FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Nyhed ;)

Jeg kan faktisk ikke godt med den røde! Den lilla er MEGA god! Desværre har min netto den ikke, så J kører i pendulfart til Føtex ;)

Det lyder som noget, der må prøves :sandie Hvordan er den anderledes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder som noget, der må prøves :sandie Hvordan er den anderledes?

Det er en anden type ost. Chedder måske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på venteliste til en amme-samtale, så jeg går ud fra, at det er sådan en, jeg er gået glip af (hvilket så er tredje gang <_<)

Åh ja det ville jo være typisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går nok lidt mod strømmen- jeg tog regelmæssig til træning alene og var også til bryllup da C var 9 uger gammel, dog med eg pit-stop hjemme for at amme. Men kunne det ikle tænkes at din mor, bror etc. Kunne gå med hende imens, i nærheden, eller få noget mad på en café hvor du lige kunne amme i pausen hvis det var?

Hun skal jo ikke ammes hver time, så jeg ville tænke det nok flasker sig :) men hvis man ikke er tryg ved det skal man ikke gøre det jo :)

Du går ikke helt mod strømmen.

Jeg tog også jævnligt ud.

Var i biografen, eller ude og spise på en cafe. Alene eller med nogle veninder.

Det var mega vigtigt for mig, for at få noget mentalt overskud. Og på den måde gavnede det også min søn. Han fik en mor der havde overskud, og ikke gik ned fordi alt ikke bare var som at leve på en lille lyserød sky.

Og den første gang han blev passet en aften uden mor eller far var han 5 mdr gammel. (Redigeret 3 mdr hvis man regner ud fra termin og ikke præmaturitet. )

Hvor vi var ude og spise, og inde og se ørkenens sønner. Det var med en masse tlf opkald og sms'er om alt nu gik godt. Og han fik flaske mens vi var væk (ligesom når far var alene med ham) ellers blev han altid ammet. Og han sov fra det hele bortset fra en enkelt flaske.

Tror det var rigtig sundt at komme ud, både alene og sammen med min mand. Også så hele ens verden ikke kommer til at bestå af bleer, gylp og for lidt søvn.

(Mig og min mand skal igen ud og se økenens sønner når lille ny baby er ca 4,5-5 mdr gammel, og glæder mig)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32+0 i dag.. Hold da op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en anden type ost. Chedder måske?

Åh du må ikke sige cheddar, det minder mig om hende her:

hamSVvw.png

SÅ er man glad for ost! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du går ikke helt mod strømmen.

Jeg tog også jævnligt ud.

Var i biografen, eller ude og spise på en cafe. Alene eller med nogle veninder.

Det var mega vigtigt for mig, for at få noget mentalt overskud. Og på den måde gavnede det også min søn. Han fik en mor der havde overskud, og ikke gik ned fordi alt ikke bare var som at leve på en lille lyserød sky.

Og den første gang han blev passet en aften uden mor eller far var han 5 mdr gammel. (Redigeret 3 mdr hvis man regner ud fra termin og ikke præmaturitet. )

Hvor vi var ude og spise, og inde og se ørkenens sønner. Det var med en masse tlf opkald og sms'er om alt nu gik godt. Og han fik flaske mens vi var væk (ligesom når far var alene med ham) ellers blev han altid ammet. Og han sov fra det hele bortset fra en enkelt flaske.

Tror det var rigtig sundt at komme ud, både alene og sammen med min mand. Også så hele ens verden ikke kommer til at bestå af bleer, gylp og for lidt søvn.

(Mig og min mand skal igen ud og se økenens sønner når lille ny baby er ca 4,5-5 mdr gammel, og glæder mig)

Det er jo dejligt, hvis det fungerer for jer :) Jeg var heller ikke ude på at sige, at det var forkert at tage afsted eller noget, jeg trængte bare til at høre, at det omvendt ikke var helt skørt ikke at tage med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du går ikke helt mod strømmen.

Jeg tog også jævnligt ud.

Var i biografen, eller ude og spise på en cafe. Alene eller med nogle veninder.

Det var mega vigtigt for mig, for at få noget mentalt overskud. Og på den måde gavnede det også min søn. Han fik en mor der havde overskud, og ikke gik ned fordi alt ikke bare var som at leve på en lille lyserød sky.

Og den første gang han blev passet en aften uden mor eller far var han 5 mdr gammel. (Redigeret 3 mdr hvis man regner ud fra termin og ikke præmaturitet. )

Hvor vi var ude og spise, og inde og se ørkenens sønner. Det var med en masse tlf opkald og sms'er om alt nu gik godt. Og han fik flaske mens vi var væk (ligesom når far var alene med ham) ellers blev han altid ammet. Og han sov fra det hele bortset fra en enkelt flaske.

Tror det var rigtig sundt at komme ud, både alene og sammen med min mand. Også så hele ens verden ikke kommer til at bestå af bleer, gylp og for lidt søvn.

(Mig og min mand skal igen ud og se økenens sønner når lille ny baby er ca 4,5-5 mdr gammel, og glæder mig)

Det handler vel i bund og grund om behovet. Jeg havde i hvert fald INTET behov for at være væk fra Mie. Jeg handlede selv og gik en tur alene og sådan noget. Men først da hun var lidt over 3 mdr tog jeg i bio hvor hun var alene med far første gang (vendepunktet i deres forhold) og derefter hed det ENTEN mor ELLER far. Hun var 8 mdr før hun første gang var uden os begge i en lille time og første gang hun sådan for alvor blev passet var da hun startede i DP ved 9-10 mdr alderen. Ingen af os savnede at komme ud. Og vi var begge meget enige i prioriteringen af baby.

Hvis man har behov for at komme ud så er det jo klart vigtigst for alle at det bliver prioriteret. Men hvis man ikke har det behov ville det da være fjollet når nu man ikke har lysten.

Jeg har meldt ud til folk at de første 3 mdr er barsels bobbel og det første år er jeg nok ikke så festlig. Så hvis vi skal noget så er det nu at det er nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh du må ikke sige cheddar, det minder mig om hende her:

hamSVvw.png

SÅ er man glad for ost! :D

Men det jo mig :P :Lolhit

Den hedder cheddar, jeg tjekkede lige. Men det kan højst være en blanding, for den er ikke udpræget cheddar agtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du går ikke helt mod strømmen.

Jeg tog også jævnligt ud.

Var i biografen, eller ude og spise på en cafe. Alene eller med nogle veninder.

Det var mega vigtigt for mig, for at få noget mentalt overskud. Og på den måde gavnede det også min søn. Han fik en mor der havde overskud, og ikke gik ned fordi alt ikke bare var som at leve på en lille lyserød sky.

Og den første gang han blev passet en aften uden mor eller far var han 5 mdr gammel. (Redigeret 3 mdr hvis man regner ud fra termin og ikke præmaturitet. )

Hvor vi var ude og spise, og inde og se ørkenens sønner. Det var med en masse tlf opkald og sms'er om alt nu gik godt. Og han fik flaske mens vi var væk (ligesom når far var alene med ham) ellers blev han altid ammet. Og han sov fra det hele bortset fra en enkelt flaske.

Tror det var rigtig sundt at komme ud, både alene og sammen med min mand. Også så hele ens verden ikke kommer til at bestå af bleer, gylp og for lidt søvn.

(Mig og min mand skal igen ud og se økenens sønner når lille ny baby er ca 4,5-5 mdr gammel, og glæder mig)

Og for at bakke jer op, så har jeg gjort det samme med vores søn. Han blev passet da vi var til konfirmation hos min bonusdatter. Vi vurderede at det ikke var i vores børns tarv (både hende på snart 3 år og Mi. Der var 5 mdr. Dengang) at de skulle sidde til fest med 53 mennesker hvor de ikke kender mere end en 20 stykker af selskabet. Derudover så ville vi gerne være der for min bonus, 110 % uden forstyrrelser. Mi. Er sensitiv og han ville slet, slet ikke kunne klare sådan en dag! Så han var hjemme i vante omgivelser, at han så ikke ville spise og sove er en anden sag ;) Det vil han faktisk heller ikke ved far ;) Det var et sidespring, men ville lige pippe, at I ikke var alene om at være mod strømmen ;)

Man skal huske at hver familie gør hvad de finder rigtigt og som man føler er det rigtige for ens barn (og en selv) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og for at bakke jer op, så har jeg gjort det samme med vores søn. Han blev passet da vi var til konfirmation hos min bonusdatter. Vi vurderede at det ikke var i vores børns tarv (både hende på snart 3 år og Mi. Der var 5 mdr. Dengang) at de skulle sidde til fest med 53 mennesker hvor de ikke kender mere end en 20 stykker af selskabet. Derudover så ville vi gerne være der for min bonus, 110 % uden forstyrrelser. Mi. Er sensitiv og han ville slet, slet ikke kunne klare sådan en dag! Så han var hjemme i vante omgivelser, at han så ikke ville spise og sove er en anden sag ;) Det vil han faktisk heller ikke ved far ;) Det var et sidespring, men ville lige pippe, at I ikke var alene om at være mod strømmen ;)

Man skal huske at hver familie gør hvad de finder rigtigt og som man føler er det rigtige for ens barn (og en selv) :)

Ja helt sikkert, det var heller ikke for at starte en lang diskussion eller dømme- ville bare give BBM nogle ideer til hvordan det kunne fungere - men som hun siger er det slet ikke en prioritet for hende :) der er jo ikke noget rigtigt og forkert

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jøsses! Har simpelthen SÅ ondt i mit haleben og nede i "kusinen"... Har følelsen af at der presses mod dernede hele tiden og følelsen af at skulle holde imod hele tiden... Meget underligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det jo mig :P :Lolhit

Den hedder cheddar, jeg tjekkede lige. Men det kan højst være en blanding, for den er ikke udpræget cheddar agtig.

Haha jamen det kan man da kalde cheddar craving! :D

Jeg har egentlig mere lyst til mozzarella :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har snakket med min mor idag. Hun skulle da lige vide hvad jeg havde laver igår, for jeg havde ikke været på Facebook i hele 6 timer... Jeg bliver rigtig holdt øje med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har snakket med min mor idag. Hun skulle da lige vide hvad jeg havde laver igår, for jeg havde ikke været på Facebook i hele 6 timer... Jeg bliver rigtig holdt øje med ;)

He he ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig ondt "dernede" også smider vi også kvalme på bordet.. Æv! Er spændt på om lægen i dag kan mærke hvordan lille pigen ligger, fordi jeg tænker at smerterne har noget at gøre med at hun har vendt sig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig ondt "dernede" også smider vi også kvalme på bordet.. Æv! Er spændt på om lægen i dag kan mærke hvordan lille pigen ligger, fordi jeg tænker at smerterne har noget at gøre med at hun har vendt sig!

Bliver spændende hvad lægen siger idag. Håber det er fordi hun har vendt sig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været nede at handle ind til jeg får 16 gæster til morgenmad imorgen, og jeg er allerede smadret og der er så meget jeg gerne vil nå...

Damen ved kassen i Rema var noget så snaksageligt og måtte lige kommenterer på alle de store flotte maver der er her i byen pt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig ondt "dernede" også smider vi også kvalme på bordet.. Æv! Er spændt på om lægen i dag kan mærke hvordan lille pigen ligger, fordi jeg tænker at smerterne har noget at gøre med at hun har vendt sig!

Er spændt på hvad lægen siger idag til det hele.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig ondt "dernede" også smider vi også kvalme på bordet.. Æv! Er spændt på om lægen i dag kan mærke hvordan lille pigen ligger, fordi jeg tænker at smerterne har noget at gøre med at hun har vendt sig!

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, så lykkedes det med ammesamtale!!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, så lykkedes det med ammesamtale!!! :yay

Ej hvor godt at det endelig lykkes :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været nede at handle ind til jeg får 16 gæster til morgenmad imorgen, og jeg er allerede smadret og der er så meget jeg gerne vil nå...

Damen ved kassen i Rema var noget så snaksageligt og måtte lige kommenterer på alle de store flotte maver der er her i byen pt :)

Skal vi komme lidt før og hjælpe med noget? Hvis Asger står op kl 5.15 igen i morgen er der god tid til kl 10 i morgen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal vi komme lidt før og hjælpe med noget? Hvis Asger står op kl 5.15 igen i morgen er der god tid til kl 10 i morgen :D

Tror ikke det bliver nødvendig. Svigerne kommer i aften og hjælper med at få flyttet bordet ud i udestuen og så får jeg nok også dækket bord ;) Så der er ikke så meget til imorgen andet frugt og grønt der lige skal skæres og kaffe der skal brygges og boller der skal lunes. Og de har selv fået besked på at lave mere kaffe :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke det bliver nødvendig. Svigerne kommer i aften og hjælper med at få flyttet bordet ud i udestuen og så får jeg nok også dækket bord ;) Så der er ikke så meget til imorgen andet frugt og grønt der lige skal skæres og kaffe der skal brygges og boller der skal lunes. Og de har selv fået besked på at lave mere kaffe :D

Lyder fornuftigt. Ellers sig til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.