FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Vi venter en lille Asger :loveshower

Stort tillykke :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak alle sammen :)

Er pt vildt bekymret da jeg ikke ved om Felix har lussinge syge og det man læser om det og graviditet er ikke vildt opløftende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

testede lægen ikke om du havde haft det da du fik taget blodprøver? For det burde ikke være et problem hvis du har haft det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle sammen :)

Er pt vildt bekymret da jeg ikke ved om Felix har lussinge syge og det man læser om det og graviditet er ikke vildt opløftende.

:kram Jeg forstår din bekymring. Der var lussingesyge i Filippas bh to dage efter jeg testede positiv. Min læge tog det roligt og valgte så at teste mig, da jeg alligevel fik taget blodprøver. De tester ikke automatisk for det mere, fordi der sjældent sker noget og mange har haft det.

Jeg ville ringe til lægen i morgen og høre - måske bede om at blive testet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle sammen :)

Er pt vildt bekymret da jeg ikke ved om Felix har lussinge syge og det man læser om det og graviditet er ikke vildt opløftende.

Nogle læger tester for det i første blodprøve mens andre ikke gør. Min havde ikke gjort så jeg fik taget en ekstra blodprøve som viste jeg havde haft det.

Min læge sagde jeg bare skulle aflevere og hentre som jeg plejede indtil svaret kom for de fleste har haft det og sandsynligheden for allerede at være smittet eller blive smittet et andet sted end bh hvis man ikke har haft det er der selvom man holder sig væk fra bh.

Hvis du ikke har haft det vil det blive nogle ekstra blodprøver og evt scanning i resten af graviditeten, og hvis du skulle være så uheldig at smittet med det er muligheder i dag for at hjælpe fostret så stor at det ikke vil påvirke barnet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg i 28+0 og i 3. trimester idag :) Endelig! Jeg savner mig job og glæder mig meget til lillesøster kommer! Men den besværlige graviditet jeg har haft har jeg ikke glædet mig særlig meget, fokus har været på andre ting men nu begynder det at komme :)

Hun fylder også godt derinde, og jeg støder hele tiden maven ind i noget fordi jeg glemmer hvor stor den er..

Nu mangler vi bare eget navn. Det er åbenbart helt umuligt at finde på noget denne gang :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg i 28+0 og i 3. trimester idag :) Endelig!

...

Hun fylder også godt derinde, og jeg støder hele tiden maven ind i noget fordi jeg glemmer hvor stor den er..

To uger mere, så når jeg osgå dertil, hold op hvor er 2. Trinmester gået enorm hurtig! Og hold op hvor synes jeg der er lææænge til endnu!

Og så jeg glad for jeg ikke er den eneste der ikke har styr på hvor tyk jeg er, var faktisk ved at føle mig helt dum, vupti så kan man ikke nå kødet i køledisken og opdager først efter udallige forsøg hvad som er i vejen - ups!! Håndvasken på badeværelset tror jeg bestemt også har flyttet sig, og vader lige ind i borkanten når man skal kigge sig i spejlet, ikke så mystisk at maven er lidt øm lige under navlen, men dejligt jeg ikke er den eneste der ikke har styr på den mave :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle sammen :)

Er pt vildt bekymret da jeg ikke ved om Felix har lussinge syge og det man læser om det og graviditet er ikke vildt opløftende.

 

Har du fået talt med lægen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fået talt med lægen?

Ja det var en allergisk reaktion. Symptomerne var helt forkert i forhold til lussingesyge sagde lægen. Så nu er det slut med rejer til Felix.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså jeg har haft en mavevirus siden søndag aften. Det startede med opkast frem til mandag morgen, hvorefter det gik over i diaré i stedet for opkast. Jeg har stadig diaré og må ikke tage fx Imodium eller lignende. Jeg ringede til lægen i går, hvor jeg talte med en lægesekretær, der sagde, at jeg skulle lave en liter vand med 2 spsk sukker 1/2 tsk salt og så evt. Tilsætte citron eller lade et thebrev trække i vandet for give det en bedre smag. Jeg begyndte at drikke det vand i går eftermiddags og har nu snart drukket en hel liter. Jeg har dog stadig diaré og ved faktisk ikke lige, hvad jeg ellers kan gøre for at få det væk. Har været sygemeldt både i går og i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså jeg har haft en mavevirus siden søndag aften. Det startede med opkast frem til mandag morgen, hvorefter det gik over i diaré i stedet for opkast. Jeg har stadig diaré og må ikke tage fx Imodium eller lignende. Jeg ringede til lægen i går, hvor jeg talte med en lægesekretær, der sagde, at jeg skulle lave en liter vand med 2 spsk sukker 1/2 tsk salt og så evt. Tilsætte citron eller lade et thebrev trække i vandet for give det en bedre smag. Jeg begyndte at drikke det vand i går eftermiddags og har nu snart drukket en hel liter. Jeg har dog stadig diaré og ved faktisk ikke lige, hvad jeg ellers kan gøre for at få det væk. Har været sygemeldt både i går og i dag.

Puha, det lyder ubehageligt.

Har desværre ingen gode råd, for jeg plejer også at tage piller, når jeg er ramt.

Håber det snart er slut :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså jeg har haft en mavevirus siden søndag aften. Det startede med opkast frem til mandag morgen, hvorefter det gik over i diaré i stedet for opkast. Jeg har stadig diaré og må ikke tage fx Imodium eller lignende. Jeg ringede til lægen i går, hvor jeg talte med en lægesekretær, der sagde, at jeg skulle lave en liter vand med 2 spsk sukker 1/2 tsk salt og så evt. Tilsætte citron eller lade et thebrev trække i vandet for give det en bedre smag. Jeg begyndte at drikke det vand i går eftermiddags og har nu snart drukket en hel liter. Jeg har dog stadig diaré og ved faktisk ikke lige, hvad jeg ellers kan gøre for at få det væk. Har været sygemeldt både i går og i dag.

 

Det lyder ikke sjovt, Anita :kram

 

Går ud fra du spiser skånekost? På Filippa virker det med havregrød, revet æble og æblejuice - men du kender sikkert til alle husmoder-rådene ;)

 

Hvis ikke det er blevet bedre i løbet af i dag/nat, ville jeg ringe til lægen i lægens telefontid i morgen tidligt og få en snak, om hvad du kan/skal gøre.

 

Håber på bedring til dig snart :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var en allergisk reaktion. Symptomerne var helt forkert i forhold til lussingesyge sagde lægen. Så nu er det slut med rejer til Felix.

 

Dejligt, at det ikke var lussingesyge! Men øv med sådan en reaktion på rejer <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså jeg har haft en mavevirus siden søndag aften. Det startede med opkast frem til mandag morgen, hvorefter det gik over i diaré i stedet for opkast. Jeg har stadig diaré og må ikke tage fx Imodium eller lignende. Jeg ringede til lægen i går, hvor jeg talte med en lægesekretær, der sagde, at jeg skulle lave en liter vand med 2 spsk sukker 1/2 tsk salt og så evt. Tilsætte citron eller lade et thebrev trække i vandet for give det en bedre smag. Jeg begyndte at drikke det vand i går eftermiddags og har nu snart drukket en hel liter. Jeg har dog stadig diaré og ved faktisk ikke lige, hvad jeg ellers kan gøre for at få det væk. Har været sygemeldt både i går og i dag.

Har du prøvet med banan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså jeg har haft en mavevirus siden søndag aften. Det startede med opkast frem til mandag morgen, hvorefter det gik over i diaré i stedet for opkast. Jeg har stadig diaré og må ikke tage fx Imodium eller lignende. Jeg ringede til lægen i går, hvor jeg talte med en lægesekretær, der sagde, at jeg skulle lave en liter vand med 2 spsk sukker 1/2 tsk salt og så evt. Tilsætte citron eller lade et thebrev trække i vandet for give det en bedre smag. Jeg begyndte at drikke det vand i går eftermiddags og har nu snart drukket en hel liter. Jeg har dog stadig diaré og ved faktisk ikke lige, hvad jeg ellers kan gøre for at få det væk. Har været sygemeldt både i går og i dag.[/quota]

Håber du er frisk igen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til bedste venindes 30 års fødselsdag imorgen, og prøver mine kjoler. Den kjole jeg havde på dagen efter vores bryllup kan lige dække maven, den ligner en bluse nu :p Altså...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du er frisk igen :kiss

Tak... Har desværre stadig diarré, så har nu været sygemeldt i fire dage og har det virkelig dårligt med at være sygemeldt over så mange dage, men det er der jo ikke noget at gøre ved (arbejder som lærer, så skulle jo ikke ret gerne smitte hverken lærere eller elever)

Snakkede med min læge i morges, der sagde, at det desværre er meget normalt at have diarré så længe i forbindelse med en mavevirus. Hun rådede mig til at lave en liter vand med sukker og salt og så drikke den i løbet af en time og så ellers bare drikke rigeligt med væske. Så det gør jeg og priser mig lykkelig for at jeg ikke er i tredje trimester i forhold til tissetrængende (synes at jeg render rigeligt allerede ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

prøv at spis pasta, kartofler, lyst brød, kiks osv. Det har en klumpende effekt i tarmen lidt som maizena :p det sagde min læge i hvert fald til mig da jeg havde diarre i starten af graviditeten og husk selvfølgelig nok væske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay efter 5 dage med diaré virker min mave nu til at være ok igen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay efter 5 dage med diaré virker min mave nu til at være ok igen :glad

Åhr, det var godt at høre :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

prøv at spis pasta, kartofler, lyst brød, kiks osv. Det har en klumpende effekt i tarmen lidt som maizena :P det sagde min læge i hvert fald til mig da jeg havde diarre i starten af graviditeten og husk selvfølgelig nok væske :)

 

Uha, det råd ville gøre det meget værre hos en som mig, der har irritabel tyktarm som reagere voldsomt på netop de ting :oops  Så ville jeg hellere tage Idoform  til maven var i bedring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha den vægt altså.. Har så svært ved den. Har taget 2 kg på i løbet af 17 uger.

Jeg tænker meget over hvad jeg spiser og at bebs får det sunde fra mig :-)

Mine veninder har den tilgang der hedder "du kan spise hvad du vil og gerne for to"

Jeg kan altså ikke gå mig selvtillid at spise Eks McD synes det er SÅ ulækkert (og efter at have læst artikler om at deres mad er for gammel så skal jeg SLET IKKE have noget ikke engang en flaske vand.

Jeg prøver så vidt muligt at undgå sukkerholdige produkter.

Nå men ville egentlig bare høre hvordan i andre tænker om mad. Spiser i hvad i har lyst til? Eller er der noget der hos jer er total no go?

Og sidst men ikke mindst hvor meget har i taget på (og hvor langt er i henne)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha den vægt altså.. Har så svært ved den. Har taget 2 kg på i løbet af 17 uger.

Jeg tænker meget over hvad jeg spiser og at bebs får det sunde fra mig :-)

Mine veninder har den tilgang der hedder "du kan spise hvad du vil og gerne for to"

Jeg kan altså ikke gå mig selvtillid at spise Eks McD synes det er SÅ ulækkert (og efter at have læst artikler om at deres mad er for gammel så skal jeg SLET IKKE have noget ikke engang en flaske vand.

Jeg prøver så vidt muligt at undgå sukkerholdige produkter.

Nå men ville egentlig bare høre hvordan i andre tænker om mad. Spiser i hvad i har lyst til? Eller er der noget der hos jer er total no go?

Og sidst men ikke mindst hvor meget har i taget på (og hvor langt er i henne)

Jeg har taget 0 kilo på, faktisk tabt mig 5 kilo, er 36+0 og jeg har spist og drukket det jeg har haft lyst til :) eller har holdt mig fra ingefær, da sygehuset har frarådet det på det kraftigste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget 0 kilo på, faktisk tabt mig 5 kilo, er 36+0 og jeg har spist og drukket det jeg har haft lyst til :) eller har holdt mig fra ingefær, da sygehuset har frarådet det på det kraftigste.

Hvorfor må du ikke spise ingefær?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor må du ikke spise ingefær?

Man mistænker, at det ikke er sundt for fosteret og kan medføre abort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.