TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Kan virkelig ikke forstå jeg hører til her nu :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ligger med min søn på maven <3 Det er så hyggeligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan virkelig ikke forstå jeg hører til her nu :glad

Det er så stort at rykke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja.... Jeg gjorde præcis det samme med Charlie, bare med 5 ml (sagde SP han skulle have af 2 gange) og han sugede også bare hele møjet i sig på et splitsekund <_< :unsure

Jeg håber ikke der sker noget ved det..........

Vil straks suse ind efter noget fennikelte så..... Er det helsebutik jeg skal i eller?

Jeps, det er i en helsebutik - Matas har det også "nogen gange"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, det er i en helsebutik - Matas har det også "nogen gange"..

Så har jeg fundet det :)

Hvordan laver du det så til Camille? (ja, er vist en spørge jørgen, det beklager jeg ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige vågnet op til en time gammel sms fra fotografen, der skriver om vi er hjemme om 20 minutter. :( Skrev og undskyldte, at jeg var faldet i søvn og så skrev hun en sød sms om, at hun har afleveret billederne i den lokale ønskebørn, så vi kan hente dem der, og at vi må have det godt til vi ses igen. Det er IKKE et problem, men det synes mine hormoner at det er :boo

1. Så får vi først billederne imorgen - ønskebørn lukkede for en halv time siden.

2. Synes det er flovt at jeg ikke fik sørger for at være ved mobilen (eller rettere have lyd på den), for jeg vidste jo at hun ville komme. Og ville faktisk gerne have set hende igen idag, for hun er nu så sød.

Og som en ekstra "bonus" har jeg lækket mælk på sofaen under min lur <_<

:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så stort at rykke...

Så stort :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fundet det :)

Hvordan laver du det så til Camille? (ja, er vist en spørge jørgen, det beklager jeg ;) )

Jeg laver det som en almindelig kop te - Der står det skal trække i 5-10 min, men jeg lader det kun trække i 5 min.

Så måler jeg 120 ml af, og kommer en teskefuld sukker i.. Teen skal bare være lunken. hvis hun ikke får det drukket på 6 timer, så laver jeg en ny.. Hvis den når at blive kold, smider jeg den lige 15 sek. i mikro ovnen (hvis den er under 6 timer gammel) :)

Den kan sagtens holde mere end 6 timer, men ja.. Jeg bryder mig ikke om tanken..

Har jeg varmet den en gang, bliver den heller ikke varmet igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige vågnet op til en time gammel sms fra fotografen, der skriver om vi er hjemme om 20 minutter. :( Skrev og undskyldte, at jeg var faldet i søvn og så skrev hun en sød sms om, at hun har afleveret billederne i den lokale ønskebørn, så vi kan hente dem der, og at vi må have det godt til vi ses igen. Det er IKKE et problem, men det synes mine hormoner at det er :boo

1. Så får vi først billederne imorgen - ønskebørn lukkede for en halv time siden.

2. Synes det er flovt at jeg ikke fik sørger for at være ved mobilen (eller rettere have lyd på den), for jeg vidste jo at hun ville komme. Og ville faktisk gerne have set hende igen idag, for hun er nu så sød.

Og som en ekstra "bonus" har jeg lækket mælk på sofaen under min lur <_<

:(

Årh puha.. Jeg kan godt forstå dig - Man glæder sig bare sådan til de billeder!!!

Og øv, med den lækning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh puha.. Jeg kan godt forstå dig - Man glæder sig bare sådan til de billeder!!!

Og øv, med den lækning!

Ja jeg har glædet mig hele dagen (eller sådan set siden vi fik dem taget) til at se de billeder! Og jeg føler, at jeg har brændt fotografen af og givet et dårligt indtryk når jeg bare sover fra vores aftale. Lækningen kunne da heldigvis bare tørres op (Tak Brian, fordi du insisterede på at købe "taknemlige" sofaer, da vi flyttede sammen...), men det var bare lige prikken over i'et at vågne op i sådan en klistret lille sø.

Øv øv øv, med øv på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har kæresten søgt SU - Er spændt på at få svar på om han kan få ekstra SU fordi han er blevet far.. Hvis han kan er det i bedste fald lige 5000 ekstra om måneden det næste halve år. Kunne nu alligevel være helt okay :rolleyes

Hvad er det for en regel? Og hvordan har han søgt om det?

Min kæreste og jeg er begge på SU og vi får det, der hedder forsøgertillæg, fordi vi begge er på SU. Det giver os ca. 5000 mere om måneden tilsammen.

Så derfor vil jeg da gerne høre hvordan din kæreste kan få det dobbelte, når du ikke er studerende? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for en regel? Og hvordan har han søgt om det?

Min kæreste og jeg er begge på SU og vi får det, der hedder forsøgertillæg, fordi vi begge er på SU. Det giver os ca. 5000 mere om måneden tilsammen.

Så derfor vil jeg da gerne høre hvordan din kæreste kan få det dobbelte, når du ikke er studerende? :unsure

Quoter lige mig selv ;)

Du mener nok at han kan få dobbelt SU det første halve år af Camilles liv. Det fik min kæreste også det første halve år :) Så kan din vel også?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har dagligt de vildeste tudeture af angst for der sker lillemanden noget. Feks lige nu hvor jeg har lagt mig ind for at sove lidt mens manden passer lillemanden. Bliver pludselig panisk angst for om han stopper med at trække vejret mens jeg ligger her og sover.

Ved ikke om det er normalt at alle nybagte mødre får denne følelse eller om det er pga det armen fætter og hans kone mistede deres tvillinger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Quoter lige mig selv ;)

Du mener nok at han kan få dobbelt SU det første halve år af Camilles liv. Det fik min kæreste også det første halve år :) Så kan din vel også?

Ja, det er lige netop det.. :) Så det håber jeg han kan..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii..... Charlie har selv lavet en bonusble helt uden hjælp, for første gang i 4-5 dage.... Og det var normal og blød konsistens :loveshower :loveshower :loveshower

(sindsyge ting man jubler over som mor til en baby!! :rolleyes )

Men ikke desto mindre :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har dagligt de vildeste tudeture af angst for der sker lillemanden noget. Feks lige nu hvor jeg har lagt mig ind for at sove lidt mens manden passer lillemanden. Bliver pludselig panisk angst for om han stopper med at trække vejret mens jeg ligger her og sover.

Ved ikke om det er normalt at alle nybagte mødre får denne følelse eller om det er pga det armen fætter og hans kone mistede deres tvillinger?

Det lyder meget meget normalt. Har hørt flere der siger de havde det sådan men det går over. Snak evt med SP om det, eller i hvert fald manden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii..... Charlie har selv lavet en bonusble helt uden hjælp, for første gang i 4-5 dage.... Og det var normal og blød konsistens :loveshower :loveshower :loveshower

(sindsyge ting man jubler over som mor til en baby!! :rolleyes )

Men ikke desto mindre :balloon

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar har lige sovet i FIRE timer! :yay Udnyttede mor tiden til søvn? Næh, hun sorterede billeder :rolleyes :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har dagligt de vildeste tudeture af angst for der sker lillemanden noget. Feks lige nu hvor jeg har lagt mig ind for at sove lidt mens manden passer lillemanden. Bliver pludselig panisk angst for om han stopper med at trække vejret mens jeg ligger her og sover. Ved ikke om det er normalt at alle nybagte mødre får denne følelse eller om det er pga det armen fætter og hans kone mistede deres tvillinger?

Hmm både og, vil jeg sige. Jeg kan også have nogle frygtelige "dag-mareridt" (ligesom dagdrømme, men væmmelige!) om at der sker min lille Mar-mus noget slemt og jeg kan blive meget ked af det over det :( Men jeg vil ikke beskrive det som panisk angst og det bliver mindre (eller måske rettere: mere overskygget af glæde :)) jo flere dage, der går. Så jeg tror bestemt at dine følelser er normale, men måske også lidt forstærket af det med at din fætter og hans kone mistede tvillingerne? Pas på dig selv, og tal om det. :kram2 Så tænker jeg, at du får mere ro på med tiden, ellers ville jeg måske vende det med lægen. Jeg er sikker på at det er normalt at blive bange, men du skal jo helst også have lov at nyde at være blevet mor :kram2

(ps, jeg kom til at give dig streetcredit, fordi jeg ikke ramte multi quote... Så det er derfor at du har fået sc for dit indlæg og ikke fordi nogen synes det er fedt at du bliver bange :kram)

Jubii..... Charlie har selv lavet en bonusble helt uden hjælp, for første gang i 4-5 dage.... Og det var normal og blød konsistens :loveshower :loveshower :loveshower (sindsyge ting man jubler over som mor til en baby!! :rolleyes )Men ikke desto mindre :balloon

Hurra!!! :balloon :balloon :balloon (Og ja, ens humør er MEGET påvirket af mængde, hyppighed, konsistens og farve af bæ man er nybagt mor :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ind i mellem behøver min baby ikke være så stædig med de sutter.

Magter snart ikke mere en gal dreng hver gang vi prøver. Men han begynder jo bare at hyggesutte igen og tager jeg ham fra, så har vi en sur dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii..... Charlie har selv lavet en bonusble helt uden hjælp, for første gang i 4-5 dage.... Og det var normal og blød konsistens :loveshower :loveshower :loveshower

(sindsyge ting man jubler over som mor til en baby!! :rolleyes )

Men ikke desto mindre :balloon

:loveshower Jubii! Fik du købt teen og prøvet den? Laktulose?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay vi skal hjem idag. Når Marius er vågnet skal han måles og vejes. Og jeg skal lige undersøges og så skal vi lige forbi ønskebørn eller babysam og købe aktivitetstæppe og heldragter til den unge mand og så skal vi hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay vi skal hjem idag. Når Marius er vågnet skal han måles og vejes. Og jeg skal lige undersøges og så skal vi lige forbi ønskebørn eller babysam og købe aktivitetstæppe og heldragter til den unge mand og så skal vi hjem :)

Arh hvor er det skønt Anita :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er simpelthen så gal i skralden!!! Har indtil videre ventet 40 min på kiropraktoren..... Det er simpelthen ikke ok når man kommer med et spædbarn!! ØV altså :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay

Hurra!!! :balloon :balloon :balloon (Og ja, ens humør er MEGET påvirket af mængde, hyppighed, konsistens og farve af bæ man er nybagt mor :D)

:loveshower Jubii! Fik du købt teen og prøvet den? Laktulose?

Tak skal i have :loveshower

Ja, jeg har købt teen, men endnu ikke prøvet den :) Og vi startede op på laktulose i går aftes.....

Han har haft endnu en god bonusble her over middag, så det er da godt nok noget der virker :hshit :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER