TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Det var da ellers en del :) Vi fik at vide på neonatal at vi skulle forsøge at begrænse et måltid til 30 min da de ellers vænner sig til at bare at hygge med flasken :)

Nogle få gange kan et måltid klares på en halv time...men ikke så tit...hvordan sørger i så få jeres bebs får den rigtige mængde?

Kan godt se det ellers kan blive til megen hygge...vil os helst at mad og bleskift kun skal tage 1 time når det er...men kan jo ikk styre hans tempo med at spise ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogle få gange kan et måltid klares på en halv time...men ikke så tit...hvordan sørger i så få jeres bebs får den rigtige mængde?

Kan godt se det ellers kan blive til megen hygge...vil os helst at mad og bleskift kun skal tage 1 time når det er...men kan jo ikk styre hans tempo med at spise ;-)

Jeg skriver ned hvor meget hun spiser og ellers melder hun sig når hun er sulten, jeg kigger ikke på mængderne mere, men om hun har det godt, og trives.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skriver ned hvor meget hun spiser og ellers melder hun sig når hun er sulten, jeg kigger ikke på mængderne mere, men om hun har det godt, og trives.

Enig samt gode tunge bleer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil sige i stopper bare efter en halv time? Og så ind og skifter uanset mængden eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja medmindre hun spiser helt vildt på det tidspunkt, så tager jeg selvfølgelig ikke flasken fra hende.

Det er meget forskelligt hvor meget hun spiser pr gang alt fra 90 til 160 husk vi er heller ikke selv lige sultne alle tider af døgnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil sige i stopper bare efter en halv time? Og så ind og skifter uanset mængden eller hvad?

Jeg vil ikke sætte tid på. Stop når han tydeligt ikke viser interesse på flasken længere. Ingen bryder sig om at blive tvangsfodret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke sætte tid på. Stop når han tydeligt ikke viser interesse på flasken længere. Ingen bryder sig om at blive tvangsfodret.

Enig :)

Lige mht. Tid, så ved jeg ikke om det er forskel når det er præmature børn, men vi har fået atvide, at et måltid tager den tid et måltid tager. Milan er jo præmatur, så derfor skal han havde den tid og de afbrydelser det kræver, for ellers mister han energien til at spise, hvilket vi jo ikke ønsker. Han er dygtig til selv at regulere sin mængde, så nogle måltider spiser han 40-70 ml. Og andre 100 ml. (Som det er nu)- og et måltid på 100 ml tager nemt en time med pusling, bøsning osv. Han skal have mad hver 3. Time, medmindre han melder sig selv før det, eller han har konsumeret et kæmpe måltid de sidste par måltider, så må han gerne få 4 timer imellem, hvis han kan det :)

Ved Melissa fik hun også lov til at spise den tid det tog, hun var bare ikke så længe om det, da hun først havde lært det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SP har været her 2700 gram (på gammeldags manet med vejning i ble, så hun tror 2715 gram), 49 cm - flot :wub

MEN hun synes han mangler det bløde punkt, altså virker det som om, at kraniepladerne er tæt ved sammenvoksede, plus hans hovedomfang er blevet 1 cm mindre, men det kan så forklares med hævelse lige efter fødslen. Men det bløde punkt der, det bekymre mig- og der er lang tid til 5-ugers us. Hvor hun bad os få det tjekket. Hun mærker selv efter på ham når hun kommer igen, de har ikke nævnt det på sygehuset, så jeg håber de kun er blevet presset godt sammen ved fødslen og er på vej fra hinanden - ellers så er det sgu nok skidt :boo

Dejligt at han tager fint på :)

:kram håber at det bare er trykket fra fødslen der gør, at kraniepladerne sidder så tæt sammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malou har sovet fra kl. 23-6.40 i nat :blink :yay hun vågnede lige kørt kl. 1, men hun ville ikke have mad der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malou har sovet fra kl. 23-6.40 i nat :blink :yay hun vågnede lige kørt kl. 1, men hun ville ikke have mad der :)

:yay

Hvor er det flot :loveshower

Så er det ikke så slemt, at aftenen er lang ;) :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig :)

Lige mht. Tid, så ved jeg ikke om det er forskel når det er præmature børn, men vi har fået atvide, at et måltid tager den tid et måltid tager. Milan er jo præmatur, så derfor skal han havde den tid og de afbrydelser det kræver, for ellers mister han energien til at spise, hvilket vi jo ikke ønsker. Han er dygtig til selv at regulere sin mængde, så nogle måltider spiser han 40-70 ml. Og andre 100 ml. (Som det er nu)- og et måltid på 100 ml tager nemt en time med pusling, bøsning osv. Han skal have mad hver 3. Time, medmindre han melder sig selv før det, eller han har konsumeret et kæmpe måltid de sidste par måltider, så må han gerne få 4 timer imellem, hvis han kan det :)

Ved Melissa fik hun også lov til at spise den tid det tog, hun var bare ikke så længe om det, da hun først havde lært det :)

Har to gange haft held med at gå ind og skifte ham når han bliver for træt til at spise...og så ind og tage resten af flasken uden problemer...så klarede mad,bøvsning og bleskift på kun 1 time her i morges...det var sq rart! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asger spiser bare ikke godt nok :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv - bryder mig ikk om de længevarende skrigeture hos Laura. Det sidder lidt i mig at vi jo røg på børneAfd sidst.

Heldigvis tog den her kun 1,5-2 timer og jeg tror at hun var overtræt og overstimuleret :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asger spiser bare ikke godt nok :(

Hvad sagde vagtlægen? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv - bruger mig ikk om de længevarende skrigeture hos Laura. Det sidder lidt i mig at vi jo røg på børneAfd sidst.

Heldigvis tog den her kun 1,5-2 timer og jeg tror at hun var overtræt og overstimuleret :(

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg godt få min sovebaby tilbage? Jeg orker ikke hun vågner efter 45 min både dag og nat og så skal hjælpes i søvn igen fordi hun overhovedet ikke er klar til at vågne :( er udkørt og gider ikke mere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv - bruger mig ikk om de længevarende skrigeture hos Laura. Det sidder lidt i mig at vi jo røg på børneAfd sidst.

Heldigvis tog den her kun 1,5-2 timer og jeg tror at hun var overtræt og overstimuleret :(

Man skal lige opleve det nogle gange at de godt kan gøre det samme igen uden indlæggelse inden man pakker frygten helt væk.

Godt det er overstået :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sagde vagtlægen? :kram2

Virus. Han vurderes igen hvis han forandrer sig er jeg blevet lovet. Min glade dreng er ved at være ret afmattet. Tænker om det kan være tungebåndet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg godt få min sovebaby tilbage? Jeg orker ikke hun vågner efter 45 min både dag og nat og så skal hjælpes i søvn igen fordi hun overhovedet ikke er klar til at vågne :( er udkørt og gider ikke mere :(

:kram

Hjælper Jonas ikke dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virus. Han vurderes igen hvis han forandrer sig er jeg blevet lovet. Min glade dreng er ved at være ret afmattet. Tænker om det kan være tungebåndet.

:kram2 håber det snart vender igen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Hjælper Jonas ikke dig?

Jo i nat og i dag har han været god men resten af ugen har det været mig fordi han har arbejdet meget. Om natten er Det bare svært for jeg ammer kun og bliver vækket under alle omstændigheder :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg godt få min sovebaby tilbage? Jeg orker ikke hun vågner efter 45 min både dag og nat og så skal hjælpes i søvn igen fordi hun overhovedet ikke er klar til at vågne :( er udkørt og gider ikke mere :(

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virus. Han vurderes igen hvis han forandrer sig er jeg blevet lovet. Min glade dreng er ved at være ret afmattet. Tænker om det kan være tungebåndet.

Puha altså! Håber snart at I kan lægge alt det sygdom og bekymringer bag jer (ud over det normale) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo i nat og i dag har han været god men resten af ugen har det været mig fordi han har arbejdet meget. Om natten er Det bare svært for jeg ammer kun og bliver vækket under alle omstændigheder :(

:kram Det er benhårdt. Har været der flere gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram :)

I dag har vi besluttet er 100% hjemmedag for Liv og mig og formentlig også i morgen. Det har allerede hjulpet for hun tog 2,5 times lur i formiddag og sover igen nu :glad

Det har helt sikkert været for hektisk en uge for hende så det skal jeg/vi være bedre til at tage hensyn til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER