TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Måske, men så kan jeg ikke regne ud hvordan vi skal give ham (mere af) det. :unsure Vi har puttet og krammet og haft ham tæt nærmest hele dagen, og her til aften hvor han har været ked har han ligget hos mig siden hmmm... klokken otte tror jeg. Men han falder ikke til ro. :unsure (I skrivende stund kan jeg dog ikke høre gråd - Brian går lige rundt med ham på armen. Håber virkelig, at det hjælper!)

Det er simpelthen SÅ forfærdeligt! Sådanhar Camille jo også haft nogle dage, det skærer simpelthen i hjertet - Ved os er Christian nødt til at gå med hende, for jeg kan simpelthen ikke for jeg tuder stadigvæk hvis hun ikke stopper med at græde :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er simpelthen SÅ forfærdeligt! Sådanhar Camille jo også haft nogle dage, det skærer simpelthen i hjertet - Ved os er Christian nødt til at gå med hende, for jeg kan simpelthen ikke for jeg tuder stadigvæk hvis hun ikke stopper med at græde :rolleyes

Jeg sidder også og kæmper med tårene, men det hjælper jo ikke Valdemar noget... Brian prøver at få ro på ham... Og jeg spekulerer i, hvad der mon er galt...

Sult? Han har ligget meget ved bryst her til aften, og jeg kan stadig presse mælk ud + der har været fine bleer, så jeg tvivler.

Noget i bleen? Er tjekket og den er tør.

Forstoppelse? Næppe, der var kæmpe bonusble tidligere på aftenen og har været tissebleer siden.

Tryghed? Måske, men hvordan giver vi mere af det? Vi skifte i forvejen til at kramme, holde og nusse...

Luft i maven? Måske... Men Brian har fået et par gode bøvser ud af ham, så tror det ikke.

Mit bedste bud er overtræthed... Er dog også lidt bekymret, for han har blødt en lille bitte smule fra navlen. Alt hvad jeg kan læse mig frem til på nettet siger at det er ok og helt normalt, men jeg tænker alligevel om det kan have sammenhæng med at han er ked af det :unsure Andre der har oplevet det med blod fra navlen (det er 2 uger siden han smed navlestumpen...)? Jeg har lidt lyst til at ringe til vagtlægen, men tænker også, om jeg bare er for pylret og læser mig jo frem til at det er helt normalt... Og det er ikke sådan at det pibler med blod, man kan bare lige tørre en lille smule størknet blod af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heeeey hvor er hun god :yay

Theo er gået helt i strejke med at tage skridt selv nu. Han sætter sig ned så snart vi slipper ham :rolleyes

Tak :kram

Hehe de er lidt skægge de små engang imellem :) Ronja har også været rigtig usikker og her til sidst har vi kunne se det har været selvtilliden der lige manglede. Den skal nok komme hos Theo :)

I nat for 1 år siden begyndte jeg at få veer ved 2-tiden.

I morgen er det 1 år siden at min lille dreng kom til verden :biglove

Det er helt ufatteligt :kuller

Så det bliver nok mit sidste indlæg i denne tråd :balloons

Det er så vildt! :loveshower Om under en uge er det mig der kan skrive sådan :o Jeg håber I får en rigtig god dag!

Selvom vi ikke hører til herinde så kan vi vil godt komme ind og kigge lidt og kommenterer en gang imellem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også lidt, om han har ondt et eller andet sted, er måske lidt smittet af at flere brugere har haft deres baby til kiropraktor. Men han har egentlig virket tilpas ellers og ikke grædt ret meget, synes jeg ikke, så ved ikke om jeg bare er pylret... Måske er der bare noget i mig, der tænker "Der må for alt i verden ikke endnu engang være noget, der generer ham uden at jeg opdager det - igen" efter vores indlæggelse på neo natal. Den hænger nok stadig i mig :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder også og kæmper med tårene, men det hjælper jo ikke Valdemar noget... Brian prøver at få ro på ham... Og jeg spekulerer i, hvad der mon er galt...

Sult? Han har ligget meget ved bryst her til aften, og jeg kan stadig presse mælk ud + der har været fine bleer, så jeg tvivler.

Noget i bleen? Er tjekket og den er tør.

Forstoppelse? Næppe, der var kæmpe bonusble tidligere på aftenen og har været tissebleer siden.

Tryghed? Måske, men hvordan giver vi mere af det? Vi skifte i forvejen til at kramme, holde og nusse...

Luft i maven? Måske... Men Brian har fået et par gode bøvser ud af ham, så tror det ikke.

Mit bedste bud er overtræthed... Er dog også lidt bekymret, for han har blødt en lille bitte smule fra navlen. Alt hvad jeg kan læse mig frem til på nettet siger at det er ok og helt normalt, men jeg tænker alligevel om det kan have sammenhæng med at han er ked af det :unsure Andre der har oplevet det med blod fra navlen (det er 2 uger siden han smed navlestumpen...)? Jeg har lidt lyst til at ringe til vagtlægen, men tænker også, om jeg bare er for pylret og læser mig jo frem til at det er helt normalt... Og det er ikke sådan at det pibler med blod, man kan bare lige tørre en lille smule størknet blod af...

Ud fra det du har skrevet, så vil jeg tro at det er overtræthed og det er bare så syndt, når de er ulykkelige. Hold op hvor gør det ondt i hjertet.

Ang. Blodet, så vil jeg ikk bekymrer mig, hvis der er tale om størknet blod. Det oplevede vi også og så længe iltoge sørger for at rense det lidt, så går det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også lidt, om han har ondt et eller andet sted, er måske lidt smittet af at flere brugere har haft deres baby til kiropraktor. Men han har egentlig virket tilpas ellers og ikke grædt ret meget, synes jeg ikke, så ved ikke om jeg bare er pylret... Måske er der bare noget i mig, der tænker "Der må for alt i verden ikke endnu engang være noget, der generer ham uden at jeg opdager det - igen" efter vores indlæggelse på neo natal. Den hænger nok stadig i mig :boo

:kram de små kan jo have aftener hvor de bare ikke er særlige tilfreds. Håber han snart finder ro så du også kan finde ro :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også lidt, om han har ondt et eller andet sted, er måske lidt smittet af at flere brugere har haft deres baby til kiropraktor. Men han har egentlig virket tilpas ellers og ikke grædt ret meget, synes jeg ikke, så ved ikke om jeg bare er pylret... Måske er der bare noget i mig, der tænker "Der må for alt i verden ikke endnu engang være noget, der generer ham uden at jeg opdager det - igen" efter vores indlæggelse på neo natal. Den hænger nok stadig i mig :boo

Husk hvad du engang sagde til mig (Nu ved jeg godt at han ER ked af det).. Men: Er det fordi der er TEGN på noget er galt; Eller er det bare fordi det ville være frygteligt, hvis der var..

Jeg er sikker på han "bare" er overtræt - Og Camille kan mærke på mig, hvis jeg "er opkørt" - netop derfor Christian får hende, fordi han er så rolig, også falder hun ned. Så måske han også kan mærke du er lidt urolig?

Camille har også blødt lidt fra navlen, faktisk selvom jeg synes den var helet!

Mon han tager et tidligt tigerspring?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tigerspring var også min tanke.. Max var også tidligt på den ved det første spring.. Håber ihvertfald det bliver bedre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud fra det du har skrevet, så vil jeg tro at det er overtræthed og det er bare så syndt, når de er ulykkelige. Hold op hvor gør det ondt i hjertet.Ang. Blodet, så vil jeg ikk bekymrer mig, hvis der er tale om størknet blod. Det oplevede vi også og så længe iltoge sørger for at rense det lidt, så går det.

:kram de små kan jo have aftener hvor de bare ikke er særlige tilfreds. Håber han snart finder ro så du også kan finde ro :kram

Husk hvad du engang sagde til mig (Nu ved jeg godt at han ER ked af det).. Men: Er det fordi der er TEGN på noget er galt; Eller er det bare fordi det ville være frygteligt, hvis der var..Jeg er sikker på han "bare" er overtræt - Og Camille kan mærke på mig, hvis jeg "er opkørt" - netop derfor Christian får hende, fordi han er så rolig, også falder hun ned. Så måske han også kan mærke du er lidt urolig?Camille har også blødt lidt fra navlen, faktisk selvom jeg synes den var helet!Mon han tager et tidligt tigerspring?

Tigerspring var også min tanke.. Max var også tidligt på den ved det første spring.. Håber ihvertfald det bliver bedre..

Tak piger!!! Det er rigtig dejligt og beroligende, at I ikke tror, at der er noget (alvorligt) galt, men at det bare er overtræthed, min urolighed der smitter og evt. tigersspring.

Tigerspring ville bare være meget tidligt??? Han er kun 4 uger fra terminsdatoen... Og hvis jeg regner efter terminsdato efter sidste mens og min egen fornemmelse for hvornår jeg havde ægløsning og ikke ud fra NF-scanningens terminsdato (der blev rykket frem pga. han var stor - men han ER jo også en stor dreng). Så er han kun 3 uger og 5 dage ud fra terminsdatoen. Det kan da næsten ikke passe med tigerspring, kan det? :unsure

Men ja, selvfølgelig kan de have aftener, hvor de bare ER kede af det... Og det er rigtigt, at frygten for at der er noget galt nok overskygger min realistiske sans lidt. Jeg vil bare være så ked af, hvis der igen var noget galt og jeg ikke opdagede det :unsure Men jeg tror også mest på overtræthed...

Og dejligt at høre, at I andre også har oplevet lidt blod, og det er størknet, så det burde jo være okay. Det er heller ikke sådan at han skriger mere, når jeg tørrer navlen, og det ville han vel gøre, hvis det var dén, der generede ham...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger!!! Det er rigtig dejligt og beroligende, at I ikke tror, at der er noget (alvorligt) galt, men at det bare er overtræthed, min urolighed der smitter og evt. tigersspring.

Tigerspring ville bare være meget tidligt??? Han er kun 4 uger fra terminsdatoen... Og hvis jeg regner efter terminsdato efter sidste mens og min egen fornemmelse for hvornår jeg havde ægløsning og ikke ud fra NF-scanningens terminsdato (der blev rykket frem pga. han var stor - men han ER jo også en stor dreng). Så er han kun 3 uger og 5 dage ud fra terminsdatoen. Det kan da næsten ikke passe med tigerspring, kan det? :unsure

Men ja, selvfølgelig kan de have aftener, hvor de bare ER kede af det... Og det er rigtigt, at frygten for at der er noget galt nok overskygger min realistiske sans lidt. Jeg vil bare være så ked af, hvis der igen var noget galt og jeg ikke opdagede det :unsure Men jeg tror også mest på overtræthed...

Og dejligt at høre, at I andre også har oplevet lidt blod, og det er størknet, så det burde jo være okay. Det er heller ikke sådan at han skriger mere, når jeg tørrer navlen, og det ville han vel gøre, hvis det var dén, der generede ham...

I min tigerspringsbog står der at det første spring hedder 5 uger, men at det ofte viser sig allerede ved 4 uger....

Jeg håber snart Mar bliver glad igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal jeg lige love for at hverdagen ramte med 100 km/t...

Madpakker er smurt, tasker er pakket, og 2 børn afleveret i skole/FO.. Med en lille en på armen... Pyh nu trænger jeg dæleme til en kop kaffe...

Godmorgen alle i skønne mennesker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Max begyndte igår aftes at græde hver gang han ikke kunne se mig.. Det samme fortætter han åbenbart med i dag.. Lille pus, han bliver så ulykkelig at det næsten står ud med tårer til alle sider.. Kiss.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har mega hovedpine, så har aflyst at tage til mødregruppe i dag :(

Nu vil jeg gemme mig lidt under dynen, og nyde at Camille sover på fars mavse inde i stuen - Hvor ser det hyggeligt og sødt ud! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har vildt ulykkelig dreng her til aften og kan ikke gennemskue, hvad han er ked af :boo Han vil gerne hænge i mine bryster hele tiden, men det virker ikke som om at han egentlig er sulten, og han slipper dem også igen efter at have rykket hovedet rundt med dem i munden (og der ER mælk, det har jeg tjekkt, så det er ikke derfor). Er bange for at der er noget, der gør ondt på ham :boo

Hvis nu jeg havde haft armene frie i går aftes, så kunne jeg have sendt dig en sms- vi havde også en laaaang aften med en ulykkelig og utrøstelig Melissa :( Det startede efter hun havde fået en flaske omkring kl. Kvart i fem- og derefter kunne vi ikke få hende til at sove eller falde helt i ro. Hun faldt nogle gange hen, men så snart vi lagde hende fra os, så startede det forfra. Vi troede også hun var sulten, så vi prøvede med lidt mere MME plus hun blev lagt til brystet af nogle omgange. Men det hjalp kun kortvarigt, så var hun atter ulykkelig. Vi havde også tankerne igang om mavekneb, hård mave, sult og overtræthed- og tigerspring. Først kl. 2 lykkedes det os at få hende til at sove, så vi allesammen kunne komme i seng ;) Hun vågnede kl. 6.30 og var sulten og faldt hurtigt i søvn igen- hun putter stadig sammen med far :wub Skal have kaldt på dem om lidt, SP kommer og kontrolvejer Melissa- så må vi se, om vi er endegyldigt sluppet og udskrevet fra sygehuset.

Så måske et det tigerspring de har gang i, de små banditter- deres alder følges jo- i hvert fald terminsmæssigt ;)

Håber det går bedre med Mar i dag :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har mega hovedpine, så har aflyst at tage til mødregruppe i dag :(

Nu vil jeg gemme mig lidt under dynen, og nyde at Camille sover på fars mavse inde i stuen - Hvor ser det hyggeligt og sødt ud! :loveshower

Hvor et det godt at du lytter til dig selv. Jeg håber du slipper for hovedpinen inden længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og nyder nogle kiks sammen med Maliva :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal besøge dagplejemor på onsdag. Vildt spændt og nervøs samtidig.. En anden skal passe mit barn...:$

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min tigerspringsbog står der at det første spring hedder 5 uger, men at det ofte viser sig allerede ved 4 uger....Jeg håber snart Mar bliver glad igen .kram2

Tak søde :kram2 Og godt at vide at tigerspringet faktisk kan komme allerede ved 4 uger :o Jeg tror dog ikke, at det er tigerspring, men bare overtræthed :)

Hvis nu jeg havde haft armene frie i går aftes, så kunne jeg have sendt dig en sms- vi havde også en laaaang aften med en ulykkelig og utrøstelig Melissa : ( Det startede efter hun havde fået en flaske omkring kl. Kvart i fem- og derefter kunne vi ikke få hende til at sove eller falde helt i ro. Hun faldt nogle gange hen, men så snart vi lagde hende fra os, så startede det forfra. Vi troede også hun var sulten, så vi prøvede med lidt mere MME plus hun blev lagt til brystet af nogle omgange. Men det hjalp kun kortvarigt, så var hun atter ulykkelig. Vi havde også tankerne igang om mavekneb, hård mave, sult og overtræthed- og tigerspring. Først kl. 2 lykkedes det os at få hende til at sove, så vi allesammen kunne komme i seng ; ) Hun vågnede kl. 6.30 og var sulten og faldt hurtigt i søvn igen- hun putter stadig sammen med far :wub Skal have kaldt på dem om lidt, SP kommer og kontrolvejer Melissa- så må vi se, om vi er endegyldigt sluppet og udskrevet fra sygehuset. Så måske et det tigerspring de har gang i, de små banditter- deres alder følges jo- i hvert fald terminsmæssigt ;) Håber det går bedre med Mar i dag :kram

Åh, er ked af at høre, at I også havde sådan en tur, det gør bare ondt, når ens lille pus er så ulykkeligt :( Men det lyder godt at hun har sovet en del timer i nat trods alt og putter med far nu :loveshower Jeg håber, at I bliver udskrevet idag :kram2 Tænkte sådan på dig tidligt imorges, men der havde jeg ikke lige hænderne fri til sms ;)

Men det går meget bedre med Mar. Nu kan jeg kende min lille tilpasse basse igen. :wub Han gik kold omkring midnat og sov så en god lur indtil 3.30. Så spise, og så sov han igen til kl. 7. :yay Idag, er han rimelig meget sig selv indtil videre, og vi har hygget med morgentv og babygymnastik :loveshower

Og ps. det var vores første nat helt uden ammebrik! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nu er der blelækage <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er vidst ikke noget at sige til at Silje er pylret disse dage, i torsdags tittede første tand frem og igår kom nr. 2... Lille pus da

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er udskrevet med Melissa :loveshower

Hun er endda over fødselsvægten :o 3370 gram fordelt på 54 cm :glad :biglove Et samlet plus på 420 gram siden torsdag :yay

Nu skal mavsen så hjælpes lidt på vej med Movicol, så der ikke skal hjælpes for at komme af med afføring- og hun ikke skal kæmpe en kamp for at komme af med det.

Sikke en skøn dag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nu er der blelækage <_<

Hyggeligt :rolleyes

Og skønt Mar er tilpas og glad igen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er udskrevet med Melissa :loveshower

Hun er endda over fødselsvægten :o 3370 gram fordelt på 54 cm :glad :biglove Et samlet plus på 420 gram siden torsdag :yay

Nu skal mavsen så hjælpes lidt på vej med Movicol, så der ikke skal hjælpes for at komme af med afføring- og hun ikke skal kæmpe en kamp for at komme af med det.

Sikke en skøn dag :loveshower

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er udskrevet med Melissa :loveshower

Hun er endda over fødselsvægten :o 3370 gram fordelt på 54 cm :glad :biglove Et samlet plus på 420 gram siden torsdag :yay

Nu skal mavsen så hjælpes lidt på vej med Movicol, så der ikke skal hjælpes for at komme af med afføring- og hun ikke skal kæmpe en kamp for at komme af med det.

Sikke en skøn dag :loveshower

Jubii!!! :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk, min mor er altså barnebarn-o-man. :rolleyes Det er en uge siden hun så Mar sidst, og idag ringede hun og "ville bare lige høre hvordan det går, for hun ser ham jo ikke så tit, og så må hun jo ringe". Jeg inviterede hende så ud til os tirsdag i næste uge, og det var hun glad for "så sås vi da i hvert fald der om ikke andet, medmindre jeg måske kunne finde tid til at ses inden". Hun er sød, men det indgår altså ikke lige i mine barselsplaner, at have ugentligt besøg af mormor. :badgirl :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER