TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Min dygtige dreng begynder at gå og stå så småt nu :glad Og idag ville han selv drikke og var luge ved at drukne sig selv :D

Og :yay for vi får ham hjem imorgen. Så inden han hentes må jeg hellere støvsuge og bage nogle boller til hans eftermiddagsmad...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for kram søde piger! :kram2

Operationen gik rigtig fint, og Lucas har bare været den sejeste lille gut igennem alt det her! Han hverken græd eller brokkede sig over masken da han skulle i narkose. Kl 15 blev jeg ringet op, at de var færdige, og da vi fik ham over på opvågningen var han allerede vågnet, han lå bare og legede med masken fra bedøvelsen :P

Han var rigtig glad for at se os, men da han kom op til mig begyndte han at pylre lidt. Jeg ammede ham med det samme, for han skulle jo være fastende inden operationen, og han var dødsulten allerede inden. Efter jeg havde ammet ham blev han rigtig rigtig ked af det, og selvom han var hos mig og havde sin sut og sine 2 nusse bamser var det ikk nok. Han fik noget vand og yoghurt, men han var stadig rigtig ked af det, så sygeplejersken gav ham lidt morfin, og efter noget tid faldt han til ro.

Vi blev kørt tilbage til børneafdelingen, og efter han havde fået noget mad og havde tisset, tjekkede sygeplejersken såret, og så måtte vi langt om længe komme hjem. 18.30 var vi hjemme, og vi tog afsted i morges kl 6.30! Puha en lang dag!

Det hele gik heldigvis rigtig fint, men NØJ hvor synes jeg bare det er strengt at lade så lille et barn vente 5½ time ekstra - og så endda fastende!! Selvfølgelig kan der opstå noget akut, men det bør de bare have andre kiruger til, jeg synes simpelthen det er for dårligt at vi skulle vente så lang tid, med en sulten og træt lille dreng, der ikk kunne finde ro og sove, fordi han var så sulten, stakkels Lucas! :(

Hans sten var ikk faldet ned i pungen, så derfor skulle han opereres, så de kunne komme ned på plads :)

Sikke en omgang for en lille mand. Men dejligt han klarede det så flot og det gik godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tredje aften i træk med baby, der er nærmest umulig at putte. Pat hjælper ikke, og så føler jeg mig ærlig talt lost..

A og jeg er så også lige blevet uvenner i samme vending. Fedt at råbe af hinanden med Theo på armen. :(

Nå, nu er Theo vist endelig gået kold på min arm.. Må hellere prøve at ligge ham i sengen..

Øv! :( :( :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at I og Lucas er kommet på den anden side af denne dag - og ja, vil godt nok også sige at det er groft at lade ham vente så længe fastende - det synes vi voksne jo kan være slemt nok, og så prøv at tænk på sådan en lille dreng... stakkels lille Lucas - og jer, for det må have været så hårdt for jer at se på! Men hvor har du en sej lille dreng Sofie!

Tusind tak Tina! Jeg synes også bare han var så sej, og jeg er SÅ stolt af min lille mus :biglove

Det var så strengt at lade ham vente fastende i så mange timer! Men nu er det heldigvis overstået, nu skal vi bare over de næste par dage, hvor jeg godt kan frygte at han har ondt..

Seje lille fyr :respekt

Hvor lang tid går der inden såret er helet (og hvordan passer man det?)? og hvor lang tid kommer han til at være generet af det?

Nej det er sku ikke OK at lade sådan en lille fyr sulte!!! Han har altså oftere brug for mad end vi andre, de skulle have nogle :klap skulle de. Er der ikke et sted man kan klage over det?

Tusind tak! Han ér bare super sej! :) Jeg ved ikk helt hvor lang tid der går inden såret er helet, men vi skal ikk rense det, og stingene er selvopløsende. Han må ikke komme i karbad og svømmehal i 14 dage, og hvis der kommer afføring i nærheden af stingene skal vi ikke vaske ham med klude, men under rindende vand, for at undgå infektion. Den første uge skal bare foregå stille og roligt herhjemme, så han kan få lov til stille og roligt at komme ovenpå, og så må han ikke køre på scooter/bil/gyngehest og andre ting hvor benene skal spredes, de første 14 dage ca. Men ellers skal vi bare lytte til Lucas, og så siger han selv fra, hvis der er noget der gør ondt :)

Jeg synes virkelig også det er dårlig stil at lade ham vente SÅ længe når han er så lille! En time er acceptabelt, og det er 2 timer for den sags skyld også, men næsten 6 timer, det er sgu ikke i orden! Allerede kl 11 var vi selv MEGA sultne, for vi fik kun en smule morgenmad, og det var kl 6, så jeg kan virkelig godt forestille mig at Lucas har været VIRKELIG sulten, for det var jo endnu længere tid siden han havde spist, og han har generelt brug for at spise oftere end os. Så stakkels lille mus! Om man kan klage ved jeg ikk, for som de selv sagde, så kan der jo opstå noget akut, og det var jo så det der gjorde her, 2 akutte ting, åbenbart.. Men stadig synes jeg ikk det er ok, så må de have nogen der tager sig af de akutte ting!

Det er bare slet ikke i orden at i skulle vente så lang tid :prik .. Lucas kan jo ligesom ikke forstå hvorfor han ikke må få mad.. Stakkels lille pus..

Men når det er sagt så :respekt til den lille seje gut han er..

Tusind tak, jeg synes også bare han er SEJ! :)

Nej det var godt nok også synd for ham! Han blev ved med at pylre og fortælle at han var sulten, og han kunne jo slet ikk forstå hvorfor han ikk måtte få hverken mad eller vand :( Stakkels lille mus! Men nu er det heldigvis overstået, det er godt nok en kæmpe lettelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tredje aften i træk med baby, der er nærmest umulig at putte. Pat hjælper ikke, og så føler jeg mig ærlig talt lost..

A og jeg er så også lige blevet uvenner i samme vending. Fedt at råbe af hinanden med Theo på armen. :(

Nå, nu er Theo vist endelig gået kold på min arm.. Må hellere prøve at ligge ham i sengen..

Øv! :( :( :(

:kram håber på en bedre nat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tredje aften i træk med baby, der er nærmest umulig at putte. Pat hjælper ikke, og så føler jeg mig ærlig talt lost..

A og jeg er så også lige blevet uvenner i samme vending. Fedt at råbe af hinanden med Theo på armen. :(

Nå, nu er Theo vist endelig gået kold på min arm.. Må hellere prøve at ligge ham i sengen..

Øv! :( :( :(

:kram

Kram til dig søde :kram2

Håber snart det vender igen med putningen, og krydser fingre for en god nat! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj jeg synes det er svært med det MME til Ayah.

Hun vil pt ikke have flaske, i hvert fald ikke særlig meget. Jeg tænkte først at det er fint at hun selv begynder at trappe langsomt ud. Men så siger SP at hun min. skal have 500 ml :unsure

Hun vil max drikke 250 på en hel dag.. Vi et nærmere omkring de 200 ml på hele dagen, jeg kan jo ikke tvinge hende til at drikke mere.

Hun spiser så fint sin mad til måltiderne og hun spiser meget og hygger sig med det. Hvis jeg giver mindre alm mad, spiser hun stadig ikke mere MME. Og så sulter hun jo bare! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj jeg synes det er svært med det MME til Ayah.

Hun vil pt ikke have flaske, i hvert fald ikke særlig meget. Jeg tænkte først at det er fint at hun selv begynder at trappe langsomt ud. Men så siger SP at hun min. skal have 500 ml :unsure

Hun vil max drikke 250 på en hel dag.. Vi et nærmere omkring de 200 ml på hele dagen, jeg kan jo ikke tvinge hende til at drikke mere.

Hun spiser så fint sin mad til måltiderne og hun spiser meget og hygger sig med det. Hvis jeg giver mindre alm mad, spiser hun stadig ikke mere MME. Og så sulter hun jo bare! :(

Vi havde en lignende periode med David, hvor min SP sagde at det var fint at han fik lov at undvære, så længe jeg sørgede for at give ham jerndråber for at supplere op. Vi "skjulte" desuden MME i hans havregrød om morgenen i form af tilsat pulver, og snød på den måde lidt ekstra i ham.

Han er forrettesten begyndt at tage fint imod flasken igen, så måske det bare er en fase...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag bliver min baby 1 år.. Hvor blev tiden af???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok vågnede så med følelsen af at være blevet vækket og af ikke at være alene i lejligheden :unsure - der var bare HELT stille.

Shit jeg var bange.... Kort tid eftert fandt jeg ud af at naboen er vågen - det pusler derinde og når hun går på trappen lyder det som om det er herinde - så vågnede Mie! Godt min opvågning ikke var forgæves :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag bliver min baby 1 år.. Hvor blev tiden af???

Tillykke til Camillie :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok vågnede så med følelsen af at være blevet vækket og af ikke at være alene i lejligheden :unsure - der var bare HELT stille.

Shit jeg var bange.... Kort tid eftert fandt jeg ud af at naboen er vågen - det pusler derinde og når hun går på trappen lyder det som om det er herinde - så vågnede Mie! Godt min opvågning ikke var forgæves :P

Sikke en ubehagelig følelse og vågne med. Godt det "bare" var inde ved naboen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tredje aften i træk med baby, der er nærmest umulig at putte. Pat hjælper ikke, og så føler jeg mig ærlig talt lost..

A og jeg er så også lige blevet uvenner i samme vending. Fedt at råbe af hinanden med Theo på armen. :(

Nå, nu er Theo vist endelig gået kold på min arm.. Må hellere prøve at ligge ham i sengen..

Øv! :( :( :(

Det lyder godt nol hårdt og frustrerende :kram2. Mig og J diskuterede også temmelig højlydt en dag, jeg havde William på arme og han blev virkelig ked af det.

Jeg håber i har haft en god nat :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ny rekord :) 8,5 time i træk, uden brok, uden sut, uden mad :) Yeay hvor det går. Jeg elsker kun at amme 1 gang om natten!!! Så er det helt ok at jeg ammer mindst 100 gange om dagen, eller sådan føles det i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay får min dreng hjem idag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:toot hygge med JustMe + familie i Haunstrup i dag! (Godt jeg har noget at stå op til - er total smadret)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med camille :hurra SÅ stor de allesammen bliver :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay får min dreng hjem idag :)

Skønt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag bliver min baby 1 år.. Hvor blev tiden af???

Stort tillykke med din STORE dejlige datter! :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok vågnede så med følelsen af at være blevet vækket og af ikke at være alene i lejligheden :unsure - der var bare HELT stille.

Shit jeg var bange.... Kort tid eftert fandt jeg ud af at naboen er vågen - det pusler derinde og når hun går på trappen lyder det som om det er herinde - så vågnede Mie! Godt min opvågning ikke var forgæves :P

Uh det er sådan en klam fornemmelse - godt at det bare var naboen...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke baby-relateret - men faldt lige over denne hjemmeside - fordi jeg ledte efter en pung til min telefon - prøv lige at tjekke det ud, der er rigtig gode % lige nu... bl.a på Bystroom.....!

www.madamechic.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en lignende periode med David, hvor min SP sagde at det var fint at han fik lov at undvære, så længe jeg sørgede for at give ham jerndråber for at supplere op. Vi "skjulte" desuden MME i hans havregrød om morgenen i form af tilsat pulver, og snød på den måde lidt ekstra i ham.

Han er forrettesten begyndt at tage fint imod flasken igen, så måske det bare er en fase...

Ej hvor er jeg bare glad for at du skriver sådan! Tusind tak :kiss

Nu er jeg mere rolig. Men ja skal helt sikkert supplere op med jern så hun ikke mangler noget.

Jeg kan ikke snyde MME i hendes mad, så nægter hun at spise det :blink

Hun er sørme klog :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er jeg bare glad for at du skriver sådan! Tusind tak :kiss

Nu er jeg mere rolig. Men ja skal helt sikkert supplere op med jern så hun ikke mangler noget.

Jeg kan ikke snyde MME i hendes mad, så nægter hun at spise det :blink

Hun er sørme klog :D

Haha, hvor er hun kvik :D

Håber hurtigt hun kommer på bedre tanker med flasken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj jeg synes det er svært med det MME til Ayah.

Hun vil pt ikke have flaske, i hvert fald ikke særlig meget. Jeg tænkte først at det er fint at hun selv begynder at trappe langsomt ud. Men så siger SP at hun min. skal have 500 ml :unsure

Hun vil max drikke 250 på en hel dag.. Vi et nærmere omkring de 200 ml på hele dagen, jeg kan jo ikke tvinge hende til at drikke mere.

Hun spiser så fint sin mad til måltiderne og hun spiser meget og hygger sig med det. Hvis jeg giver mindre alm mad, spiser hun stadig ikke mere MME. Og så sulter hun jo bare! :(

Hvad med noget sødmælk i havregrød? og evt. noget yoghurt til mellemmåltid?

SP sagde her, at vi skulle give yoghurt, fordi Anabella spytter sødmælk ud og derfor ikke får nok mælkeprodukter i løbet af dagen, når jeg kun ammer inden nat.. Vi putter altid sødmælk i havregrøden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med noget sødmælk i havregrød? og evt. noget yoghurt til mellemmåltid?

SP sagde her, at vi skulle give yoghurt, fordi Anabella spytter sødmælk ud og derfor ikke får nok mælkeprodukter i løbet af dagen, når jeg kun ammer inden nat.. Vi putter altid sødmælk i havregrøden..

Hun vil kun have sin havregrød lavet på vand. Men jeg tilsætter sødmælk i hendes aftensmad :)

Og jeg har lige købt A38 som jeg ville forsøge lidt med idag :)

Men er det kun pga kalk at de stadig skal have MME? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER