Unknown

Det sidste døgn inden i gik i fødsel

19 indlæg i dette emne

Pyha må indrømme jeg går og overanalysere alle små tegn min krop kommer med. Men alligevel har jeg en ide om jeg ikke går i fødsel af mig selv men ender med igangsættelse.

Derfor vil jeg gerne høre om jeres sidste døgn inden i gik i fødsel. Havde i en ide om i snart ville gå i fødsel eller fik i bare pludselig veer/vandet gik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes jo jeg havde tegn i 14 dage førwhistling.gif, men lige nøjagtig dagen før havde jeg intet.. Jeg vågnede ved at mit vand gik om natten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ingen tegn overhovedet. Det eneste var at min søn vendte sig selv i timerne op til vandet gik. Han vendte med hovedet op indtil da :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik INGEN tegn, før vandet gik - mens jeg var toilettet heldigvis :rolleyes

Jeg var dog til en alm. steptime om tirsdagen hvor jeg fødte fredag nat...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca. et døgn før jeg fødte, havde jeg lidt tegnblødning, og de sidste 5-10 timer før vandet gik, havde jeg mange plukveer, som til sidst blev regelmæssige, og murrede lidt.....

Vandet gik 5 min efter jeg havde lagt mig i seng til natten :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik løsnet hinder om morgenen og tog derefter hjem og gjorde rent, for på den måde, måske at kunne sætte lidt skub i tingene...

Da jeg sent (ca. 01.30) beslutte mig for at daffe i seng, kom der en plukve, der bed noget mere end ellers - min 6. sans fortalte mig, at jeg skulle holde øje med klokken og ganske rigtigt - 10 min. senere endnu en plukve og så gik vandet!!

Karla er født 10.26...! Ca et døgn efter hindeløsning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ingen tegn overhovedet! 8 timer før vandet gik, var jeg sikker på jeg ville gå over tid... Da jeg børstede tænder havde jeg en spøjs fornemmelse - altså psykisk, men jeg slog det hen som ønsketænkning. Anna bevægede sig RIGTIG meget da jeg var gået i seng, og 15 min efter jeg var døset hen gik vandet og hun var født 6 timer senere - 38+6 :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik 6 dage over tid med vores datter, og havde slet ikke tegn på at nu var det tid.

Jeg lå i sofaen lørdag aften ved 23 tiden og lige pludselig fik jeg mega ondt i maven, altså virkelig ondt, så jeg satte mig op, og idet jeg satte mig op gik vandet. ca 20 min efter fik jeg veer og jeg fødte søndag kl.12.12

Jeg havde haft det fint dagene op til, og havde slet ingen tegn på at hun skulle til og ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lidt "hjælp" da jeg var gået over tid, min svigerindes mor gav mig en gang zoneterapi om søndagen, dette gav lidt plukkeveer mandag + tirsdag, onsdag var det væk igen.. natten til torsdag fik jeg gode avs regelmæssige veer og disse havde jeg helt indtil fredag eftermiddag hvor jeg endelig var åbnet nok, så er josefine født fredag aften/lørdag morgen 00.17 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik en uge over tid. Jeg havde ikke rigtig nogen tegn på at der var ved at ske noget andet end jeg havde en del plukveer men det havde jeg haft længe inden.

Vi satte det sådan set selv i gang ved at have sex, fordi det engang tidligere havde sat lidt gang i veerne. Hvis vi ikke havde haft sex så ved jeg ikke lige hvor længe der ellers var gået hvis kroppen selv skulle gå i gang eller om jeg var endt med igangsættelse 41+5 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde tegn en uge før, hvor slimproppen løsnede sig lidt efter lidt og efter nogle dage med det kom modningsveerne (som gjorde lidt avs til sidst) og de var der i 70-72 timer før jeg gik i egentlig fødsel.

Dagen inden fødsel foregik på sygehuset med udvidelsesveer og nære venner og familie der nussede om mig. :)

Jeg gik præcis en uge over tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde småveer (plukveer) natten til torsdag, som så forsvandt i løbet af torsdagen, men de kom tilbage til natten til fredag og blev til rigtige veer, så gik vandet fredag middag, og kl. 18 fredag var hun født

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som alle andre døgn :)

Synes dog min plukkeveer ændrede sig og blev noget mere bidende.. ud over det havde jeg ingen tegn og min fødsel startede med vandafgang efterfulgt af veer en times tid senere. Fødte 3 timer efter vandafgang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan lidt læse ud fra det hele af man bestemt ikke ved hvornår man føder :rolleyes Det er nok også meget sundt for mig at lægge mit kontrolgen lidt på hylden. Men nøj det er mærkeligt at være i venteposition

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var gået 11 dage over tid, havde jeg lidt murren i underlivet og lidt mens agtige smerte hen over lænden om morgnen. Men jeg tænkte slet ikke at nu er det nu.

Jeg havde samme dag en aftale på svangergangen da jeg synes jeg havde mærket mindre liv. De kørte en CTG strimmel. Og da jeg havde ligge med den en times tid kom der en JM og spurte om jeg ikke havde ondt?? For der skete faktisk noget hver 2-3 minut. Og jeg tænkte ok hvis det er veere så er det jo ingen sag at føde. MEN jeg blev klogere!! JMérne tog vandet kl 15.20 også kom der fut i veerene!! Og Mikkel blev født kl 05.08 næste morgen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en underlig fornemmelse lørdag, og var til tjek hos jordemoderen som sagde jeg var begyndt at åbne mig lidt. Det var jeg 34+3 så fik besked på at holde mig meget i ro så hun blev inde længst muligt. Jeg lå i sengen hele ugen, næste lørdag følte jeg mig meget frisk og totalt ovenpå, og mit oprydningsgen gik amok. Lørdag kl 23.30 gik vandet, og jeg havde haft en fornemmelse hele dagen af at nu skete det. Da vandet kun sev en lille smule blev jeg sendt hjem igen fra fødegangen søndag morgen kl 3, da jordemoderen var i tvivl om vandet var gået. da jeg vågnede kl 9 var veerne så småt gået i gang, det var en helt anden smerte end jeg havde forventet så derfor troede jeg ikke helt på det var veer, før vi var tilbage på fødegangen kl 16.00 om eftermiddagen hvor ctg'en vidste det var veer. Kl 4.10 mandag morgen blev vores smukke datter født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det sidste døgn inden fødslen var egentlig ikke så anderledes end de andre dage.. Faktisk var jeg om morgenen nede og stå i kø foran babysam for at få en rabat på den Oddervogn jeg allerede havde bestilt. Derefter tog jeg hjem mod min bror for vi skulle søndagshygge.. Det nåede jeg bare aldrig for mit vand gik midt på gaden på vej derhjem.. To timer senere fik jeg veer og 3 en halv time senere havde jeg født :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Sebastian fik jeg løsnet hinder onsdag (på terminen) og fredag morgen kl 8.10 gik vandet. Han er født kl 20.35. Men intet var anderledes i de døgn op til fødslen

Ved Nadia tror jeg at slimproppen røg en uge efter termin, juleaftensdag, men der skete intet ud over det. Hun blev taget ved kejsersnit da jeg var 42+3 grundet sædestilling. Fødslen gik aldrig igang af sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde ingen tegn, fik hindeløsning og havde et par smertefulde plukveer efterfølgende.

Var træt så efter at have lavet lagkage og boller (min mors fødselsdag) var jeg træt og gik op og sov lidt.

Vågnede kl 19.50 og havde veer, kl 22 ringede jeg til FG - skulle ringe en time senere. 1 time senere fik jeg fat i dem igen og måtte godt komme ind på FG.

Sov i bilen og kom ind og blev undersøgt og der var jeg 6 cm åben (kl 00.30).

Monique er født kl. 04.18 d. 02/03-11

Vandet blev taget da jeg havde fået presseveer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER