FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Hvad skulle det være for noget info og forholdsregler MunkaPi?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En af de ting jeg hader ved at være gravid er mit immunforsvar. Så jeg nåede en dag og 1 time på arbejde inden jeg måtte melde mig syg IGEN. Havde også en omgang i julen :( Det positive er jo bare at mit immunforsvar passer på baby Fihl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fin 32 ugers undersøgelse hos lægen, hvor hun så slutter med at sige "så må du have det godt og have en god fødsel. Så ses vi, når din lille dreng er 5 uger!" 

Wow, så blev det hele da lidt mere virkeligt  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fin 32 ugers undersøgelse hos lægen, hvor hun så slutter med at sige "så må du have det godt og have en god fødsel. Så ses vi, når din lille dreng er 5 uger!" 

Wow, så blev det hele da lidt mere virkeligt  :blink

Jae, så kommer det pludselig tæt på :)

Har selv været til JM i dag, og nu begynder det at gå stærkt med diverse undersøgelser i de næste mange uger... Indtil nu har jeg planlagt 25. Ugers undersøgelse ved lægen, 28 ugers undersøgelse ved JM, sukkerbelastningstest samt scanning i uge 32 grundet lavtliggende moderkage :)

Så mon ikke tiden går hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af de ting jeg hader ved at være gravid er mit immunforsvar. Så jeg nåede en dag og 1 time på arbejde inden jeg måtte melde mig syg IGEN. Havde også en omgang i julen :( Det positive er jo bare at mit immunforsvar passer på baby Fihl :)

Øv :(

Jeg har også været hjemme grundet sygdom i går og i dag.. Men det er nu heldigvis første gang i løbet af graviditeten...

Normalt har jeg ikke mange sygedage, men lige denne gang valgte jeg ikke at ville "presse citronen", så valgte også at tage en dag ekstra herhjemme i dag for at komme mere ovenpå.. Og det er nok også godt nok, kan jeg mærke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :(

Jeg har også været hjemme grundet sygdom i går og i dag.. Men det er nu heldigvis første gang i løbet af graviditeten...

Normalt har jeg ikke mange sygedage, men lige denne gang valgte jeg ikke at ville "presse citronen", så valgte også at tage en dag ekstra herhjemme i dag for at komme mere ovenpå.. Og det er nok også godt nok, kan jeg mærke :)

Ja det er træls. Men ikke noget at gøre ved. Har taget arbejde med hjem, men jeg får ikke kigget på det idag. Min krop trænger vist til ro. Måske der er en grund til jeg har været snaldret i en måned nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jae, så kommer det pludselig tæt på :)

Har selv været til JM i dag, og nu begynder det at gå stærkt med diverse undersøgelser i de næste mange uger... Indtil nu har jeg planlagt 25. Ugers undersøgelse ved lægen, 28 ugers undersøgelse ved JM, sukkerbelastningstest samt scanning i uge 32 grundet lavtliggende moderkage :)

Så mon ikke tiden går hurtigt :)

Hvor hører du til henne? Siden du allerede skal scannes for det i uge 32. Jeg skal scannes for det i uge 34 og så vidt jeg har læst, er det nemlig først der man scanner for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor hører du til henne? Siden du allerede skal scannes for det i uge 32. Jeg skal scannes for det i uge 34 og så vidt jeg har læst, er det nemlig først der man scanner for det :)

Jeg skal føde i Esbjerg... Og fik i dag at vide ved JM at de kalder ind til ny scanning, hvis behovet er til det..

Har ikke haft det de sidste to gange, så har intet erfaring på det punkt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du et link til det? :chin:

Jeg har heller ikke noget link, men da jeg var til opstart på VJ hos sygeplejersken fortalte hun, at der var kommet nye retningslinier for laks opdrættet i Nordsøen. Disse måtte man ifølge de nye retningslinier kun spise 125 gram af om måneden.

Prøv evt. at Google det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

http://www.dr.dk/levnu/mad/gravide-skal-spise-fisk-men-vaelg-disse

Dette er det nyeste jeg kan finde om det, og keg tror hr. Mand må have fået geografien galt i halsen. Har ellers hele tiden sagt til ham, at opdrætslaks fra Norge er ok lige nu... *tsk tsk*

Men det eneste der står er "Hvis du vælger at spise laks, så skal du helst gå uden om Østersølaks". Så tænker jeg, at der er meget langt til at putte laks i kategori med tun.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fru skruk: ja... Præcis... Men det kan jeg fortælle en dør og få det samme ud af det, som hvis jeg sagde det til farmand. Tror det handler om at have lidt kontrol med et eller andet i det her diffuse tidspunkt af hans liv (hans første barn). Så vi bevarer husfreden og han må øve vejrtrækningen med mig senere, som han til gengæld synes er åndssvagt at han skal lære

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fru skruk: ja... Præcis... Men det kan jeg fortælle en dør og få det samme ud af det, som hvis jeg sagde det til farmand. Tror det handler om at have lidt kontrol med et eller andet i det her diffuse tidspunkt af hans liv (hans første barn). Så vi bevarer husfreden og han må øve vejrtrækningen med mig senere, som han til gengæld synes er åndssvagt at han skal lære

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Møg! Jeg glemte lægesamtale igår... Så idag skal jeg ringe og undskylde min forglemmelse (det er så pinligt og mangel på respekt for andres tid) og bede om en ny tid... Og oveni er jeg lige på nippet til at tude idag. Jeg er vist ved at varme op til dårlig nattesøvn og konsekvenserne ved det... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træt med træt på.

Har fået mellemørebetændelse oven i alm graviditet træthed og kvalme og har nærmest ikke sovet de sidste 3 nætter.

Og nu venter der så lige en 9 timers arbejdsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træt med træt på.

Har fået mellemørebetændelse oven i alm graviditet træthed og kvalme og har nærmest ikke sovet de sidste 3 nætter.

Og nu venter der så lige en 9 timers arbejdsdag.

God bedring :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Møg! Jeg glemte lægesamtale igår... Så idag skal jeg ringe og undskylde min forglemmelse (det er så pinligt og mangel på respekt for andres tid) og bede om en ny tid... Og oveni er jeg lige på nippet til at tude idag. Jeg er vist ved at varme op til dårlig nattesøvn og konsekvenserne ved det... :(

Ringede til lægen... Og tiden ER idag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay skal have lavet min VJ idag :yay

Glæder mig, så er det lidt mere "rigtigt"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træt med træt på.

Har fået mellemørebetændelse oven i alm graviditet træthed og kvalme og har nærmest ikke sovet de sidste 3 nætter.

Og nu venter der så lige en 9 timers arbejdsdag.

God bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kronisk sulten idag :D Det er ikke mere en 30 min siden jeg spiste et stykke rugbrød og nu rumler maven igen... Ihh altså

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sindsygt mange plukkeveer :(

Øv!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt for mange plukkeveer siden uge 17, med tilhørende (ofte slemme) menstruationssmerter (som jeg har haft fra tid til anden siden uge 10). Har været til flere tjek hos bekymrede jordemødre og fødselslæger. Heldigvis ingen modning af livmoderhals, men da de lige ville scanne hvor stor baby var for en sikkerheds skyld (igår 26+1), fandt de at han var 25 % for lille  :( Han er meget aktiv i maven og flow i navlesnor var okay. Ny scanning om 14 dage med besked på at tage det med ro indtil da - og ikke gå i panik. 


Det er altså svært  :(  


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt for mange plukkeveer siden uge 17, med tilhørende (ofte slemme) menstruationssmerter (som jeg har haft fra tid til anden siden uge 10). Har været til flere tjek hos bekymrede jordemødre og fødselslæger. Heldigvis ingen modning af livmoderhals, men da de lige ville scanne hvor stor baby var for en sikkerheds skyld (igår 26+1), fandt de at han var 25 % for lille :( Han er meget aktiv i maven og flow i navlesnor var okay. Ny scanning om 14 dage med besked på at tage det med ro indtil da - og ikke gå i panik.

Det er altså svært :(

:kram

Sikke en besked, kan godt forstå det er svært, men prøv at følge deres råd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt for mange plukkeveer siden uge 17, med tilhørende (ofte slemme) menstruationssmerter (som jeg har haft fra tid til anden siden uge 10). Har været til flere tjek hos bekymrede jordemødre og fødselslæger. Heldigvis ingen modning af livmoderhals, men da de lige ville scanne hvor stor baby var for en sikkerheds skyld (igår 26+1), fandt de at han var 25 % for lille :( Han er meget aktiv i maven og flow i navlesnor var okay. Ny scanning om 14 dage med besked på at tage det med ro indtil da - og ikke gå i panik.

Det er altså svært :(

Kram! Min pige er kun 14 % for lille, men jeg har også mange plukkeveer og smerter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, kroppen kunne altså ikke lige klare en arbejdsdag alligevel.

Så pinligt, men faldt faktisk om midt på arbejdet. Heldigvis var min næste klient læge, så der blev taget godt hånd om mig og jeg røg lige en tur omkring sygehuset til tjek.

Mit blodtryk er så for lavt og udover mellemørebetændelse, så fandt de også lige en kraftig urinvejsinfektion. Så min krop har haft lidt rigeligt at slås med.

Så der er beordret ro og masser af væske for at få blodtrykket op igen

Men heldigvis mente de ikke der var nogen risiko for bebs i maven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.