MLM

Hvad er jeres holdning til huller i ørene

20 indlæg i dette emne

Ja overskriften siger sig selv og det er jo ikke et dilemma jeg har da jeg har en dreng.

Men vi går til gymnastik med flere piger under 3 som har fået lavet huller i ørene.

Og det forarger mig lidt da det jo gør ondt, og i min verden er det at forvolde smerte på et lille barn som ikke er nødvendig.

Dette indlæg er ikke for at støde nogle som muligvis har små prinsesser i den alder med huller i ørene, men for at høre om andre synspunkt.

Hvis denne tråd kommer til debat, skal den holdes i en pæn tone tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er helt forkert. Nadja vil aldrig få det så ungt. Min søster det var 4 år da hun fik det (det var mormor der gjorde det uden mor's accept) og hendes kommentar da de var på vej ud derfra "dum doktor" hun vidste jo overhoved ikk hvorfor hun skulle det igennem.

På vores bryllupsrejse så vi en 7 mdr baby med huller i ørene.. det gjorde sq helt ondt at se..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt delt for jeg synes det er forkert, men min logik siger noget andet.

Det gør ondt - men hvor længe? 2 minutter? Og i den alder er det hurtigt glemt ift. hvis de er 10 år

Der kan gå betændelse i - men i den alder sørger mor jo for at holde det rent. En pige på 10 vil ikke have mor til at rode rundt i ørerne og tjekke om de er rene, altså er der større sandsynlighed for betændelse i denne alder.

De kan hænge fast i alt muligt - men i den alder er det jo kun ørestikker og ikke store dingleting. Og da jeg var i Sydamerika fik pigerne huller i ørerne inden de blev et år, og jeg så aldrig nogen der hang fast eller fik problemer.

Øreringe er pynt, lige som makeup, piercinger, tatoveringer og det har små piger ikke behov for - men de har jo heller ikke behov for mærketøj som de fleste små piger bliver puttet i (Hvem har opfundet kjoler til piger der kravler - det er skisme ikke særlig smart!!)

Kan dog sige at Pernille fik huller i ørerne som 10-årig (2 år før planlagt tid men der havde hun plaget i nok år til at hendes mor og far lod sig overtale) og jeg tvivler på at Frida får huller i ørerne før hun starter i skole. I hvert fald tidligst når hun selv begynder at ville have det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke huller i ørerne og små børn hænger sammen.

Som Stikan skriver er det pynt, og ikke noget de små har brug for. Cecilie fik det da hun var omkring 10, men de er groet sammen igen. Hun vil ikke rigtig ud med om det var fordi der var betændelse i, eller om det bare er fordi de ikke er blevet "brugt" nok.

Men jeg synes de skal være store nok til selv at ytre ønske om det. Og vide lidt om hvad det er de går ind til. Hvornår man er gammel nok til det er så individuelt.

Det skal måske lige tilføjes at hverken min mormor, mor eller jeg selv har huller i ørerne, og derfor ikke ser det som noget man SKAL have på et tidspunkt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes de skal vente til de er teenagere. Synes at det er forkert at give det til børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille på 4 år får ikke huller i ørene lige nu og heller ikke de næste år :) Hun har heller aldrig spurg efer det og så længe hun ikke gør det, kan jeg ikke rigtig se formålet i at give hende dem..

Når hun kommer i skole og hun spørger vil vi tage det op til overvejelse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes klart det er op til den enkelte forældre at tage den beslutning...hvis jeg skulle forages over det, ville jeg ikke kunne bestille andet end at forages over mange ting andre forældre gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nanna fik huller i ørerne da hun var 3 år og 10 mdr. Der har ikke været problemer med at holde rent eller at hun hænger fast.

Hendes bedste veninde fra børnehaven samt lillesøster havde huller i ørerne og Nanna havde plaget gennem et helt år inden jeg gav hende lov. Hun vidste det ville gøre ondt at få lavet.

Hun pev en lille smule da den første blev skudt i, men vendte det andet øre til ekspedienten og sagde hun skulle have en der også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

synes at de ska vente til de mindst er teenager... man er ikke gammel nok til sådan noget, når man er ca 3 år..

Mine forældre har altid holdt på at vi skulle være 14 år før vi måtte få det.. Jeg ville ikke ha huller i øerene og har aldrig fået det. Min søster fik dog overtalt forældrene i sidste ende og fik huller da hun var 11-12 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annika ville ikke få lov før hendes konfirmation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes klart det er op til den enkelte forældre at tage den beslutning...hvis jeg skulle forages over det, ville jeg ikke kunne bestille andet end at forages over mange ting andre forældre gør :)

Fuldstændigt sandt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emma har plaget i lang tid, men jeg er lidt ambivalent. På den ene side, har jeg intet imod det, for jeg var selv kun 5 før jeg fik mine, og der har aldrig været problemer. Og jeg kan tydeligt huske hvor stolt jeg var bagefter ;)

Men hun er en blanding mellem pige-pige og drenge-pige, og med nogle af de lege hun leger i børnehaven, så kunne jeg frygte at de blive revet ud. Men igen, hvis ikke man går bevidst efter at rykke dem ud, så er det faktisk ikke så nemt at hive dem ud, når det er ørestikker.

Iøvrigt ville hun ikke få lov at få dem skudt i. Det bliver piercing istedet. Simpelthen pga infektionsrisikoen, og risikoen for at pistolen går i baglås. Desuden ville jeg aldrig bruge andet i nye huller end titanium (eller bioplast), aht. nikkelallergi og helingsproces.

Men ytrer hun stadig et ønske når hun er fyldt 5 (om en lille måned) jamen så tror jeg da at hun får lov :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes det er et valg der er helt op til de enkelte forældre dog ville jeg aldrig selv give mit barn lov før det kom selv og viste interesse/spurgte om lov og barnet var gammel nok til at vide hvad det vil sige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke at små børn og huller i ørene høre sammen. Mit udgangspunkt er at pigerne må få huller i ørene, når de skal konfirmeres.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme at det slet ikke er noget jeg har nogen holdning til før jeg selv bliver nød til at ha en :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme at det slet ikke er noget jeg har nogen holdning til før jeg selv bliver nød til at ha en :D

:lolhit

Mikkel fik hul i det ene øre da han blev 7, og Thomas fik også da han blev 7, så blev jo nødt til at have en holdning ;)

Havde egentligt sagt at Emma måtte vente til hun blev 7, men man har vel et standpunkt til man tager et nyt :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke at børn skal have huller i ørene før end de selv beder om det og de selv er i stand til at holde dem rene... måske når de er 10-12 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 3 år da jeg fik mine huller i ørene..

Og ifølge min mor havde jeg plaget længe og jeg havde fået af vide det ville gøre ondt.. Men min far sagde jeg var var tapper så fik jeg en stor is bagefter.. Så med mor i den ene hånd og far i den anden fik jeg de to huller skudt uden et kny og stornød min is bagefter.. Og var ellers stolt som en pave over mine fine ørestikkere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes heller ikke det hører til ved helt små børn, men ved 5-6 års alderen er det okay for mig.

Isabelle plager om det og om det bliver næste år til jul (5½) eller til hendes 6 års fødselsdag er jeg lidt i tvivl om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er spansk, og fik selv lavet huller i ørene da jeg var blot 5 måneder gammel. Pga. min opvækst og at det er ganske normalt at piger får huller i ørene endda LIGE efter de er født, så synes jeg ikke det er SÅ slemt.

Men dog mener jeg, at man først bør få huller i ørene, når man selv kan sige man vil ha' dem til sine forældre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER