Guest

Majsens nye livsstil: - ny start sagde kroppen!!!

316 indlæg i dette emne

HVOR ER I BARE FOR SEJE!! :)

Jeg er så imponeret over den viljestyrke og energi der må ligge gemt inde i jer. Jeg har ikke selv kampen (tværtimod :( ) men har været omgivet af søskende, mor og veninder der kæmper. Det er virkelig inspirerede OGSÅ selv om der er dage hvor det hele er øv, hvor følelserne sidder i kiloene og kiloene i følelserne.

I har min fulde opbakning og jeg har fundet pomponerne frem og hepper ALT hvad jeg kan. :glad

Ps. Hvis i overvejer en udrensning af kroppen, så er Aloe Vera drikkegel meget skånsom og effektiv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

HVOR ER I BARE FOR SEJE!! :)

Jeg er så imponeret over den viljestyrke og energi der må ligge gemt inde i jer. Jeg har ikke selv kampen (tværtimod :( ) men har været omgivet af søskende, mor og veninder der kæmper. Det er virkelig inspirerede OGSÅ selv om der er dage hvor det hele er øv, hvor følelserne sidder i kiloene og kiloene i følelserne.

I har min fulde opbakning og jeg har fundet pomponerne frem og hepper ALT hvad jeg kan. :glad

Ps. Hvis i overvejer en udrensning af kroppen, så er Aloe Vera drikkegel meget skånsom og effektiv.

Tak - Aloe Vera drikkegel er ALT for dyrt i forhold til hvor lille en affekt jeg har oplevet. Jeg har taget en kur et par gange hvor jeg overholder en meget streng madplan i 7 dage, DET har virket, men overskudet er der ikke til det lige nu. Til gengæld overvejer jeg en nul-sukker kur, men skal LIGE have de sidste motivations faktorer på plads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var nu heller ikke sådan rent vægt mæssigt, men mere end "rens" af tarmene, så de bedre kan optage næringsstoffer osv :) men forstår hvad du mener. Personligt bruger jeg det heller ikke selv, da prisen er ALT for høj til vores familiebudget og prioriteter.

Jeg hepper på projekt minimer-sukker kur- tror der er meget at hente.. :glad

Hvilke form for sundhed/kur er du/i til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var nu heller ikke sådan rent vægt mæssigt, men mere end "rens" af tarmene, så de bedre kan optage næringsstoffer osv :) men forstår hvad du mener. Personligt bruger jeg det heller ikke selv, da prisen er ALT for høj til vores familiebudget og prioriteter.

Jeg hepper på projekt minimer-sukker kur- tror der er meget at hente.. :glad

Hvilke form for sundhed/kur er du/i til?

Jeg går efter sund livstils ændring, da kur er noget man stopper på et tidspunkt - mens en livsstils ændring er holdbar! Mit indsats område er maden! Har ikke overskuddet endnu til at gøre den helt store indsats på motions fronten, MEN jeg forsøger at få gang i nogle vaner fx at GÅ steder hen (takket være tille der er god til at tænke i de baner) og så har jeg købt en hula hop ring. Aktiv leg med Mie er også godt - de små ting i hverdagen skal ændres!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder bare som den helt rigtige tilgangsvinkel! Personligt tror jeg det er vores vaner/mønstrer der er de sværeste at ændre, hvadenten det har med vægt, personlighed ect. at gøre..

Pyh kender det med motionen, ikke pga vægt, men pga velvære og styrke, og det er jeg bare MEGA dårlig til. Så jeg prøver også (lykkedes sjældent) at indfører små ændringer.

Og med hensyn til maden så lyder det også til at ALLE i familien kan få stor gavn af det. Henter du inspiration madmæssigt nogle bestemte steder? Jeg kunne godt tænke mig at blive bedre til sundere variationer af snacks, mellemmåltider osv. Især pga Lia :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her er en god side: http://levebroed.dk/Levebroeds-kuren/

Ellers har jeg en samling "slanke hæfter" fra en masse ugeblade. Jeg mener det er min svigermor der har samlet dem til mig, der finder jeg lidt forskellige idéer til aftensmaden - og det er så dejligt når man ikke selv skal regne noget ud, men får at vide præcist hvor meget man må spise når man vil tabe sig!!!

Indsats området lige nu er aftensmaden. Middagsmaden bliver ofte rester af den sunde aftensmad, og det er ofte en halv portion der er tilbage så det passer perfekt.

Morgenmaden har de sidste MANGE år været en portion cheasy youghurt med all bran, havregryn eller rugfra på eller en enkelt grov bolle med 2 stk pålægschokolade - kalorie mæssigt passer det med det man må få hvis man skal tabe sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har da virkelig fat i noget helt rigtigt :glad Synes du er super sej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg gik til diætist fik jeg af vide at havregryn ikke er godt når man vil tabe sig - især hvis man er sukkerafhængig (som jeg er)

Jeg er på vej ud af døren men skriver senere. Så kan du få de fif jeg fik plus evt program/dagsplanen. Skriv lige til mig hvis jeg glemmer det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ny herinde, så jeg er bare lige på en lille rundtur og vil sige at du er sej :super

Og hvor må det være dejligt med en mand som støtter dig! Selvom min mand også godt kunne træne til at tabe sig, så er han ikke helt med på den idé - så nogle dage spiser han chips eller chokoladefrøer, hvilket gør det lidt svært for mig ;)

Men jeg håber at vi kan følges ad og få tabt en masse kg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil da være dejligt hvis kiloene rasler af os begge ;) det er altid rart at have nogen at følges med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay :glad :balloon SÅ NÅEDE JEG FØRSTE DELMÅL :yay :glad :balloon

:yay :glad :balloon 69,9 KG :yay :glad :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke!!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du bare sej :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:balloon :hurra :respekt

SÅDAN :balloon :hurra :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej!!! (lær mig det lige, gider du ikke ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :) Majken det handler om overskud (og en tung baby der elsker tumle lege ;) ) standhaftighed, for hver sejr bliver det lettere. Og så er det ikke en kur men en livsstil!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak piger :) Majken det handler om overskud (og en tung baby der elsker tumle lege ;) ) standhaftighed, for hver sejr bliver det lettere. Og så er det ikke en kur men en livsstil!

I know ;) Altså vedr. livstil kontra kur - en kur kan man altid stoppe igen, en ændring skulle gerne vare ved :)

Men når det er sagt, så er jeg i den grad faldet i slik skålen alt for meget de seneste tre dage. Jeg tænker det har noget med mit humør at gøre, er lidt nede i kulkælderen pt.

MEN jeg giver den gas, så meget jeg kan, hver aften på crosstraineren!

But anyways - jeg synes du er MEGA sej!!! :D :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know ;) Altså vedr. livstil kontra kur - en kur kan man altid stoppe igen, en ændring skulle gerne vare ved :)

Men når det er sagt, så er jeg i den grad faldet i slik skålen alt for meget de seneste tre dage. Jeg tænker det har noget med mit humør at gøre, er lidt nede i kulkælderen pt.

MEN jeg giver den gas, så meget jeg kan, hver aften på crosstraineren!

But anyways - jeg synes du er MEGA sej!!! :D :yay

Tak

Man kan ikke ændre noget, bryde vaner eller gennemføre en kur hvis ikke man har overskuddet til det! Heldigvis oplever jeg at jeg får overskud af den sunde mad og jeg får et KICK hver gang jeg går på vægten og det går nedad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så STOLT af mig selv

Status i dag: 69,0 (-900g fra sidste fredag og -500g fra i tirsdags)

Selvom jeg egentlig syntes det har været en ikke så god uge går det nedad, vi havde bryllupsdag i Tirsdags og spiste mad fra Chicago Roast House og det var med tunmouse, hvidt brød, smør og sovs. Men jeg vidste jo hele dagen at jeg ville synde om aftenen så jeg havde virkelig kun spist til jeg ikke var ved at dø af sult. Onsdag tog jeg hjem til min søster og der fik jeg både frokost (alm rugbrødsmadder så det var ok) og min mor kom med eftermiddagskaffe til os - grovboller, frugt og gulerødder :biglove da både min søster og jeg er på kur/livsstilsændring

I går var jeg til møde i jordemodergruppen (dem jeg jeg gik til jordemoder med - vi ses endnu) og der fik jeg en halv muffin som jeg delte med tille - vi snakkede om på hjemvejen at det er så svært når man er ude og der er en der har stået og bagt og virkelig gjort noget ud af det og så kommer man der og kan ikke rigtig få sig selv til at sige "nej tak" når nu der er gjort så meget ud af det. Jeg syntes selv at det at vi delte en muffin var en god løsning.

Men til trods for det så går vægten stadig støt nedad! Og meget hurtigere end jeg havde turde håbe!!!

Så ja jeg er STOLT af mig selv!!!

Jeg overvejer om jeg skal vove pelsen og forsøge mig med mine alm cowboybukser snart!!! Jeg havde et par jeg kunne bruge længe i graviditeten, jeg fik dem af en tidligere kollega og de var lidt for store - MÅSKE de kan bruges nu!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå, at du er stolt - du har da også pænt fart på :respekt

Lad nu ikke dig selv straffe for, at du har haft en fantastisk weekend - og tillykke med at være kommet i bukserne :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde total krise efter jeg målte mig igår, men efter at have gennemgåt min slanketråd i dag er jeg mere fortrøstningsfuld!

Startvægt:

74 kg

26 oktober

Vægt: 73,3 kg

Mave:94,5 cm

Lår: 62 cm

Hofter: 108 cm

14 december

Vægt: 71,0

Mave: 97 cm

Lår: 60,5 cm

Hofter: 106 cm

1 februar

Vægt 68,9 (-4,4 kg)

Mave: 91 cm (-3,5 cm (det er dog lidt tricky da det mål går op og ned som vinden blæser/cyklusen bestemmer)

Lår: 61 cm (-1 cm) Jeg syntes mine lår virker noget mindre og jeg kan jo være i et par af mine bukser igen. Så jeg er lidt undrene over at der ikke er sket mere. syntes det er svært for måler man nu det samme sted hver gang?

Hofter 104 cm (-4 cm)

Dvs jeg har tabt 8,5 cm siden jeg startede med at måle mig! Det føles ikke som om der sker det store, men når jeg kigger på talene så ser det jo godt nok ud. Jeg har jo sikkert også tabt mig i ansigtet, på armene og en masse andre steder hvor man har fedt depoter. Så det er da egentlig fair nok.

Håber jeg rammer -5 kg (siden opstart på tråden) i næste uge, det kunne være rigtig NICE!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krise!!!

Første krise siden nytår :( men syntes jeg har klaret det kanon godt indtil nu, så jeg bør ikke være så sur på mig selv!!!

Men lige før og første dag med menstruation er bare det sværeste tidspunkt i måneden og med træthed oven i er det bare lidt FOR hårdt.

Jeg skal vist finde på noget andet morgenmad for jeg bliver sulten alt for hurtigt og det er bare ikke altid at det lige passer ind i programmet at skulle spise så tidligt fordi jeg enten er på farten eller der Mie skal op, pusles og spise - og så ender det med noget let, eller med at jeg venter og bliver oversulten :(

Vægten er for første gang siden nytår gået op! Har lidt svær ved at finde gejsten og har nok brug for lidt opbakning for ikke at ryge ind i en ond cirkel - så må hellere snakke med Anders om det i dag!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest, Klap dig selv på skulderen - igen! Du er så sej og har allerede gjort og opnået SÅ meget. Lad være med at kalde det krise, sig sådan er livet og op på hesten igen. Und dig selv en dag, hvor du lige spiser et stykke kage eller lign. Balancen eller hvad du vil kalde det, ligger i ikke at spise hele kagen, men bare et stykke ;) Du ved det, det ved jeg ;) OG mens, er bare et helvede! Ikke bare sådan i sig selv, men også fordi vægten stiger, man får lyst til alt muligt osv. Men du må ikke slå dig oveni hovedet - fordi så ryger du tilbage til de "gamle vaner" og det er de nye du skal holde fast i!! Vend tankerne til noget positivt, tænk på hvad du vil opnå med dit vægttab, tænk på alle de kilo du rent faktisk allerede HAR tabt - du er sgu sej!

Og det med morgenmad, jeg synes faktisk altid at jeg bliver hurtigt sulten efter morgenmad nærmest lige gyldigt hvad jeg spiser. Jeg spiser gerne to spiseskefulde skyr med 1 banan, lidt mandelsplinter og lidt rosiner. Skyr er jo super sundt og godt med protein! Bare til inspiration - proteiner det er der mætheden ligger, men heller ikke overspise proteiner, fordi så omdannes det til sukker i kroppen :)

HEP HEP HEP, Maja!!! :glad :glad :glad :glad Tro at du kan, sig at du vil, så kan du!! :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er SEJ Maja !! Husk det :)

Jeg hepper på er minus på tirsdag :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER