TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Okay det tegner til at blive en go ½-års fødselsdag - Elin har endelig fundet ud af at komme uden om dellerne på maven og fik fat i sin fod idag. Og hun er tilsyneladende glad for øllebrød som hun prøvede for første gang og kold MME går ned lige som vand...! Stor dag.... :yay

Hvor skønt! :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, min gemal er alt andet end morgenmenneske, og har altid ment, at det var hårdere for ham bare at sige godmorgen, end at jeg altid tager nattjansen med børnene :blink . Øhhh?? Jeg tror desværre, at mænds opofrende gen sover tungere om natten mens selvmedlidenhedsniveauet stiger, og den kombination gør simpelthen, at mænd bare ikke reagerer særlig meget. Jeg kan godt forstå dig, og selvom han ellers er en dejlig mand, kan man godt forvente lidt hjælp om morgenen/natten OG ihvertfald et "godmorgen."

Ja jeg tror du har ret - altså helt ærligt så tror jeg bare ikke han tænkte sig om! Han var træt, ergo så er man morgensur - det må han også godt være, det var jeg bare OGSÅ! Og når vi begge er trætte herhjemme så er det virkelig en meget dårlig kombination!

Helt ærlig, så synes jeg ikke du skal være flov :kram2

Det var han jo i hvert fald tydeligvis siden han kom tilbage med rundstykker og hvis nogle af jer skulle være morgensure, så synes jeg næsten det burde være dig :kiss

Jeg føler bestemt også han var lidt unfair lige der, men derfor kan man jo godt tale pænt til hinanden. At råbe løser i hvert fald ingenting.

Kender godt det monster. Her kommer det bare om aftenen, imellem putning, opvask og madpakke... Bvadr hvor er jeg træt af at være træt

Så gå dog væk "fortrætmonster" - er det mor udgaven af et tigerspring? For så forstår jeg godt de små - og syntes de er nogle tapre soldater når de gennemlever de spring og alligevel kommer med smil ind imellem!!! De ved jo IKKE at det er en fase!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har været forbi i dag og hjælpe med lidt praktisk inden vi får huset fuld af gæster imorgen - det var virkelig dejligt, især fordi Mie bare var i hopla og syntes mormor var "skide skør og på rulleskøjter" - Hun var bare fest og ballade i hvert fald. Hun blev rigtig "spist", charmeret, sunget for og grinet af. Så min mor var SÅ stolt da hun tog hjem. De to ser hinanden alt for lidt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen gange får jeg pip af Christian.. Føler sjældent at han er en "aflastning" :(

Det kan godt være jeg ikke behøver gøre alle tingene, når han er hjemme.. Men det er bare lige så anstrengene at give ordrene.. Også vil jeg egentlig hellere gøre tingene selv.. Det kan da godt være det er dejligt at "slippe for" at skifte ble eller give mad.. Men når det alligevel er mig der skal sige "hun skal skiftes" og mig der skal lave maden, vil jeg næsten hellere gøre tingene, og få "den sjove"/hyggelige del med også :(

Også synes jeg bare han lader hende være sur/ked aaaaalt for længe.. Hun er sådan en glad pige, så når hun bliver sur eller ked, er de som regel fordi hun er træt, eller har slået sig, også ser jeg ingen grund til at lade hende græde "for at hun skal udvikle sig".. Ja, selvfølgelig flytter jeg hende ikke, bare fordi hun øffer - hun skal anstrenge sig for at kravle, men derfra også til at lade hende græde :(

Åh er så frustreret!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Sofie, kære Sofie... hold fast du skal kæmpe lige nu... meget af det du skriver, minder om vores hverdag - vi har lidt af de samme nætter, kan jeg trøste dig med at sige... dog er jeres lidt slemmere... tror du at det er appetit-spring vores børn har gang i?

Åh hvor er det rart at vide at jeg ikk er alene, selvom det er træls i også kæmper :kram2

Jeg håber da egentlig det er et appetit-spring, for så giver det jo ret god mening - ellers er det næsten bare endnu mere irriterende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har sovet en god lur og det var imorgen på 1,5 time.... Hun er træt men vil ikke sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv Silke Elia har småfeber, raller og snotter :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv Silke har småfeber, raller og snotter :(

Det samme her :( God bedring :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orker da bare overhovedet ikke at holde fødselsdag for Anders imorgen 18 gæster til middag (30 års) - lige nu er Jeg bare i søvn-zombie tilstand, Og ALT er bare uoverskueligt. Selvom huset er rent, bordene halvt dækket og maden kommer udefra, så bare tanken om gæster, værtinde tjanser og oprydning giver mig hovedpine.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmf.. Edith er gået kold og sover i sin vugge... Ved ikke helt hvad vi nu gør! Tænker at vække hende når vi lige har spist og tage aften rutinen med bad og hele halløjet :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmf.. Edith er gået kold og sover i sin vugge... Ved ikke helt hvad vi nu gør! Tænker at vække hende når vi lige har spist og tage aften rutinen med bad og hele halløjet :huh

Hvor længe har hun sovet? :) Måske hun bare er træt i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme her :( God bedring :kram

Tak - også god bedring til Marius :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring til de andre herinde med syge babyer... har målt 38,5 på Silas her inden sengetid, så nu er han puttet i et enkelt lag natdragt og et tyndt tæppe... håber natten gør noget ved søvnen... min bonussøster med mand og 3 børn er på besøg hos mine forældre i weekenden og vi SKAL være sammen med dem i morgen..... og jeg har glædet mig sååååååååååå længe til det....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været i Tyskland i dag. Det var C's første dagtur og hun klarede det så fint, hun sov dog ikke så meget.

Til gengæld er jeg så træt af at hendes farfar skal være oppe i hovedet på hende hele tiden. Da hun sidst på dagen var overtræt og derfor ked af det, blev han stadig ved "nååå hvorfor græder du er mor ond ved dig?" - nej mor forsøger at skærme hende fra flere indtryk inkl. dig... Da vi skulle hjem og havde pakket overtræt datter i bilen, valgte han også lige at åbne døren igen og ryste hendes hånd helt vild og sagde farvel farvel - med det resultat at hun begyndte at skrige i vildens sky i 10 min. inden hun gik omkuld af træthed :(

Det er da rart at han er så betaget af hende, men hvorfor kan han aldrig forstå en hentydning og bare lade hende suge indtryk til sig i fred og lade hende komme til ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe har hun sovet? :) Måske hun bare er træt i dag.

Hun vågnede af sig selv efter en lille halv time. Nu har vi giver babymassage, skiftet til nattøj og giver mad nu, så prøver vi at ligge hende igen, hun er stadig træt og hiver i ører og gnider øjne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STOP så med at vokse... Han har dårligt nok taget hul på str. 68, før han er på vej ud af den igen. Øv altså, at jeg lige fik købt en masse lækkert tøj på udsalg, som nu skal pakkes væk igen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun vågnede af sig selv efter en lille halv time. Nu har vi giver babymassage, skiftet til nattøj og giver mad nu, så prøver vi at ligge hende igen, hun er stadig træt og hiver i ører og gnider øjne..

Okay. Dejligt I ikke behøvede at vække hende, det er så træls når man skal det.

Pøj pøj med putningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træt af at kæmpe for at få Lasse til at sove. Især når jeg selv er syg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det her tigerspring trækker tænder ud. Både Jesper og jeg er fuldstændig kvæstet og i søvnunderskud. Silke Elia sover elendig (eller nærmere sover ikke rigtigt) om aftenen/ natten. Kun om dagen. Hun hænger (mere end normalt) og så nægter hun at spise. Især det sidste gør mig ked af det, da det jo er mig det rammer.

Tiger gå nu hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:gal

Så fat dog hvornår du skal sove pigebarn <_<

Også mega flad at jeg sidder derinde i mørket med sur baby i over en time, giver hende mad igen og så "opgiver" og overlader hende til en mand, der lå og sov på sofaen hele den time jeg sad derinde (og alt den tid, jeg gjorde klar til at komme i seng, altså pusle, massage og mad så sammenlagt 1,5 time her til aften), og efter 20 minutter kommer skide sur ud og siger at han ikke gider sådan en nat som vi havde i nat.. Øh - lille ven, du var vågen 1 gang i nat, ja godt nok næsten i en time, men dog kun EN gang (hvor jeg også var vågen noget af tiden) og ikke 4 gange, og faktisk kun sov sammenlagt 4 timer :rolleyes

Så tog jeg over igen i små 20 minutter og så blev min tålmodighed sat på prøve (ligeså meget fordi han ikke gider hjælpe når det kommer til stykket, fordi han er træææææt), så jeg gik ud igen og nu har han fået ro på hende.. Heldigvis, for lige nu er jeg dælme frustreret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har hun grædt i 2,5 time og intet vi gør virker.. Jeg tror, jeg har ødelagt mit barn ved at prøve at lave en idiotisk rutine...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har hun grædt i 2,5 time og intet vi gør virker.. Jeg tror, jeg har ødelagt mit barn ved at prøve at lave en idiotisk rutine...

:kram2 Vi havde også en KAMP med David hver aften den første uge efter vi havde indført putteritual, og jeg overvejede rigtig mange gange at droppe det igen. Men vi holdt ved og fortsatte, og i dag (hvor vi har kørt det i 4 uger) sover han i løbet af 15 min hver aften. Så det er kampen værd - også selvom det er virkelig hårdt.

Og selfølgelig har du ikke ødelagt dit barn. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For første gang siden Silke Elia kom til verdenen, er manden og jeg gået uvenner i seng - i hvert sit rum. Eller han gjorde mig ked af det, og jeg smed ham ud!

Jeg hader af være i søvnunderskud. Nu håber jeg at Silke Elia sover - og i lang tid. Har brugt 2:45 time på at få hende til at sove igen. Og fik da lige et par minutters mad ned i hende, men hun er godt nok ikke synderligt begejstret (sådan var det også ved 12- ugers tigeren, men derfor gør det alligevel ondt).

Please lad mig få lidt søvn i nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Vi havde også en KAMP med David hver aften den første uge efter vi havde indført putteritual, og jeg overvejede rigtig mange gange at droppe det igen. Men vi holdt ved og fortsatte, og i dag (hvor vi har kørt det i 4 uger) sover han i løbet af 15 min hver aften. Så det er kampen værd - også selvom det er virkelig hårdt.

Og selfølgelig har du ikke ødelagt dit barn. :kram2

:ditto til det sidste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træt af at kæmpe for at få Lasse til at sove. Især når jeg selv er syg.

Kram. Håber I begge får en god nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER