FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Jeg har det også svært med at vægten kun går en vej, men jeg har virkelig svært ved at spise sundt.

Jeg spiser Hvad jeg har lyst til, men til gengæld ikke særlig meget.

Har spist mcd for det er bare det bedste når jeg har haft kvalme, selvom det overhovedet ikke hænger sammen.

Jeg er 16+1 og har taget 4 kg på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har taget 2kg på og er 16+4 - spiser og drikker det jeg vil, men tænker da over at jeg ikke spiser alt for meget sukkerholdigt hele tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man mistænker, at det ikke er sundt for fosteret og kan medføre abort.

Kan ikke lade vær med at undre mig over at jeg er blevet anbefaletingefær for kvalmen og du får advarsel mod brug ingefær. :-s

Det er ikke nemt at blive klog på graviditet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha den vægt altså.. Har så svært ved den. Har taget 2 kg på i løbet af 17 uger.

Jeg tænker meget over hvad jeg spiser og at bebs får det sunde fra mig :-)

Mine veninder har den tilgang der hedder "du kan spise hvad du vil og gerne for to"

Jeg kan altså ikke gå mig selvtillid at spise Eks McD synes det er SÅ ulækkert (og efter at have læst artikler om at deres mad er for gammel så skal jeg SLET IKKE have noget ikke engang en flaske vand.

Jeg prøver så vidt muligt at undgå sukkerholdige produkter.

Nå men ville egentlig bare høre hvordan i andre tænker om mad. Spiser i hvad i har lyst til? Eller er der noget der hos jer er total no go?

Og sidst men ikke mindst hvor meget har i taget på (og hvor langt er i henne)

Jeg spiser ret sundt, men det er ikke med min gode vilje :P men når man har en lille tumling, som vil smage ALT hvad man spiser, så er man næsten tvunget til at spise sundt :D

Jeg har taget ca 4 kilo på og er 31 uger henne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke lade vær med at undre mig over at jeg er blevet anbefaletingefær for kvalmen og du får advarsel mod brug ingefær. :-s

Det er ikke nemt at blive klog på graviditet :-)

Jeg har heller aldrig hørt at man ikke må spise ingefær som gravid :) jeg er blevet fulgt i hoved og r*v i begge graviditeter og fået alverdens forbud, men mine læger og jordmødre har aldrig sagt noget om ingefær :unsure

Hvad er det mon helt præcis ingefær skulle gøre ved fostret?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke lade vær med at undre mig over at jeg er blevet anbefaletingefær for kvalmen og du får advarsel mod brug ingefær. :-s

Det er ikke nemt at blive klog på graviditet :-)

Nej, det er underligt :unsure min egen læge anbefalede også ingefær, men obstetrisk afdeling advarer kraftigt i mod det, de vil slet ikke mig noget med det mindste ingefær i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bekymrer mig aldrig over min vægt, i en graviditet.. fordi jeg synes det er et rigtig usundt fokus at have (med mindre man vitterligt propper sig dagen lang, og godt selv ved man er ude på et sidespor - :kram ). Spis som i plejer, spis det i har lyst- med undtagelse af den der lille håndfuld ting man fraråder.

 

Første graviditet tog jeg "meget på", vejede 10 kg. mere efter fødslen end jeg gjorde før jeg blev gravid. De andre 2 graviditeter har jeg tabt det hele meget kort tid efter fødslen, uden at gøre noget for det. Det er også planen denne gang. At leve normalt, og være glad :) Hvis jeg fik lyst til mac D. så ville jeg spise det, og nyde det. Livet er bare meget sjovere når man har den indstilling..

 

Hvis man bekymrer sig om vægten, så tror jeg egentlig det ville være bedre hvis man øgede sin aktivitet (kontra at styre sit madforbrug). Dvs. motionerede mere...

Det er min personlige holdning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg tjekket for sukkersyge første gang og mit tal var rigtig fin. Det må højest være 9 og mit var 6,1. Så nu kan jeg gå at glæde mig næste omgang den 7/7 eller noget :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg tjekket for sukkersyge første gang og mit tal var rigtig fin. Det må højest være 9 og mit var 6,1. Så nu kan jeg gå at glæde mig næste omgang den 7/7 eller noget :D

Se, det er jeg så glad for, at Jeg ikke har skullet igennem :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se, det er jeg så glad for, at Jeg ikke har skullet igennem :D

Du har også haft så meget om ørene.

Det smager forfærdelig men det hjalp at vi måtte hælde citron i. Ventetiden var meget hyggeligt, da vi var 6 ad en gang så de fleste af os faldt i snak. Så på den måde var det meget fint at det var på sygehuset denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg tjekket for sukkersyge første gang og mit tal var rigtig fin. Det må højest være 9 og mit var 6,1. Så nu kan jeg gå at glæde mig næste omgang den 7/7 eller noget :D

 

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha den vægt altså.. Har så svært ved den. Har taget 2 kg på i løbet af 17 uger.

Jeg tænker meget over hvad jeg spiser og at bebs får det sunde fra mig :-)

Mine veninder har den tilgang der hedder "du kan spise hvad du vil og gerne for to"

Jeg kan altså ikke gå mig selvtillid at spise Eks McD synes det er SÅ ulækkert (og efter at have læst artikler om at deres mad er for gammel så skal jeg SLET IKKE have noget ikke engang en flaske vand.

Jeg prøver så vidt muligt at undgå sukkerholdige produkter.

Nå men ville egentlig bare høre hvordan i andre tænker om mad. Spiser i hvad i har lyst til? Eller er der noget der hos jer er total no go?

Og sidst men ikke mindst hvor meget har i taget på (og hvor langt er i henne)

 

Hvad er årsagen til, at du har det så svært med vægten? Jeg tænker, at det jo er naturligt at tage på i en graviditet. 2 kg på 17 uger er sørme ikke meget.

 

Jeg ser ingen grund til at spise McD bare "fordi" man er gravid :chin:

 

Jeg prøver så vidt muligt at spise som jeg plejer - det er sundt med lidt skejen ud (en is i zoo i går fx). Lige for tiden har jeg kvalme og så skal jeg altså overleve dagen, så der ryger jævnligt noget ind for at holde kvalmen nede. Det kan være alt fra knækbrød og frugt til lakridser. Jeg forsøger virkelig at holde selvdisciplinen med de søde sager, men kan da godt tage mig i at tænke "what the f***" - bliver jo tyk alligevel ;) Meeeen den går bare ikke i længden, vel, de skal jo også af igen.

 

Jeg tror ikke, at jeg har taget noget videre på endnu, og jeg er 8+5. I min første graviditet tog jeg 13,4 kg på i alt, hvilket jeg var fint tilfreds med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har også haft så meget om ørene.

Det smager forfærdelig men det hjalp at vi måtte hælde citron i. Ventetiden var meget hyggeligt, da vi var 6 ad en gang så de fleste af os faldt i snak. Så på den måde var det meget fint at det var på sygehuset denne gang :)

Det er også det jeg har hørt fra andre, men dejligt, at det var hyggeligt på trods :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er årsagen til, at du har det så svært med vægten? Jeg tænker, at det jo er naturligt at tage på i en graviditet. 2 kg på 17 uger er sørme ikke meget.

Jeg ser ingen grund til at spise McD bare "fordi" man er gravid :chin:

Jeg prøver så vidt muligt at spise som jeg plejer - det er sundt med lidt skejen ud (en is i zoo i går fx). Lige for tiden har jeg kvalme og så skal jeg altså overleve dagen, så der ryger jævnligt noget ind for at holde kvalmen nede. Det kan være alt fra knækbrød og frugt til lakridser. Jeg forsøger virkelig at holde selvdisciplinen med de søde sager, men kan da godt tage mig i at tænke "what the f***" - bliver jo tyk alligevel ;) Meeeen den går bare ikke i længden, vel, de skal jo også af igen.

Jeg tror ikke, at jeg har taget noget videre på endnu, og jeg er 8+5. I min første graviditet tog jeg 13,4 kg på i alt, hvilket jeg var fint tilfreds med.

Inden jeg blev gravid smed jeg en del kilo (15,9 for at være præcis) og fik det oki med mig selv så derfor har jeg svært ved at min vægt stiger.

Jeg indrømmer da med hånden på hjertet at jeg har spist årers første is. Men så har jeg taget en kæmpe omvej på vej til arbejde på cyklen. ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden jeg blev gravid smed jeg en del kilo (15,9 for at være præcis) og fik det oki med mig selv så derfor har jeg svært ved at min vægt stiger.

Jeg indrømmer da med hånden på hjertet at jeg har spist årers første is. Men så har jeg taget en kæmpe omvej på vej til arbejde på cyklen. ;-)

Det forstår jeg godt. Men så længe du har fokus på balancen mellem det du spiser og motion kan det ikke gå helt galt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Kl er 20.30 og jeg ligger i min seng slået ud af kvalme, træthed og jag/stik i venstre side :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Kl er 20.30 og jeg ligger i min seng slået ud af kvalme, træthed og jag/stik i venstre side :(

:kram selvom det er tidligt, at håber jeg, at en god nattesøvn kan hjælpe på det hele :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så melder jeg mig forsigtigt herinde er 3+5 i dag og har allerede monster meget kvalme, men er lykkelig over at vi har en 2 'er påvej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram selvom det er tidligt, at håber jeg, at en god nattesøvn kan hjælpe på det hele :kram2

Ingen god nattesøvn :(

Andre der har lidt af søvnproblemer under graviditeten?

Rimelig frustrerende når man også MED søvn er mega-træt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så melder jeg mig forsigtigt herinde er 3+5 i dag og har allerede monster meget kvalme, men er lykkelig over at vi har en 2 'er påvej.

Uh, hvor spændende :glad

Tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så melder jeg mig forsigtigt herinde er 3+5 i dag og har allerede monster meget kvalme, men er lykkelig over at vi har en 2 'er påvej.

Tillykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg tjekket for sukkersyge første gang og mit tal var rigtig fin. Det må højest være 9 og mit var 6,1. Så nu kan jeg gå at glæde mig næste omgang den 7/7 eller noget :D

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen god nattesøvn :(

Andre der har lidt af søvnproblemer under graviditeten?

Rimelig frustrerende når man også MED søvn er mega-træt <_<

Jep, desværre :( Jeg får en sovepille en gang i ugen for at få en nats ordentlig søvn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så melder jeg mig forsigtigt herinde er 3+5 i dag og har allerede monster meget kvalme, men er lykkelig over at vi har en 2 'er påvej.

Stort tillykke :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, desværre :( Jeg får en sovepille en gang i ugen for at få en nats ordentlig søvn ;)

 

Så er jeg da i det mindste ikke alene :kram2 

Husker bare ikke, at jeg havde problemer sidst <_< Og slet ikke så tidligt - der er jo ingen mave i vejen til at genere endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.