TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

7 :blink opvågninger på 2 timer Baaaaaah..... Hun fandt selv ro de fleste gange men da hun vågnede 7 gang gad jeg ikke mere så hun fik en flaske, håber det betyder vi får et par timer mere!

Kæft det er anstrengende at falde i søvn, blive vækket, falde i søvn, blive vækket!!! NU tror jeg heldigvis at der er ro :goodluck

:kram det kunne ligeså godt have været vores mønster du beskrev der. Og det er rimelig hårdt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg HADER simpelthen snot! William er helt stoppet til og hoster hele tiden, han vågnede i et skrig og jeg kunne ikke sådan lige trøste, han ville ikke have mad fordi han har svært ved at få vejret når han spiser.

Han har jo nærmest været forkølet hele sit liv. Min lille snut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udelivet må være hårdt for en kommende tumling - Melussen har sovet fra kl. Knap 21 - og sover stadig :huh Nøj det er længe siden det er sket- vi plejer at stå op kl. 6-6.30 :D Også har vi endda sovet længe der :P

Måske lader hun op til 1 års vaccination her om et par timer :unsure Håber hun tager det som de øvrige gange med lidt gråd også er det ovre- indtil vi når aftenstid, der forventer jeg til gengæld en laaaang aften! <_< ALENE! Manden vil på jagt!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn nat uden en lyd.! Og glad baby kl 6.30 :) Dejlig start på dagen!

Er spændt på, hvordan Bellas lure bliver i DP i dag. Jeg har forberedt DP på gråd og fortalte om tigerspring - det havde hun aldrig hørt om før! nu håber jeg bare, at Anabella kun reagerer herhjemme..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay

Definer en succes putning? :)

Det tog et kvarter og jeg var ikke i værelset :-) :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du en smartphone? Så kan du hente "vidunderlige uger Appen" så kan du følge med der. Tigere er forskellig i længde og hvor meget de er påvirket er forskelligt fra barn til barn. Vi har fx ikke mærket dem alle.

Uh tak!! Den må jeg hente med det samme! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan lærer man lige en baby at vand faktisk kan drikkes? :lol

Igår i varmen ville vi give Aron lidt afkølet kogt vand. Først prøvede vi i sutteflasken. Det synes han ærlig talt var noget fis... Så prøvede vi af en kop, og han suttede vel en lille bitte smule i sig, men laaaaangt det meste røg ud igen, og hele vejen igennem havde han et noget skeptisk ansigtsudtryk... Noget a la "hvaaaaa, hvad har I liiiiige gang i?"

Det der med kop har han heller ikke lige styr på endnu. Tror måske vi skal prøve med en mindre kop som nummer 1 :lol

Vi brugte et shotsglas i starten. Det virker ikke så voldsomt :) Han skal også lige vænne sig til temperaturen på vand - det er jo noget underligt noget i forhold til lun mælk :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay Anabella var SÅ nem at putte til lur hos DP - så tigeren er heldigvis kun på besøg herhjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay Anabella var SÅ nem at putte til lur hos DP - så tigeren er heldigvis kun på besøg herhjemme ;)

Dejligt at tigeren ikke har fundet vej til DP :yay Men stadigvæk trælst at den er derhjemme..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at tigeren ikke har fundet vej til DP :yay Men stadigvæk trælst at den er derhjemme..

Jeg krydser fingre for, at den er væk :D Man har jo lov at håbe ;) Den plejer aldrig at være særlig lang, når vi endelig er påvirket af den.. Men nu må vi se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre for, at den er væk :D Man har jo lov at håbe ;) Den plejer aldrig at være særlig lang, når vi endelig er påvirket af den.. Men nu må vi se :)

Man kan da håbe.. Vi har endnu ikke startet på 46ugers tigeren.. Eller også mærker vi den bare slet ikke, som vi har gjort med de andre.. Håber lidt på det sidste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan da håbe.. Vi har endnu ikke startet på 46ugers tigeren.. Eller også mærker vi den bare slet ikke, som vi har gjort med de andre.. Håber lidt på det sidste ;)

Vores har altid været for tidligt på den, med en smule ændring i weekenden op til (den skulle rigtig først starte på onsdag) og så har det oftest været slut efter weekenden.. Så er HÅBER :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været ude og se på den fedeste, skønneste lejlighed i dag! Der er mange om buddet, men ringede med det samme og sagde ja tak! Håber det bliver min :-)

Og så er jeg pænt meget på den lyserøde sky !! Og Caroline er så dejlig! Snart et år :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan lærer man lige en baby at vand faktisk kan drikkes? :lol

Igår i varmen ville vi give Aron lidt afkølet kogt vand. Først prøvede vi i sutteflasken. Det synes han ærlig talt var noget fis... Så prøvede vi af en kop, og han suttede vel en lille bitte smule i sig, men laaaaangt det meste røg ud igen, og hele vejen igennem havde han et noget skeptisk ansigtsudtryk... Noget a la "hvaaaaa, hvad har I liiiiige gang i?"

Det der med kop har han heller ikke lige styr på endnu. Tror måske vi skal prøve med en mindre kop som nummer 1 :lol

Jeg vil også foreslå lunkent vand og så prøv med lidt MME pulver i hvis det ikke virker. Bare sådan helt helt tyndt fx en halv skefuld til 150 ml vand. Det giver lidt smag men ikke så meget at det udgør noget måltid.

Men stadig af kop, fordi selvom noget ryger ud ryger der også lidt ind. Det tog evigheder for Mie at lære, men øvelse gør mester. teknikken skal lige læres. Vi brugte først shotglas, så fandt vi ud af at stålkoppen var bedre og nu kører det bedst med en alm plastik kop fra IKEA.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Formiddagen blev brugt i Løvbakkerne.

Det var også skide hyggeligt, vi fik gynget og rutschet i et rør og Mie legede i sandkassen mens vi spiste. Men hittet var at "løbe" rundt først tværs over legepladsen, så gå på Line, så løbe på borde og bænke.

Til sidst sang hun sig igennem sin madpakke.

Men det var åbenbart hårdt - Hun sov inden vi nåede hjem og køreturen tar vel knap 10 min :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Marius tilbage i dagpleje eftr en uges feire hos bedsterne. Mon ikke bare han har været glad for at se vores skønne DP idag. Glæder mig i hvert fald til at høre hvordan det er gået...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det lyder hårdt :kram

Nu kan jeg ikke huske om Theo er startet på at få mad, men med så dårlig nattesøvn og så meget natamning var det måske værd at overveje, hvis I ikke er? Det er i hvert fald et af tegnene på at det måske er tid til noget ske mad. Ellers håber jeg din mand kan ta lidt over så du kan få indhentet lidt søvn.

:kram

Jeg syntes Sags har fat i noget, måske Theo har brug for noget mere fast føde!

Jeg har godt selv tænkt det. Men åh hvor vil jeg altså bare gerne vente til han runder fem måneder. Er dog nok komme frem til, at det er et forsøg værd.. Jeg tror generelt han er klar, det er udelukkende fordi jeg er så pro-amning og pga. hans risiko for at udvikle allergi (nu han har fået konstateret det pokkers børneeksem!!!)

Men beslutningen er vist taget.. Vi starter op på onsdag. :)

Og A er monster hjælpsom omkring de her helvedes nætter. Jeg tager Theo om natten, og når han så er klar til at stå op tager A ham og jeg sover videre. Theo kommer lige op og bliver ammet inden han bliver puttet ud til formiddagslur, og hvis jeg føler for det, sover jeg videre derefter også ;) Og A har ferie fire uger endnu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes lige pludselig der var så stille inde i stuen, mens jeg lavede aftensmad.

Jeg gik så lige ind for at se hvad "ulykker" Ida var ved at lave - INGEN hun lå på legetæppet og sov nemlig..

Det skal nok blive nemt at få hende lagt i seng klokken 20 så :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op Lilly æder så det er en fornøjelse. Har sat hendes portionsstørrelse op men alligevel blir skålen skrabet og hun er klar på lidt frugt bagefter :babystol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes lige pludselig der var så stille inde i stuen, mens jeg lavede aftensmad.

Jeg gik så lige ind for at se hvad "ulykker" Ida var ved at lave - INGEN hun lå på legetæppet og sov nemlig..

Det skal nok blive nemt at få hende lagt i seng klokken 20 så :blink

Ej hvor vildt! Hun må have været træt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den her tigerbaby giver altså seriøst ondt i ryggen! Og så er det altså også temmelig varmt at sidde så tæt... Jeg krydser alt hvad krydses kan for en god nat med baby i vuggen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuuuuuu :yay Har fået tilbudt en 4 værelses lejlighed med kig til vandet.. Og der er walkin-closet i soveværelset!! :P De 2 værelser er rigtig fine som børneværelser og som manden sagde på vej hjem, "så er der jo plads til lillebror- eller søster.." Jeg så sådan her ud :blink :o :yay :kuller .. han har nemlig ikke været sådan helt vild med ideen om en nr 2, så jeg er bare helt høj i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuuuuuu :yay Har fået tilbudt en 4 værelses lejlighed med kig til vandet.. Og der er walkin-closet i soveværelset!! :P De 2 værelser er rigtig fine som børneværelser og som manden sagde på vej hjem, "så er der jo plads til lillebror- eller søster.." Jeg så sådan her ud :blink :o :yay :kuller .. han har nemlig ikke været sådan helt vild med ideen om en nr 2, så jeg er bare helt høj i dag :)

Dejligt med skønt på!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuuuuuu :yay Har fået tilbudt en 4 værelses lejlighed med kig til vandet.. Og der er walkin-closet i soveværelset!! :P De 2 værelser er rigtig fine som børneværelser og som manden sagde på vej hjem, "så er der jo plads til lillebror- eller søster.." Jeg så sådan her ud :blink :o :yay :kuller .. han har nemlig ikke været sådan helt vild med ideen om en nr 2, så jeg er bare helt høj i dag :)

:toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der bestilt nye autostole til Aron :yay

En Britax BabySafe SHR II samt en Britax SafeFix :yay :yay Vi har sparet ikke mindre end 2000 kr ift. de danske priser :yay :yay

Vi blev enige om at selvom SafeFix'en først skal bruges om et halvt års tid, så har vi flere penge nu, hvor jeg får fuld løn under barsel, end til vinter hvor jeg kun får dagpenge - som er en indtægtsnedgang på 6000 efter skat...

Glææææder mig til vi får dem :yay

Vi skal også have bestilt snarest mulig - pigebarnet er jo kilet fast så snart hun har det mindste overtøj på :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER