Nitzen1987

Igangsættelse når man går over tid

23 indlæg i dette emne

Hvor langt var du henne, da fødslen blev sat i gang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

41+1 fik jeg tilbudt at løsne hinder - kunne dog ikke lade sig gøre, da jeg ikke var moden til det.

41+3 fik jeg stikpiller og 41+4 fødte jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

41+1 fik jeg tilbudt at løsne hinder - kunne dog ikke lade sig gøre, da jeg ikke var moden til det.

41+3 fik jeg stikpiller og 41+4 fødte jeg :)

Sikke et dejligt hurtigt forløb... Læste lige din fødselsberetning igen, altså hvis man ser bort fra den sidste del er det jo drømmescenariet for en igangsættelse...

Håber det går mig sådan hvis jeg ender med at blive sat igang..

Synes desværre ofte man hører om nogle trælse lange forløb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

41+5 fik jeg stikpille og næste dag kom han :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde tid til igangsættelse 41+6. Fødslen gik i gang af sig selv ved 41+5, dog i stå i løbet af natten, så om morgenen 41+6 (hvor jeg havde tid til igangsættelse) fik jeg taget fostervandet og så gik fødslen i gang igen. Hun blev født om aftenen 41+6.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandet kl. 02 da jeg var 41+4, fik stikpille 41+5 (morgen og aften), fødte først 41+6 om aftenen.. Så her tog det sin tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat igang med ve drop da jeg var 41+5 og fødte samme dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja kan jo ikke fortælle med overtid for silje gik jeg 7 dage over med og blev derfor ikke sat igang.

tobias var jo stor og med ham fik jeg en stikpille på terminsdatoen hvor jeg ikke var klar til at tage vandet eller noget og allerede dagen efter kunne de tage vandet og det gjorde de og han er jo så født der dagen efter.

med jessica fik jeg taget vandet da jeg havde 5 dage til termin og hun er født samme dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

42+1 med én stikpille

42+2 - to stikpiller, som efter 12 timer ca gav veer

42+3 blev Isaac forløst ved kejsersnit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39+2 fik jeg løsnet hinder

39+5 kl 10 fik jeg stik pille, vandet gik 18,45 og Viktor er født kl 22,45 :-) :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg havde en aftale om at skulle sættes igang lørdag morgen, der ville jeg være gået 14 dage over tid, altså i uge 42+0.... men aftenen før, altså fredag aften, gik jeg igang af mig selv.... :) jeg skulle have haft nogle piller, ikke stikpiller....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De tog vandet hos mig da jeg var 41+3 kl 15.20 og Mikkel blev født 41+4 kl 05.08

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her gik vandet 40+4 om formiddagen.

Fik 2 stikpiller 40+5, uden veer.

Fik stikpille 40+6 og blev om eftermiddagen lagt med ve-drop, da veerne bare udeblev!

Victoria kom om aftenen, 2 ½ døgn efter vandet gik!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40+1 fik jeg dem første pille og veer :balloons

Er du ved a planlægge at du vil gå over tid :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se at et par af jer fik en pille ret tidligt.. hvordan fik i overtalt JM til det??

Jeg har hørt at man nu oftest vil være 41+3 det vil jeg være den 30/5, jeg har lidt familie halløj der gør at det ville være super træls at føde den 30 maj eller den 2 juni.. ved det er plat og alt muligt, men det er jo bare øv for bebs at have fødselsdag samme dag som fætter/kusine ;)

Min plan er at jeg vil prøve at overtale JM til at de sætter mig igang allerede omkring 25/26 maj, der vil jeg være 40+5-6 stykker.. mon det kan lade sig gøre at overbevise JM om at jeg skal sættes igang der??

Jeg er overbevist om at jeg går over tid, håber det self ikke men jeg tror det..

nogle historier om at blive sat igang lidt før man er uge 41?

wish me :goodluck og så håber jeg at jeg føder af mig selv inden 41+0 :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Randers bliver man tilbudt igangsættelse, når man er 41+3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se at et par af jer fik en pille ret tidligt.. hvordan fik i overtalt JM til det??

Jeg har hørt at man nu oftest vil være 41+3 det vil jeg være den 30/5, jeg har lidt familie halløj der gør at det ville være super træls at føde den 30 maj eller den 2 juni.. ved det er plat og alt muligt, men det er jo bare øv for bebs at have fødselsdag samme dag som fætter/kusine ;)

Min plan er at jeg vil prøve at overtale JM til at de sætter mig igang allerede omkring 25/26 maj, der vil jeg være 40+5-6 stykker.. mon det kan lade sig gøre at overbevise JM om at jeg skal sættes igang der??

Jeg er overbevist om at jeg går over tid, håber det self ikke men jeg tror det..

nogle historier om at blive sat igang lidt før man er uge 41?

wish me :goodluck og så håber jeg at jeg føder af mig selv inden 41+0 :balloons

Kan godt se at det vil være lidt bøvlet hvis baby har fødselsdag samme dag som en i familien, men det er bestemt ikke nok til at blive sat igang.. Det skal være hvis baby er meget stor eller der er andet der kan komplicere en fødsel.. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men nogen steder sætter de først igang 42+0.

Synes bestemt ikke man skal håbe på igangsættelse da det jo er et indgreb i kroppen.. og der forekommer bare flere komplikationer og der er større risiko for flere indgreb når man bliver dat igang

Hilsen hende der fik voldsomme koblede veer af stikpillerne og en fødsel der trak laaangt ud og endte i kejsersnit..

Håber for dig at du går i fødsel før

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederik er født 36+3 kl.02.54, vandet gik 36+2.

Jeg håber lillebror vil blive derinde bare en uge eller to længere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden til jeg blev sat igang lidt før tid var pga et noget forhøjet blodtryk, jeg havde døjet med i 2 måneder inden termin. Tror heller ikke man er så "heldig" at blive sat igang før tid, hvis alt er som det skal være. Det er nu engang mest sundt for baby at komme af sig selv :-) Men held og lykke med det hele!! :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nu også, at hvis jeg alligevel går så lang tid over tid, så siger jeg at jeg ikke vil sættes igang før i juni måned.. puh det lyder bare vildt i ørerne med juni, men det er jo kun få dage det drejer sig om..

jeg satser nu på at jeg føder af mig selv mellem den 26-29 maj :loveshower (Håber)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med den første (som er 10 år siden) fik jeg lavet kejsersnit da jeg var 42+3 grundet sædestilling og manglende fostervand.

Med nummer 2 fik jeg løsnet hinder på terminsdagen og fødte 40+2

Jeg har fået at vide at jeg bliver sat igang omkring terminen denne gang hvis jeg ikke har født selv inden. Dette grundet forløbet af første graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt sikkert ikke mit oenske at blive sat i gang og det kan jo ogsaa traekke foedslen ud, som Sinning saa fint og erfaringsmaessigt siger det. Jeg er faktisk ogsaa glad for at de hernede ikke regner min termin efter NF, men at de stadig gaar ud fra deres lille papskive. Saa jeg kan i teorien gaa i fred helt til 3. juli, selvom min termin er 16. juni. Jeg tager det helt roligt, indtil videre i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ved 41+0 fik jeg tilbudt hindeløsning (som jeg takkede ja til) Så blev jeg tilbudt at de tog vandet 41+3. Da jeg ankom 41+3 viste det sig de ikke kunne tage vandet, men jeg skulle have stikpillerne. Hvilket jeg var imod da jeg helst ikke ville sættes igang medicinsk. Så takkede nej. Blev så tilbudt at blive scannet for at tjekke moderkage, fostervand og om den lille havde det fint. Blev scannet og anbefalet at blive sat igang 41+5 som det seneste da moderkagen var godt brugt. Så fik en tid til igangsættelse 41+5 om morgenen.

41+4 om aftenen begyndte jeg at få veer og fødte 2 timer før jeg havde tid til igangsættelse :loveshower :loveshower :loveshower

Jeg kan ikke sige hvorfor jeg ikke bryder mig om igangsættelse, men som Sinning siger er det bare bedst man ikke går imod kroppen. Og selvom jeg var overbevist om jeg ikke ville gå igang af mig selv, så kom det jo pludseligt :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER