FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Sidder og venter på at komme til første JM samtale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har jeg BARSEL!!! Så mærkeligt det allerede er nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det forstår jeg så udmærket Ema, men jeg kan fortælle at ikke alle chefer tager det dårligt... jeg har selv engang haft et barsels-barsels vikariat... eller jeg var afløser og fik det så tilbudt da barselsvikaren skulle på barsel, og sagde ja-tak... så oplevede hele forløbet, og ingen tog det dårligt, hverken chefen eller kollegerne...! faktisk arbejder barselsvikaren der nu fast, så det kan faktisk godt få en god afslutning :yay

Held og lykke med at fortælle det :kram

Det var desværre lige så slemt som frygtet. Første reaktion: Ja så er du jo ikke til meget hjælp længere. Er vi forpligtede til at beholde dig? Må man overhovedet blive gravid som barselsvikar...

Har bare lyst til at forsvinde i et lille bitte hul

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var desværre lige så slemt som frygtet. Første reaktion: Ja så er du jo ikke til meget hjælp længere. Er vi forpligtede til at beholde dig? Må man overhovedet blive gravid som barselsvikar...

Har bare lyst til at forsvinde i et lille bitte hul

Ej! Dårlig stil :( det må være ubehageligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var desværre lige så slemt som frygtet. Første reaktion: Ja så er du jo ikke til meget hjælp længere. Er vi forpligtede til at beholde dig? Må man overhovedet blive gravid som barselsvikar...

Har bare lyst til at forsvinde i et lille bitte hul

Øv, sikke et svar :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var desværre lige så slemt som frygtet. Første reaktion: Ja så er du jo ikke til meget hjælp længere. Er vi forpligtede til at beholde dig? Må man overhovedet blive gravid som barselsvikar...

Har bare lyst til at forsvinde i et lille bitte hul

Ej hvor en :numse af en chef.

Det er da bare så uprofecionelt. Men føler med dig, da jeg fik en ligende reaktion fra chef, da jeg blev sygemældt pga truende abort og abort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der kan anbefale en god "Mor har en baby i maven"-bog... Som kan bruges til en på 2,5år (dvs gerne med mange billeder)

??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var desværre lige så slemt som frygtet. Første reaktion: Ja så er du jo ikke til meget hjælp længere. Er vi forpligtede til at beholde dig? Må man overhovedet blive gravid som barselsvikar...

Har bare lyst til at forsvinde i et lille bitte hul

Dårlig dårlig stil og chef. Du er der vel stadig små fem mdr endnu? Og kan arbejde? Jeg er selv sygemeldt for en periode pga blødninger tidligere og lige dele dårligt psykisk arbejdsmiljø. Min chef reaktion var som din, jeg har været der flere år og er fastansat. Han mente i øvrigt at når jeg sygemeldte mig måtte jeg ikke få min julegave. Det siger det hele. Skid på den chef om du kan. Og jo barselsvikarer må gerne lave børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var desværre lige så slemt som frygtet. Første reaktion: Ja så er du jo ikke til meget hjælp længere. Er vi forpligtede til at beholde dig? Må man overhovedet blive gravid som barselsvikar...

Har bare lyst til at forsvinde i et lille bitte hul

Har du en TR du kan snakke med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du en TR du kan snakke med?

Eller fagforeningen....?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du en TR du kan snakke med?

Og hvis ikke ville jeg give din fagforening et kald. Er ret sikker på at de skal beholde dig medmindre der eksplicit stå noget andet i din ansættelseskontrakt. Men øv for en reaktion. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh jeg besluttede idag at baby Fihl skal fødes alm :o så nu mangler jeg bare lægesamtalen D. 27. hvor lægen åbenbart skal notere mine "krav" for en alm fødsel. Har i hvert fald fået besked på af JM hvad jeg skal sige :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min store pige er lige kommet hjem fra sin far, hvor hun har været på en uges juleferie. Hun har haft det sjovt og det er rigtig godt, at hun har fået en hel uge med farmand - men!!!

Far ryger.. Overalt - også i bilen på vej retur med hende, så hun STINKER, når hun kommer hjem. Jeg er lige ved at brække mig og det er så synd for hende. Selv tøjet hun har haft med må ofte vaskes to gange, så slemt er det... Og lige nu er stativet fyldt, så ferietøjet ligger i vasketøjskurven og hørmer. Åh det er frygteligt at være så sart. Selv min kæreste synes det er slemt... Og han er jo altså ikke påvirket af en lille bebs i maven ;)

Nå det blev en ordentlig omgang brok - det beklager jeg, men måtte bare lige ud med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeah, så ramte jeg 28+0 wuhu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej! Dårlig stil :( det må være ubehageligt..

 

Øv, sikke et svar :(

:kram

 

Ej hvor en :numse af en chef.

Det er da bare så uprofecionelt. Men føler med dig, da jeg fik en ligende reaktion fra chef, da jeg blev sygemældt pga truende abort og abort.

 

Dårlig dårlig stil og chef. Du er der vel stadig små fem mdr endnu? Og kan arbejde? Jeg er selv sygemeldt for en periode pga blødninger tidligere og lige dele dårligt psykisk arbejdsmiljø. Min chef reaktion var som din, jeg har været der flere år og er fastansat. Han mente i øvrigt at når jeg sygemeldte mig måtte jeg ikke få min julegave. Det siger det hele. Skid på den chef om du kan. Og jo barselsvikarer må gerne lave børn.

 

Har du en TR du kan snakke med?

 

Eller fagforeningen....?

 

Og hvis ikke ville jeg give din fagforening et kald. Er ret sikker på at de skal beholde dig medmindre der eksplicit stå noget andet i din ansættelseskontrakt. Men øv for en reaktion. :kram

 

Tak for kram alle sammen, forsøger lige at komme med et kort fælles svar her og så et mere uddybende i min grav.tråd

 

Men ja, det er en rigtig :numse situation, men kan desværre ikke gøre så meget ved det. Det er en meget lille arbejdsplads (chefen, hans kone og 5 ansatte inkl mig) så ved faktisk ikke om vi har en tilidsrepræsentant, men ringer til fagforeningen på mandag bare for lige at være lidt på forkant med tingene, hvis det bliver nogen problemer.

Og så må jeg jo se hvordan det går i næste uge. Er i hvert fald glad for der er weekend nu, så jeg ikke skal på arbejde i morgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg har gevaldige plukkeveer idag :( maven bliver helt spændt og er enormt følsom (nærmest over-kilden) ved berøring. Det gør heldigvis ikke ondt, men der har været en del til aften på trods af at jeg pænt sidder stille og ser film. Hmm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler mig godt nok bare træt og brugt idag. Lige nu kan jeg slet ikke se hvordan jeg nogensinde kommer op på arbejde imorgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler mig godt nok bare træt og brugt idag. Lige nu kan jeg slet ikke se hvordan jeg nogensinde kommer op på arbejde imorgen

:ditto :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Bortset fra at jeg har studiedag i morgen, hvilket jeg er dybt taknemlig for.... Så starter først tirsdag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Bortset fra at jeg har studiedag i morgen, hvilket jeg er dybt taknemlig for.... Så starter først tirsdag...

Heldige dig :p

Jeg har lang dag imorgen endda. Kan mærke allerede nu at det bare bliver en typisk mandag imorgen.

Men Rasmus er heldigvis også hjemme imorgen, ellers havde jeg aldrig overlevet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heldigvis tilrettelagt min dag, sådan at det er halv "leg" og halvt rapportskrivning. Det er fint overskueligt. Og jeg glæder mig til at se folk igen :) Men det der med at skulle tidligt op OG undvære sin middagslur :zzz Og så er det imorgen, jeg fortæller chefen, at jeg er gravid. Det er jeg altså lidt (meget) nervøs for :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heldigvis tilrettelagt min dag, sådan at det er halv "leg" og halvt rapportskrivning. Det er fint overskueligt. Og jeg glæder mig til at se folk igen :) Men det der med at skulle tidligt op OG undvære sin middagslur :zzz Og så er det imorgen, jeg fortæller chefen, at jeg er gravid. Det er jeg altså lidt (meget) nervøs for :unsure

Er spændt på at hører hvad chefen siger til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på at hører hvad chefen siger til det.

Det er jeg også :unsure

Men det skal nok gå. Chefen er generelt ikke en, man er "bange for", han er rigtig rar og nede på jorden. Og jeg gør jo ikke noget forkert. Men er lidt spændt på det alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det forresten lige med fri til JM/læge/scanning/glukosebelastningstest? Jeg er med på, at det helst skal lægges uden for arbejdstiden, men det kniber det vist generelt med :rolleyes Har man så bare fri, eller skal man flexe/selv tage fri, eller kommer det an på overenskomst? Er det noget, jeg kan spørge min TR om? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det forresten lige med fri til JM/læge/scanning/glukosebelastningstest? Jeg er med på, at det helst skal lægges uden for arbejdstiden, men det kniber det vist generelt med :rolleyes Har man så bare fri, eller skal man flexe/selv tage fri, eller kommer det an på overenskomst? Er det noget, jeg kan spørge min TR om? :help

Det komme an på din overenskomst, men de fleste offentligt ansatte har fri til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.