DianaMynthe

Glucosebelastning

22 indlæg i dette emne

Jeg har været afsted til glucosebelastning i dag, det gik rigtig fint, men Gud det var kedeligt - og jeg kan slet ikke lide at faste!! ;)

Er der andre der har været afsted eller skal afsted?

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal afsted i uge 29, fordi mit bmi er ca 28, og grænsen går ved 27 :-)

Huskede du så en madpakke? Det bliver jeg rådet til..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde faktisk bare puttet lidt snold i tasken, og smuttede så bare ind et sted bagefter og fik noget :) - jeg kunne slet ikke holde ud at skulle have med mad at gøre i morges- uden at spise det vel og mærket ;) jeg vågnede 4.45 i morges og kunne ikke tænke på andet end mad- så da jeg faldt kortvarigigt i søvn igen lå jeg og drømte at jeg kom til at spise noget ;) *indsæt smiley der skvatter over en kagebuffet og sluger det hele*

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal afsted på tirsdag, og så igen til marts. Min far har sukkersyge, så det er derfor. Glæder mig ikke, da jeg synes det er dræbende kedeligt at skulle se og vente i 2 timer!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal møde kl 7.30 d. 28. december... yrk. Glæder mig ikke. Prøvede det med min søn osse. Og med kvalmen, og så drikke det der stads så tidligt om morgenen.. :wacko Jeg skal ha den foretaget pga jeg havde sukker i urinen... det har jeg bare altid!! Og denne gang spiser jeg virkelig næsten intet usundt pga kvalmen, så forstår det ikke. Nå, men overståes, det skal det :wacko ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal møde kl 7.30 d. 28. december... yrk. Glæder mig ikke. Prøvede det med min søn osse. Og med kvalmen, og så drikke det der stads så tidligt om morgenen.. :wacko Jeg skal ha den foretaget pga jeg havde sukker i urinen... det har jeg bare altid!! Og denne gang spiser jeg virkelig næsten intet usundt pga kvalmen, så forstår det ikke. Nå, men overståes, det skal det :wacko ;)

Du skal jo tænke på at der er sukker i meget andet end usundt mad :-) Så det behøver ikke være fordi du spiser usundt.. Hihi..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mhm, jeg skal først afsted d. 25/2 ...

Syntes det lyder sent når i allerede er afsted nu.

Vi har dog ingen i familien med sukkersyge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også afsted næste år engang.. men kun én gang rimeligt sent i graviditeten... Hate it.. Gjorde det også med freya, og det var æh rart! :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik den allerede lavet første gang ifm. første lægebesøg, da jeg har PCO.

Hos min læge får man drikken med hjem, og skal så drikke den derhjemme og møde ind på Lægehuset til blodprøven 2 timer efter.

Jeg måtte afsted 2 dage i træk, da drikken første gang kom retur igen, netop som jeg trådte ind på Lægehuset. Pinligt :(

Anden forsøg gik heldigvis uden problemer, men ser ikke frem til at skal have lavet testen igen til januar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mhm, jeg skal først afsted d. 25/2 ...

Syntes det lyder sent når i allerede er afsted nu.

Vi har dog ingen i familien med sukkersyge.

Hvad jeg har forstået, afhænger det af om det er fordi det er familierelateret eller det skyldes ens bmi(måske også andet, ved jeg ikke)

18-20. uge får man den første hvis det ligger i familien

28-30. uge får man den anden hvis ens bmi er 27 eller derover.. Eller hvis der er andre årsager??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lød bare på hende jordemoderen at det kun var fordi jeg ventede tvillinger at jeg skulle lave den...

Jeg skal have min lavet på hospitalet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg fra junigruppen.

Jeg skal afsted i marts, når jeg er i 29. uge - jeg har PCO og er ikke overvægtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mig bekendt skal man have lavet to gange, en gang i 18.-20. Uge og en gang 28.-30. Uge hvis man har to eller flere risikofaktorer.

Hvis man kun har en risikofaktor skal man have den lavet 1 gang i 28.-30. Uge.

Jeg har fået lavet den første og skal igen i det nye år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mig bekendt skal man have lavet to gange, en gang i 18.-20. Uge og en gang 28.-30. Uge hvis man har to eller flere risikofaktorer.

Hvis man kun har en risikofaktor skal man have den lavet 1 gang i 28.-30. Uge.

Jeg har fået lavet den første og skal igen i det nye år.

Der er også sådan jeg har fået der forklaret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også afsted omkring uge 30 har jeg fået afvide.. Og jeg er ikke overvægtig, men min bedstefar udviklede gammelmandssukkersyge.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået at vide jeg skal... Men Little Angels, skal du have det foretaget bare fordi din bedstefar udviklede type 2 diabetes? Min mormor har type 2 diabetes...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik det slet ikke lavet med Luca.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af ren nysgerrighed - hvad skal man igennem ved sådan et tjek??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik den allerede lavet første gang ifm. første lægebesøg, da jeg har PCO.

Hos min læge får man drikken med hjem, og skal så drikke den derhjemme og møde ind på Lægehuset til blodprøven 2 timer efter.

Jeg måtte afsted 2 dage i træk, da drikken første gang kom retur igen, netop som jeg trådte ind på Lægehuset. Pinligt :(

Anden forsøg gik heldigvis uden problemer, men ser ikke frem til at skal have lavet testen igen til januar.

På besøg - den måde springer lidt i mine faglige øjne. Resultatet kan påvirkes ved at du bruger energi og det gør du jo, når du ska gå tilbage til lægehuset. Forstår ikke helt hvorfor din læge gør det på den måde for det er meget vigtigt at man sidder stille i 2 timer og først bevæger sig når blodprøven er taget.

Jeg har ikke fået at vide jeg skal... Men Little Angels, skal du have det foretaget bare fordi din bedstefar udviklede type 2 diabetes? Min mormor har type 2 diabetes...

Det er ligegyldig hvilken diabetes det er. Det sagde min jm til mig og da jeg sagde at min farfar havde type 2, så blev jeg sendt afsted

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå okay, jamen så må jeg da hellere lige snakke med min læge om det igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved første lægebesøg sagde lægen at vi hellere måtte gøre det "for en sikkerhedsskyld" fordi jeg har PCO. Jeg er ikke overvægtig, og BMI ligger også fint. Men har da egentlig ikke hørt noget til det siden. Så måske hun har ombestemt sig? Hmm.. Kunne ske man lige skulle ringe derud engang. Men som i andre fortæller om det, så lyder det som noget ganske træls. Måske jeg bare skal lade vær med at minde hende om det. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På besøg - den måde springer lidt i mine faglige øjne. Resultatet kan påvirkes ved at du bruger energi og det gør du jo, når du ska gå tilbage til lægehuset. Forstår ikke helt hvorfor din læge gør det på den måde for det er meget vigtigt at man sidder stille i 2 timer og først bevæger sig når blodprøven er taget.

Fuldstændig enig med dig, syntes også det er en meget uforsvarlig måde at gøre det på. Godt nok skal jeg køres til lægehuset, og må ikke bevæge mig mere end absolut nødvendigt. Men er heller ikke helt stolt ved at man sidder alene hjemme hvis man rent faktisk ikke kan tåle al den glukose. Jeg har selv PCO og har ikke været i nærheden af sukker de sidste 6 mdr, hviket betød at jeg blev meget dårlig og måtte ringe efter min mor, da jeg var ved at besvime flere gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER