Mama

Farvning af hår?

24 indlæg i dette emne

Hej,

Må man gerne få farvet hår mens man er gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej det må du ikke. Ej heller affarvning eller Henna.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MÅ er vel så meget sagt. Det anbefales ikke, men jeg må da indrømme, at jeg fik mit farvet en gang under graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lyse striber i da jeg lige havde testet.

en grunden var at jeg skulle giftes og ville se ordentlig ud, jeg ville ikke se tilbage på nogle billeder med kæpe udgroninger, hvis jeg tabte barnet.

en det gjorde jeg heldigvis ikke så super billeder og en sund og rask dreng .-)))))))))))

Sig mig lige når man er frisør bliver an så sygemeldt, pga at man ikke må farve andres hår?, når nu der bliver vejledt at man ikke burde få det farvet, burde man vel heller ikke arbejde med farvene i det onfang som frisør gør

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen frisører lader være med at farve i bund hvis man er gravid. Men jeg vil nu hellere holde mig fra det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det anbefales ikke, jeg ville ikke gøre det, heller ikke "bare" striber...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg trænger virkelig.. Men det er ikke risikoen værd..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gjorde det flere gange, min frisør sagde det ikke var farligt og jeg har også to sunde raske børn.

jeg syntes man kan blive for forsigtig, men jeg tror også det er forskelligt hvad en kvinde Ikke vil gøre i sin graviditet

feks. kender jeg en der ikke ville gå med make up men gerne ryge ..

jeg undgik parfume, passiv rygning og andre ting men lige den med håret, den syntes jeg ikke var slem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

fik også selv farvet hår, og Silke er sund og rask :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første min læge sagde var at det var det værste jeg kunne gøre sammen med at bruge neglelak.

Jeg synes dog også man kan blive for fornuftig, men har alligevel ikke kunne få mig selv til det endnu, selvom jeg virkelig trænger til det.

Jeg bruger cremer, make-up, hårlak mm. men prøver at mindske det og undgå at indånde hårlak lige efter jeg har sprayet med det.

Pia 22+1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må du godt men det anbefales ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg trænger virkelig til at få gjort noget ved den falmende hårfarve, men er bange for at jeg får dårlig samvittighed hvis nu det skulle gå hen og skade barnet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld, men jeg synes altså at diskussionen om hårfarvning er helt ude af proportioner.

I forhold til rygning, parfume, lotioner med parabener (hvilket langt de fleste har med mindre man søger de svanemærkede etc.) shampoo etc, nyt tøj (!) osv, så skader en hårfarvning eller to i graviditet ikke, tror jeg.

Det andet udsætter vi jo vores krop for dagligt, og smører det endda på huden, hvor det forbliver noget længere end en hårfarvning gør.

Og ikke for at være lyseslukker, men alt det vi har brugt i vores liv, sidder stadig i vores krop, og selvom det selvfølgelig er godt, at vi undgår de ting, mens vi er gravide, så rammer de kemikalier også vores børn.

Skal man så også lade være med at amme, for ikke at overføre tungmetaller til barnet? (Som jo sidder i vores fedtvæv)

Summasumarum, det jeg mener er, alt med måde. Hvis du får det bedre af at få farvet hår, så gør det dog en eller to gange i graviditeten med god samvittighed. Men lad være med at overdrive det - og lad være med at bekymre dig halvt ihjel :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige det har meget med samvittighed at gøre :) Jeg har ikke farvet hår og gør det heller ikke før jeg har født, selv om mit hår virkelig trænger.. Jeg ryger ikke og jeg drikker ikke alkohol, men jeg kan ikke komme uden om at jeg har brugt neglelak og jeg har også en creme med én slags parabener i :blush :blush :blush Jeg er så gået over til Nilens jord produkter, men det er også mere fordi det er fantastisk at bruge :)

MIn veninde fik farvet hår under graviditeten med økologisk farve og har et skønt barn i dag :loveshower Men hvis du skal gå i samtlige 9 måneder og have dårlig samvittighed efterfølgende, så lad vær..

Det er jo ikke noget de forbyder, men man anbefaler at lade vær.. Lyt til din krop og mærk efter samvittigheden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undgå neglelak?! Er det på grund af dampene mens det bliver lagt på? For generelt siger de kloge jo at naglelakken ikke trænger ind i kroppen, og derfor er det ok hvis der er "skadelige stoffer" i dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undgå neglelak?! Er det på grund af dampene mens det bliver lagt på? For generelt siger de kloge jo at naglelakken ikke trænger ind i kroppen, og derfor er det ok hvis der er "skadelige stoffer" i dem.

Ja det er dampene... Men jeg er helt enig med de to ovenstående indlæg, det hele kan blive for hysterisk. Iøvrigt vil jeg hellere bruge en creme med parbener, end en creme der hurtigt bliver for gammel fordi der ikke er noget konservering i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg undgik at farve i bund da jeg var gravid men fik da striber i med god samvittighed. i det hele taget tager jeg det vist meget stille og roligt med alle de tusindvis af forbud der efterhånden er for gravide. det må være op til en selv hvad man vælger at bruge af ting og sager. men min personlige mening er at der godt kan være en tendens til hysteri ang det emne, men vi er jo alle forskellige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min venindes søster er frisør, og vi snakkede sidst jeg var sammen med hende, om netop emnet om farvning af hår under graviditet. Hun fortalte, at det var lige så slemt hvis man før graviditeten. Og at nogle af de farlige stoffer i hårfarven stadig sidder i håret og kroppen længe efter hårfarven, og derfor er der ikke den stor forskel på, at farve håret under graviditeten, hvis man i forvejen har brugt meget hårfarve inden man blev gravid. Men er man helt ny indenfår hårfarvning, så frarådes det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kommer helt an på, hvad du selv synes du må...

Jeg selv har farvet hår 2 gange under min graviditet - det skal snart have en tur til og jeg har kun brugt tonere - altså ikke permanent hårfarve. På det punkt har jeg altså ikke fulgt anbefalingerne, men jeg har skiftet så meget andet ud og ændret på andre vaner - vores showergel, hudplejeprodukter og vaskemiddel er blevet skiftet ud, vi spiser overvejende mere økologisk (fordi det smager bedre!) og jeg bruger hverken neglelak eller hårspray.

Min makeup (og forbruget deraf) er det samme, som jeg plejer at bruge, Nilens Jord, det ville jeg ikke skifte ud for noget som helst. Selvom jeg udmærket godt forstår de, der gerne vil undgå alle kemikalier m.v. for at sikre, at deres børn kommer sunde og raske til verden, så synes jeg nu det er lidt øv, at man også glemmer at pleje sig selv som kvinde, når man er gravid. Der er jo økologiske alternativer m.v. hvis det endelig er og det høre da også med til den søde ventetid, at vi gør lidt ekstra ud af os selv, for har vi det godt, så har baby det da også godt :loveshower

Jeg mener, at babyer alligevel bliver udsat for alt muligt kemisk, når de bliver født, som vi ikke er herre over, så vil jeg da hellere, at deres immunforsvar er godt rustet til at kæmpe imod det. Ikke dermed sagt at vi bare skal fylde os med hva som helst, men min mor røg da hun ventede både mig og min lillebror, økologi var ikke så fremtræden dengang, der var helt sikkert ikke den samme fokus på parabener, m.v. og der er ingen af os, som hverken problemer med allergi eller er overfølsomme for noget...

Lige til det med hårfarve, så er det jo ikke bevist (fortalte min frisør), at det skader barnet, hvis mor farver hår - der er en risiko, men det er der jo ved alt. Min frisør er lige så langt henne i sin graviditet, som jeg er på nuværende tidspunkt med sit andet barn og hun går ikke på barsel før højest nødvendigt. Hun farver altså også håret på sine kunder og sig selv og anvender diverse produkter til styling. Hendes søn var sund og rask, da han kom til verden, så hun synes det var ok, at gravide fik farvet håret.

Men igen, vi er jo så forskellige som vinden den blæser og det er helt op til dig, hvad du har lyst til. Husk bare, at hvad enten du vælger, så skal du ikke have dårlig samvittighed over det :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg farvede også hår i mine graviditeter. Jeg valgte dog helt bevidst at gå uden om permanent hårfarve og brugte blot toner/skyllefarve.

Man vil jo også gerne se,sådan rimelig godt ud ik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg farvede mit hår i 1. graviditet og har også gjort det her 2. gang.

Jeg har dog ventet til efter de første 3. måneder...

og så kun gjort det 1 gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke samvittighed til det.. Og jeg begrænsede også brugen af make-up, er helt holdt op med at bruge parfume (og kommer ikke til at bruge det igen) og alt hvad man kan få af Neutral produkter er blevet udskiftet fra de ikke så neutrale vi brugte før :) Derudover har jeg ikke brugt neglelak, minimum hårspray og ingen cremer og andet med parabener - ingen alkohol eller rygning heller.. Det havde JEG det bedst med :)

Og har en meget sund og dejlig dreng i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået at vide af en jm at det ik skader at få striber, så jeg ska ha ordnet fredag .. Kan simpelthen ik holde ud at glo på mig selv mere - der ska bare gøres noget ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder selv som frisør og har kollegaer som har arbejdet under graviditeten og stået i det hver dag og også selv farvet hår, som har fået sunde børn. Jeg har under min graviditet farvet hår to gange, men mener da bestemt man skal tænke sig om... Tror bare på at hvis man er fuldstændig panisk og kun spiser økologisk, ikk bruger parfume osv osv hvad så når barnet kommer ud i denne verden, er dens lille krop så klar med et forsvar imod alt dette??? Det er bare en tanke jeg har, muligvis helt forkert, men jeg tror på alt med måde... Ligesom jeg fx aldrig selv er syg, men jeg omgåes også konstant forskellige mennesker med diverse bakterie flora. Men vigtigst af alt så tror jeg man skal have det godt indeni med de ting man gør, barnet mærker jo også din psykiske tilstand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER