TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

:ditto ! Bruger det faktisk forebyggende i perioder og vi har ikke haft rød numse i flere måneder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogle gode råd mod rød numse?

Bruger zink salve og tørrer med føntørrer...giver i det hele taget god tid ved bleskift...

Skal nu forsøge med vaseline....

Vi bruger bleer fra mini risk og lidl...nogen erfaringer på den konto?

Er træt af den numse...synes der var en forbedring her i weekenden...men nu er den altså gal igen...:-(

Vi bruger aloe Vera gelly blandet med aloe Vera propolis, der forsvinder den røde numse faktisk næsten allerede ved næste bleskift.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bruger vores dp også, og hun er meget begejstret. Vi bruger bare alm. zinksalve, men det er vist nogenlunde det samme.

Ikke helt ;) zink salven blokerer nemlig for åndbarheden til huden, det gør inotyol ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gode råd mod rød numse?

Bruger zink salve og tørrer med føntørrer...giver i det hele taget god tid ved bleskift...

Skal nu forsøge med vaseline....

Vi bruger bleer fra mini risk og lidl...nogen erfaringer på den konto?

Er træt af den numse...synes der var en forbedring her i weekenden...men nu er den altså gal igen...:-(

 

 

Jeg kender ikke bleerne men hvis det er et tilbagevendende problem ville jeg prøve at skifte mærke. Det kan være at de to mærker bare ikke er gode til din guldklump :) Uden at vide det ville jeg nok også lige tjekke bleerne især fra Lidl om de har tilsat et eller andet. Jeg fik nemlig fat i nogle af deres vådservietter på et tidspunkt og der var parfume i <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har hjulpet så meget på Liv at jeg holdt hende hjemme hele søndagen og faktisk også i går. De sidste par dage har hun fået sovet godt om dagen og det afspejler bestemt også nætterne hvor hun sover meget bedre :) Hun er stadig vågen 2-3 gange men hun bliver også stadig fuldammet. Jeg tror snart vi skal i gang med noget mere fast til hende for i går og i dag da vi sad og spiste aftensmad fik hun lov til at smage lidt rodfrugtssuppe og det så ud til hun godt kunne lide det og ville have mere :) Så nu tror jeg vi er ved at være klar til at starte lidt op på det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gode råd mod rød numse?

Bruger zink salve og tørrer med føntørrer...giver i det hele taget god tid ved bleskift...

Skal nu forsøge med vaseline....

Vi bruger bleer fra mini risk og lidl...nogen erfaringer på den konto?

Er træt af den numse...synes der var en forbedring her i weekenden...men nu er den altså gal igen...:-(

Vi bruger også inotyol salve mod rød numse, det er super effektivt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gode råd mod rød numse?

Bruger zink salve og tørrer med føntørrer...giver i det hele taget god tid ved bleskift...

Skal nu forsøge med vaseline....

Vi bruger bleer fra mini risk og lidl...nogen erfaringer på den konto?

Er træt af den numse...synes der var en forbedring her i weekenden...men nu er den altså gal igen...:-(

Vi har altid brugt inotynol, det hjælper i løbet af meget kort tid :)

Er du helt sikker på at det ikke kan være ble eksem? :unsure for så skal der brentan til for at det forsvinder..

Jeg ville nok være meget varsom med at bruge vaseline... Der er meget fugtigt i sådan en ble, og jeg tror at vaseline bare gør ondt værre.. Og det er virkelig god grobund for bakterier!

Jeg ville nok lade baby ligge uden ble så meget som muligt og så smøre med inotynol ved bleskift.. Og så skifte ble rigtig ofte! A fik skiftet ble både når hun vågnede og inden hun skulle sove igen da hun havde rigtig rød numse, spædbørn tisser meget ofte, og en ble der bare er en smule våd kan gøre rød numse værre..

Mange har også haft rigtig god erfaring med at bruge klude der er kogt og så kølet af.. Måske var det et forsøg værd?

Hvis intet hjælper synes jeg du skal prøve at tage en snak med lægen om det måske kan være bleeksem/svamp :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SUK! Har fået omkring 3,5 timers afbrudt søvn :( når hun falder i søvn efter amning, så vågner hun kort efter, jeg lægger hende i seng, eller også så klynker og knirker hun i søvne, så jeg ikke kan sove :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Retter lige mig selv fra igår...bleerne er fra anglamark og ikke minirisk det er nogle vådservietter vi har fra det mærke...

vi er pt færdige med en pakke bleer fra lidl og har kun de andre tilbage...

Synes der er en smule fremgang nu her med brug af vaselinen...det mørke område på numsen er nu lysere og han har heller ikke været helt så ked når han skulle af med noget som i aftes...

Men bliver det ved så vil vi lige få fat i det der inotynol på apoteket...og så vil vi prøve med nogle andre bleer...

Og ellers vil jeg hører SP eller lægen ad...men tror stadig på det kan blive bedre...det kræver åbenbart bare meget tid og luft....!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SUK! Har fået omkring 3,5 timers afbrudt søvn :( når hun falder i søvn efter amning, så vågner hun kort efter, jeg lægger hende i seng, eller også så klynker og knirker hun i søvne, så jeg ikke kan sove :(

Bliver hun bøvset godt af? Luna lavede nemlig det nummer, hvis der sad en ekstra bøvs i klemme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver hun bøvset godt af? Luna lavede nemlig det nummer, hvis der sad en ekstra bøvs i klemme...

 

Der er nok et par af gangene, hvor hun vågner, fordi hun skal af med en prut eller bøvs, men generelt er hun også lidt urolig om natten og det lyder som om, hun er blevet lidt snottet, så det generer hende nok også...lige nu tæller jeg ned til manden kommer hjem om en times tid og forhåbentlig vil påtage sig at underholde hende, så jeg kan få sovet lidt. Desværre kan der dog gå helt ned til 30 minutter fra endt amning til hun vil spise igen. Om dagen er det dog som regel muligt at hun sover et par timer ad gangen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er nok et par af gangene, hvor hun vågner, fordi hun skal af med en prut eller bøvs, men generelt er hun også lidt urolig om natten og det lyder som om, hun er blevet lidt snottet, så det generer hende nok også...lige nu tæller jeg ned til manden kommer hjem om en times tid og forhåbentlig vil påtage sig at underholde hende, så jeg kan få sovet lidt. Desværre kan der dog gå helt ned til 30 minutter fra endt amning til hun vil spise igen. Om dagen er det dog som regel muligt at hun sover et par timer ad gangen :rolleyes

Føler med dig :kram

Min søn er lige sådan i øjeblikket, og det trækker bare tænder ud med så lidt søvn til moderen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en anden ting...næste torsdag skal vi til 5 ugers tjek ved lægen...hvad har i andre gjort med mad og bleskift inden i skulle afsted? Har i vækket jeres baby hvis nu det ikke lige passer med tiden eller hvad?

Vil nødig sidde med en skrigende sulten baby ved lægen...og vil helst at vi møder op med en tilfreds baby som har ren ble ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en anden ting...næste torsdag skal vi til 5 ugers tjek ved lægen...hvad har i andre gjort med mad og bleskift inden i skulle afsted? Har i vækket jeres baby hvis nu det ikke lige passer med tiden eller hvad?

Vil nødig sidde med en skrigende sulten baby ved lægen...og vil helst at vi møder op med en tilfreds baby som har ren ble ;-)

Jeg vækkede ham og gav ham mad og ren ble, lige inden vi kørte.

Heldigvis havde han stadig ren ble, da han skulle vejes ;)

Ved godt, man helst ikke skal vække dem, men jeg ville heller ikke risikere en skrigeunge i venteværelset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en anden ting...næste torsdag skal vi til 5 ugers tjek ved lægen...hvad har i andre gjort med mad og bleskift inden i skulle afsted? Har i vækket jeres baby hvis nu det ikke lige passer med tiden eller hvad?

Vil nødig sidde med en skrigende sulten baby ved lægen...og vil helst at vi møder op med en tilfreds baby som har ren ble ;-)

Nej vækker ikke mit barn for det. Jeg pakker pusletasken som jeg plejer med bleer og mad. Når han er vejet får han alligevel ren ble på. Lægen er ikke sart og jeg tager det ikke så tungt. Hvis han så bliver urolig ved undersøgelsen kan han få mad i venteværelset inden vi går hjem igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en anden ting...næste torsdag skal vi til 5 ugers tjek ved lægen...hvad har i andre gjort med mad og bleskift inden i skulle afsted? Har i vækket jeres baby hvis nu det ikke lige passer med tiden eller hvad?

Vil nødig sidde med en skrigende sulten baby ved lægen...og vil helst at vi møder op med en tilfreds baby som har ren ble ;-)

 

Jeg kørte hende derned i barnevognen og tog liften med op i venteværelset hvor hun sov videre. Jeg tog hende først op da lægen skulle undersøge hende. Bagefter fik jeg lige lov til at låne et andet rum hvor jeg kunne give hende lidt mad, men ellers havde jeg bare givet hende i venteværelset. Det er blevet gjort et par gange efter ;) Med Ronja sad jeg også og gav mad mens jeg snakkede med lægen fordi hun blev rigtig ked da hun blev undersøgt. Lægerne er vant til lidt af hver så hvis du kommer med en unge der lige skal have mad eller skal skiftes klare de også det :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er nok et par af gangene, hvor hun vågner, fordi hun skal af med en prut eller bøvs, men generelt er hun også lidt urolig om natten og det lyder som om, hun er blevet lidt snottet, så det generer hende nok også...lige nu tæller jeg ned til manden kommer hjem om en times tid og forhåbentlig vil påtage sig at underholde hende, så jeg kan få sovet lidt. Desværre kan der dog gå helt ned til 30 minutter fra endt amning til hun vil spise igen. Om dagen er det dog som regel muligt at hun sover et par timer ad gangen :rolleyes

hvor gammel er det hun er?

det kan jo også både være appetitspring og/eller en lille tiger der lurer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vi har et appetitspring på vej her...i aftes fik han mad 19.30..og var længe vågen...meldte sig først kl 2 i nat..hvilket er det længste stræk mellem to måltider vi har prøvet...gav så 165 i stedet for 125 som vi plejer..det tog han så :-)

Siden har han meldt sig igen hver 4 time som normalt og fået de 125...men nu denne gang var han sq mrre sulten så han fik lige 40 ekstra...dog har han gylpet en del desværre...men det er fordi der har sat luft i klemme som han ikk ku komme af med på trods af mange forsøg på bøvsninger..men den luft kom da jeg gik med ham og ville lægge ham igen efter pusling ;-)

Så jeg tænker at prøve med 165 igen næste måltid eller det sene måltid i aften/start nat...

Drømmer jo om lidt flere sammenhængende timers søvn om natten hvis muligt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vækkede ham og gav ham mad og ren ble, lige inden vi kørte.

Heldigvis havde han stadig ren ble, da han skulle vejes ;)

Ved godt, man helst ikke skal vække dem, men jeg ville heller ikke risikere en skrigeunge i venteværelset :)

 

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Retter lige mig selv fra igår...bleerne er fra anglamark og ikke minirisk det er nogle vådservietter vi har fra det mærke...

vi er pt færdige med en pakke bleer fra lidl og har kun de andre tilbage...

Synes der er en smule fremgang nu her med brug af vaselinen...det mørke område på numsen er nu lysere og han har heller ikke været helt så ked når han skulle af med noget som i aftes...

Men bliver det ved så vil vi lige få fat i det der inotynol på apoteket...og så vil vi prøve med nogle andre bleer...

Og ellers vil jeg hører SP eller lægen ad...men tror stadig på det kan blive bedre...det kræver åbenbart bare meget tid og luft....!

Drop vådservietterne derhjemme. Her bruges de kun når vi er ude. Hvis jeg bruger dem konstant, så får hun rød numse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor gammel er det hun er?

det kan jo også både være appetitspring og/eller en lille tiger der lurer!

 

hun er 3 1/2 uge, og hun har været en sulten vampyrbaby fra dag 1 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hun er 3 1/2 uge, og hun har været en sulten vampyrbaby fra dag 1 ;)

Hmm... men efter din termin er hun vel ca. 5 uger? = 1. Tigerspring ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... men efter din termin er hun vel ca. 5 uger? = 1. Tigerspring ;)

Nope, hun kom en dag før termin. Men må se at få kigget lidt på de tigerspring - har købt bogen, men har ikke fået åbnet den :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope, hun kom en dag før termin. Men må se at få kigget lidt på de tigerspring - har købt bogen, men har ikke fået åbnet den :rolleyes

Prøv at finde app'en Vidunderlige Uger.

Den beskriver alle springene simpelt og kort.

Super god app, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope, hun kom en dag før termin. Men må se at få kigget lidt på de tigerspring - har købt bogen, men har ikke fået åbnet den :rolleyes

Så huskede jeg drøn-forkert sorry :blush

Har ikke bogen... men du kan læse lidt på nettet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER