Guest

Majsens nye livsstil: - ny start sagde kroppen!!!

316 indlæg i dette emne

Dejligt Maja! :) sejt at du ikke bare giver op!

hep hep :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg læste i en anden tråd, at du havde indfanget hesten igen :) Jeg hepper - også på at der bliver glad og gravid Maja ud af det :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste i en anden tråd, at du havde indfanget hesten igen :) Jeg hepper - også på at der bliver glad og gravid Maja ud af det :kiss

Tak :kiss måske jeg skulle skrive lidt herinde i min glemte tråd :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens vægt 68,4

Del mål 65

Endeligt mål 63

Det er HÅRDT i dag :( sukker junkien i mig protesterer HØJLYDT!!! Jeg føler jeg har sultet hele dagen så skal have skruet op for fedtet.

Jeg kører Lower carb altså ikke LCHF eller KISS eller noget strengt men lader mig inspirere.

Skruer ned for kulhydrater og op for fedt og proteiner.

Dagens måltider:

Morgenmaden havde jeg ikke fået handlet til så fik cheesy yoghurt med havrefras. Og det har bidt mig i :numse hele dagen.

Frokost var herre lækker:

En halv bakke cherry tomater, en hel klump frisk mozzarella, en håndfuld saltede cashew nødder og 2 store teskefulde pesto

Mellem måltid banan og så lavede jeg et mix af cashew, mandler, rosiner og tørret papaja som jeg spiste en håndfuld af.

Aftensmad: schnitzel (uden panering) og bønnefritter som desværre var blevet lige sorte nok <_<

Nu er jeg sulten igen :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er i gang - og det er sejt :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt gået men kan godt forstå du er sulten der er ikke meget fedt til at mætte dig, bortset fra frokosten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt gået men kan godt forstå du er sulten der er ikke meget fedt til at mætte dig, bortset fra frokosten :)

Præcis!!! Men nu er jeg det klogere!!! Mere ost :sandie (ret misvisende smiley men der findes vist ikke bedre til at illustrere at man er lækker sulten :p ), mere olie, mere protein, mere kød! Og så et FYLDIGT måltid fra morgenen af!

Jeg klarede i øvrigt sulten med en banan! Imorgen prøver vi igen, jeg skal nok finde min vej i det her :) men jeg er overrasket over hvor meget min krop higer efter hurtige kulhydrater efter kun 1 dag!!! Altså jeg spiste jo slik og chips igår!!! Krisen plejer først at komme efter nogle dage, men jeg er jo nok bare sulten fordi jeg ikke kun tager en kold sukker tyrker men også alle de andre hurtige kulhydrater på en gang.

Jeg købte i øvrigt 75% chokolade i dag så HVIS jeg falder i så er det i det "gode" slik! Men skal helst holde den indtil næste fredag.

Er i hvert fald stolt af mig selv i forhold til hvor svært det har været i dag!!! Det bliver heldigvis nemmere og om 3 uger er det med sikkerhed helt ovre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er super god, der skal nok blive godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå piger!!! Vægten siger -2 kg siden 2 januar :o :blink :yay

Så 66,4 er status!!!

Det har været ok let 80% af tiden!

Lower carb er ikke helt dumt til min krop.

Jeg har spist ris og pasta og en enkelt skive rugbrød. Og så drikker jeg altså cola light.

Jeg har ingen special produkter købt men har udelukkende levet af osteomelet/skyr med et ordentlig læsfuld hakkede mandler om morgenen (skyr var lettere om morgenen når jeg skulle arbejde) forskelligt salat, cashew nødder, pesto, frisk mozerella, cheddar ost, mandler, nøddemix (med rosiner og tørret papaja), banan og en enkelt dag en grøn smoothie i løbet af dagene. Om aftenen har jeg spist kød og grønt, men har fået både pasta blandet med squash pasta med kødsovs, boller i karry med blomkåls ris og lidt alm ris og sovs.

Jeg har nogle dage haft krise omk kl 4 men hovedsageligt de dage jeg er på arbejde, for der har jeg ingen mulighed for andet mad end det børnene får mellem kl. 12.30-13.00 til jeg har fri og det er frugt og brød og jeg er ikke frugt fan så har kun snuppet æbler de dage det har været på menuen.

Ellers har en banan og/eller en håndfuld nøddemix og et glas cola light klaret ærterne når trangen til noget sødt har meldt sig.

Jeg har INTET åbenlyst usundt spist (altså sukker holdigt) og intet hvede produkt (udover en smule pasta og en skive rugbrød).

Det der overrasker mig mest er hvor meget fedt jeg egentlig kan/skal spise og så hvor SINDSYGT stærkt det går med vægten selvom jeg ikke går LCHF bare Lower carb på min egen måde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare SÅ sejt gået Maja :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Sejt gået :yay  og jeg hepper med på dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er ikke gået så godt de sidste par dage og jeg FATTER ikke hvad jeg gør galt:

kUmUY8L.png

Igår besluttede jeg at skrue lidt ned for fedtet og i det hele taget kalorierne.

Jeg spiste:

150g skyr (en af dem der cheesy med passionsfrugt snask i bunden) dvs stort set ingen kalorier. Men så med hakkede mandler på! En ordentlig stak.

Til middag spiste jeg 2 æg med en lille håndfuld ost, og knap så meget smør.

Så fik vi suppe med kød og melboller til aften. Jeg spiste 2 portioner.

Og så spiste jeg 2 stk 70% chokolade

Det var alt jeg fik på en HEL dag og var sulten det meste af dagen og så vejede jeg 100g mere i dag end igår!

Cyklus er ikke synderen!!

Jeg smider sku snart håndklædet i ringen gør jeg!!! Det her er demotiverende A H-til!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh majs altså. Ikke smide håndklædet i ringen. Du skal altså ikke gå og være sulten en hel dag - der er andre måde at tabe sig på en bed at sulte og nægte sig selv noget.

Det er altså helt normalt at vægten vil lave de udsving fra dag til dag - jeg synes du hellere hvis du vil veje dig hver dag - skal vejr dih både morgen og aften så du kan se din gennemsnitsvægt - men ellers tror jeg det er bedre du kun gør det en gang om ugen - så dit fokus ike bliver på et tal men på at du gør det her for at få det bedre.

Sult er ikke vejen frem. Det er sund nærende mad og motion. Tænk på hvor lidt du egentlig skal tabe dig, det er klart det ikke bare flyver af som ved en der skal smide fx 30 kg.

Ellers mål du krop en gang om ugen og se evt at maven nu er mindre fx oppustet fordi den har det bedre - vægten er måske ikke rykket men der er sket en forskel.

Op med humøret du skal nok få de kilo af, men det er vigtigt du passer på dig selv og gør det på en fornuftig måde. Forbud og sulte sig selv og konstant dunken i hovedet dur ikke.

Husk at snakke til dig selv som du ville til andre. Ikke så hård mod dig selv hele tiden. Du er majs du er dejlig. Du kæmper og du skal nok nå dine mål. Når det er svært giver du ikke op men rejser dig og kæmper videre. Jeg hepper på dig og tror på dig ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh majs altså. Ikke smide håndklædet i ringen. Du skal altså ikke gå og være sulten en hel dag - der er andre måde at tabe sig på en bed at sulte og nægte sig selv noget.

Det er altså helt normalt at vægten vil lave de udsving fra dag til dag - jeg synes du hellere hvis du vil veje dig hver dag - skal vejr dih både morgen og aften så du kan se din gennemsnitsvægt - men ellers tror jeg det er bedre du kun gør det en gang om ugen - så dit fokus ike bliver på et tal men på at du gør det her for at få det bedre.

Sult er ikke vejen frem. Det er sund nærende mad og motion. Tænk på hvor lidt du egentlig skal tabe dig, det er klart det ikke bare flyver af som ved en der skal smide fx 30 kg.

Ellers mål du krop en gang om ugen og se evt at maven nu er mindre fx oppustet fordi den har det bedre - vægten er måske ikke rykket men der er sket en forskel.

Op med humøret du skal nok få de kilo af, men det er vigtigt du passer på dig selv og gør det på en fornuftig måde. Forbud og sulte sig selv og konstant dunken i hovedet dur ikke.

Husk at snakke til dig selv som du ville til andre. Ikke så hård mod dig selv hele tiden. Du er majs du er dejlig. Du kæmper og du skal nok nå dine mål. Når det er svært giver du ikke op men rejser dig og kæmper videre. Jeg hepper på dig og tror på dig ❤️

Enig her, søte! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh majs altså. Ikke smide håndklædet i ringen. Du skal altså ikke gå og være sulten en hel dag - der er andre måde at tabe sig på en bed at sulte og nægte sig selv noget.

Det er altså helt normalt at vægten vil lave de udsving fra dag til dag - jeg synes du hellere hvis du vil veje dig hver dag - skal vejr dih både morgen og aften så du kan se din gennemsnitsvægt - men ellers tror jeg det er bedre du kun gør det en gang om ugen - så dit fokus ike bliver på et tal men på at du gør det her for at få det bedre.

Sult er ikke vejen frem. Det er sund nærende mad og motion. Tænk på hvor lidt du egentlig skal tabe dig, det er klart det ikke bare flyver af som ved en der skal smide fx 30 kg.

Ellers mål du krop en gang om ugen og se evt at maven nu er mindre fx oppustet fordi den har det bedre - vægten er måske ikke rykket men der er sket en forskel.

Op med humøret du skal nok få de kilo af, men det er vigtigt du passer på dig selv og gør det på en fornuftig måde. Forbud og sulte sig selv og konstant dunken i hovedet dur ikke.

Husk at snakke til dig selv som du ville til andre. Ikke så hård mod dig selv hele tiden. Du er majs du er dejlig. Du kæmper og du skal nok nå dine mål. Når det er svært giver du ikke op men rejser dig og kæmper videre. Jeg hepper på dig og tror på dig ❤️

Årh hvor er du sød! Det havde jeg brug for at høre :kiss

Jeg bliver motiveret af vægten så jeg vil rigtig gerne veje mig hver dag.

Jeg har lige spist 3 æg og lidt ost i en omelet så humøret er bedre.

Jeg tror jeg lige så stille begynder på motion igen. Min krop er ældre end en 70årigs for tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER