Guest

Majsens nye livsstil: - ny start sagde kroppen!!!

316 indlæg i dette emne

DU ER SÅ SEJ :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad sejt gået!

DU ER SÅ SEJ :glad

Tak hvor er i søde :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status fra fredag d. 14 december

Jeg glemte alt om at blive vejet sidste weekend men det er vist godt det samme, kører med det laveste energi nivaeu i længe og lav energi = jagt på enrgi og det er bare ALDRIG godt for kiloene. Samtidig med at December er en hård Nyser at skulle igennem når man vil ned i vægt men ikke desto mindre er det lykkedes at gå ned i vægt IGEN!

Vægt: 71,0 (-600g)

Mave: 97 cm (+4 cm :blink)

Lår: 60,5 cm (uændret)

Hofter: 106 cm (+1 cm)

Altså jeg FORSTÅR virkelig ikke de der cm, der sker bare IKKE en skid, men vægten går nedad, hvor er det SÅ jeg taber dem? Det er virkelig underligt at der ikke sker noget og hvis der sker noget går det opad, så nedad, så opad, så nedad og så opad igen. Jeg gik på vægten 2 gange efter jeg havde målt mig, bare for at være sikker på at der rent faktisk STOD 71,0 og det ikke var 72,0 men der stod 71,0.

Tror jeg lader være med at måle de næste par gange og lader det i stedet være en månedlig måling, for det er ret deprimerende at se på.

Ellers går det godt, 11 kg er rundet og så handler det om at komme ned under 71,0 inden juleaften så :googluck for mig.

Bad manden købe sund aftensmad, men han kom hjem med hakkebøffer og bearnaise sovs :rolleyes så må hellere bruge lidt tid på at lave madplan til næste uge :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da til, at det går strygende - tillykke med det :yay

Angående det med centimeter, så er det altså svært at måle lige stramt hver gang, have trukket lige meget luft ind (maven) osv - prøv at nøjes med at måle centimeter, når du kan se, at tallet har flyttet sig fx fem kg.

Centimeter er fint, hvis man fx er i gang med et træningsforløb, eller er typen, der bliver besat af vægten, men så længe man ikke hænger sig for meget i detaljerne, så kan kg-tallet fint gøre det.

Åh, det med den sunde mad er også svææææært for min ellers søde mand... Mærkeligt nok.. Grøntsager er godt... Det er da en relativt enkelt besked.. :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da til, at det går strygende - tillykke med det :yay

Angående det med centimeter, så er det altså svært at måle lige stramt hver gang, have trukket lige meget luft ind (maven) osv - prøv at nøjes med at måle centimeter, når du kan se, at tallet har flyttet sig fx fem kg.

Centimeter er fint, hvis man fx er i gang med et træningsforløb, eller er typen, der bliver besat af vægten, men så længe man ikke hænger sig for meget i detaljerne, så kan kg-tallet fint gøre det.

Åh, det med den sunde mad er også svææææært for min ellers søde mand... Mærkeligt nok.. Grøntsager er godt... Det er da en relativt enkelt besked.. :huh

Fint så dropper jeg de åndsvage centimeter indtil jeg begynder at træne igen. Lige nu er alt ren kost.

Ja utroligt at man kan give så direkte en besked "noget sundt" og han så tænker SOVS!!! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV en dum periode

Tror nok nærmest jeg starter forfra efter jul - føj hvor har jeg haft en strid periode med alt for lidt søvn, underskud på alle fronter og alt der har kunne holde mig vågen er kastet i munden af ren og skær desperation for at komme igennem dagen. Og så er Julen jo altid ekstra svær!

En ond cirkel!

Jeg tør ikke gå på vægten og har besluttet at jeg den 2 Januar starter dagen på vægten. Derudover vil jeg nu for pokker da få lavet den madplan så det ikke blive tomme kalorier vi propper i indkøbskurven!

Nytårs fortsættet er at ramme 65 kg.

Så har endnu en gang brug for HEP og skulderklap - det bliver HÅRDT!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad :glad hep herfra. Vi må støtte hinanden. Jeg vil juble og bande sammen med dig det næste stykke tid :)

Du har ikke overvejet en belønning når du når målet (udover højere livskvalitet mv)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad :glad

Jeg er sikker på at du nok skal klare det.

Du er så MEGA sej!

Og JA det bliver hårdt, men første og allervigtigste skridt er taget. DU har taget et valg om at gøre noget ved det der generer dig, i stedet for at klage over det. STOR respekt herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad :glad hep herfra. Vi må støtte hinanden. Jeg vil juble og bande sammen med dig det næste stykke tid :)

Du har ikke overvejet en belønning når du når målet (udover højere livskvalitet mv)?

Jo jeg læste jo din tråd og det er da klart en idé... skal lige finde ud af hvad det skal være, tror jeg skal have en mindre belønning til mit del mål fx. Når jeg når ned under 70 kg. Og så en stor fin belønning til når jeg når 65. Jeg vil også overveje at blive vejet hos lægen, men ved ikke helt om jeg gider hele ræset frem og tilbage med Mie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad :glad

Jeg er sikker på at du nok skal klare det.

Du er så MEGA sej!

Og JA det bliver hårdt, men første og allervigtigste skridt er taget. DU har taget et valg om at gøre noget ved det der generer dig, i stedet for at klage over det. STOR respekt herfra.

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep hep hep :glad :glad

Er sikker på du kan :glad

Har lige aftalt med Claus idag at jeg/vi også skal igang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep hep hep :glad :glad

Er sikker på du kan :glad

Har lige aftalt med Claus idag at jeg/vi også skal igang :)

Måske vi skulle gå rundt om fuglsang en gang i ugen? Det er alligevel 5 km herfra og så med barnevognen foran det må da gi lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske vi skulle gå rundt om fuglsang en gang i ugen? Det er alligevel 5 km herfra og så med barnevognen foran det må da gi lidt :)

Det var da en god idé :) havde tænkt at jeg skulle noget mere afsted med barnevognen, og det er altid nemmere når man har nogen at følges med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status 2 Januar 2013

Det hele var bare SLET ikke så slemt som jeg havde frygtet jeg har kun taget 1,1 kg på hen over julen og nytåret :whistling ( <--- Pyh ha-smiley)

Så nu hedder startvægten:

72,1 kg

Når jeg når under 70,0 kg - må jeg få en massage

Når jeg når 68 kg er det tid til wellness i DGI huset i Herning

Når jeg når 65 kg.... Jeg ved det ikke lige helt, har i nogen idéer? Det skal være stort og lækkert!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sejt klaret med julen :super

Synes også det er en god idé med små gaver til sig selv, for hvert mål man når - jeg er også selv i overvejelse om hvad ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er det demoraliserende at gøre en stor indsats de sidste par dage og så have taget 300g på - sådan noget hø altså :gal

Nå men status:

er 72,5 (+300)

Vi har ellers været i gang med at lave en inspirations liste til det sunde aftensmad - morgenmaden er blevet cheasy yoghurt med noget all bran plus ovenpå.

Jeg har intet usundt spist de sidste 3 dage. Øv hvor er det irriterende!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg begyndt på madplanen!!! Hovedsageligt vil jeg gå efter opskrifterne i levebrødskuren! Jeg har en brochure og opskrifterne derfra har jeg god erfaring med - det er nemt og overskueligt, men kan se på deres hjemmeside at de har endnu flere lækre opskrifter.

imorgen skal vi have en lækker lækker burger:

http://levebroed.dk/Levebroeds-kuren/Opskrifter/Aftensmad/Burger/

Vægten i dag hedder 71,3 :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super flot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Status

Vægten i dag sagde 71,0 i dag :yay

Det er gået RIGTIG godt de sidste par dage, vi har VIRKELIG fået gang i "slanke" retterne der ind til videre har stået på chili con carne, burger, pariserbøf og taco skaller - Jeg tror ikke vi har fået SÅ lækker mad så mange dage i træk siden før Mie blev født!

I nat drømte jeg at jeg sagde nej til min livret fordi det slanke mad vi skulle have smagte så lækkert at jeg hellere ville have det :lol det siger lidt om kvaliteten af det vi har fået!

Jeg var i biografen i går og var RIGTIG dygtig, jeg lovede mig selv en Light cola, men ellers havde jeg alt guffet med hjemmefra. Min madpakke bestod af slanke burger fra dagen før, en håndfuld mandler 2 stykker mørk chokolade 70% brækket i små stykker, sukkerfri yup-lakerol vingumier og gul gajol (ca 20 stk i alt). Men rørte jeg andet end burgeren og min light cola??? Nej! Jeg havde ikke brug for det. Derudover gik tille og jeg den lange tur fra Tjørring til Herning med barnevognene.

Jeg har jo købt en Hulahop ring 1,2 kg på tilbud og den har jeg måske ikke brugt hver dag, men den er brugt og mavemusklerne siger de bliver brugt ;) Så alt i alt så går det fantastisk!!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er så sej Maja :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow det er bare sejt.. Og det er SÅ fedt når det bare lykkedes.

Tillykke, er vist på sin plads at sige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er så sej Maja :glad

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow det er bare sejt.. Og det er SÅ fedt når det bare lykkedes.

Tillykke, er vist på sin plads at sige :)

Ja meget og tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER