Guest

Majsens nye livsstil: - ny start sagde kroppen!!!

316 indlæg i dette emne

Det skal nok gå - tænk på, hvor glad du bliver, næste gang vægten er gået ned :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Klap dig selv på skulderen Maja, du er SÅ sej!!! :glad :glad :glad Alt er bare træls når man har mens, men lige om lidt forsvinder den røde djævel og så er du back on track, I CAN FEEL IT! :kram2

Mht. morgenmaden, så ved jeg ikke lige hvad du spiser nu, men herhjemme spiser jeg havregrød med enten banan, rosiner og honning eller med æble og kanel. Det tager ca. 5 minutter at lave --> 1 minut at hælde i skålen, 1 minut i mikrooven, 2 minutter at skære banan/æble ud, og 1 minut at røre rundt, og BUM: Så var der sund og lækker morgenmad :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså der er jo delte meninger om hvor sundt havregrød er - men det mætter godt.

Jeg syntes det har været pivsvært at finde muesli uden sukker i - hvad køber I? (Ikke at vi er på taber-kur men prøver at undgå skjult sukker) og de fleste ligger på 10-13 gr. sukker hvilket jeg syntes er aaaaaalt for højt.. Så vi gik faktisk igang med at lave selv men det ville da være nemmere med noget færdigkøbt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du er så sej, at du taber dig sådan helt af dig selv, det ville jeg aldrig kunne.... Du gør det bare så flot ;)

og jeg :glad :glad :glad :glad :glad :glad :glad alt hvad jeg kan på dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er helt vildt flot!! Og rigtig fedt at du har gang i en livsstilsændrig og ikke bare en kur!

Der vil altid være op og nedture, men så længe vægten set over en længere periode går ned så synes jeg at du skal klappe dig selv på skulderen. Der er ingen grund til at blive ked af det og sur på dig selv fordi du har et par dage hvor det ikke lige er gået helt perfekt - du er et godt menneske og din værdi afhænger ikke af hvad vægten siger lige nu og her. Jeg hepper på dig og er sikker på at du nok skal klare det! :glad :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh kender i det med at man ignorerer ting fordi man ikke har lyst til at blive konfronteret med det? Sådan en uge har jeg haft hvor "Slankeklar" har været et BLIND SPOT for mig :badgirl Men NU søde venner NU er jeg klar igen!!! Jeg skulle lige over Mandens 30 års fødselsdag en dag i total synd, og 2 dage med rester der fra :rolleyes , jeg skulle lige om på den anden side af Mens og så skulle jeg lige :klap mig selv igang!!!

Først og fremmest, Klap dig selv på skulderen - igen! Du er så sej og har allerede gjort og opnået SÅ meget. Lad være med at kalde det krise, sig sådan er livet og op på hesten igen. Und dig selv en dag, hvor du lige spiser et stykke kage eller lign. Balancen eller hvad du vil kalde det, ligger i ikke at spise hele kagen, men bare et stykke Du ved det, det ved jeg OG mens, er bare et helvede! Ikke bare sådan i sig selv, men også fordi vægten stiger, man får lyst til alt muligt osv. Men du må ikke slå dig oveni hovedet - fordi så ryger du tilbage til de "gamle vaner" og det er de nye du skal holde fast i!! Vend tankerne til noget positivt, tænk på hvad du vil opnå med dit vægttab, tænk på alle de kilo du rent faktisk allerede HAR tabt - du er sgu sej!

Og det med morgenmad, jeg synes faktisk altid at jeg bliver hurtigt sulten efter morgenmad nærmest lige gyldigt hvad jeg spiser. Jeg spiser gerne to spiseskefulde skyr med 1 banan, lidt mandelsplinter og lidt rosiner. Skyr er jo super sundt og godt med protein! Bare til inspiration - proteiner det er der mætheden ligger, men heller ikke overspise proteiner, fordi så omdannes det til sukker i kroppen

HEP HEP HEP, Maja!!! :glad Tro at du kan, sig at du vil, så kan du!! :glad

TAK :kiss - det havde jeg virkelig lige brug for at læse! Du får sagt de HELT rigtige ting!

Det skal nok gå - tænk på, hvor glad du bliver, næste gang vægten er gået ned :-)

Ja du har ret - det er jo lige præcis DER motivationen ligger!!!

Klap dig selv på skulderen Maja, du er SÅ sej!!! Alt er bare træls når man har mens, men lige om lidt forsvinder den røde djævel og så er du back on track, I CAN FEEL IT!

Mht. morgenmaden, så ved jeg ikke lige hvad du spiser nu, men herhjemme spiser jeg havregrød med enten banan, rosiner og honning eller med æble og kanel. Det tager ca. 5 minutter at lave --> 1 minut at hælde i skålen, 1 minut i mikrooven, 2 minutter at skære banan/æble ud, og 1 minut at røre rundt, og BUM: Så var der sund og lækker morgenmad :mam

Tak :blush

jeg har ofte overvejet det, men havregrød har bare aldrig været min HOF :wacko så det bliver det nok heller aldrig. Men jeg ved ikke lige hvad jeg så skal kaste mig over :huh

Altså der er jo delte meninger om hvor sundt havregrød er - men det mætter godt.

Jeg syntes det har været pivsvært at finde muesli uden sukker i - hvad køber I? (Ikke at vi er på taber-kur men prøver at undgå skjult sukker) og de fleste ligger på 10-13 gr. sukker hvilket jeg syntes er aaaaaalt for højt.. Så vi gik faktisk igang med at lave selv men det ville da være nemmere med noget færdigkøbt

Jeg tror det er DDV der laver en, men den er meget sødet. Min favorit er den billige nede fra Netto, der er INTET sukker i (måske rosiner, det kan jeg faktisk ikke huske, men hvis der er, er der ikke mange rosiner i) - den er ikke sådan helt vildt spændende, men den smager som müsli gjorde da jeg var barn, og det er godt nok til mig ;)

Jeg synes du er så sej, at du taber dig sådan helt af dig selv, det ville jeg aldrig kunne.... Du gør det bare så flot

og jeg alt hvad jeg kan på dig

Tak Anette - jeg vil sige det kræver sin viljestyrke de her dage!

Jeg synes også det er helt vildt flot!! Og rigtig fedt at du har gang i en livsstilsændrig og ikke bare en kur!

Der vil altid være op og nedture, men så længe vægten set over en længere periode går ned så synes jeg at du skal klappe dig selv på skulderen. Der er ingen grund til at blive ked af det og sur på dig selv fordi du har et par dage hvor det ikke lige er gået helt perfekt - du er et godt menneske og din værdi afhænger ikke af hvad vægten siger lige nu og her. Jeg hepper på dig og er sikker på at du nok skal klare det!

Tak jeg forsøger virkelig at finde den gode cirkel frem igen!!!

Tak Piger i er simpelthen for skønne :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er glad for at kunne hjælpe :kram2, jeg skrev det jeg selv gerne ville høre hvis jeg stod i din situation ;)

Jeg er selv i gang igen, efter en skod weekend, men en febermus m.m så sidder i skrivende stund og gnaver gulerødder og spiser mad med avokado og kylling ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er glad for at kunne hjælpe :kram2, jeg skrev det jeg selv gerne ville høre hvis jeg stod i din situation ;)

Jeg er selv i gang igen, efter en skod weekend, men en febermus m.m så sidder i skrivende stund og gnaver gulerødder og spiser mad med avokado og kylling ;)

Det lyder ellers også hammer lækkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg for alvor hoppet op på hesten igen - fantastisk at se at jeg endnu engang er tættere på målet!

Min vægt status er 68,4 - godt nok stod der 68,3 i Tirsdags, men 100g er ikke noget der slå mig ud da det kan være så lidt som et glas vand der er skyld i det.

Udfordringerne er der dog ingen pauser i - jeg har en sommerhus tur i næste uge og der skal vi kræse for smagsløgene som vi plejer. MEN vi plejer at kræse i romkugler, flødesovs, chips, slik, brunch med bacon m.m. mens vi har besluttet at denne gang er det lækkert frugt salat til morgenmad af Cheasy vanilje Yoghurt og diverse frugt og lidt mørk chokolade drys.

Middagsmaden bliver rugbrød og aftensmaden bliver diverse lækre slankeretter.

Og så skal vi selvfølgelig over klitterne og gå ture på stranden. Så vi skal nok få forbrændt lidt kalorier.

Vi har dog aftalt at en aften skal vi RIGTIG smovse så det bliver en masse italienske specialiteter serveret som tapas og en en virkelig lækker rødvin til!!! Alt skal jo ikke være helt helligt ;) Men så længe vi lever 80% sundt og 20 % usundt så går det nok.

Lidt lækkert til kaffen skal der jo også være, men det bliver i form af Smoothies, frugt og lækkert brød. Så ingen kage og slik som vi plejer.

Vi kunne nok godt fristes til at lave popcorn en aften, men det er jo heller ikke det værste.

Jeg skal nok lave en opdatering når vi kommer hjem om hvordan det er gået.

Jeg kan af gode grunde ikke give min vægt i taberdysten da der ikke er en vægt i sommerhuset (og jeg gider ærlig talt ikke slæbe en med ;) syntes der er nok - især hvis vi også ender med at tage kattene med :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber i får en SKØN tur!!! Er helt misundelig!!! :D

Min mands næste ferie skal bruges på at flytte.... Hmmm ;) Den skulle ellers have været tilbragt i sommerhus, men så kom der lige en flytningen i vejen.

Ej jeg forstår sgu godt, at du ikke gider tage vægten med i sommerhus.. tag en slapper med vægten, fokuser på datter og manden ;)

Popcorn er ikke det værste man kan synde med!! :)

Og igen, håber i får en SKØN tur, nyd, nyd, nyd!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber i får en SKØN tur!!! Er helt misundelig!!! :D

Min mands næste ferie skal bruges på at flytte.... Hmmm ;) Den skulle ellers have været tilbragt i sommerhus, men så kom der lige en flytningen i vejen.

Ej jeg forstår sgu godt, at du ikke gider tage vægten med i sommerhus.. tag en slapper med vægten, fokuser på datter og manden ;)

Popcorn er ikke det værste man kan synde med!! :)

Og igen, håber i får en SKØN tur, nyd, nyd, nyd!!!

TAK - det vil jeg gøre!!! Ærgerligt at i ikke kommer i sommerhus, men lur mig om den flytning ikke er givet godt ud alligevel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tur i sommerhus! :balloons

Mht. havregrød er det så pga. havre eller pga. grød, at du ikke er så meget til det? Jeg er begyndt at stjæle Valdemars flerkornsgrød, det synes jeg smager bedre end havregrød, og jeg tror også at det er sundere. Det er lige dele hirseflager, havregryn, knækkede bygkerner og rugmel. Og så ellers lavet ligesom når jeg laver havregrød (dvs. med vand og 1 minut i mikroovnen og så noget frugt/honning på bagefter) Måske kunne det være noget? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tur i sommerhus! :balloons

Mht. havregrød er det så pga. havre eller pga. grød, at du ikke er så meget til det? Jeg er begyndt at stjæle Valdemars flerkornsgrød, det synes jeg smager bedre end havregrød, og jeg tror også at det er sundere. Det er lige dele hirseflager, havregryn, knækkede bygkerner og rugmel. Og så ellers lavet ligesom når jeg laver havregrød (dvs. med vand og 1 minut i mikroovnen og så noget frugt/honning på bagefter) Måske kunne det være noget? :)

Det har noget at gøre med nogle traumer fra da jeg var barn ;) Jeg har dog mod på at forsøge igen, jeg tager altid udfordringen op om at smage ting jeg ikke kan lide med jævne mellemrum, på den måde har jeg lært at spise kogte kartofler, peanuts, valnødder, feta, cheddar, smøreost, oliven, drikke rødvin og Whisky.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes 100g fra at have tabt 14 kg!!!! Og det på trods af sommerhustur med. 1,1 kg og så må jeg bestille tid ved frisøren :yay kom så Fru Jensen YOU CAN DO IT!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes 100g fra at have tabt 14 kg!!!! Og det på trods af sommerhustur med. 1,1 kg og så må jeg bestille tid ved frisøren :yay kom så Fru Jensen YOU CAN DO IT!!!!

YES YOU CAN!!! :yay :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes 100g fra at have tabt 14 kg!!!! Og det på trods af sommerhustur med. 1,1 kg og så må jeg bestille tid ved frisøren :yay kom så Fru Jensen YOU CAN DO IT!!!!

Go go go!!! :glad Frisør here you come!!!! :respekt :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih altså jeg ønsker mig en ny ORDENTLIG vægt! Den vi har er åndsvag for tiden. Jeg stiller mig altid op 2 gange for nogle gange driller den, så jeg vil være sikker på at den vejer rigtig, en enkelt gang fortalte den mig at jeg vejede 37,7 :lol så jeg stoler ikke altid på den, men den plejer være rimelig hvis man bare vejer 2 gange, er tallene forskellige står jeg op 2 gange mere og så plejer 3 af talene at være de samme. MEN i dag vejede jeg mig 6 gange og fik 5 forskellige resultater mellem 68,3 og 68,9, men da den sagde 68,4 2 gange må det være det tal jeg gå efter, men for pokker da ikke også - NY VÆGT :shop

Nogen der kan anbefale en der ikke er for dyr, men i det mindste pålidelig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih altså jeg ønsker mig en ny ORDENTLIG vægt! Den vi har er åndsvag for tiden. Jeg stiller mig altid op 2 gange for nogle gange driller den, så jeg vil være sikker på at den vejer rigtig, en enkelt gang fortalte den mig at jeg vejede 37,7 :lol så jeg stoler ikke altid på den, men den plejer være rimelig hvis man bare vejer 2 gange, er tallene forskellige står jeg op 2 gange mere og så plejer 3 af talene at være de samme. MEN i dag vejede jeg mig 6 gange og fik 5 forskellige resultater mellem 68,3 og 68,9, men da den sagde 68,4 2 gange må det være det tal jeg gå efter, men for pokker da ikke også - NY VÆGT :shop

Nogen der kan anbefale en der ikke er for dyr, men i det mindste pålidelig?

Sådan er min vægt også.. men det er så også sådan en vægt der har kostet 100 kr.. så hvad forventer jeg lige :lolhit

Håber du finder dig en pålidelig vægt til rimlige penge :) , jeg har ingen gode bud!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er min vægt også.. men det er så også sådan en vægt der har kostet 100 kr.. så hvad forventer jeg lige :lolhit

Håber du finder dig en pålidelig vægt til rimlige penge :) , jeg har ingen gode bud!!

Aner ikke hvor jeg har min badevægt fra, den er sikkert 15 år gammel eller mere for den er helt sikkert arvet og jeg tror den har være i min varetægt i mindst 10 år og ja den er helt sikkert også en billig en af slagsen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

den vægt som Majken henviser til, har vi! (tror i hvert fald at det er den!)

Og den er rigtig god!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg tilbage! Har hentet shape up, og skal til at udforme en madplan!

Glemte at veje mig imorges men da jeg har lagt fast på en vægt mellem 68,5 og 67,3 tør jeg godt sige:

Start vægt 68 kg

Del Mål 65 kg

Endeligt (realistisk) mål 63 kg

Drømme vægt 60 kg

Jeg har egentlig ikke overskuddet, men jeg bliver NØD til at få det NU!

Den sidste uges tid har jeg stoppet fjæset med vitaminer, mineraler og sunde olier - men jeg har også syndet.

Derudover bliver cykelture en integreret del af hverdagen fra nu af. Det kommer af sig selv da der er et par km til Mies DP og jeg har sjældent bilen. Det er ikke den store cykeltur men lidt har også ret :)

Gå ture er lidt mere indbydende når solen skinner :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taljemål 89 cm

målt lige hen over navlen, fordi så kan jeg måle det samme sted hver gang!

Den der shape up app jeg har hentet er fantastisk. Egentlig spiste jeg måske et snack måltid for lidt, men gik ikke sulten i seng. I får da lige kalorie regnskabet fra igår.

Jeg spiste 988 kalorier

Forbrændte 236

Kalorie regnskabet sagde 752

Og jeg skal holde mig på 1228 kalorier om dagen

Så egentlig manglede jeg 477 kalorier før det gik op.

I dag har jeg allerede forbrændt 150 kalorier bare på at cykle frem og tilbage til DP. Hun bor 2,28 km væk (ifølge endomondo).

Og kl 10 skal jeg mødes med tille så vi kan gå rundt om søen hvilket er ca 5 km.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay fedt du er tilbage.. Jeg hepper på dig!

En lille ting, som jeg absolut ikke har dokumentation på (i hvert fald ikke lige på stående fod) så skal du vidst som minimum indtage 1200 kcal om dagen. Jeg har læst (et sted?) at hvis man indtager mindre så tror kroppen den sulter, og nedsætter derfor forbrændingen så man næsten intet taber. Men hvis den får 1200 kcal om dagen så holder du forbrændingen oppe og taber dig mere.

Det fungere i hvert fald for mig - jeg spiser efter en kostplan :)

Held og lykke med vægttabet! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER