TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

:kram2 Vi havde også en KAMP med David hver aften den første uge efter vi havde indført putteritual, og jeg overvejede rigtig mange gange at droppe det igen. Men vi holdt ved og fortsatte, og i dag (hvor vi har kørt det i 4 uger) sover han i løbet af 15 min hver aften. Så det er kampen værd - også selvom det er virkelig hårdt.

Og selfølgelig har du ikke ødelagt dit barn. :kram2

Åh det er jeg glad for at høre :) Tak! Vi endte med at give op i aften, og satte mig ind i stuen og efter lang tid kunne jeg give hende brystet og nu sover hun! Vi må på den igen imorgen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For første gang siden Silke Elia kom til verdenen, er manden og jeg gået uvenner i seng - i hvert sit rum. Eller han gjorde mig ked af det, og jeg smed ham ud!

Jeg hader af være i søvnunderskud. Nu håber jeg at Silke Elia sover - og i lang tid. Har brugt 2:45 time på at få hende til at sove igen. Og fik da lige et par minutters mad ned i hende, men hun er godt nok ikke synderligt begejstret (sådan var det også ved 12- ugers tigeren, men derfor gør det alligevel ondt).

Please lad mig få lidt søvn i nat.

:kram2 :kram :kram2

Håber du får sovet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er jeg glad for at høre :) Tak! Vi endte med at give op i aften, og satte mig ind i stuen og efter lang tid kunne jeg give hende brystet og nu sover hun! Vi må på den igen imorgen..

Har du læst min pm?

Der er ikke noget der er mere frustrerende end at sidde i soveværelset med et barn der ikke vil sove. Prøv at sige 15 min, lykkes det ikke, så prøv at tage hende med i stuen 10-15 min og så prøv igen. Og husk at det ikke kun er om aftenen men hele dagen der skal skema lægges. Start fra om formiddagen og læg hende ud 15 min før end i plejer.

Selvfølgelig har du ikke ødelagt dit barn, og når det endelig lykkes så er det SÅ fantastisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For første gang siden Silke Elia kom til verdenen, er manden og jeg gået uvenner i seng - i hvert sit rum. Eller han gjorde mig ked af det, og jeg smed ham ud!

Jeg hader af være i søvnunderskud. Nu håber jeg at Silke Elia sover - og i lang tid. Har brugt 2:45 time på at få hende til at sove igen. Og fik da lige et par minutters mad ned i hende, men hun er godt nok ikke synderligt begejstret (sådan var det også ved 12- ugers tigeren, men derfor gør det alligevel ondt).

Please lad mig få lidt søvn i nat.

:kram2 hader det søvn mangel gør ved én og par forholdet - håber i bliver gode venner igen hurtigt imorgen, og mon ikke du par timers middagslur til dig imorgen er på sin plads!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 timer sammenhængende søvn til mig... og så skal jeg bare lige falde i søvn igen! Jeg ER træt - død træt - så hvorfor H*****E kan JEG så ligge og vende og dreje mig i flere timer? Øv det er næsten mere frustrerende end hvis Mie holdt mig vågen, for så var der en årsag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du læst min pm?

Der er ikke noget der er mere frustrerende end at sidde i soveværelset med et barn der ikke vil sove. Prøv at sige 15 min, lykkes det ikke, så prøv at tage hende med i stuen 10-15 min og så prøv igen. Og husk at det ikke kun er om aftenen men hele dagen der skal skema lægges. Start fra om formiddagen og læg hende ud 15 min før end i plejer.

Selvfølgelig har du ikke ødelagt dit barn, og når det endelig lykkes så er det SÅ fantastisk.

Ja, svarer dig også lige senere. Synes det er top svært, for min SP sagde sidst vi havde problemer at vi skulle blive i soveværelset med hende..

Og problemet med de 15 minutter er at hun jo ingen rutine har.. Hun falder i søvn alt mellem 22 og 01, så er det jo svært at gennemskue hvornår vi skal ligge hende! Og hvornår det er 15 minutter tidligere end normalt!

Hun sover for mange timer om dagen tror jeg, men samtidig må jeg ikke vække hende! Ej, jeg ved :gal ikke hvad vi skal gøre lige nu!

Og så er hun begyndt at være vågen om natten og der har hun ellers sovet så fint, så nu er hele døgnet bare noget værre lort efter vi er begyndt på det her :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft den værste nat ever! Simon sov kun 2 små lure i går så forventede at han ville være træt. Han blev puttet kl 19 som han plejer og så vågnede han ellers kl 22, 01, 02.20, 03.15, 4.30 og så er han lige vågnet. Jeg tror jeg skal have en lur i dag. Håber . Andre har haft nogle gode nætter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var åbenbart morgen kl 4 herhjemme :( Fedt med 2 timers søvn :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, svarer dig også lige senere. Synes det er top svært, for min SP sagde sidst vi havde problemer at vi skulle blive i soveværelset med hende..

Og problemet med de 15 minutter er at hun jo ingen rutine har.. Hun falder i søvn alt mellem 22 og 01, så er det jo svært at gennemskue hvornår vi skal ligge hende! Og hvornår det er 15 minutter tidligere end normalt!

Hun sover for mange timer om dagen tror jeg, men samtidig må jeg ikke vække hende! Ej, jeg ved :gal ikke hvad vi skal gøre lige nu!

Og så er hun begyndt at være vågen om natten og der har hun ellers sovet så fint, så nu er hele døgnet bare noget værre lort efter vi er begyndt på det her :boo

Da Anabella var omkring de 3 mdr begyndte vi at vække hende om dagen og styre hendes lure MEGET, da hun begyndte at gå senere og senere i seng og sov meget om dagen! Det har resulteret i, at hun er SÅ nem at putte om aftenen kl 20 og nu styrer hun helt selv sine lure igen, da de også automatisk er faldet på plads. Hun vågner mellem 7-8 og er oppe 1-2 gange om natten.

Og du ødelægger IKKE din datter!! Du hjælper hendes indre ur til at tilpasse sig døgnets rytme! Det er super!! :)

Jeg er enig med Majs, du skal ikke blive i soveværelset så længe, når hun er utilfreds - hun skal forbinde putningen med noget godt og hyggeligt og det er det nok ik lige for tiden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var åbenbart morgen kl 4 herhjemme :( Fedt med 2 timers søvn :boo

Ej altså :-(( kram herfra!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha en dårlig nat :( Marius er så snottet. Tror snart han har skreget sig hæs. Men han har svært ved at trække vejret gennem næsen og vågner, når han glemmer at trække vejret gennem munden. Så det blev en nat uden sut, men tilgengæld har han sovet helt tæt på enten sin mor eller far...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Anabella var omkring de 3 mdr begyndte vi at vække hende om dagen og styre hendes lure MEGET, da hun begyndte at gå senere og senere i seng og sov meget om dagen! Det har resulteret i, at hun er SÅ nem at putte om aftenen kl 20 og nu styrer hun helt selv sine lure igen, da de også automatisk er faldet på plads. Hun vågner mellem 7-8 og er oppe 1-2 gange om natten.

Og du ødelægger IKKE din datter!! Du hjælper hendes indre ur til at tilpasse sig døgnets rytme! Det er super!! :)

Jeg er enig med Majs, du skal ikke blive i soveværelset så længe, når hun er utilfreds - hun skal forbinde putningen med noget godt og hyggeligt og det er det nok ik lige for tiden..

Hvor meget fik hun så liv at sove om dagen? Edith har taget små 3 timer af den første lur nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og morgenhygger med Liam, inden han skal ind og sove til formiddag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Bedste nat!!! I seng kl 22-23 til nat.. Vand kl 6 og hun er ved at vågne nu!! Skidt med det er se t i seng og sent op!! Hun sover perfekt og det får vi vendt med tiden!

(I øvrigt, styrer vi stadigvæk Camilles lure lidt - hun må max sove 5 timer om dagen, og aldrig efter kl 18.. Men det vi vist nødt til at rykke snart hvis vi vil have hende tidligere i seng)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget fik hun så liv at sove om dagen? Edith har taget små 3 timer af den første lur nu!

Jeg ved ikke om du har været inde på min mor-tråd og læse om dengang Elin havde vendt om på dag og nat - for der står, så vist jeg kan huske, den rytme vi lavede for hende - med tidspunkter for hvor længe hun skulle være vågen om dagen inden hun måtte komme ud og sove - og igen en plan for hvor lange hendes lure om dagen måtte være. For dengang kunne hun sove hele dagen, hvis hun fik lov.... og så kunne vi tage kampen med hende fra 22-02... en go nat faldt hun i søvn kl 00. og en dårlig nat, kunne den let blive 02....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og morgenhygger med Liam, inden han skal ind og sove til formiddag :loveshower

Og så gik han kold ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget fik hun så liv at sove om dagen? Edith har taget små 3 timer af den første lur nu!

Svarer i din mor tråd, da det bliver lidt langt i smalltalk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, svarer dig også lige senere. Synes det er top svært, for min SP sagde sidst vi havde problemer at vi skulle blive i soveværelset med hende..

Og problemet med de 15 minutter er at hun jo ingen rutine har.. Hun falder i søvn alt mellem 22 og 01, så er det jo svært at gennemskue hvornår vi skal ligge hende! Og hvornår det er 15 minutter tidligere end normalt!

Hun sover for mange timer om dagen tror jeg, men samtidig må jeg ikke vække hende! Ej, jeg ved :gal ikke hvad vi skal gøre lige nu!

Og så er hun begyndt at være vågen om natten og der har hun ellers sovet så fint, så nu er hele døgnet bare noget værre lort efter vi er begyndt på det her :boo

Jeg har også vækket Ayah. Der står i helens bog om søvn at man godt må vække dem hvis det er fordi de har vendt om på nat og dag og skal have en god rutine ind.

Jeg styrer ALLE ayahs lure lige pt, for ellers kører hun fuldstændig af sporet og laver om på nat og dag lynhurtigt.

:kram2 til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sov 23-3.30, så var Silke Elia vågen/ulykkelig men ville ikke spise. Fik hende til at falde til ro 4.30, og 5.05 vågnede hun og ville heldigvis spise så sov hun til 6.45, hvor jeg afleverede hende til Jesper der lå og sov (!). Klokken 9 kom han ind og var i gang med at putte hende - stadig i nattøj - indenfor. Hallo 1. Hun skal spise, 2. Hun skal have tøj på, 3. Hun skal ud og sove. Utrolig han har haft 2 måneders barsel! I nat er det min tur til at sove, hvis jeg kan....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sov 23-3.30, så var Silke Elia vågen/ulykkelig men ville ikke spise. Fik hende til at falde til ro 4.30, og 5.05 vågnede hun og ville heldigvis spise så sov hun til 6.45, hvor jeg afleverede hende til Jesper der lå og sov (!). Klokken 9 kom han ind og var i gang med at putte hende - stadig i nattøj - indenfor. Hallo 1. Hun skal spise, 2. Hun skal have tøj på, 3. Hun skal ud og sove. Utrolig han har haft 2 måneders barsel! I nat er det min tur til at sove, hvis jeg kan....

Nøj hvor I kæmper lige nu... kæft jeg har ondt af jer... ikke mindst dig! Jeg håber også snart for dig, at tigerspringet fører det gode med sig, fremfor de dårlige nætter. dem kunne man SAGTENS være foruden, men ja tak til det alt det de efterfølgende lærer.

Jeg ved godt at det er lidt malplaceret, men jeg kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet da jeg læste det med Jesper. Jeg ved godt at vi skal lade mændene køre deres eget show ind imellem, men hvor er det da egentlig "komisk" at han efter 2 måneders barsel, stadig ikke kender til Silke Elias dagsrytme....men det er nok forskellen på mænd og kvinder....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke helt hvordan jeg har det med at Carolines far skal se hende igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SÅ stolt af min lille Mie mus :wub hun har klaret en dag med huset fuld af gæster med smil, grin, snak og charme... Arh men jeg ER virkelig stolt - hvor er vi kommet langt siden nytår!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke helt hvordan jeg har det med at Carolines far skal se hende igen...

Det kan JEG godt forstå :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SÅ stolt af min lille Mie mus :wub hun har klaret en dag med huset fuld af gæster med smil, grin, snak og charme... Arh men jeg ER virkelig stolt - hvor er vi kommet langt siden nytår!

Hvor er det bare deeeejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER