FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Åh - jeg kan også godt se vi er gået betydelig ned i kadence, men nu rammer jeg også 3. trimester i morgen. Lysten er der stadig - ikke ofte, men et par gange om ugen. Men derfra og så til at finde stillinger der lever op til forventningen er ikke helt let.

De akrobatiske evner og fleksibiliteten i bækkenpartiet er virkelig på vej væk... ;)

Præcis ^_^ Så det bliver mest til "ske". Det er den nemmeste stilling ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh jeg er ved at blive vanvittig af min halsbrand! Synes det er for slemt nu :unsure

Tror jeg overgiver mig og køber nogle medikamenter i morgen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes sex var ekstra fantastisk i 1. og 2. trimester, men her efter 30+ er det virkelig ikke rart :unsure

Vi har faktisk ikke sexet i over en måned og nu er jeg så stor og besværet, at jeg ikke kan overskue det :(

Min kæreste og jeg har ikke haft sex siden jeg var omkring uge 20.

Vi havde før .

Men da han begyndte at kysse min tykke mave midt under agten , bad jeg ham pænt om at stoppe.

Det var totalt turnering off for mig.

Jeg ved godt, at lille pigen ikke tage skade og at det skulle være godt under graviditeten.

Men jeg kunne virkelig ikke have at han skulle kysse maven.

Jeg så det som om at han lige skule fortælle hende at nu sker der noget.

Selvom jeg godt ved at det ikke var hans tanke.

Så har jeg bare ikke haft lyst og det begyndte at gøre ondt.

Så han må pænt vente 14 dage mere +-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste og jeg har ikke haft sex siden jeg var omkring uge 20.

Vi havde før .

Men da han begyndte at kysse min tykke mave midt under agten , bad jeg ham pænt om at stoppe.

Det var totalt turnering off for mig.

Jeg ved godt, at lille pigen ikke tage skade og at det skulle være godt under graviditeten.

Men jeg kunne virkelig ikke have at han skulle kysse maven.

Jeg så det som om at han lige skule fortælle hende at nu sker der noget.

Selvom jeg godt ved at det ikke var hans tanke.

Så har jeg bare ikke haft lyst og det begyndte at gøre ondt.

Så han må pænt vente 14 dage mere +-

Tror ikke du skal regne med at være klar på sex det første lange stykke tid efter fødslen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste og jeg har ikke haft sex siden jeg var omkring uge 20.

Vi havde før .

Men da han begyndte at kysse min tykke mave midt under agten , bad jeg ham pænt om at stoppe.

Det var totalt turnering off for mig.

Jeg ved godt, at lille pigen ikke tage skade og at det skulle være godt under graviditeten.

Men jeg kunne virkelig ikke have at han skulle kysse maven.

Jeg så det som om at han lige skule fortælle hende at nu sker der noget.

Selvom jeg godt ved at det ikke var hans tanke.

Så har jeg bare ikke haft lyst og det begyndte at gøre ondt.

Så han må pænt vente 14 dage mere +-

Ej det ville jeg heller ikke kunne have :blink

Jeg har faktisk bedt min kæreste om ikke at røre min mave under akten. Og jeg gemmer den også lidt væk under dynen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke du skal regne med at være klar på sex det første lange stykke tid efter fødslen :P

Derfor skrev jeg også +- ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det ville jeg heller ikke kunne have :blink

Jeg har faktisk bedt min kæreste om ikke at røre min mave under akten. Og jeg gemmer den også lidt væk under dynen ;)

Efter han kyssede min mave, så kan jeg slet ikke forestille mig at have sex lige pt.

Heller ikke selvom maven er gemt væk.

For jeg ved at han gør det igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er underligt nok glad for at høre, at jeg ikke er dem eneste der har lidt issues med kæmpe mave med meget livligt barn indeni :blush

Jeg har tænkt jeg snart vil gøre forsøget igen... Skal bare lige tage mig sammen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er underligt nok glad for at høre, at jeg ikke er dem eneste der har lidt issues med kæmpe mave med meget livligt barn indeni :blush

Jeg har tænkt jeg snart vil gøre forsøget igen... Skal bare lige tage mig sammen...

Ja det er altså lidt klamt, hvis baby bevæger sig imens

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter han kyssede min mave, så kan jeg slet ikke forestille mig at have sex lige pt.

Heller ikke selvom maven er gemt væk.

For jeg ved at han gør det igen ;)

Kan du ikke bede ham om at lade maven være?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke bede ham om at lade maven være?

Ikke rigtig. Han synes jo ikke han kan så meget andet.

Mine bryster er ømme, det gør ondt ved bækken og underliv.

Og der skal generelt meget til før jeg kommer i stødet fordi min mave og alt der følger med, får mig til at føle mig usexet og grim...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg er lidt bange for at føde her 2. gang :unsure

Andre der har det sådan? Første gang var jeg rimelig cool omkring det (men der vidste jeg selvfølgelig heller ikke, hvordan det ville være :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 dage til termin.

Og jeg synes egentlig bare hun skulle se at komme nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg er lidt bange for at føde her 2. gang :unsure

Andre der har det sådan? Første gang var jeg rimelig cool omkring det (men der vidste jeg selvfølgelig heller ikke, hvordan det ville være :rolleyes)

Hvor er det pudsigt du skriver det nu!

Jeg har den sidste uges tid mærket hvordan fødselstankerne kommer snigende. Og det er ikke glad og spændt forventning! :rolleyes

Jeg kan GODT huske smerten og angsten! Og jeg må indrømme, at jeg er decideret bange. Jeg glæder mig helt ubeskriveligt meget til hun ER kommet ud, men jeg gruer for forløbet lige inden.

Jeg kommer helt sikkert til at bruge en del mental energi på at forberede mig, når jeg endelig kan lægge arbejdet helt bag mig og gå i 'jegskalsnartværemorigenogintetblivernogensindedetsammeigen'-mode!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg er lidt bange for at føde her 2. gang :unsure

Andre der har det sådan? Første gang var jeg rimelig cool omkring det (men der vidste jeg selvfølgelig heller ikke, hvordan det ville være :rolleyes)

Jeg var meget mere bange for fødslen anden gang, end første. :)

Ved V kunne jeg joke om det hele, var rimeligt upåvirket af skrækhistorier og glædede mig oprigtigt. Det eneste, jeg virkelig frygtede var, at nogen så mig lave nr 2 :blush Og så kom skrækken for det ukendte lige op engang imellem lige til det sidste, men det var slet slet ikke galt.

Ved E - hvor jeg altså havde en rigtig god fødselserfaring i bagagen - blev jeg faktisk tit rigtig bange, og kunne pludselig huske smerter, følelser og lyde fra fødslen. Jeg kunne heldigvis også huske lykkefølelsen af at sidde med helt helt ny baby (med lidt hjælp fra Susanne...), men helt ærligt så var angsten der altså ofte. Ad!

Og jeg var mere bange helt indtil jeg kom på fødebriksen, jeg kan helt tydeligt huske, at jeg sagde det til jm flere gange "Jeg er bange, jeg er bange for det gør ondt". Men da jm så fortalte, hvor langt jeg var (= at det ville gå meget hurtigere anden gang), så kunne jeg bruge erfaringen fra første fødsel og så blev angsten lissom vendt til noget positivt, fordi det - midt i det hele - gik op for mig, at det var meget lettere end jeg huskede/frygtede.

Jeg kan desværre ikke fortælle dig, at det ikke gjorde ondt. Og jeg ved godt, at jeg var ekstremt heldig med min fødsel og at det derfor måske ikke "batter" så meget at netop jeg skriver.

Men for what it's worth, så var det (HELE) en bedre oplevelse end jeg frygtede, og jeg er totalt klar på at gøre det igen. Og igen. ;)

Det skal nok gå! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, måske et dumt spørgsmål, men det er en tanke der har forfulgt mig lidt.

Sf-målet.... Har det nogen betydning hvor tyk man er?

I sidste graviditet lå jeg hele tiden over gennemsnittet, og jeg havde altid en ide om at det var fordi jeg var for tyk.

Nu skal jeg til jordemoder idag, og så kommer det op i mig igen. Jeg prøver at passe på vægten og ligger også fint ifølge min app, men nu føler jeg mig allerede mega tyk her på forhånd. Og jeg ved ikke engang om hun måler det idag.

Er nok bare lidt nervøs for om hun siger jeg er tyk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i andet trimester!! :blink Hvordan skete det lige :D Synes stadig jeg er nygravid, men det er jeg vidst ikke længere :p :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk overvejet det samme, så ved det ikke...

Indtil nu er mit SF-mål dog ikke blevet målt... JM har mærket at livmoderen vokser, men det kan selvfølgelig være fordi jeg følges på Skejby også...

Hmm, der må være nogen der ved det. Måske :)

Men altid noget at jeg ikke er den eneste med de tanker. Synes det er lidt træls faktisk. Fair nok hvis det er sådan det er, men gider ikke gå og "bekymre" mig over noget, jeg faktisk ikke ved. Det er sgu for åndssvagt :)

Måske jeg bare skal spørge jm idag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det her overtid er begyndt at tære psykisk på mig allerede selvom jeg kun er tre dage over tid. I går havde bebs en ualmindeligt stille dag, og selvom jeg prøvede at få gang i ham, syntes jeg ikke, at der skete noget. Pludselig gav han dog et par ordentlige los fra sig, og så brød jeg ellers sammen i lettelse. Jeg er så bange for, at der skal ske noget med ham lige her på falderebet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det her overtid er begyndt at tære psykisk på mig allerede selvom jeg kun er tre dage over tid. I går havde bebs en ualmindeligt stille dag, og selvom jeg prøvede at få gang i ham, syntes jeg ikke, at der skete noget. Pludselig gav han dog et par ordentlige los fra sig, og så brød jeg ellers sammen i lettelse. Jeg er så bange for, at der skal ske noget med ham lige her på falderebet :(

 

:kram2

 

Skide overtid  :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Termin i dag, vildt hun er her om en 10 dages tid.. Dog ingen optræk til noget som helst!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Termin i dag, vildt hun er her om en 10 dages tid.. Dog ingen optræk til noget som helst!

Så du ved at du kommer til at gå over tid?

Tænker bare nu hvor du har termin idag.

13 dage til termin for mig.

Men jeg synes at det er SÅ lang tid til, især når hun nærmest borter sig ned i mit underliv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, måske et dumt spørgsmål, men det er en tanke der har forfulgt mig lidt.

Sf-målet.... Har det nogen betydning hvor tyk man er?

I sidste graviditet lå jeg hele tiden over gennemsnittet, og jeg havde altid en ide om at det var fordi jeg var for tyk.

Nu skal jeg til jordemoder idag, og så kommer det op i mig igen. Jeg prøver at passe på vægten og ligger også fint ifølge min app, men nu føler jeg mig allerede mega tyk her på forhånd. Og jeg ved ikke engang om hun måler det idag.

Er nok bare lidt nervøs for om hun siger jeg er tyk

SF-mål siger intet om hvorvidt man er tyk. Det er et udtryk for hvor hurtigt livmoderen vokser og er gennemsnitligt det samme for alle uanset vægt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

 

Skide overtid  :(

 

Tak for kram :kram Ja, overtid er ikke sjovt, og jeg har ikke engang været i det lige så længe som dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Termin i dag, vildt hun er her om en 10 dages tid.. Dog ingen optræk til noget som helst!

 

Yay, terminsdato! :yay

 

Var der ikke også noget med, at du egentlig helst ville gå lidt over tid? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.