Olding

Alder?

56 indlæg i dette emne

Jeg var 26 da jeg fik den første, anden gang var jeg 27 og slutteligt kom der tvillinger da jeg var 30.

For mit vedkommende er jeg for gammel til flere børn. Men jeg ville ganske givet tænke anderledes hvis ikke jeg havde 4 stk.

Føler mig noget ældre end mine 32 år, men regner stærkt med at jeg bliver yngre når ungerne bliver ældre ^_^

Hvis man har lysten, overskudet og energien til det, så er man ikke for gammel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

26 da jeg fik Silas

28 da Hjalte kom

Og 30 da Thilde blev født.

Jeg har ingen personlig grænse - for det kommer an på, hvordan ens liv har formet sig og hvornår man er klar/ har mulighed for børn. Jeg studser ikke over folks alder, når de får børn, hvis de er under 45.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var 21 da jeg fik de første to (tvillinger) og 26 da jeg fik nr. 3 jeg er 29 nu og når nok at blive 30 før vi går igang med den næste, men jeg ville ikke selv få flere efter jeg er fyldt 35 så dem jeg skal ha må komme inden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 26 og manden 50 minus 1 dag da vi fik katrine og 28 år og manden knap 52 da vi fik Sofie og nu hvor vi er knap 31 og 54 år prøver vi at få en mere.

Hvor er det bare dejligt at "se" dig her Tina :kram2 Tænker tit på den frygtelige historie i var igennem :( :(

Jeg var 28 år da vi fik Mille og min mand var 26 år.. Nu er der gået 5 år og jeg er så netop blevet 33 år og min mand er på vej til 31 år :loveshower :loveshower Stod det til mig havde jeg fået børn for læææænge siden, men naturen ville det anderledes.. Vi skal ikke have flere børn nu, da jeg føler mig for gammel til en mere.. Men hvad andre vil må være helt op til hver enekelt.. Det er blot på min krop jeg sagtens kan mærke at der er gået 5 år :) For mig er det fint hvis kvinder vælger at få børn i en alder af 43 eks.. Det er blevet meget mere acceptabelt at have en "gammel" mor" end da jeg var barn.. Det er jo slet ikke ualmindeligt at møde kvinder der får deres første som 33 årig :) Min mand har selv en lillesøster på 12 år, og deres mor var 43 da hun blev født..

Spring ud i det, hvis det er det i har lyst til :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 23 da jeg fik den første og 25 ved den næste. Jeg er ikek færdig med at få børn men for mig selv er min personlige grænse ved de 35.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26 ved nr 1 og 27 ved nr 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev 19 en måned efter jeg havde født :) Min eks var da 21.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 ved nr 1

22 ved nr 2

Jeg bliver så 27 inden nr 3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 26 år med Celine.

27 år med Nynne og

28 år med Zenia

Manden var 36,37 og 38 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget af det pudsige er faktisk at jeg er adoptivbarn og derfor som barn havde forældre der var MEGET ældre end "alle andre". Min far var 40 og min mor 38, hvilket bestemt ikke var normalt dengang.

Og sjovt nok har jeg aldrig, aldrig været ked af det; de har været langt mere åbne og fantastiske end mange af mine venners, alderen til trods.

Jeg er et par måneder inde i mit 43. år (kæresten 2 år yngre) - så jeg har dels ikke de store chancer for at undfange alene af den grund, dels vil vi ikke i behandling hvis ikke vi klarer den uden - så vi er afklarede med, at hvis ikke jeg bliver gravid inden jeg fylder 44, så skal det være alle andres børn vi forkæler ;)

Men jeg håber! Synes selv vi har så meget at gi <3

1000 tak for jeres bidrag - og stort tillykke til Laustsen!! :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget af det pudsige er faktisk at jeg er adoptivbarn og derfor som barn havde forældre der var MEGET ældre end "alle andre". Min far var 40 og min mor 38, hvilket bestemt ikke var normalt dengang.

Og sjovt nok har jeg aldrig, aldrig været ked af det; de har været langt mere åbne og fantastiske end mange af mine venners, alderen til trods.

Jeg er et par måneder inde i mit 43. år (kæresten 2 år yngre) - så jeg har dels ikke de store chancer for at undfange alene af den grund, dels vil vi ikke i behandling hvis ikke vi klarer den uden - så vi er afklarede med, at hvis ikke jeg bliver gravid inden jeg fylder 44, så skal det være alle andres børn vi forkæler ;)

Men jeg håber! Synes selv vi har så meget at gi <3

1000 tak for jeres bidrag - og stort tillykke til Laustsen!! :balloon

Jeg håber det lykkes for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 da jeg fik Frederic og 23 da jeg fik Victor :)

Syntes der ingen grænse er, dog vil jeg syntes det var mærkeligt hvis min mor skulle have en mere. Men hvis i kæmper for jeres første så er det jo ingen alder.. Personligt vil jeg dog være færdig inden jeg er 30 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 27 år da vi fik Magnus.

Martin er så 2 år ælder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu kan jeg jo desværre ikke selv lave børn. Men jeg håber og tror på, at jeg højst er 34 (altså om højst 3 ½ år) når jeg bliver forældre til et adopteret barn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil være knap 25år når vi får vores første og M. knap 32år.

Jeg har INGEN planer om at skulle have børn efter jeg er fyldt 35.. både for børnenes og for min egen skyld..

= MIN holdning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 29 da jeg fik den første og 32 da nummer to kom til verden. Nu er jeg 35 og skal ikke have flere børn, men det er ikke pga. min alder - jeg føler mig ikke for gammel til at få børn - jeg har bare ikke lyst til at få flere.

Jeg synes ikke man kan sætte en fast aldersgrænse, det er forskelligt fra person til person hvornår man føler sig for gammel til at få børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde inden jeg blev 30 et ønske om at få det første barn inden jeg blev 30.. Men sådan blev det ikke og jeg blev 33 måneden inden han blev født.. Vi er i gang igen og bliver enten 34 eller 35, når nummer 2 kommer.. Og vi har da snakket om nr. 3, hvis nr. 2 bliver en dreng..

Jeg synes ikke man kan sætte alder på, for hvis jeg ikke havde børn når jeg blev 40, så ville jeg da ønske at muligheden var der..

Held og lykke!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en rigtig nedtur i går - faktisk efter jeg havde læst tråden her igennem (no offence). Mit liv har bestemt ikke været sådan at det havde været godt for et barn at blive født ind i det på et tidligere tidspunkt, så der er ikke noget at fortryde, men på den anden side gruer jeg virkelig for omverdenens reaktioner. Det kræver helt sikkert kvindesmod at få et barn (et pænt stykke) på den anden side af de 40. Og af og til tænker jeg, om vi ikke bare skulle glemme det og booke en rejse til Barbados i stedet.

Problemet er bare, at når jeg forestiller mig at vi sidder dér, på sandstranden under palmerne - så føler jeg mig så underligt tom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke du skal have det dårligt med dig selv

Personligt kender jeg flere som først har fået børn i 40'erne.. Hvorvidt det har været en god ide har været ret individuelt, enkelte opførte sig som bedsteforældre overfor barnet og så synes jeg de skulle ha droppet ideen om eget barn.. Andre er fantastiske forældre og deres unger er vidunderlige..

Så for mig betyder det meget om man kan komme ud over tanken om at barnet er SÅ ønsket at man gør barnet en bjørnetjeneste og møgforkæler det i stedet for at opdrage og være forældre.

Selv er jeg 31 og har ingen børn, om der kommer et må tiden vise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en rigtig nedtur i går - faktisk efter jeg havde læst tråden her igennem (no offence). Mit liv har bestemt ikke været sådan at det havde været godt for et barn at blive født ind i det på et tidligere tidspunkt, så der er ikke noget at fortryde, men på den anden side gruer jeg virkelig for omverdenens reaktioner. Det kræver helt sikkert kvindesmod at få et barn (et pænt stykke) på den anden side af de 40. Og af og til tænker jeg, om vi ikke bare skulle glemme det og booke en rejse til Barbados i stedet.

Problemet er bare, at når jeg forestiller mig at vi sidder dér, på sandstranden under palmerne - så føler jeg mig så underligt tom.

Altså det lyder jo som om det rigtige for dig er at blive mor. Jeg genkender den tomheds følelse fra dengang og den har jeg aldrig mere.

Når du er blevet mor, vil du opleve at du hele tiden får øje på andre der er på samme alder som dig og også er nye mødre. Ligesom når du er gravid, ser du barnevogne overalt :)

Jeg startede på et kursus sidste år. Jeg var 38/39 og Alexander var 3 år. De to kvinder der underviste, havde begge børn på 3 år og de var begge 40 år.

I Alexanders børnehave har han 4 bedste kammerater. 1 af forældrene er 30, men resten er over 40. Det var meget overraskende for mig at der var flere af os "gamle". Men sådan er det. Det er nu man har tiden til et barn og overskuddet. I mit liv passede det heller ikke ind før. Jeg har så prøvet "effektivt" at få børn i 8 år nu.

Min krop er begyndt at drille og det bliver nok sværere og sværere for mig. Det skal man også have med i tankerne. Så det er med at komme i gang når man først får kuller. Jeg tror desværre kun man får mere kuller og bliver mere og mere ked af det hvis man ikke prøver at få et barn.

Det er ikke vigtigt hvad andre tænker. De skal jo ikke leve dit liv.

I 8 år har folk været træt af at jeg ikke gad at drikke, for jeg er jo ikke så sjov så. Men det er da deres problem. Jeg vil ikke drikke når jeg gerne vil være gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 27 år og gravid med vores 1. barn, min mand er 31 år. Vi når at blive 28 og 32 år før den lille spirer kommer til verden til august (jeg har stadig ikke fattet at jeg er gravid :wub ).

Jeg vil ikke udtale mig om jeres alder, da der kan ligge mange aspekter til grund for jeres igangsættelse af projekt baby, sker nu...

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal overhovedt ikke få det dårligt - dit liv har bare formet sig, så det først er tiden for en lille baby nu - og det er da HELT OK. Jeg forstår godt, at du bekymrer dig om, hvad andre tænker. Men husk, det ikke er andres tanker og fordomme, der skal styre jeres liv, valg og ønsker.

Min morfar blev far igen, da han var 55 år (med en ny kone). Ja, han var gammel og i manges øjne sikkert ALT for gammel. Men han har været en fantastisk far og ung af sind og min moster er nu en vidunderlig kvinde på knap 30 år, som stadig har sin far... Man ved aldrig, hvordan ting ender ud. Og du fortryder aldrig de børn du får, kun dem du ikke får.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, du skal da slet ikke have det dårligt :)

Begge vores børn er lavet på klinik og hende jeg er gravid med nu er lavet på privatklinik..

Der var rigtig mange par over 40 år, nogle også på vej til 46 år, så du er bestemt ikke den eneste, selv om man godt kan føle det til tider..

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilfældet er vel bare at der her på babyklar sidder flest som har fået børn i en yngre alder.

Jeg har arbejdet på barselsgangen for nogle år tilbage, og der så vi ganske ofte førstegangsfødende over de 40.

Er det det du vil, er det det du skal arbejde hen imod :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Især på et forum som her vil man nok møde den yngre del af mødrene

Mange på 40+ er ikke SÅ fortrolige med internettet at de ligefrem opsøger diverse foraer.. Men jeg synes det er dejligt du er herinde *ss*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER