TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Jeg har lige været til 5 måneders tjek med Liv hos lægen. Hun er en lang, slank pige på 67,5 cm. og 7,36 kg. :yay en meget fin pige sagde lægen :kuller

Nu håber jeg bare hun ikke får en reaktion på vaccinen <_<

Wow tror jeg holder op med at skrive hvad Asger vejer og måler ;)

Fin størrelse. Håber hun tager vaccinen pæn :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv følelse i maven efter første tur i mg. Giver det nu en chance til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv følelse i maven efter første tur i mg. Giver det nu en chance til.

Hva så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist også det "normale", men hvis man har problemer med at mælken ikke vil løbe til (som jeg fx havde begge gange), så er man jo nødt til at få stimuleret brysterne til at producere. Jeg skulle så bare amme hver 3. time, men nu havde mine børn så også tabt sig mere end de måtte.

Jamen min mælk var jo heller ikke løbet til. Det gjorde den først, da hun var 3 døgn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv følelse i maven efter første tur i mg. Giver det nu en chance til.

Øv altså :( :kram2 Hvad følte du var galt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke multi suite fra mobilen.

Tror bare det er svært i sådan et lille samfund Hvor alle kender alle at være den eneste der ikke gør det. Og fik da heller ikke chancen for det. Så hvis plænen er at mødes hver anden uge i et par timer som der er lagt op til synes jeg bare det bliver rigtig svært.

Og så en lille følelse af at de var lidt paffe over at komme i gruppe med et barn der fejler noget. Selv om han er helt normal og er som andre babyer.

Og så har mit hoved nok også s let ved at rumme at det bliver ret svært at blive en del af fællesskabet. De kender jo mange og savner jo som sådan ikke et lokalt netværk som jeg gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malou fik pludselig en masse knopper/plamager i hovedet lidt tid efter at hun vågnede i morges

SOUice1.jpeg

Efter hendes lur ser hun sådan her ud

1YS6gEj.jpeg

Synes det har fortaget sig en del, men hvad kan det lige have været?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malou fik pludselig en masse knopper/plamager i hovedet lidt tid efter at hun vågnede i morges

SOUice1.jpeg

Efter hendes lur ser hun sådan her ud

1YS6gEj.jpeg

Synes det har fortaget sig en del, men hvad kan det lige have været?

Min umiddelbare tanke er varme? Adam får lignende meget pludseligt udslæt hvis han har haft det lidt varmt - og det forsvinder lige så hurtigt igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi på 1900g og 44cm! :glad

Og er nu 100% ammemor! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow tror jeg holder op med at skrive hvad Asger vejer og måler ;)

Fin størrelse. Håber hun tager vaccinen pæn :kram2

Nej da, så kan vi jo ikke følge med i, hvordan det går ham :kram2

De er forskellige og helt som de skal være de små troldepus, vi har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi på 1900g og 44cm! :glad

Og er nu 100% ammemor! :o

Wauw :O :super :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hold da op der er altivitet herinde!! Tillykke til alle de nyankomne!

Og sikken en masse dejlige beretninger om babyer der trives, tager på osv!!

Håber du efter nogen gange kommer til at føle dig mere velkommen i mødregruppen felixmor!

Her er jo ingen mødregruppe i lokal området for førstegangs, jeg er rigtig glad for min, men vi bor forholdsvis langt fra hinanden, så vi skal I bilerne hver gang! Jeg savner at møde nogen herude, som hun skal gå i skole mv med! Det er bare smadder ærgerligt man har nedlagt dem for første gangs fødende :(

Nå men Laura nåede 4 måneder sidste uge, hun har smagt på gulerød (legetøj i stalden da der ikke var andet ved hånden at stikke hende), en agurk der var en succes på anden dagen :)

I dag stod den så på at lege med lidt grød, og det blev vidst kun til leg, men det er helt ok!! :)

post-7418-0-49144800-1418653826_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi på 1900g og 44cm! :glad

Og er nu 100% ammemor! :o

Fantastisk :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi på 1900g og 44cm! :glad

Og er nu 100% ammemor! :o

Wow, sådan Sara! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige bestilt dagligvarer og skulle pludselig bestille MME nr. 2 og fuldkornsgrød! Min lille baby er slet ikke så lille mere :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej da, så kan vi jo ikke følge med i, hvordan det går ham :kram2

De er forskellige og helt som de skal være de små troldepus, vi har :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi på 1900g og 44cm! :glad

Og er nu 100% ammemor! :o

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min næsten 3 uger gamle baby har fart på :O

3200 gram og 52 cm :O :loveshower Det var den størrelse M. Havde da hun blev født :O Lidt vildt, han får godt flaske og tager rigtig godt fra :super

Der er stadig ikke helt ro på den skide fontaneller <_< Den bløde plet er blevet større, men er stadig lille, så den følger hun tæt. Skal til lægen med Milan i denne uge, da han har en slags nedgroede negle på storetæerne (følge af præmatur formentlig) også skal lægen lige tjekke det andet også, vi håber stadig, at det blot er presset fra fødslen.

Ellers er han ved at være vågen indimellem, også i rimelig lang tid, det er så skønt. Han viser tegn på, at han ikke kan rumme alt for meget ståhej, så det er vi ekstra obs. På, ellers er han generelt en skøn knægt, vores lille egern :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige bestilt dagligvarer og skulle pludselig bestille MME nr. 2 og fuldkornsgrød! Min lille baby er slet ikke så lille mere :biglove

 

Vi skal også snart til at begynde på grød! Det bliver spænende :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min næsten 3 uger gamle baby har fart på :O

3200 gram og 52 cm :O :loveshower Det var den størrelse M. Havde da hun blev født :O Lidt vildt, han får godt flaske og tager rigtig godt fra :super

Der er stadig ikke helt ro på den skide fontaneller <_< Den bløde plet er blevet større, men er stadig lille, så den følger hun tæt. Skal til lægen med Milan i denne uge, da han har en slags nedgroede negle på storetæerne (følge af præmatur formentlig) også skal lægen lige tjekke det andet også, vi håber stadig, at det blot er presset fra fødslen.

Ellers er han ved at være vågen indimellem, også i rimelig lang tid, det er så skønt. Han viser tegn på, at han ikke kan rumme alt for meget ståhej, så det er vi ekstra obs. På, ellers er han generelt en skøn knægt, vores lille egern :kuller

Dejlig update fra dig :)

Håber lægen kan berolige dig. Hvornår kan man se om det er fra fødslen eller om Det skal undersøges nærmere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig update fra dig :)

Håber lægen kan berolige dig. Hvornår kan man se om det er fra fødslen eller om Det skal undersøges nærmere?

:kiss

Overskuddet er ikke så stort, vi har været på mad hver 3. Time indtil i dag, hvor vi har fået grønt lys til at lade ham melde sig selv til hvert måltid- dog højest 4-4 1/2 time imellem i dagtimerne. Det kan efterhånden mærkes, at jeg højest får 1 1/2-2 timers sammenhængende søvn- også har manden endda været sød til at tage Me. Om morgenen, så jeg har kunne sove lidt længere, hvis natten har været ekstra lang.

Det er udviklingen de kigger efter, altså om der kommer mere plads over en periode.. SP siger godt nok, at det er meget forskelligt hvor stor den bløde plet er fra baby til baby, men håber godt nok lægen kan komme med en afklaring på det.. Bare tanken om, at den manglende plads til hjernen kan vokse og konsekvenserne der kan være deraf er sgu ikke til at bære. Men forsøger at tænke positivt og det ikke har nogen betydning.. Men det er svært ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min næsten 3 uger gamle baby har fart på :o

3200 gram og 52 cm :o :loveshower Det var den størrelse M. Havde da hun blev født :o Lidt vildt, han får godt flaske og tager rigtig godt fra :super

Der er stadig ikke helt ro på den skide fontaneller <_< Den bløde plet er blevet større, men er stadig lille, så den følger hun tæt. Skal til lægen med Milan i denne uge, da han har en slags nedgroede negle på storetæerne (følge af præmatur formentlig) også skal lægen lige tjekke det andet også, vi håber stadig, at det blot er presset fra fødslen.

Ellers er han ved at være vågen indimellem, også i rimelig lang tid, det er så skønt. Han viser tegn på, at han ikke kan rumme alt for meget ståhej, så det er vi ekstra obs. På, ellers er han generelt en skøn knægt, vores lille egern :kuller

 

 

:kiss

Overskuddet er ikke så stort, vi har været på mad hver 3. Time indtil i dag, hvor vi har fået grønt lys til at lade ham melde sig selv til hvert måltid- dog højest 4-4 1/2 time imellem i dagtimerne. Det kan efterhånden mærkes, at jeg højest får 1 1/2-2 timers sammenhængende søvn- også har manden endda været sød til at tage Me. Om morgenen, så jeg har kunne sove lidt længere, hvis natten har været ekstra lang.

Det er udviklingen de kigger efter, altså om der kommer mere plads over en periode.. SP siger godt nok, at det er meget forskelligt hvor stor den bløde plet er fra baby til baby, men håber godt nok lægen kan komme med en afklaring på det.. Bare tanken om, at den manglende plads til hjernen kan vokse og konsekvenserne der kan være deraf er sgu ikke til at bære. Men forsøger at tænke positivt og det ikke har nogen betydning.. Men det er svært ;)

Dejligt med en update! Har tænkt på jer :kram

Kan godt forstå du ikke helt kan lade være med at være bekymret, selvom det ser lyst ud, så vil man jo gerne vide det HELT 100%! Og som du selv siger er alternativet jo ikke til at holde ud, det er virkelig noget ,der kan skræmme. Håber meget at lægen kan give jer noget positiv afklaring :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fantastisk at være vidne til! :loveshower Simon griber efter legetøjet på aktivitetstæppet under dyyyb koncentration og undersøger det, kigger indgående på det og putter i munden. Det kunne han ikke tidligere idag, hvor armene bare baskede tilfældigt rundt om ham uden han helt virkede klar over at han kunne bruge dem til noget :P :D

Og så pludselig her til aften så kommer det bare som lyn fra en klar himmel for første gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss

Overskuddet er ikke så stort, vi har været på mad hver 3. Time indtil i dag, hvor vi har fået grønt lys til at lade ham melde sig selv til hvert måltid- dog højest 4-4 1/2 time imellem i dagtimerne. Det kan efterhånden mærkes, at jeg højest får 1 1/2-2 timers sammenhængende søvn- også har manden endda været sød til at tage Me. Om morgenen, så jeg har kunne sove lidt længere, hvis natten har været ekstra lang.

Det er udviklingen de kigger efter, altså om der kommer mere plads over en periode.. SP siger godt nok, at det er meget forskelligt hvor stor den bløde plet er fra baby til baby, men håber godt nok lægen kan komme med en afklaring på det.. Bare tanken om, at den manglende plads til hjernen kan vokse og konsekvenserne der kan være deraf er sgu ikke til at bære. Men forsøger at tænke positivt og det ikke har nogen betydning.. Men det er svært ;)

Godt manden træder til :)

Forstår helt klart at du forsøger at tænke positiv selv om det er svært. Har det helt på samme måde med Asger. Sikke en gang bekymringer de drenge giver os.

Pøj pøj med lægebesøget :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER