FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

10 timers søvn kun afbrudt af 1 tur på toilet!!! Jeg er FAN!!!

Men hvor er det dog svært at vågne <_< og jeg er total radbrækket, har vist ikke rørt mig meget i nat :lol

Årrrh! Det ville jeg dæleme også være fan af! Lucky you ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor mange bleer i newborn køber i ind på forhånd?

 

Vi har indtil videre 3 pakker, i op til 5 kg.

Og 1 pakke af næste str.

 

Vi vil helst have så mange som muligt, så vi ikke står og mangler bleer de først uger.

Men det er jo lidt svært at vide hvor længe de blir under 5kg ?

Havde egentligt tænkt mig at nøjes med de prøver, vi får i alle babypakkerne (det synes jeg at have læst herinde var en god ide?). Netop fordi vi ikke ved, hvilke der fungerer til vores baby. Og så ud at købe ind efterfølgende. Dog bor vi midt i byen, så der er ble-shopping muligheder over det hele og meget tæt på. Så det er på den måde ikke noget logistisk problem. Men det kan da godt være, at vi skal supplere med en enkelt pakke på forhånd :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39+0 :loveshower

Og det spænder både foran og i lænden i dag! Håber virkelig det er kroppen, der forbereder sig godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde egentligt tænkt mig at nøjes med de prøver, vi får i alle babypakkerne (det synes jeg at have læst herinde var en god ide?). Netop fordi vi ikke ved, hvilke der fungerer til vores baby. Og så ud at købe ind efterfølgende. Dog bor vi midt i byen, så der er ble-shopping muligheder over det hele og meget tæt på. Så det er på den måde ikke noget logistisk problem. Men det kan da godt være, at vi skal supplere med en enkelt pakke på forhånd :chin:

Vi havde kun dem fra gratispakkerne hvilket var perfekt :) bleer købes jo i dagligvarebutikker - og der skulle jo handles ind før eller siden ;)

Vi kunne jo fx på forhånd heller ikke vide at vi var gladest for libero.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39+0 :loveshower

Og det spænder både foran og i lænden i dag! Håber virkelig det er kroppen, der forbereder sig godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har set det fineste lille hjerte blinke løs derinde i dag  :loveshower

 

post-7808-0-93263500-1437574896_thumb.jp

 

Hun målte godt nok blybben til at være en uge kortere henne men sagde så også selv at hun ikke var helt sikker, da det jo er meget småt endnu og jeg har jo et godt lag polstring som også gør det lidt mere utydeligt  :oops  Men mon ikke det kan ses tydeligere her om 3 uger når jeg skal scannes hos overlægen  :)

 

Nåja - JM lavede også 2 korte videoklip af hjerteblinket  :super  I kan se det ene klip her: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi håber :bd :bd

Og yay for 39+0 og terminsuge :Loveshower

Tak for :bd

Ja det er fantastisk - tættere og tættere på vi ser ham efterhånden! Men er også begyndt at tænke "tænk hvis vi ikke skal runde en ny uge", det vil være lidt mærkeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har set det fineste lille hjerte blinke løs derinde i dag :loveshower

baby_3.jpg

Hun målte godt nok blybben til at være en uge kortere henne men sagde så også selv at hun ikke var helt sikker, da det jo er meget småt endnu og jeg har jo et godt lag polstring som også gør det lidt mere utydeligt :oops Men mon ikke det kan ses tydeligere her om 3 uger når jeg skal scannes hos overlægen :)

Nåja - JM lavede også 2 korte videoklip af hjerteblinket :super I kan se det ene klip her:

Sikke en fin Blyb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for :bd

Ja det er fantastisk - tættere og tættere på vi ser ham efterhånden! Men er også begyndt at tænke "tænk hvis vi ikke skal runde en ny uge", det vil være lidt mærkeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ew :puke hvorfor kunne p dog ikke have ventet til K kom hjem fra træning med at lave en bonus ble?

Føj hvor mega kvalme og bleskift bare ikke går sammen :( heldigvis var toilettet lige ved siden af puslebordet ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja lige præcis. Jeg tænkte lige idag (da jeg sad og læste i den overbærenhedspjece, jeg fik udleveret igår), at idag (38+5) er der MAX 3 uger til de senest sætter en igang (41+5). Det er satme ikke lang tid, set i forhold til hvor længe jeg har været gravid :)

Og så bliver jeg altid en smule nervøs i betrækket mår jeg tænker på fødslen - gravid ved jeg hvad er (omend jeg ikke er kæmpe fan ;)) Det der med at være nogens mor - det er total nyt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde kun dem fra gratispakkerne hvilket var perfekt :) bleer købes jo i dagligvarebutikker - og der skulle jo handles ind før eller siden ;)

Vi kunne jo fx på forhånd heller ikke vide at vi var gladest for libero.

  

:ditto

Da vi forlod sygehuset opfordrede personalet os til at tage resten af den pakke med, som vi havde fået. Vi fik bleer under hele opholdet, 1 pakke ad gangen, og så mente de at jeg ligeså godt kunne tage resten med hjem.

Ah, super :) Så holder jeg mig til den oprindelige plan :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I værste fald, så er der jo butikker som har døgnåbent som sælger bleer... Selvom jeg nu synes man godt i løbet af dagen kunne fornemme om det ville blive et problem :)

Nå ja, man kan jo løbe tør midt om natten. Men altså, som du siger, så kan man vel nok forudsige dette inden, og så fylde lageret op. Og ellers køber vi bare en enkelt pakke, så det ikke går helt galt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja lige præcis. Jeg tænkte lige idag (da jeg sad og læste i den overbærenhedspjece, jeg fik udleveret igår), at idag (38+5) er der MAX 3 uger til de senest sætter en igang (41+5). Det er satme ikke lang tid, set i forhold til hvor længe jeg har været gravid :)

Og så bliver jeg altid en smule nervøs i betrækket mår jeg tænker på fødslen - gravid ved jeg hvad er (omend jeg ikke er kæmpe fan ;)) Det der med at være nogens mor - det er total nyt Men mon ikke det også går? :wub

Jeg havde heller ikke spor travlt med at få baby ud første gang. Denne gang kan jeg til gengæld knap vente :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag orker jeg ikke at være social. Overvejer at gå i seng. Så kan manden og hans datter se en film alene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HJÆLP...

For et par dage siden, lagde jeg mærke til at mon mave var faldet lidt.

Men tænkte at det bare var mig der så forkert.

Men nu her idag, siger min nabo at hun syntes den er faldet.. ?????

Jeg er kun i 31 uge.

Den skal vel ikke falde nu?

Og hvad kan de skyldes????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad jeg kan læse mig til på nettet , så falder maven ca. 4-5 uger før fødslen.

Men det er jo 1 måned før tid?

Blir helt nervøs nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad jeg kan læse mig til på nettet , så falder maven ca. 4-5 uger før fødslen.

Men det er jo 1 måned før tid?

Blir helt nervøs nu

Kan du ligge et billede ind?

Jeg tvivler på det er andet end at baby ligger lidt anderledes og nedad skal de jo ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HJÆLP...

For et par dage siden, lagde jeg mærke til at mon mave var faldet lidt.

Men tænkte at det bare var mig der så forkert.

Men nu her idag, siger min nabo at hun syntes den er faldet.. ?????

Jeg er kun i 31 uge.

Den skal vel ikke falde nu?

Og hvad kan de skyldes????

For 9 år siden satte min søn sig helt fast i uge 31, det kan være at det er tilfældet her også? Så vil maven jo synke lidt :)

Jeg er sikker på at alt er som det skal være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til fødselsdag hos min søster som er uddannet jordemoder idag = extra tjek af Eigil :biglove :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til fødselsdag hos min søster som er uddannet jordemoder idag = extra tjek af Eigil :biglove :P

Årh så han skal hedde Eigil :kuller hvor er det fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh så han skal hedde Eigil :kuller hvor er det fint :)

Ja mor her har fået hendes vilje :) - der er begrundelse i min tråd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er små vanvittig af at vi ikke kan blive enige om navne... Men nu har vi brugt noget af aftenen på det og har endelig lagt os fast på et drengenavn og fornavnet til en pige... Så skal vi bare lige blive enige om mellemnavnet til en pige. Jeg håber lidt at jeg får min vilje, da jeg føler jeg har givet mig rigtig meget i forhold til fornavnet.

Men nå, der er jo også kun en uge til termin, så vi har jo god tid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad jeg kan læse mig til på nettet , så falder maven ca. 4-5 uger før fødslen.

Men det er jo 1 måned før tid?

Blir helt nervøs nu

Jeg har også lagt mærke til at min mave er faldet en smule. Det var for halv anden uge siden. Jeg læste et eller andet sted at det er muligt at de sætter sig fast på det tidspunkt.

PS blev selv en smule nervøs..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille pigen har fundet min venstre nyre idag og hygger gevaldigt med min blære. Av siger jeg bare.

Det er stadig væk hyggeligt at mærke hvor livlig hun er :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.