FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Jeg har bare ikke skænket det en tanke, at det var en mulighed. Fordi jeg er så pisse autoritetstro og pligtopfyldende <_< Men min sds-behandler i går var meget klar i mælet - hun sagde, at min krop siger noget helt andet end de ord der kommer ud af min mund. Og at jeg måske ikke skal negligere den blødning så meget som jeg gerne vil. Og jeg HAR virkelig ikke lyst til de sidste 7 uger med en chef der irriterer mig grænseløst og dræner mig for al energi og får mig til at føle mig forkert og at jeg skal forsvare alle mine valg, der ikke lige er de samme som hendes. Jeg begyndte at græde på briksen i går - bare sådan helt stille og roligt begyndt tårerne at trille, da jeg gav slip på al irritationen :(

Pyh Susanne. Din krop og dit hoved trænger da så meget til en pause. Synes du skal overveje helt eller halv sygemelding. Det vigtigste er ven at du har det godt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis man er hjemmegående og bliver sygemeldt, burde man så ikke få rengøringshjælp, gartner, opvasker, kok og barnepige?

Altså det kunne være fedt! :lol

Jeg må i hvert fald indrømme at jeg lige i dag synes at 17 uger +/- lyder ret hårdt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drømte i nat at lillebror kom til verden. Han blev født lidt før tid, men var meget stor! Vi kom i den der record bog og det hele. Han var som lægen sagde det en perfekt størrelse for en 1årig med sine 80 cm og 80 kg - og nej det er ikke tykt for en 1årig :rolleyes

Jeg var ret sur over at de ikke havde opdaget det, for al babytøjet var for småt! Også det jeg havde strikket :(

Jeg opdagede til mit held noget uldtøj på vaskesnoren af Williams som lillebror kunne passe.

Men HEY! Jeg fødte ham selv :lol

Haha fantastisk drøm :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man er hjemmegående og bliver sygemeldt, burde man så ikke få rengøringshjælp, gartner, opvasker, kok og barnepige?

Altså det kunne være fedt! :lol

Jeg må i hvert fald indrømme at jeg lige i dag synes at 17 uger +/- lyder ret hårdt!

Jo bestemt!!! Jeg får jo rengørings hjælp lige om snart (når min søster kommer fra ferie :) ) godt nok betalt men det er da SINDSYGT lettende ikke at stresse over nullermænd og beskidte gulve! Og kok har jeg haft siden før Mie blev født fordi Anders gør det!!! SÅÅÅÅ... Jo det synes jeg :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apropos snak om hvad man siger/ikke siger til gravide.. Idag var jeg i fakta. Den her dame kigger på mig (i ved, elevatoren), griner og siger "Hold kæft du må have det varmt".

Hvorfor har jeg aldrig et comeback klar? Nu har jeg jo 1000 smarte kommentarer klar :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apropos snak om hvad man siger/ikke siger til gravide.. Idag var jeg i fakta. Den her dame kigger på mig (i ved, elevatoren), griner og siger "Hold kæft du må have det varmt".

Hvorfor har jeg aldrig et comeback klar? Nu har jeg jo 1000 smarte kommentarer klar :rolleyes

Det mangler man altid :prik

Haha, da jeg var gravid med W, skulle jeg til eksamen da jeg var nogle og 30 uger henne. Jeg havde ikke set underviserne længe.

Da jeg ankommer kigger en af dem meget overrasket på min mave og spurgte "så du ikke bien" :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare ikke skænket det en tanke, at det var en mulighed. Fordi jeg er så pisse autoritetstro og pligtopfyldende <_< Men min sds-behandler i går var meget klar i mælet - hun sagde, at min krop siger noget helt andet end de ord der kommer ud af min mund. Og at jeg måske ikke skal negligere den blødning så meget som jeg gerne vil. Og jeg HAR virkelig ikke lyst til de sidste 7 uger med en chef der irriterer mig grænseløst og dræner mig for al energi og får mig til at føle mig forkert og at jeg skal forsvare alle mine valg, der ikke lige er de samme som hendes. Jeg begyndte at græde på briksen i går - bare sådan helt stille og roligt begyndt tårerne at trille, da jeg gav slip på al irritationen :(

Kæmpe :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, har det bare overhovedet ikke spor godt lige nu og er alene med sød tumling :( Lige nu ville det være rart med familie tæt på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det mangler man altid :prik

Haha, da jeg var gravid med W, skulle jeg til eksamen da jeg var nogle og 30 uger henne. Jeg havde ikke set underviserne længe.

Da jeg ankommer kigger en af dem meget overrasket på min mave og spurgte "så du ikke bien" :lol

HAHAHAHA :lolhit dét er sgu da sjovt..

 

Altså jeg er da helt enig med jer i, at der er nogen, som ikke lige forstår at vejre stemningen. Samtidig synes jeg sgu også, at man nogle gange må forsøge at se på, hvad de reelt ønsker at opnå. Som regel er det jo et misforstået forsøg på at være sjove eller søde, og selvom det kan være irriterende, er det vel ikke det VÆRSTE i verden!?!? jeg har i hvert fald ikke oplevet særlig mange gange, hvor jeg reelt blev såret, vred eller noget, der oversteg mild irritation.. Og det oplever jeg sgu lige så tit, når jeg ikke er gravid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, synes folk føder til højre og venstre rundt om mig lige nu.

Jeg vil også have min lækre lille bebs i armene i stedet for at savle over billeder af andres

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej altså. Gider ikke det der med at bukserne strammer om eftermiddagen allerede. Er kun 8+0 altså

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HAHAHAHA :lolhit dét er sgu da sjovt..

Altså jeg er da helt enig med jer i, at der er nogen, som ikke lige forstår at vejre stemningen. Samtidig synes jeg sgu også, at man nogle gange må forsøge at se på, hvad de reelt ønsker at opnå. Som regel er det jo et misforstået forsøg på at være sjove eller søde, og selvom det kan være irriterende, er det vel ikke det VÆRSTE i verden!?!? jeg har i hvert fald ikke oplevet særlig mange gange, hvor jeg reelt blev såret, vred eller noget, der oversteg mild irritation.. Og det oplever jeg sgu lige så tit, når jeg ikke er gravid!

Nej, vi kan da hurtigt blive enige om at der findes værre ting - og mange kommentarer er virkelig også søde og rare - og ellers kan man mærke tanken var der :)

Jeg har måske også været lidt ekstra uheldig på det punkt et par gange - men jeg har svært ved at se de gode intentioner i at grine (som i højt haha - ikke bare smil) af en højgravid og påpege at det må være varmt. Jeg forstår ikke behovet for den slags kommentarer til fremmede :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej altså. Gider ikke det der med at bukserne strammer om eftermiddagen allerede. Er kun 8+0 altså

Tror jeg hoppede i ventetøjet i uge 7 allerede, ups :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det mangler man altid :prik

Haha, da jeg var gravid med W, skulle jeg til eksamen da jeg var nogle og 30 uger henne. Jeg havde ikke set underviserne længe.

Da jeg ankommer kigger en af dem meget overrasket på min mave og spurgte "så du ikke bien" :lol

o

:lol :lol :lol sorry, men den var sq da helt god :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, vi kan da hurtigt blive enige om at der findes værre ting - og mange kommentarer er virkelig også søde og rare - og ellers kan man mærke tanken var der :)

Jeg har måske også været lidt ekstra uheldig på det punkt et par gange - men jeg har svært ved at se de gode intentioner i at grine (som i højt haha - ikke bare smil) af en højgravid og påpege at det må være varmt. Jeg forstår ikke behovet for den slags kommentarer til fremmede :rolleyes

Altså kunne heller ikke finde på at gøre det selv... Og nu hørte jeg jo hverken latteren eller så ansigtsudtrykket men umiddelbart kunne jeg godt forestille mig, at hun havde ment det som "pyha og jeg troede JEG havde det slemt".. Men sådan er vi heldigvis så forskellige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kunder der kommer op til kassen og siger "Er du her endnu?"

Jeg smiler og siger "Vil du da gerne af med mig?"

Kunderne siger så "Nej da, men du kan ski da snart ikke være her med den store mave"

Jeg smiler og siger "jeg kan ski også bare lad være at spise så meget kage"

Også hår snakken eller med hvornår jeg har termin, og hvornår jeg går fra :)

Hvilket er i uge 34, når jeg går på ferie :)

Har også en kunde, der altid siger "Hej tykke", hvor jeg så siger "Ja, du ha da er stykke vej til mig endnu, men den er da ved at være der"

Tror det handler om, hvor godt man ligesom kender menneskerne der siger det til en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså kunne heller ikke finde på at gøre det selv... Og nu hørte jeg jo hverken latteren eller så ansigtsudtrykket men umiddelbart kunne jeg godt forestille mig, at hun havde ment det som "pyha og jeg troede JEG havde det slemt".. Men sådan er vi heldigvis så forskellige

Det er vi. Jeg gad også godt være typen der kunne vende de der lidt, hmm, kryptiske, kommentarer om - men ja..

Jeg forstår bare stadig ikke det sku være nødvendigt. Og tænker stadig primært ifht fremmede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kunder der kommer op til kassen og siger "Er du her endnu?"

Jeg smiler og siger "Vil du da gerne af med mig?"

Kunderne siger så "Nej da, men du kan ski da snart ikke være her med den store mave"

Jeg smiler og siger "jeg kan ski også bare lad være at spise så meget kage"

Også hår snakken eller med hvornår jeg har termin, og hvornår jeg går fra :)

Hvilket er i uge 34, når jeg går på ferie :)

Har også en kunde, der altid siger "Hej tykke", hvor jeg så siger "Ja, du ha da er stykke vej til mig endnu, men den er da ved at være der"

Tror det handler om, hvor godt man ligesom kender menneskerne der siger det til en.

Det handler mega meget om hvor godt man kender folk syntes jeg. Når min bror kalder mig tykke griner jeg og giver igen ala "ja, jeg er gravid, hvad er din undskyldning". :LOL

Patienterne på job havde også mange sjove kommentarer, inden barsel, men det gjorde mig heller ikke så meget. Igen - ikke fremmede der slynger noget ud:)

Det overskrider nok bare min grænse på en eller anden måde, særligt når fremmede kommenterer uopfordret på den måde tror jeg :unsure nok derfor jeg reagerer lidt kraftigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det handler mega meget om hvor godt man kender folk syntes jeg. Når min bror kalder mig tykke griner jeg og giver igen ala "ja, jeg er gravid, hvad er din undskyldning". :LOL

Patienterne på job havde også mange sjove kommentarer, inden barsel, men det gjorde mig heller ikke så meget. Igen - ikke fremmede der slynger noget ud:)

Det overskrider nok bare min grænse på en eller anden måde, særligt når fremmede kommenterer uopfordret på den måde tror jeg :unsure nok derfor jeg reagerer lidt kraftigt?

Jeg ville også reagerer voldomst, hvis en vildt fremmed i bussen, sagde noget til mig.

Lige på den måde, er jeg sådan at jeg ike holder kæft, hvis nogen fornærmer mig.

Det kan jeg simpelthen ikke.

Heldigvis har jeg aldrig været ude for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til min sidste læge konsultation idag.

Alt var fint, bortset fra at jeg skulle være opmærksom med sukkeren, min sidste glycose test lå på 7.8

Jeg spiser i forvejen meget varieret, også alligevel kan det godt ende med noget nemt og hurtigt og knapt så sundt, når jeg er på arbejde.

Dog lever jeg ikke kun af kage, slik og sodavand :p

Men mener også at de skal være plads til ag man synder lidt i ny og næ. Eller er det fandme kedeligt at være gravid :) (forestil sig dem, der udelukkende craver usunde ting)

Min vægt sigr 102 kg.

Og startede med at veje 92 kg.

Og da jeg er det de kalder overvægtig også før min graviditet, skulle det være 8 kg der gjorde at jeg smider det hele igen hurtigt.

Så det er kun 2 kg. Jeg skal smide, og har hørt det går hurtigt når man ammer, men kan jo nå at tage på endnu, jeg har stadig 53 dage til termin ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også sjældent sådan decideret vred/sur/såret, men tænkte bare om de fremmede at de var kiksede :rolleyes

Men ja, det afhænger bestemt af, hvem det er! Min far kaldte mig konsekvent tykke, men når vi så bagefter stod og sammenlignede vores maver og snakkede om, at de næsten lignede hinanden så var det jo helt ok :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke rigtig jeg har mærket baby i dag, og var da lige ved at blive en smule urolig. Men hun har lige sparket mig blidt i hånden, så nu er jeg ikke urolig mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg hoppede i ventetøjet i uge 7 allerede, ups :D

Jeg ser også at en del i min terminsgruppe er hoppet i det allerede.

Kan simpelthen ikke huske hvornår jeg gjorde det sidste gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A var heldigvis nem og medgørlig da preggy her ikke gad den planlagte aftensmad alligevel :blush

Så vi kørte på grillbar og sad ude i det dejlige vejr og spiste. :super Skal dog alrrig have en kebabmix der fra igen. Øv. Men gode fritter - og det var det vigtigste :d

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skarp stikkende smerte der stråler ned i benene siddende aller nederst ved ryggen midt på. Hvad er det mon? Har sikkert fået gjort et eller andet åndssvagt under rengøringen de sidste dage, men har ikke lige oplever den smerte før

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.