mandag og min far tager til München tirsdag. Woop-de-freaking-hoo  :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nuj, hvor det spænder og niver i skeden i dag :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man får dispensation :)

 

Til dels så er der nogle gange, at lægerne 'kommer til' at skrive forkert termin på, så det er indenfor den almene abortgrænse, og andre gange, hvilket nok især er efter en moderkagebiopsi, så kan der søges dispensation indtil udgangen af uge 22...! Og som jeg har forstået det, så får man stort set altid dispensation hvis der findes noget galt ved NF eller MD. 

 

Vik fik ihvertfald at vide, at vi kunne nok sagtens få dispensation hvis de fandt en kromosomfejl. (Nu fravalgte vi både moderkagebiopsi og fostervandsprøve). 

 

 

Én fra min mødregruppe fik en sen abort i uge 21, da de (vist nok) fandt ud af at babyen ikke kunne komme af med sin urin. Udsigterne ville være at babyen enten døde inde i maven tæt på termin, eller ville dø meget kort efter fødslen og have mange smerter. Det var INTET problem at få dispensationen til abort.

 

Tak for svar :)

Blev helt nervøs ( altså mere end jeg er i forvejen). Tror nemlig vi er rimelig godt afklaret med hvad vi vil.. Men selvfølgelig er der en lille levende sund og rask baby i maven. Så må de næste to uger bare gå, og så hedder det NF :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg ude igen. Jeg ved ikke noget endnu om hvad scanningen viste, men nu er det da overstået.

:kram2

De skal vist lige bruge lidt tid på at tolke billederne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm tror at jeg har mærket liv.

Det føles nemlig som ved De andre graviditeter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min tossede kære mand vil ud og kigge på ny barnevogn i eftermiddag :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er aftalt tilbagemelding på ultralydsklinikken sammen med en børnelæge på tirsdag :-) så på tirsdag har jeg forhåbentlig fået at vide at de (heller) ikke kan finde andet end at hovedet er for lille.

Det var hurtig tilbagemelding :) Det håber jeg for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så skal det da nok passe :-). Jeg kan ærligt ikke sige hvornår jeg mærkede liv første gang... Jeg var overbevist i uge 19, men inden da havde jeg mærket puf mange, mange gange hvor jeg ikke var overbevist. Så tror reelt jeg mærkede liv fra uge 12-14 stykker, hvor jeg bare ikke troede på det.

Moderkagen ligger udadtil, så derfor har jeg været lidt i tvivl. Men det kom lige igen, så tror det må være det :) er 15+0 i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Én arbejdsdag tilbage! ÉN!!!!

:glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smadret ryg bortgives...

Av, nå!!! Ved ikke lige hvad jeg har lavet - eller ikke lavet - men jeg skulle ihvertfald have gjort noget anderledes...

:kram til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.