TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Så skal jeg da lige love for at mælken løb til!

Så nu kan de bare spise løs.

GSBxC3x.jpg

Hvor er de skønne :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sejt at du taget amningen op, Leras! :respekt

Håber det kommer til at køre rimeligt gnidningfrit :)

Indtil videre går det godt. Havde jo alt for meget mælk med Simon, så regner med/håber at det kommer til at passe. Og så prøver jeg at spise lidt efter hver amning og at drikke sker af sig selv, jeg er konstant tørstig.

Og nu har Tobias også fanget fidusen, ved at spise så er fortrøstningsfuld. Men ikke mere end at det bliver det der virker. Har købt erstatning så vi har som backup.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre går det godt. Havde jo alt for meget mælk med Simon, så regner med/håber at det kommer til at passe. Og så prøver jeg at spise lidt efter hver amning og at drikke sker af sig selv, jeg er konstant tørstig.

Og nu har Tobias også fanget fidusen, ved at spise så er fortrøstningsfuld. Men ikke mere end at det bliver det der virker. Har købt erstatning så vi har som backup.

Dejligt at Tobias også har fanget fidusen ved at amme :super

Det lyder da til at du nok skal ha mælk nok!

Er i kommet hjem og skal du vække drengene når de skal spise, eller er det bare når de melder sig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk idag bliver min store dreng 1 måned ♡

Det går så stærkt! Tillykke med ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre går det godt. Havde jo alt for meget mælk med Simon, så regner med/håber at det kommer til at passe. Og så prøver jeg at spise lidt efter hver amning og at drikke sker af sig selv, jeg er konstant tørstig.

Og nu har Tobias også fanget fidusen, ved at spise så er fortrøstningsfuld. Men ikke mere end at det bliver det der virker. Har købt erstatning så vi har som backup.

Tobias skal have min. hver 3. Time, men indtil videre har han selv eller Mads meldt sig,og så prøver jeg at synkron amme dem,så når den ene melder sig bliver de begge lagt til og om natten lidt mere bare som det kommer,så jeg evt kan amme dem enkeltvis liggende. Alt efter om kun en eller begge er vågne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor mon min baby er sådan indrettet, at hun må vækkes efter ca 4 timer om dagen (efter JMs anbefaling) og vågner selv efter 2 timer om natten? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor mon min baby er sådan indrettet, at hun må vækkes efter ca 4 timer om dagen (efter JMs anbefaling) og vågner selv efter 2 timer om natten? :rolleyes

Fordi hun kan mærke, at mor elsker at være vågen så tit hver nat ;) Eller noget :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow Mie har hele tiden meldt sig hver 2-3 time - hun har lige sovet fra kl 3:30- nu her 8:15

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow Mie har hele tiden meldt sig hver 2-3 time - hun har lige sovet fra kl 3:30- nu her 8:15

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor mon min baby er sådan indrettet, at hun må vækkes efter ca 4 timer om dagen (efter JMs anbefaling) og vågner selv efter 2 timer om natten? :rolleyes

Hvorfor ska du vække efter 4 timer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh.. Jeg drømmer om søvn, når jeg ser sådan et langt stræk ;)

Jeg blev helt forskrækket da jeg så klokken og tænkte har jeg overhørte en amning - næppe så havde hun sgi nok brokket sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor ska du vække efter 4 timer?

Fordi mælken ikke er (var) løbet til og de gerne ser 8 amninger i døgnet. Mælken er løbet til nu, så satser på at droppe det med vækning igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi hun kan mærke, at mor elsker at være vågen så tit hver nat ;) Eller noget :kiss

Du er sjov :lol ;) Faktisk går det bedre med at være vågen om natten end jeg frygtede - indtil videre (antijinx!). Er noget træt i dag, så gad godt at vi ikke sidder og venter på SP ml 9 og 11.30 men jeg kunne sove nu, hvor Leonora også sover.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi mælken ikke er (var) løbet til og de gerne ser 8 amninger i døgnet. Mælken er løbet til nu, så satser på at droppe det med vækning igen.

Godt nok forskelligt det de siger. Laura sov hele eftermiddagen, som hun var født om morgenen ( hun havde kun spist lige efter fødslen) Spurgte hvor længe der måtte gå uden hun meldte sig det første døgn. De sagde 6 timer til mig og efter det første døgn, når hun selv meldte sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt nok forskelligt det de siger. Laura sov hele eftermiddagen, som hun var født om morgenen ( hun havde kun spist lige efter fødslen) Spurgte hvor længe der måtte gå uden hun meldte sig det første døgn. De sagde 6 timer til mig og efter det første døgn, når hun selv meldte sig.

Det er vist også det "normale", men hvis man har problemer med at mælken ikke vil løbe til (som jeg fx havde begge gange), så er man jo nødt til at få stimuleret brysterne til at producere. Jeg skulle så bare amme hver 3. time, men nu havde mine børn så også tabt sig mere end de måtte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow Mie har hele tiden meldt sig hver 2-3 time - hun har lige sovet fra kl 3:30- nu her 8:15

At det så er det eneste hun har sovet siden igår aftes kl 22 er så en anden ting. - håber vi får god lur(e) efter sundhedsplejerskens besøg her kl 10

Tillykke med lille Mie (endnu en Mie på forummet :loveshower) og velkommen herinde! :hurra :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt nok forskelligt det de siger. Laura sov hele eftermiddagen, som hun var født om morgenen ( hun havde kun spist lige efter fødslen) Spurgte hvor længe der måtte gå uden hun meldte sig det første døgn. De sagde 6 timer til mig og efter det første døgn, når hun selv meldte sig.

 

 

Det er vist også det "normale", men hvis man har problemer med at mælken ikke vil løbe til (som jeg fx havde begge gange), så er man jo nødt til at få stimuleret brysterne til at producere. Jeg skulle så bare amme hver 3. time, men nu havde mine børn så også tabt sig mere end de måtte.

 

Leonora sov også 6½ time første nat. Det var først den JM jeg spurgte i lørdags, som sagde det med omkring 4 timer. Vi har heller ikke heeelt gjort det :blush Føler mig lidt mere sikker som mor denne gang ;) (trods alt)

 

Leonora havde tabt sig ca 210 gram fredag eftermiddag, da vi var på ammeambulatoriet. Jeg er spændt på, hvad hun vejer nu til formiddag, når SP en gang dukker op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med lille Mie (endnu en Mie på forummet :loveshower) og velkommen herinde! :hurra :glad

Tusind tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er Mie musen 13 dage og hun vejer nu 3880 gram mod 3502 ved fødslen - føler mig som den dygtigste malkeko, selv med indadvendte brystvorter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er Mie musen 13 dage og hun vejer nu 3880 gram mod 3502 ved fødslen - føler mig som den dygtigste malkeko, selv med indadvendte brystvorter

Skønt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været til 5 måneders tjek med Liv hos lægen. Hun er en lang, slank pige på 67,5 cm. og 7,36 kg. :yay en meget fin pige sagde lægen :kuller

Nu håber jeg bare hun ikke får en reaktion på vaccinen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kun 3760, eller har du skrevet forkert? :o Simon er kun 3,5 måned men vejer 6,5-7 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kun 3760, eller har du skrevet forkert? :o Simon er kun 3,5 måned men vejer 6,5-7 kg

Har byttet rundt på 3 og 7 :D hun vejer 7,36 kg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora, 5 dage, vejer 3920 gram - 40 gram under fødselsvægt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har byttet rundt på 3 og 7 :D hun vejer 7,36 kg :)

Jeg blev også lige temmelig chokeret! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER